Kontárgyerek Elküldve Május31, 2011 Megoszt Elküldve Május31, 2011 És a mechanikus hibára milyen megoldás van?Csak azért kérdem mert hasonló tüneteket produkál az astrám y20 dth,a kezdetekben hosszú állás után (12-20óra)az istennek nem akart beindulni csak húzásra vagy hosszú öninditózás útán,aztán volt olyan hogy ugyan ennyi idő után pöcre indult,kicseréltük traverz gyűrűk,résolacső azt gondoltuk ott levegősödik,de ugyan ugy csinálja hol 8óra állás után nem indul de van hogy 20óra állás után is pöcre indul,és az utolsó két esetnél pöcre indul de 2-3 másodperc leáll a motor,mint ha elzárnák az üzem anyagot tőle aztán migint csak húzásra vagy csak sokszori önindítózásra indul.A diagnosztika semmit nem jelez minden érték jó. Sajna én sem tudom pontosan, csak egy amcsi leírásban olvastam a dologról. Valami tengelyről beszélt.... Hogy az az acél tengely a motor járásától rezonál, és kikoptatja az aluházat........ valami ilyesmi volt írva. Ez már az az időszak volt, amikor már annyit olvastam, hogy majd kifolyt a szemem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
jantek Elküldve Május31, 2011 Megoszt Elküldve Május31, 2011 Sziasztok, Lecsúszott a vákuumcső a turbó vezérlő szelepről,Y17DT van szó. az autó csak 4 és 5-ik sebességben érzékeli, azt is 3000 fordulatnál. Beírta a p0105, valamint ritkán a p1125. Nem tudom az alsó tartományokban miért nem érzékeli, valamint azért is érdekes, mert nekem a turbó hatást 1800 fordulatnál kezdem érezni, de 4 és 5-ik sebességből már nem igazán érezni. Érdekelne másoknak ilyen tipusú G astrával mennyi a végsebesség, valamint meddig érezni az erőt? Nálam 110 azt mondom jó diseles gyorsulás, aztán 130 ig elfogadható, de 145-150 nél vége, ezt alig éri el. Üdv!Az enyémnek 175km/h volt a vége.De akkor még 150ezerrel kevesebb volt a motorban....Most már ki sem merném próbálni.. Bár tavaly Németországba menet 4 személlyel 160km/h-nál még szép hangja volt, és tartósan Passautól Nürnbergig annyival "száguldottam". Gyorsulásra hasonló mint a Tiéd,de csak ha egyedül ülök benne.Ha már többen,akkor turbó ide vagy oda gyengusz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Üdv!Az enyémnek 175km/h volt a vége.De akkor még 150ezerrel kevesebb volt a motorban....Most már ki sem merném próbálni.. Bár tavaly Németországba menet 4 személlyel 160km/h-nál még szép hangja volt, és tartósan Passautól Nürnbergig annyival "száguldottam". Gyorsulásra hasonló mint a Tiéd,de csak ha egyedül ülök benne.Ha már többen,akkor turbó ide vagy oda gyengusz... de elnyühetetlen ha vigyáznak rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Sziasztok, tudja valaki mi a különbség az Y17DT és az Y17DTH között, egy angol fórumon turbót írtak. Ha ez igaz, akkor az lenne a kérdésem a két turbó felcserélhető-e mechanikailag átalakítások nélkül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 én még y17dth val nem találkoztam.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Sziasztok, tudja valaki mi a különbség az Y17DT és az Y17DTH között, egy angol fórumon turbót írtak. Ha ez igaz, akkor az lenne a kérdésem a két turbó felcserélhető-e mechanikailag átalakítások nélkül? Én nem tudok Y17DTH-ról. Vagy nem Y hanem Z, vagy nem 17 hanem 20. Opel- Infos.de sem ismeri. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Június1, 2011 Megoszt Elküldve Június1, 2011 Én nem tudok Y17DTH-ról. Vagy nem Y hanem Z, vagy nem 17 hanem 20. Opel- Infos.de sem ismeri. Google ismeri,úgy látom több típushoz is hozza:Corsa,Combo.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Június2, 2011 Megoszt Elküldve Június2, 2011 sziasztok, az az igazság, mielőtt felírtam ezt a kérdést, megpróbáltam utána nézni webshopos keresőkben, ott sem találtam ezt a motor kódot, de a google tényleg hozza. Lehet, hogy csak elírás és nem is létezik? Angol fórumon azt íták , hogy a turbó a z Y17DTH kisebb nyomást tud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június3, 2011 Megoszt Elküldve Június3, 2011 Y20DTH Adagoló Elektromos vezérlésének javítása. (Az összes VP44es adagolóra igaz!!!) Sziasztok! Leírom tapasztalataimat, hogy más is hasznot tudjon meríteni belőle. Hogy is kezdődött? Nem szeretném túl messziről kezdeni, de valamikor tavaly év végén voltak olyan jelenségek, hogy menet közben megtorpant a motor. Néha volt olyan is, hogy reggel első indítás után picit járt, majd leállt. Ezek a jelenségek csak ritkán fordultak elő, volt olyan hogy hónapokig semmi, azaz minden tökéletesen ment. (itt már meg is jegyezném, hogy ha olyan hibajelenséged van, hogy reggel első indításra sokat kell köszörülni, esetleg elsőre nem is indul csak 2-3 szóra, akkor nem elektromos, hanem mechanikus hibája van. Ez amit leírok nem megoldás rá. A nehezen indulás abból adódik, hogy ki van kopva nem tudom pontosan milyen tengely és az aluház közötti rész, és visszaengedi a gázolajat, azaz levegősödik a rendszer, és ezért nem, vagy csak igen nehezen indul. No de vissza az elektronikához... Egyik nap szépen kirándulás közepette, autó beindít, megyen 50 méter, és megáll. se kép, se hang. Indítani lehetett, köszörült is rendesen, de semmi jele nem volt, hogy beinduljon. Más lehetőség nem volt, csak a vontatás...... Elkezdtem kutakodni... Szakszerviz szóba sem jöhetett, mert egyből adagolócsere 3-400 ezerért. Olcsóbb megoldáson ötöltem... Ha már úgy is tönkrement, átalakítom mechanikusra. Van is pest környékére egy cég ahol már csináltak párat. Beszéltem velük, de az az árkategória sem nyerte el a tetszésemet. 250-300 ezret mondtak. Itt kezdett kialakulni, hogy majd én megcsinálom... Ha használtat veszek lutri. Ki tudja meddig megy el, tehát azt nem szerettem volna. Találtam egy újat 120 ezerért, de nem olyan egyszerű a történet, hogy fogod kicseréled azt kész, hanem össze kell hangolni (párosítani, taníttatni) az ECU-val. Ezt meg állítólag csak padon tudják. Bele sem gondoltam, hogy így együtt mennyibe fájna. Nagyon nem hagyott nyugodni, így hát továbbra is maradt a kutakodás. Nicsak, mire jó az internet, és a Google fordító. Jó pár fórumot végig olvasgattam, és Orosz, Szlovák, Lengyel nyelveken találtam is infót. Ennél a hibajelenségnél, mint amit a hosszasan rávezetett szövegem elején írtam, 99%-ra mindenhol egy bizonyos tranzisztor meghibásodásáról beszéltek. Ez a tranzisztor, az adagoló tengelyének a jeladója által pulzál, azaz szabályoz egy elektromos szelepet, ami az üzemanyagot engedi be. Ez a beengedett üzemanyag utána mechanikusan megy tovább. De ha nem működik, nincs mi továbbmenjen! Tehát ezt a tranzisztort kell cserélni. Sajnos (vagy szerencsére?) Ugyan olyat nem lehet kapni, mert ez a Bosch-nak valami rémszülötte! De van helyettesítő! IRLR2905 Ahhoz, hogy ki tudd cserélni, ki kell szerelni az adagoló tetejéről az elektronikát. Sajnos nem is olyan egyszerű, mert le kell bontani hozzá az egész szívósort, és a adagolóról, a nyomócsöveket. Ha ezt lebontod, akkor már ki is tudod takarítani az EGR szelep bekoszolt- kormozott részeit. Egy videó többet ér, mint néhány kép: És egy videó, hogy melyiket, és hogyan kell kicserélni: Eloxidálódik, vagy nem tudom pontosan mi történik az egyik lábával, és megszűnik érintkezni.... Ezt kicseréled, és már kész is! Há-há..... De mi a bukatató?! Nem olyan egyszerű!!!! Nem lehet forrasztani az áramkört, mert gőzöm sincs milyen anyagból van, de taszítja a cint. Bármilyen folyasztóval is próbáltam, de nem ment. Ha valaki nem annyira járta ebben, inkább forduljon olyanhoz, aki érti a dolgát! Én mindjárt kettőt raktam bele (párhuzamosan) Az egyiket kivezetve, hogy még véletlen se legyen többé gond. Ennyi volna az egész, és már tökéletesen megy is tovább az adagoló. Ja! A lényeg. Megrendeltem a 145 forintos tranzisztort..... Na mégy egyszer, hátha azt gondoljátok elütöttem. Tehát, megrendeltem a 145 forintos tranzisztort, de mindjárt két darabot, és a postaköltség 400 forint, azaz drágább mint amit hozott. Még ha erősen kerekítek, akkor is 800, azaz nyolcszáz forintról beszélünk, és nem százezrekről!!!!!!!!!!!!!! Idáig 30 Km-et mentem vele, tehát még tesztelés alatt van, de bízok benne. 200 után jelentkezem újra! Jó szorakozást, ha valakinek ilyen problémája van! Sziasztok! Ígéretem szerint írom a beszámolót.... Eltelt öt nap és 210 km-er. A helyzet változatlan, azaz minden rendben van. Nem szeretném elkiabálni, de remélem így is marad még vagy 100.000-ig. Azért annyira nem is rosszak ezek mint amennyire pár amatőr elhíresztelte.... :D Egy kis videó nektek (6 éve balesetet szenvedett Astra, és azóta állt. Egy kis olajhiány...meg hát a hat év, de....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Június4, 2011 Megoszt Elküldve Június4, 2011 Sziasztok .EGR szelep mi az. :D Annyit olvastam róla ,de mit kell vele csinálni ? Vagy kell-e ?Olvastam,hogy takarítják vagy ilyesmi.Kormot ?Ha valaki tudna pontosabb le írást meg valami képet . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Sziasztok .EGR szelep mi az. :D Annyit olvastam róla ,de mit kell vele csinálni ? Vagy kell-e ?Olvastam,hogy takarítják vagy ilyesmi.Kormot ?Ha valaki tudna pontosabb le írást meg valami képet . Mi az EGR szelep? Innen megtudhatod: És hogy mire is jó? A motor leadott teljesítményétől függően kinyit, és visszaengedi a kipufogott korom és gázok 30-40%-át a motorba még egyszer. Így jobban elégeti és felhasználja a szennyeződéseket. Kevesebb a káros anyag kibocsátás, és magasabb környezetvédelmi osztályba lehet sorolni a mocit: Környezetvédelmi besorolás Ez mind nagyon jó és hasznos, de a micinak nem éppen a legjobb. Miért? Mert (dizelnél) elég sok korom keletkezik, és a szívósoron lerakódik. Mutatok egy példát, de nem kell elrettenni, mert nem 1-2 ezer km után lesz ilyen: Mechanikusan nem lehet Y20DTH-nál kizárni, mert az ECU egyből észreveszi. Ha kinyit, akkor értelem szerűen kevesebb levegő megy be a légtömeg mérőbe, és ezt érzékeli az ECU. Ha ez nem így történik letilt, és beáll vészüzemre...... rossz lesz. Nekem van egy ötletem ami által lehet, hogy ki lehet zárni az EGR szelepet, bár még nem valósítottam meg. Kell hozzá egy ellenállás, és egy 12v-os relé, és némi vezeték. Egy pindurka áramkört kell építeni és berakni egy bizonyos helyre..... Ez 1.7-nél nem működik, már próbáltuk. Az enyémnél (2.0) még nem próbáltam ki, de ami késik nem múlik! De az is bőven elég, ha szépen kitakarítod. 50-60 ezrenként.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Mi az EGR szelep? Innen megtudhatod: És hogy mire is jó? A motor leadott teljesítményétől függően kinyit, és visszaengedi a kipufogott korom és gázok 30-40%-át a motorba még egyszer. Így jobban elégeti és felhasználja a szennyeződéseket. Kevesebb a káros anyag kibocsátás, és magasabb környezetvédelmi osztályba lehet sorolni a mocit: Környezetvédelmi besorolás Ez mind nagyon jó és hasznos, de a micinak nem éppen a legjobb. Miért? Mert (dizelnél) elég sok korom keletkezik, és a szívósoron lerakódik. Mutatok egy példát, de nem kell elrettenni, mert nem 1-2 ezer km után lesz ilyen: Mechanikusan nem lehet Y20DTH-nál kizárni, mert az ECU egyből észreveszi. Ha kinyit, akkor értelem szerűen kevesebb levegő megy be a légtömeg mérőbe, és ezt érzékeli az ECU. Ha ez nem így történik letilt, és beáll vészüzemre...... rossz lesz. Nekem van egy ötletem ami által lehet, hogy ki lehet zárni az EGR szelepet, bár még nem valósítottam meg. Kell hozzá egy ellenállás, és egy 12v-os relé, és némi vezeték. Egy pindurka áramkört kell építeni és berakni egy bizonyos helyre..... Ez 1.7-nél nem működik, már próbáltuk. Az enyémnél (2.0) még nem próbáltam ki, de ami késik nem múlik! De az is bőven elég, ha szépen kitakarítod. 50-60 ezrenként.... Értem szóval takarítani kell.De mivel csak bele fújni és tisztul? Láttam neten winss tisztítót ,csak bele fújta srác és már nem is kormolt neki.Vag y ki kell szerelni? Mert akkor én nem válalom :D nem vagyok annyira kontár .És köszi válaszod Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Mi az EGR szelep? Innen megtudhatod: És hogy mire is jó? A motor leadott teljesítményétől függően kinyit, és visszaengedi a kipufogott korom és gázok 30-40%-át a motorba még egyszer. Így jobban elégeti és felhasználja a szennyeződéseket. Kevesebb a káros anyag kibocsátás, és magasabb környezetvédelmi osztályba lehet sorolni a mocit: Környezetvédelmi besorolás Ez mind nagyon jó és hasznos, de a micinak nem éppen a legjobb. Miért? Mert (dizelnél) elég sok korom keletkezik, és a szívósoron lerakódik. Mutatok egy példát, de nem kell elrettenni, mert nem 1-2 ezer km után lesz ilyen: Mechanikusan nem lehet Y20DTH-nál kizárni, mert az ECU egyből észreveszi. Ha kinyit, akkor értelem szerűen kevesebb levegő megy be a légtömeg mérőbe, és ezt érzékeli az ECU. Ha ez nem így történik letilt, és beáll vészüzemre...... rossz lesz. Nekem van egy ötletem ami által lehet, hogy ki lehet zárni az EGR szelepet, bár még nem valósítottam meg. Kell hozzá egy ellenállás, és egy 12v-os relé, és némi vezeték. Egy pindurka áramkört kell építeni és berakni egy bizonyos helyre..... Ez 1.7-nél nem működik, már próbáltuk. Az enyémnél (2.0) még nem próbáltam ki, de ami késik nem múlik! De az is bőven elég, ha szépen kitakarítod. 50-60 ezrenként.... Ezt figy... Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 sziasztok, Ma elkezdett villogni a töltés visszajelző,Y17DT, csak motorféknél 1800 fordulatnál, amint gázt adok, vagy kuplungolok minden ok , visszajön a töltés. Arra gondoltam a generátornak a szénkeféi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Ezt figy... Érdekes.... Csak sajna nem teljesen értem. Látom te is olyanféle kutakodó vagy! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június5, 2011 Megoszt Elküldve Június5, 2011 Érdekes.... Csak sajna nem teljesen értem. Látom te is olyanféle kutakodó vagy! :D Őőőőőőő...áááá neeemmm! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Június6, 2011 Megoszt Elküldve Június6, 2011 Őőőőőőő...áááá neeemmm! :D Ja én is dettó így vagyok vele :D.Angol nem a szak területem . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs@bi Elküldve Június6, 2011 Megoszt Elküldve Június6, 2011 Y17DT 1.7 Isuzu motoros Astra-val kapcsolatban felvetődött a fejemben egy gondolat az idővel kialakuló adagoló, illetve motorvezérlő elektronika meghibásodásának elkerülésével kapcsolatban. Szerintem a lehető legrosszabb helyre tették a motorvezérlőt, vagyis a motor felső részére, ahová a legtöbb hő is felszáll. Alapvetően ez lenne az elsődleges amelyet az utastérbe raknék át, így meg lehetne kerülni mindenféle olajos gőztől, hidegtől-melegtől vagy más szennyeződéstől, amelyet a külvilágtól kap. Kérdésem az lenne alapvetően, hogy a motorvezérlőben van e valamilyen hőérzékelő, vagy érzékeny lenne e + 1,5 méter rézkábel toldására. Ugyanez a kérdés vonatkozik az adagoló elektronikájára is. Azért ezzel sok probléma megszűnne hosszútávon, mivel se rázkódás, sem meleg nem érné őket és kb. 40-50 kábelt kellene átforrasztani, leszigetelni és rögzíteni. Van valakinek ilyen tapasztalata, estleg kifogása ezekkel kapcsolatban? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kontárgyerek Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Y17DT 1.7 Isuzu motoros Astra-val kapcsolatban felvetődött a fejemben egy gondolat az idővel kialakuló adagoló, illetve motorvezérlő elektronika meghibásodásának elkerülésével kapcsolatban. Szerintem a lehető legrosszabb helyre tették a motorvezérlőt, vagyis a motor felső részére, ahová a legtöbb hő is felszáll. Alapvetően ez lenne az elsődleges amelyet az utastérbe raknék át, így meg lehetne kerülni mindenféle olajos gőztől, hidegtől-melegtől vagy más szennyeződéstől, amelyet a külvilágtól kap. Kérdésem az lenne alapvetően, hogy a motorvezérlőben van e valamilyen hőérzékelő, vagy érzékeny lenne e + 1,5 méter rézkábel toldására. Ugyanez a kérdés vonatkozik az adagoló elektronikájára is. Azért ezzel sok probléma megszűnne hosszútávon, mivel se rázkódás, sem meleg nem érné őket és kb. 40-50 kábelt kellene átforrasztani, leszigetelni és rögzíteni. Van valakinek ilyen tapasztalata, estleg kifogása ezekkel kapcsolatban? Szia! A puding próbája az evés.... Max visszarakod ha nem jó.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laci-Hun Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Szia! A puding próbája az evés.... Max visszarakod ha nem jó.... Ja vagy zárlat végett le ég a kocsi :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Ja vagy zárlat végett le ég a kocsi :D :D Ha nem köti el, akkor nem lehet neki semmi gondja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Y17DT 1.7 Isuzu motoros Astra-val kapcsolatban felvetődött a fejemben egy gondolat az idővel kialakuló adagoló, illetve motorvezérlő elektronika meghibásodásának elkerülésével kapcsolatban. Azért ezt így kategorikusan leszögezni... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Azért ezt így kategorikusan leszögezni. :D Főleg, hogy nem a rezgéstől és melegtől megy tönkre, hanem a felszivárgó gázolajtól... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Cs@bi Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Főleg, hogy nem a rezgéstől és melegtől megy tönkre, hanem a felszivárgó gázolajtól... Az a motorvezérlő, amelybe felszivárog, az adagoló megint más, az lent van az adagoló oldalán és több szaki is írta, hogy hőingadozás és rezgés miatt megy szét a forrasztás. A Y17DT általánosságban szenved adagoló elektronika hibáktól, szinte kivétel nélkül ezt olvasom, hallom mindenhol (kb. 10 éves tapasztalatokra hagyatkozok én is). Jártam úgy nem is régen, hogy egy ismerősnek kerestünk adagoló elektronikát és a bontóban több autón is javított elektronikás adagoló volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lelike Elküldve Június7, 2011 Megoszt Elküldve Június7, 2011 Sziasztok! Valaki meg tudná mondani, hogy mi a neve annak a bigyónak, amelyikbe csatlakozik egy gumicső amiben megy a hidraulika olaj és van rajta egy levegőztető fütyi is. Talán kuplung munkahenger??? Mert az a gondom, hogy ott nagyon nyomja ki az olajat. Na és azt hogy cserélik? Csak a fölső részét? Vagy azt is ami bemegy a kuplunghoz? Megpróbálok fotót hozzácsatolni a leírásomhoz... http://kepfeltoltes.hu/110607/P1090308_www...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/110607/P1090309_www...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/110607/P1090310_www...ltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts