Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Jó szorakozást, ha valakinek ilyen problémája van!

Hát ez tanulságos volt, grat!

Kontárgyerek létedre nem is rossz. Y17DT-ben is elromolhat ez, amiről írsz, vagy csak Y20DTHra jellemző? (Veled ellentétben én tényleg kontár vagyok).

Még az is meglehet, hogy egy csomó szerelő nem is akart lehúzni, egyszerűbb a kikap-betesz módszer 300 E-ért, mint utánamenni a dolgoknak..

Szóval grat, ügyi vagy!

Link to comment
Megosztás:

Y17DT-ben is elromolhat ez, amiről írsz, vagy csak Y20DTHra jellemző?

Minden VP44-es adagolóra igaz!

Jó pár márkánál használták ezt 1998-2003-ig.

Audi, BMW, Ford, Rover........

Vannak cégek amik rá vannak állva ennek a javítására.

Egy példa: http://www.dieselpumprepairs.com/#/bosch-v...umps/4533360090

és még egy: http://www.lbm.lt/vp44.htm

Szereld le, küld el nekik, és 40-60 ezerért megcsinálják! :D

Tiszta nyereség!!!!

Link to comment
Megosztás:

cool vagy... én még nem hallottam ennek a javitásáról , de jó tudni.......

Nagyon sok oldalt megnéztem, ezért nem tudok sajna minden idézni, de találtam egy olyan Amcsi céget, ahol mindent írásban elmagyaráztak.

Ez a pumpa akkor jelent meg amikor a közös nyomócsöves adagoló még nem állt készen a piacra.

Azt írták, hogy nem rossz adagoló csak ez a típushiba.

Sokan elhintették, hogy mennyire rossz ez az adagoló, meg mennyi baj van vele.... Azt sokan el is hitték!

Több mint 2000 db-ot javítottak már, és éveket adnak garanciára!

Kétféle javítás létezik.

Az egyszerű amit én is leírtam, a másik megy a mechanikus, ahol felmarják az aluházat annál a résznél amit az írásomba említettem, és felhüvelyezik acéllal.

Azt írták, hogy volt olyan adagoló ami elment 800.000 mérföldet ez után!!!!

Elég őszinte és normális írás volt, tehát úgy gondolom valami igazság lehetett benne.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha már úgy is tönkrement, átalakítom mechanikusra. Van is pest környékére egy cég ahol már csináltak párat. Beszéltem velük, de az az árkategória sem nyerte el a tetszésemet. 250-300 ezret mondtak.

Biztos, hogy Y és nem X-es motort?

Ennyiért javítani szoktak!

Link to comment
Megosztás:

Y20DTH Adagoló Elektromos vezérlésének javítása.

(Az összes VP44es adagolóra igaz!!!)

...............

Idáig 30 Km-et mentem vele, tehát még tesztelés alatt van, de bízok benne. 200 után jelentkezem újra!

Jó szorakozást, ha valakinek ilyen problémája van!

Maxi respect! :) :D Nagy betyár vagy,ezért még a "hajcsd"-ot is elnézem a fékkopásjelzőnél! :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

segítséget szeretnék kérni egy opel corsa b-hez.

itt pöccre tudtok megoldást még egy két autószerelő csak vakerál

nos a gond az önindító. elfordítom a kulcsot és kattan egyet de nem indul. aksi jó, feszkó van. 2 napja szétszedtük összeraktuk pöcc röff. ma megint cserben hagyott minket melóba indulásnál. betolva elindul de azért nah...nem állapot :D

nos várom a válaszokat

köszii

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

segítséget szeretnék kérni egy opel corsa b-hez.

itt pöccre tudtok megoldást még egy két autószerelő csak vakerál

nos a gond az önindító. elfordítom a kulcsot és kattan egyet de nem indul. aksi jó, feszkó van. 2 napja szétszedtük összeraktuk pöcc röff. ma megint cserben hagyott minket melóba indulásnál. betolva elindul de azért nah...nem állapot :D

nos várom a válaszokat

köszii

Szia! Nem húz be. Csere! Sajna ezt nem nagyon tudod javítani.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nem húz be. Csere! Sajna ezt nem nagyon tudod javítani.

nem mondod...

agyvérzést kapok akkor.

olvastam egy cikket az autódoki oldalán erről mi a vélemény?

Van egy kis problémám '93-as évjáratú 1.4 NZ motoros Astrámmal. Pár hónapja az önindító felújítására került sor. Az akkori hiba az volt, hogy csak kattogott az indítómotor a kulcs elforgatásakor, de nem forgatta meg. Levettem az indítót, szétszedtem, elmostam, kicseréltem a behúzómágnest, a bronzkeféket, óvatosan megtisztítottam a forgórészt, majd újra összeraktam az indítómotort. Visszaszerelés után prímán működött és az indítási idő is lerövidült valamelyest. Pár napja újra jelentkezett a hiba, az önindító csak kattogott, de a motort nem forgatta meg. Másnap csak úgy kíváncsiságból újra megpróbáltam elindítani a kocsit, és azonnal felpörgött az indító, a kocsi beindult. Elvittem az önindítót egy autóvillamossági szerelőhöz, aki megnézte (szétszerelés nélkül) és azt mondta, hogy a kocsiba épített riasztó reléje okozhatja a problémát.

Kérdésem: az előbb leírtak alapján, szerinted mi lehet a hiba? Szerinted ki kell cseréljem a forgórészt is az indítóban(nem láttam rajta sérülést szétszedett állapotban) ? Valóban okozhat ilyen hibát a beszerelt riasztó gyújtásletiltó reléje?

Segítségedet előre is köszi.

Attila

(2001. 11. 06.)

Attól függ, mit is tilt a riasztó. Ha az indító motor működését, akkor kattannia sem szabad, mert az már a mágnes kapcsolását jelenti. Általában az elektromos AC-t, vagy a gyújtó elektronikát tiltják. Tehát az indítónak mennie kéne!

Ha kattan, húz a mágnes. Ekkor kéne áramot kapnia a + kefének. Ha kap ÉS nem indul, lehet zárlatos forgórész, szelethibás kollektor, kontakthibás kefehíd, vagy egyéb, mind-mind kimérhető dolog. De az sem lehetetlen, hogy megszorult valamelyik kefe. Na, egy egyszerű voltmérővel, vagy próbalámpával mindegyik hiba kimérhető.

szerinted?

Link to comment
Megosztás:

Van egy-két ötletem, de távjavításnál csak feltételezni lehet....

Nézd meg a szénkeféket, hogy nincs-e valamelyik annyira elkopva, hogy nem ér hozzá. Valamelyiknél 4 db van. 2 poz és 2 neg. Ilyen esetben ha csak egyik nem ér hozzá próbál elindulni, de csak nyöszörög.

Az is lehet, hogy a rézlap amit rákapcsol annyira el van oxidálódva, hogy nem tud már a feszkó áthatolni rajta.

Esetleg nézd meg, hogy a testkábel ami a kasznit és a motorblokkot köti össze, nincs-e elszakadva, vagy túlzottan elhasználódva. Ha ilyen van, akkor a bovdeneken szokott az áram szaladgálni, az meg kicsit nagyon káros lehet ha megéget egy-két dolgot. A nagyobb feszültséget meg nem bírja el.

Sajnos több ötletem nincs.

Nézd meg ezt: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1458351403.html

Link to comment
Megosztás:

Van egy-két ötletem, de távjavításnál csak feltételezni lehet....

Nézd meg a szénkeféket, hogy nincs-e valamelyik annyira elkopva, hogy nem ér hozzá. Valamelyiknél 4 db van. 2 poz és 2 neg. Ilyen esetben ha csak egyik nem ér hozzá próbál elindulni, de csak nyöszörög.

Az is lehet, hogy a rézlap amit rákapcsol annyira el van oxidálódva, hogy nem tud már a feszkó áthatolni rajta.

Esetleg nézd meg, hogy a testkábel ami a kasznit és a motorblokkot köti össze, nincs-e elszakadva, vagy túlzottan elhasználódva. Ha ilyen van, akkor a bovdeneken szokott az áram szaladgálni, az meg kicsit nagyon káros lehet ha megéget egy-két dolgot. A nagyobb feszültséget meg nem bírja el.

Sajnos több ötletem nincs.

Nézd meg ezt: http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels...1458351403.html

Végülis igen a rézcucc esélyes...mert ugye nem húzza be a mágnest ...az a kattanás...húzza de nem annyira hogy beindítsa a motort...tudni kéne mi húzza be...az nem kap elviekben feszkót....

én sem értek hozzá...csaj vagyok :D

köszi azért a tippeket! rendes tőled!

Link to comment
Megosztás:

Persze "Y" ez a 101 lovas moci....... ami már 140 körül mozog.... :D

Lehet, hogy félreértettél? :D

Én arra gondoltam, amit a cég mondott. Mert ha tényleg Y-t butítottak/alakítottak át tisztán mechanikusra, akkor olyan dolgot tudnak, amit rajtuk kívül senki.

Link to comment
Megosztás:

Végülis igen a rézcucc esélyes...mert ugye nem húzza be a mágnest ...az a kattanás...húzza de nem annyira hogy beindítsa a motort...tudni kéne mi húzza be...az nem kap elviekben feszkót....

én sem értek hozzá...csaj vagyok :D

köszi azért a tippeket! rendes tőled!

Azért a riasztóra is rá kéne nézni. Valószínűleg már régen és utólagosan lett beépítve és ez így az autóvillamosságis álmoskönyv szerint is potenciális hibaforrás. :D

Link to comment
Megosztás:

Azért a riasztóra is rá kéne nézni. Valószínűleg már régen és utólagosan lett beépítve és ez így az autóvillamosságis álmoskönyv szerint is potenciális hibaforrás. :D

2 hónapja kapott riasztót kb de nem lett annyira rákötve...kizárt hogy az lenne a baj

idő közben találtam egy videót amin látszik mi a baj...

ott alul írja is a csávó a megoldást

hát nemtom

mint nő...ehhez nulla vagyok

Link to comment
Megosztás:

2 hónapja kapott riasztót kb de nem lett annyira rákötve...kizárt hogy az lenne a baj

idő közben találtam egy videót amin látszik mi a baj...

ott alul írja is a csávó a megoldást

hát nemtom

mint nő...ehhez nulla vagyok

Soha ne mond, hogy ... :D

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy félreértettél? :D

Én arra gondoltam, amit a cég mondott. Mert ha tényleg Y-t butítottak/alakítottak át tisztán mechanikusra, akkor olyan dolgot tudnak, amit rajtuk kívül senki.

Megcsináltam volna én is, csak ez a tranzisztor csere egyszerűbb volt, mint azzal mókolni.

Egy adagoló nem lett volna elég. Meg a pedálsort is ki kellett volna cserélni bovdenesre meg pár finomság...

Igazából az riasztott el hogy azt olvastam, hogy a közel jövőbe úgy akarnak zöldkártyáztatni, hogy rá van dugva az ECU-ra a gépük.

Ha meg kiiktatom az adagoló elektronikát, ugyebár akkor kukorékolna a kis rendszer állandóan, és hibás paramétereket szórna.

Zöldkártyának meg egyből annyi lenne.

Link to comment
Megosztás:

Megcsináltam volna én is, csak ez a tranzisztor csere egyszerűbb volt, mint azzal mókolni.

Egy adagoló nem lett volna elég. Meg a pedálsort is ki kellett volna cserélni bovdenesre meg pár finomság...

Igazából az riasztott el hogy azt olvastam, hogy a közel jövőbe úgy akarnak zöldkártyáztatni, hogy rá van dugva az ECU-ra a gépük.

Ha meg kiiktatom az adagoló elektronikát, ugyebár akkor kukorékolna a kis rendszer állandóan, és hibás paramétereket szórna.

Zöldkártyának meg egyből annyi lenne.

Elméletileg már egy ideje így kéne mennie. :D

Na, tehát aki azt állítja, hogy korrektül megoldható, azt arcunkon elnéző mosollyal nagy ívben kerüljük. :D

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg már egy ideje így kéne mennie. :D

Na, tehát aki azt állítja, hogy korrektül megoldható, azt arcunkon elnéző mosollyal nagy ívben kerüljük. :)

Két autóm most vizsgázott múlt hónapban...hát még én is vigyorogtam a zöldkártya menetén maradjunk annyiban. :D

Link to comment
Megosztás:

Igazából mindent át lehet alakítani mechanikusra.

Nekem már a turbó szabályzóm is ki lett iktatva, mert nem voltam hajlandó újonnan megvenni 40 ezerért, vagy bontottan 10-ért.

Mondjuk az EGR szelepig még mindig nem jutottam el (lezárni elektromosan és átverni az ECU-t).... de addig is hűségesen takarítom a szívósort!

Link to comment
Megosztás:

Y20DTH Adagoló Elektromos vezérlésének javítása.

(Az összes VP44es adagolóra igaz!!!)

Sziasztok!

Leírom tapasztalataimat, hogy más is hasznot tudjon meríteni belőle.

Hogy is kezdődött? Nem szeretném túl messziről kezdeni, de valamikor tavaly év végén voltak olyan jelenségek, hogy menet közben megtorpant a motor. Néha volt olyan is, hogy reggel első indítás után picit járt, majd leállt.

Ezek a jelenségek csak ritkán fordultak elő, volt olyan hogy hónapokig semmi, azaz minden tökéletesen ment.

(itt már meg is jegyezném, hogy ha olyan hibajelenséged van, hogy reggel első indításra sokat kell köszörülni, esetleg elsőre nem is indul csak 2-3 szóra, akkor nem elektromos, hanem mechanikus hibája van. Ez amit leírok nem megoldás rá. A nehezen indulás abból adódik, hogy ki van kopva nem tudom pontosan milyen tengely és az aluház közötti rész, és visszaengedi a gázolajat, azaz levegősödik a rendszer, és ezért nem, vagy csak igen nehezen indul.

No de vissza az elektronikához...

Egyik nap szépen kirándulás közepette, autó beindít, megyen 50 méter, és megáll. se kép, se hang.

Indítani lehetett, köszörült is rendesen, de semmi jele nem volt, hogy beinduljon.

Más lehetőség nem volt, csak a vontatás......

Elkezdtem kutakodni...

Szakszerviz szóba sem jöhetett, mert egyből adagolócsere 3-400 ezerért.

Olcsóbb megoldáson ötöltem...

Ha már úgy is tönkrement, átalakítom mechanikusra. Van is pest környékére egy cég ahol már csináltak párat. Beszéltem velük, de az az árkategória sem nyerte el a tetszésemet. 250-300 ezret mondtak.

Itt kezdett kialakulni, hogy majd én megcsinálom...

Ha használtat veszek lutri. Ki tudja meddig megy el, tehát azt nem szerettem volna.

Találtam egy újat 120 ezerért, de nem olyan egyszerű a történet, hogy fogod kicseréled azt kész, hanem össze kell hangolni (párosítani, taníttatni) az ECU-val. Ezt meg állítólag csak padon tudják. Bele sem gondoltam, hogy így együtt mennyibe fájna.

Nagyon nem hagyott nyugodni, így hát továbbra is maradt a kutakodás.

Nicsak, mire jó az internet, és a Google fordító. Jó pár fórumot végig olvasgattam, és Orosz, Szlovák, Lengyel nyelveken találtam is infót.

Ennél a hibajelenségnél, mint amit a hosszasan rávezetett szövegem elején írtam, 99%-ra mindenhol egy bizonyos tranzisztor meghibásodásáról beszéltek.

Ez a tranzisztor, az adagoló tengelyének a jeladója által pulzál, azaz szabályoz egy elektromos szelepet, ami az üzemanyagot engedi be. Ez a beengedett üzemanyag utána mechanikusan megy tovább. De ha nem működik, nincs mi továbbmenjen!

Tehát ezt a tranzisztort kell cserélni.

Sajnos (vagy szerencsére?) Ugyan olyat nem lehet kapni, mert ez a Bosch-nak valami rémszülötte!

De van helyettesítő!

IRLR2905

Ahhoz, hogy ki tudd cserélni, ki kell szerelni az adagoló tetejéről az elektronikát.

Sajnos nem is olyan egyszerű, mert le kell bontani hozzá az egész szívósort, és a adagolóról, a nyomócsöveket.

Ha ezt lebontod, akkor már ki is tudod takarítani az EGR szelep bekoszolt- kormozott részeit.

Egy videó többet ér, mint néhány kép:

És egy videó, hogy melyiket, és hogyan kell kicserélni:

Eloxidálódik, vagy nem tudom pontosan mi történik az egyik lábával, és megszűnik érintkezni....

Ezt kicseréled, és már kész is!

Há-há..... De mi a bukatató?!

Nem olyan egyszerű!!!! Nem lehet forrasztani az áramkört, mert gőzöm sincs milyen anyagból van, de taszítja a cint. Bármilyen folyasztóval is próbáltam, de nem ment. Ha valaki nem annyira járta ebben, inkább forduljon olyanhoz, aki érti a dolgát!

Én mindjárt kettőt raktam bele (párhuzamosan) Az egyiket kivezetve, hogy még véletlen se legyen többé gond.

Ennyi volna az egész, és már tökéletesen megy is tovább az adagoló.

Ja! A lényeg. Megrendeltem a 145 forintos tranzisztort..... Na mégy egyszer, hátha azt gondoljátok elütöttem.

Tehát, megrendeltem a 145 forintos tranzisztort, de mindjárt két darabot, és a postaköltség 400 forint, azaz drágább mint amit hozott.

Még ha erősen kerekítek, akkor is 800, azaz nyolcszáz forintról beszélünk, és nem százezrekről!!!!!!!!!!!!!!

Idáig 30 Km-et mentem vele, tehát még tesztelés alatt van, de bízok benne. 200 után jelentkezem újra!

Jó szorakozást, ha valakinek ilyen problémája van!

És a mechanikus hibára milyen megoldás van?Csak azért kérdem mert hasonló tüneteket produkál az astrám y20 dth,a kezdetekben hosszú állás után (12-20óra)az istennek nem akart beindulni csak húzásra vagy hosszú öninditózás útán,aztán volt olyan hogy ugyan ennyi idő után pöcre indult,kicseréltük traverz gyűrűk,résolacső azt gondoltuk ott levegősödik,de ugyan ugy csinálja hol 8óra állás után nem indul de van hogy 20óra állás után is pöcre indul,és az utolsó két esetnél pöcre indul de 2-3 másodperc leáll a motor,mint ha elzárnák az üzem anyagot tőle aztán migint csak húzásra vagy csak sokszori önindítózásra indul.A diagnosztika semmit nem jelez minden érték jó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lecsúszott a vákuumcső a turbó vezérlő szelepről,Y17DT van szó. az autó csak 4 és 5-ik sebességben érzékeli, azt is 3000 fordulatnál. Beírta a p0105, valamint ritkán a p1125. Nem tudom az alsó tartományokban miért nem érzékeli, valamint azért is érdekes, mert nekem a turbó hatást 1800 fordulatnál kezdem érezni, de 4 és 5-ik sebességből már nem igazán érezni. Érdekelne másoknak ilyen tipusú G astrával mennyi a végsebesség, valamint meddig érezni az erőt? Nálam 110 azt mondom jó diseles gyorsulás, aztán 130 ig elfogadható, de 145-150 nél vége, ezt alig éri el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lecsúszott a vákuumcső a turbó vezérlő szelepről,Y17DT van szó. az autó csak 4 és 5-ik sebességben érzékeli, azt is 3000 fordulatnál. Beírta a p0105, valamint ritkán a p1125. Nem tudom az alsó tartományokban miért nem érzékeli, valamint azért is érdekes, mert nekem a turbó hatást 1800 fordulatnál kezdem érezni, de 4 és 5-ik sebességből már nem igazán érezni. Érdekelne másoknak ilyen tipusú G astrával mennyi a végsebesség, valamint meddig érezni az erőt? Nálam 110 azt mondom jó diseles gyorsulás, aztán 130 ig elfogadható, de 145-150 nél vége, ezt alig éri el.

Sajnos az 1.7 nem büszkélkedhet nagy erővel.

De lesznek itt olyanok akiknek az van, és majd elmesélik...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.