Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

Termosztát csere a téma.

Szenvedtem a termosztáttal már régebben, mint utólag kiderült nem volt semmi baja, egyszerűen rá kellett jönnöm hogy nehezen melegszik, de kezdem az elejétől.

Kicseréltettem nemrégen Wessz mesterrel egy másikra, nevezetesen egy Hans-Pries - re a cikkszáma unix szerint is 1338 005.

A bemelegedéssel ( üzemi hőfok ) nincs baj mostmár megszoktam, ha full hidegre állítom belül, akkor 12 km alatt melegszik fel 83-85-re.

Eddig csak kemény mínuszokban ( -10 fok ) csinált olyat, hogy ha mentem vele hosszútávon és ment a fűtés akkor városban képes volt visszahűlni 75-80 közé kb.

A mostani meg szétidegel, azt hittem felgyújtom az egészet, annyira felnyomta az agyvizemet, a hűtővíz helyett. <_<

Most is ugyanúgy bemelegszik 10-12 km alatt, viszont eléri a 80 fokot és ott stagnál pár km-ig.

Természetesen még mindig full hidegre van állítva a belső tekerő.

Most mentem vele 15 km-t kb 5km város + 10 km országút.

Egyszerűen ha melegítek odabent, de elég csak ha felesben már akkor sem megy 80-81 fölé ez a KOTVÁNY.

Odakint +5 fok volt.

Szerintetek mi a bánat ez most?

Magyarul kár volt hozzányúlni, jó volt ami benne volt szvsz.

Szerintetek mi a jó istent kéne tennem?

A másik: láttam unix-on is meg több helyen is láttam, hogy van 89 fokos és 92 fokos nyitási hőmérsékletű termosztátok.

Van e jelentősége annak, hogy melyiket kéne használom?

Ez amit vettem 89 fokos.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

Termosztát csere a téma.

Szenvedtem a termosztáttal már régebben, mint utólag kiderült nem volt semmi baja, egyszerűen rá kellett jönnöm hogy nehezen melegszik, de kezdem az elejétől.

Kicseréltettem nemrégen Wessz mesterrel egy másikra, nevezetesen egy Hans-Pries - re a cikkszáma unix szerint is 1338 005.

A bemelegedéssel ( üzemi hőfok ) nincs baj mostmár megszoktam, ha full hidegre állítom belül, akkor 12 km alatt melegszik fel 83-85-re.

Eddig csak kemény mínuszokban ( -10 fok ) csinált olyat, hogy ha mentem vele hosszútávon és ment a fűtés akkor városban képes volt visszahűlni 75-80 közé kb.

A mostani meg szétidegel, azt hittem felgyújtom az egészet, annyira felnyomta az agyvizemet, a hűtővíz helyett. <_<

Most is ugyanúgy bemelegszik 10-12 km alatt, viszont eléri a 80 fokot és ott stagnál pár km-ig.

Természetesen még mindig full hidegre van állítva a belső tekerő.

Most mentem vele 15 km-t kb 5km város + 10 km országút.

Egyszerűen ha melegítek odabent, de elég csak ha felesben már akkor sem megy 80-81 fölé ez a KOTVÁNY.

Odakint +5 fok volt.

Szerintetek mi a bánat ez most?

Magyarul kár volt hozzányúlni, jó volt ami benne volt szvsz.

Szerintetek mi a jó istent kéne tennem?

A másik: láttam unix-on is meg több helyen is láttam, hogy van 89 fokos és 92 fokos nyitási hőmérsékletű termosztátok.

Van e jelentősége annak, hogy melyiket kéne használom?

Ez amit vettem 89 fokos.

Köszi előre is.

figyi,

törödj bele. a z17dtl motorok nem melegszenek.

minuszba meg főképp.

a fateromnak van ilyen astrája, és neki egész télen nem megy 80 ig se fel a mutatója, pedig a termosztátja jó. ez ilyen konstrukcio......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

A véleményem:

az enyém is ilyen.

DE:

ha jól fűt a kocsi, jól fogyaszt, nincs baja, tulajdonképpen miért is érdekes, hogy hol áll a mutató? (ami csak hozzávetőleges értéket mutat)

Én addig nem foglalkozom a dologgal, amíg pirosban nincs a mutató.

Nekem van, hogy Zuglóból indulva kb Budán-Újpesten indul meg a mutató, Vácon áll 85-ön és följebb nem megy.

Addig örülj, míg kicsi a hőveszteség, azért fogyaszt kevesebbet a kocsid <_<

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek, csak az idegesített, hogy most az újjal nem üzemmeleg egyértelműen, hanem először megtorpan 80-nál és ha hidegen hagyom belül a fűtést akkor feljebb is csak pár visszahűlés után megy 85 fokra.

Azt hittem árt a motornak ha nem üzemin megy hanem visszahűl stb. stb. pedig ez elvileg valami jó minőségű utángyártott fricc cucc. <_<

A Wahler meg szinte feleannyi volt azért nem mertem azt venni, de aztán olvastam itt, hogy az is jó lett volna, de akkor már megvettem :angry:

Köszi a segítséget, akkor visszatesszük ami benne volt, gondolom vissza lehet minden további nélkül, csak tömítést kell szerválni hozzá.

Tgabika76: unix-os szám szerint 4256.92D50 ez a Wahler, ami 2619 huf, erre gondoltál?

A másik: gondolom nem egészséges ha az az ékszíj 5 mm-rel rövidebb, mint kellene, pedig váltig ezt mondták, ez való az enyémbe Mülleréknél az Ajtósin.

Bele is tettük, de most hidegen pár percig csörög, mintha csapágyas lenne olyan hangja van.

Milyen ékszíjat vegyek?

A mostani 1600-as. Gondolom az 1605-ös már elég, de márkában tudtok esetleg valamit mondani?

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek, csak az idegesített, hogy most az újjal nem üzemmeleg egyértelműen, hanem először megtorpan 80-nál és ha hidegen hagyom belül a fűtést akkor feljebb is csak pár visszahűlés után megy 85 fokra.

Azt hittem árt a motornak ha nem üzemin megy hanem visszahűl stb. stb. pedig ez elvileg valami jó minőségű utángyártott fricc cucc. <_<

A Wahler meg szinte feleannyi volt azért nem mertem azt venni, de aztán olvastam itt, hogy az is jó lett volna, de akkor már megvettem :angry:

Köszi a segítséget, akkor visszatesszük ami benne volt, gondolom vissza lehet minden további nélkül, csak tömítést kell szerválni hozzá.

Télen küzdöttem a problémával én is.

Elsőre vettem valami sz@r termosztátot. Meghőmérőztem, de 80 fok alatt nyitott már. .............. Mellesleg beszerelés után a felső vízcsőnél vissza tudtam fújni a motorba

Mondom, ezzel nem nyerek csatát.

Aztán jött a Karácsony-Újév, 1 hónapot vártam egy másik wahler termosztátra. Most sem áll függőben a mutató, de 85-ig elmegy, és jól tömít. (92 van ráírva) Ha csak egy tűszúrásnyi rés is marad, azon a vízpumpa egyfolytában nyomja ki a forróvizet. Ez jól érzékelhető volt, mivel a felső vízcső langyosodott üzemi hőfok alatt is.

Most hideg marad, de azt hozzá kell tenni, hogy ettől még nagy hidegben simán visszahűthető a fűtőmotorral.

Link to comment
Megosztás:

Értelek és melyik Wahlert használod most?

Linkelek egy képet a régi termoszról nézzétek meg légyszíves, arra külön kell-e tömítés, ha vissza akarom tenni vagy elég a termosztát házhoz tenni, vagy csak szimplán vegyek újat, mert a régin lévő elég ramaty állapotban van szvsz. <_<

1

2

Link to comment
Megosztás:

Értelek és melyik Wahlert használod most?

Linkelek egy képet a régi termoszról nézzétek meg légyszíves, arra külön kell-e tömítés, ha vissza akarom tenni vagy elég a termosztát házhoz tenni, vagy csak szimplán vegyek újat, mert a régin lévő elég ramaty állapotban van szvsz. <_<

1

2

Az enyémbe is pont ilyen termosztát volt.

Én sosem használok tömítést, hanem mindig 300 fokig hőálló Berner masszát. Kivéve, ha a tömítés vastagabb (pl kartar, szelepfedél, stb...ekkor tömítés+massza) termosztátház esetében fémtisztára puceráztam, aztán massza.

Ebben még sosem csalódtam.

Enni lehetne a motorról.

Most ez van benne: wahler 4256.92D50

Link to comment
Megosztás:

Az enyémbe is pont ilyen termosztát volt.

Én sosem használok tömítést, hanem mindig 300 fokig hőálló Berner masszát. Kivéve, ha a tömítés vastagabb (pl kartar, szelepfedél, stb...ekkor tömítés+massza) termosztátház esetében fémtisztára puceráztam, aztán massza.

Ebben még sosem csalódtam.

Enni lehetne a motorról.

Most ez van benne: wahler 4256.92D50

Köszi az infót, akkor kipróbálom én is, ezzel ( wahler 4256.92D50 ) a termosztáttal.

Pontosan melyik massza ez és hol tudom beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Erre a Wahler termosztátra is tettél a masszából?

egész keveset (leheletnyit) a peremére körbe.

Hol tudod beszerezni? nem tudom, mert én itt helyben egy alkatrész üzletben szoktam beszerezni.

Nem kell ám készpénznek venni ezt a masszás dolgot. Én pl. sokkal jobban szeretem mint ilyen-olyan papírtömítéseket, lehet, hogy valakinek nem jön be.

Legalább 5-8 éve ezt használom mindenre. Most legutóbb is, mikor a szívótorkot takarítottam. Gyári tömítéseket levakartam, és csak ezzel tettem össze.

http://shop.berner.eu/berner/hu/productgro...sationContext=1

A nélkül, hogy bármi érdek fűzne hozzá bátram merem ajánlani. Nagyon príma anyag.

"Hőálló: –50 °C-tól +250 °C-ig, rövid ideig +300 °C-ig

A Rolls Royce Ltd. licence alapján készül. " stb..stb...

Persze kívülről valamire rákenve ez sem tömít, csak, ha felületek közé van szorítva

Link to comment
Megosztás:

Értem, köszi, veszek akkor egy Wahler-t akkor és megpróbálom azzal, nem kerül úgy látom sokba.

Mire kell még odafigyelni egy ilyen cserénél, mert otthon lenne majd a csere.

Akkor a fenti számú Wahler tutira jó lesz amit írtál?

A mostani HP-t, meg ami benne volt, azt elrakom emlékbe. <_<

Link to comment
Megosztás:

figyi,

törödj bele. a z17dtl motorok nem melegszenek.

minuszba meg főképp.

a fateromnak van ilyen astrája, és neki egész télen nem megy 80 ig se fel a mutatója, pedig a termosztátja jó. ez ilyen konstrukcio......

szia. nekem y17dti-m van a nagy minuszokban jo term. mellett autopályázva m0 uj része 35 km felmegy 90 - 95 fokig lehet látni ha jol odafigyel az ember , mikor nyit vagy zár a term .

miután megálltam járo motornál ugy ment vissza a höm. mintha huzná valaki egész 75-80 fokig . most a jo idöben normálisan mükxik a term.

Link to comment
Megosztás:

Értelek és melyik Wahlert használod most?

Linkelek egy képet a régi termoszról nézzétek meg légyszíves, arra külön kell-e tömítés, ha vissza akarom tenni vagy elég a termosztát házhoz tenni, vagy csak szimplán vegyek újat, mert a régin lévő elég ramaty állapotban van szvsz. <_<

1

2

a csomagban van 1 gumitömités azt a peremére kell feltenni a term-nak és már jo is , természetesen tiszta felületek mellett.

Link to comment
Megosztás:

a csomagban van 1 gumitömités azt a peremére kell feltenni a term-nak és már jo is , természetesen tiszta felületek mellett.

Igen, van benne gumitömítés, mert más típusokba is jó, de ebben az esetben nem játszik, nem fér el, itt nem kell a peremre semmi. A régin sem volt,........... a termosztátház fedelén síkba van csak tömítve.

Link to comment
Megosztás:

Igen, van benne gumitömítés, mert más típusokba is jó, de ebben az esetben nem játszik, nem fér el, itt nem kell a peremre semmi. A régin sem volt,........... a termosztátház fedelén síkba van csak tömítve.

A régit visszatehetem szerinted?

Az első képet ha megnézed elég ramatynak látszik a gumi tömítés része, bár ha azt mondod, hogy nem játszik ebben az esetben, akkor mindegy.

Azt mással nem is lehet szerintem pótolni.

ez az

Link to comment
Megosztás:

A régit visszatehetem szerinted?

Az első képet ha megnézed elég ramatynak látszik a gumi tömítés része, bár ha azt mondod, hogy nem játszik ebben az esetben, akkor mindegy.

Azt mással nem is lehet szerintem pótolni.

ez az

Nem, nem arról a belső fekete repedezett gumiról van szó, hanem ahol az ujjaddal fogod. Egyes tipusokon kívül a peremre lehet felhúzni egy gumikarimát, tehát az 50-es külső átmérő köré. Ezt adják hozzá, mert nem tudhatják milyen autóba kerül. Valahova kell, valahova nem. Az y17dt utóbbiba tartozik.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem arról a belső fekete repedezett gumiról van szó, hanem ahol az ujjaddal fogod. Egyes tipusokon kívül a peremre lehet felhúzni egy gumikarimát, tehát az 50-es külső átmérő köré. Ezt adják hozzá, mert nem tudhatják milyen autóba kerül. Valahova kell, valahova nem. Az y17dt utóbbiba tartozik.

Akkor nem kell Z17DTL-be sem, mert csak legbelül van, a repedezett másik oldalán pontosan de azt nem is lehet cserélni, szvsz. nem kell.

Akkor mehetne ez a régi is akár vissza?

Link to comment
Megosztás:

Akkor nem kell Z17DTL-be sem, mert csak legbelül van, a repedezett másik oldalán pontosan de azt nem is lehet cserélni, szvsz. nem kell.

Akkor mehetne ez a régi is akár vissza?

A repedezett másik oldalán ugyan azt a gumit látod, rá van vulkanizálva a termosztát mozgó szelepére.

Kívül az 50-es átmérőn a házba tömít. belül a repedezett részen pedig a hideg vizet zárja el a melegtől.

Te Konkesz! neked fingod nincs a termosztátról. Akarsz játszani??? Dobd be a termosztátot egy lábosba, engedj rá vizet, hogy ellepje, majd tedd fel "főni", majd meglátod, hogy hogyan működik. Mikor a víz majdnem forr, szépen elkezd távolodni a belseje a külsejétől, ezt csinálja a motorban is, ezáltal szabad utat adva a meleg víznek a motorból.

Na, ha korán nyit akkor nem elég meleg a motor, és a fűtés is szar. Ha átenged, akkor folyamatosan szökik az értékes meleg víz, ez lassú melegedést, ingadozást okoz (esetedben, és esetemben is a repedezett gumi eredménye) ha nem nyit akkor egyszerűen felforr a víz a motorban.

Persze visszateheted ezt is, de akkor minek vetted ki??

Link to comment
Megosztás:

Na várjál nem úgy megy az, hogy kenjük be sárral, nem vagyok szerelő, de azért ezt én is tudom, nem kell lenézni <_<

Ezzel kezdtem, mikor kivettem, hoppá :angry:

Ezt már próbáltam én is, ne aggódj, nyitott is, láttam és tudom, hogy működik, csak most már van összehasonlítási alapom a mostanival.

Ugyanis: amit most képen látsz az a régi ugye.

Na ezzel az volt, hogy nagy hidegben országúton városba, városból országútra vissza vissza-visszahűlt + melegedett be, és így játszadozott DE, ha felmelegedett, akkor már ha nem volt nagyon hideg beállt 85-re és ennyi, nem volt visszamelegedés, mindez -10 -12 fokban.

Aztán lett ez ami most van benne ez a kotvány HP, na ez kérlek szépen úgy van, hogy +5 fokban elindulok elkezd melegedni, közben bent nem fűtök, hanem full hidegen van és így felmegy 80 fokosra és stagnál.

Ha hidegen hagyom továbbra is bent akkor talán felmegy 82-83 ra kb, ha viszont melegítek odabent, akkor megáll 80-on, a régi amit a képeken linkelgettem az nem csinált ilyet.

Na itt tartok most, de nem hiszed el most mennyire felmérgel, hogy minek a fenének nyúltam hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Na várjál nem úgy megy az, hogy kenjük be sárral, nem vagyok szerelő, de azért ezt én is tudom, nem kell lenézni <_<

Ezzel kezdtem, mikor kivettem, hoppá :angry:

Ezt már próbáltam én is, ne aggódj, nyitott is, láttam és tudom, hogy működik, csak most már van összehasonlítási alapom a mostanival.

Ugyanis: amit most képen látsz az a régi ugye.

Na ezzel az volt, hogy nagy hidegben országúton városba, városból országútra vissza vissza-visszahűlt + melegedett be, és így játszadozott DE, ha felmelegedett, akkor már ha nem volt nagyon hideg beállt 85-re és ennyi, nem volt visszamelegedés, mindez -10 -12 fokban.

Aztán lett ez ami most van benne ez a kotvány HP, na ez kérlek szépen úgy van, hogy +5 fokban elindulok elkezd melegedni, közben bent nem fűtök, hanem full hidegen van és így felmegy 80 fokosra és stagnál.

Ha hidegen hagyom továbbra is bent akkor talán felmegy 82-83 ra kb, ha viszont melegítek odabent, akkor megáll 80-on, a régi amit a képeken linkelgettem az nem csinált ilyet.

Na itt tartok most, de nem hiszed el most mennyire felmérgel, hogy minek a fenének nyúltam hozzá.

Mintha én írtam volna...........Teljesen ugyanez volt.

Az új szarabb volt mint amit kivettem, a 220 ezret futott autómból. Aztán vettem ezt a wahlert, többek tanácsára. Talán jobb lett.

De most nézem, hogy a tied 2007-es évjárat, úgyhogy őrizd csak szépen azt a termosztátot. Nem biztos, hogy kapsz jobbat. Lehet, hogy egyszerűen többet vársz az autódtól, mint amit valójában tud. Az 5 literes fogyi, nem fűti agyon az autót.

Én már úgy szoktam kezdeni, hogy a termosztátot új korában a számba veszem, ha át tudok rajta fújni, az egy ótvaros szar gyártmány. Ezek az autók annyira keveset fogyasztanak, hogy a meleg víz is szűkösen áll rendelkezésre, úgyhogy minden cseppjét őrizni kell, nincs helye pocsékolós termosztátnak

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.