Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Igen, csak a kolléga az esetleges korrodálódás-javítást is pedzegette. Mindegy, szerintem self-made lesz, csak legyen jobb idő...

Szerintem is megér egy kérdést, akár több helyen is. A szerlő azt mondta volt már olyan hogy átbökte rajta a csavarhúzóját. Az például cserés volt, amit otthon nem biztos hogy meg tudsz csinálni, a költségekről nem beszélve. Egyébként Veszprémben rendesek voltak. A hasán volt két helyen egy-egy tenyérnyi horzsolás. Csak az alvázvédő horzsolódott le róla. Kértem csinálják már meg azt is azzal az alvázvédővel ha nem gond. Megcsinálták, szóval nem kell tavasszal aknába másznom :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Nah beletekertem egy ezrest a kocsiba, amióta csapágyat cseréltem a hosszbordás görgőkben. A pár ezer forintos technika bevált, gyönyörűen szalad, gond, hang nélkül. Ami még érdekes, hogy olvastam írtatok szíj lebegésről, meg feszítő ugrálásról. Csak adaléknak írnék annyit, hogy amióta kicseréltem a csapágyakat, negyedére csökkent a feszítő ugrálása, szíj lebegése. Most kb 1-2 miliméteren belül mozog a feszítőm. Ja a szíj is új, hozzá kell tenni.

Viszont ezen az visszafolytás dolgon teljesen elképedtem. Csodálkoztam is hogy amikor megvettem a kocsit, miért ilyen erőtlen. Az F isuzunk jobban ment.... Viszont a 4,8 5,2 es fogyasztást nagyon komázom.

Egy dolog azonban nem okés szerintem. Mitől lehet az, hogy néha hiába nyomom neki a gázt, egyeltalán nem akar menni, egál hogy kis vagy magasabb fordulatról indítom. Általában amikor lendületbe váltok végig 2-3-4, akkor szépen húz. Viszont ha mondjuk egy ilyen sor után valamelyik sebességbe visszaveszem a gázt, kis motorfék mondjuk 2000 fordulatig, aztán megint gázt adok, nuku gyorsulás csak nagyon lasan vontatottan emelkedik a forulat. És a gázadásra is lassan reagál. Meg észreveszem hogy gyakran eléggé kormol is, pláne ilyenkor...

Vélemény??????

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is megér egy kérdést, akár több helyen is. A szerlő azt mondta volt már olyan hogy átbökte rajta a csavarhúzóját. Az például cserés volt, amit otthon nem biztos hogy meg tudsz csinálni, a költségekről nem beszélve. Egyébként Veszprémben rendesek voltak. A hasán volt két helyen egy-egy tenyérnyi horzsolás. Csak az alvázvédő horzsolódott le róla. Kértem csinálják már meg azt is azzal az alvázvédővel ha nem gond. Megcsinálták, szóval nem kell tavasszal aknába másznom :D

Kösz a tippet, beszéltem az opelesekkel, az én kocsimra is érvényes, úgyhogy megyek, várnak. Kösz még 1x.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Nah beletekertem egy ezrest a kocsiba, amióta csapágyat cseréltem a hosszbordás görgőkben. A pár ezer forintos technika bevált, gyönyörűen szalad, gond, hang nélkül. Ami még érdekes, hogy olvastam írtatok szíj lebegésről, meg feszítő ugrálásról. Csak adaléknak írnék annyit, hogy amióta kicseréltem a csapágyakat, negyedére csökkent a feszítő ugrálása, szíj lebegése. Most kb 1-2 miliméteren belül mozog a feszítőm. Ja a szíj is új, hozzá kell tenni.

Viszont ezen az visszafolytás dolgon teljesen elképedtem. Csodálkoztam is hogy amikor megvettem a kocsit, miért ilyen erőtlen. Az F isuzunk jobban ment.... Viszont a 4,8 5,2 es fogyasztást nagyon komázom.

Egy dolog azonban nem okés szerintem. Mitől lehet az, hogy néha hiába nyomom neki a gázt, egyeltalán nem akar menni, egál hogy kis vagy magasabb fordulatról indítom. Általában amikor lendületbe váltok végig 2-3-4, akkor szépen húz. Viszont ha mondjuk egy ilyen sor után valamelyik sebességbe visszaveszem a gázt, kis motorfék mondjuk 2000 fordulatig, aztán megint gázt adok, nuku gyorsulás csak nagyon lasan vontatottan emelkedik a forulat. És a gázadásra is lassan reagál. Meg észreveszem hogy gyakran eléggé kormol is, pláne ilyenkor...

Vélemény??????

Szerintem légtömegmérő, vagy turbó.... nekem 1700 körül elindul és tol is rendesen. Néha mikor nem észelelm a jelenséget, akkor légtömegmérő ki, féktisztító, aztán vissza. Utánna minden jó! ( 99 900 km)

Link to comment
Megosztás:

Na akkor válaszolok magamnak a Z1.7DTH CDTi Combo reggeli inditási problémára.

Érdeklődtem több helyen is, a vége a szivattyún lévő nyomástartó szelep cseréjéhez vezetett. Ára Unixban 49500 Ft , az Opel kereskedésben nem is kapható külön....

Egy kedves ismerősöm segítségével sikerült szereznem egy vadi újjat 15000-ft ért.

Azóta indul az autó, és észrevehetően jobban is megy.

Üdv: kalap

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni.

Lehet, hogy volt már ilyen kérdés felvetés ebben a topikban,( de még csak a 72.oldalon tartok ) ha igen nézzétek el nekem légyszíves.

A kérdésem a motor üzemi hőfokra történő bemelegedésével kapcsolatos.

A körülmények a következők: szabad ég alatt áll a gépezet, garázs nuku sajnos. :D

Tapasztalatom: ha úgy indulok el a 25 km-es úton a melóba, hogy indulástól már azonnal melegre van csavarva a fűtés és 2-es fokozaton megy a ventillátor, és körülbelül -5, -6 fok van odakint, akkor a 25 km-en szinte alig moccan a mutató, nemhogy felmenjen üzemi hőfokra.

Ha csuma hidegre tolom, nem melegítek vele, akkor persze jóval hamarabb meglódul a mutató, de ekkor kb. 16-18 km alatt melegszik sacc / kb. 80-82-re.

A másik fontos kérdés: mennyi nektek az üzemi hőfokotok, illetve mennyinek kell lennie rendeltetésszerűen, mert olvastam itt már 84-85-ről, de volt akinek ha jól emlékszem fixen 90-92 fok is volt.

A másik: voltak a télen azért -14, -15 fokok is.

Elindultam egy hosszabb útra ( 220 km ) országúton ilyen hidegben többször is.

Felment ugye 82-83-ra nagy nehezen 20-25 km alatt, 90-es tempónál, viszont ahogy beértünk városba, visszaesett, 78-80 körülire, volt hogy alatta is volt.

Beszéltünk taxissal is már, de azt mondta kár a termosztátot azért cserélni, mert ezek ilyenek sajnos, lassan melegszenek maximum elé lehetne tenni kartonlapot, de inkább valami keményebb műanyagot, hogy ne fogja annyira a szelet.

Szerintetek megnézzem a termosztátot? Filléres tétel.

Majdnem elfelejtettem a gép: 1.7 CDTI ( 2007-es 163.000 km-rel ).

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Felment ugye 82-83-ra nagy nehezen 20-25 km alatt, 90-es tempónál, viszont ahogy beértünk városba, visszaesett, 78-80 körülire, volt hogy alatta is volt.

Nekem ugyan ez van. Mármint a hőfokkal. Ugyan nincs bajom a fűtéssel, hamar megjön, és akkor is marad 80 82 fokon. És a 80-82 fokot is viszonylag hamar 5-6 km eléri. De télen ennél feljebb még nem láttam a mutatót. Kiváncsi leszek tavasszal.

Az üzemi hőmérsékletről fogalmam sincs. 90-el megelégednék, de azt egyszer sikerült produkálnom 3-dikba 100-al, 2-3 km, még ősszel, 10-15 fokban. (azt hittem dugulás propléma van közben EDU volt a ludas a rángásban) y17DT

Lehet nekem is termosztátot kellene cserélnem?

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan ez van. Mármint a hőfokkal. Ugyan nincs bajom a fűtéssel, hamar megjön, és akkor is marad 80 82 fokon. És a 80-82 fokot is viszonylag hamar 5-6 km eléri. De télen ennél feljebb még nem láttam a mutatót. Kiváncsi leszek tavasszal.

Az üzemi hőmérsékletről fogalmam sincs. 90-el megelégednék, de azt egyszer sikerült produkálnom 3-dikba 100-al, 2-3 km, még ősszel, 10-15 fokban. (azt hittem dugulás propléma van közben EDU volt a ludas a rángásban) y17DT

Lehet nekem is termosztátot kellene cserélnem?

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy hidegen nem szoktam gyilkolni, egyszerűen nem "bírom" 2000-ig pörgetni, 1500-nél már váltok, városban 60-nal pirickázok 5.-ben, 4-5 km-t míg kiérek, a fordulat 1500 körül van, így mondjuk nehezebben is melegszik.

Báttya ,te keményebb vagy akkor mint Kalifornia kormányzója hallod-e harmadikban 100-zal nekem gyilkosságot jelentene. Az kb. 3000-3200-as frdsz lehet :D

Azt nem írtad, hogy van a garazsad-é vagy sé' és hogy télen nagy hidegben nem nézted? :lol:

Mintha a torkomat nyiszitelték volna műanyag késsel, mikor meghallottam egy taxis hogy bánik az ő gépével, amikor melegíti, illetve gyilkolja mert így gyorsabb.

Megy pár háztömbnyit 2500-as körüli fordulaton 1-esben, így melegíti...gyááááá.

Termosztát cserét kipróbálom, majd nemsoká bár jön a jó idő, mindegy kíváncsi vagyok lesz e változás.

Link to comment
Megosztás:

Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy hidegen nem szoktam gyilkolni, egyszerűen nem "bírom" 2000-ig pörgetni, 1500-nél már váltok, városban 60-nal pirickázok 5.-ben, 4-5 km-t míg kiérek, a fordulat 1500 körül van, így mondjuk nehezebben is melegszik.

Báttya ,te keményebb vagy akkor mint Kalifornia kormányzója hallod-e harmadikban 100-zal nekem gyilkosságot jelentene. Az kb. 3000-3200-as frdsz lehet :D

Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :D

Ritkán alkalmazom, azt is csak 4-5 km-en keresztül, míg kiérek városból :lol:

Ne haragudj, de ki csodálkozik azon, hogy koszolódik és kinek koszolódik?

Nem értem. :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :D

Látom még nem vagy magadnál! :lol:

Neked 1.6-os benzinesed van ez meg itt a dízel topic. Nem egyformán mennek. Városban ritkán látjuk a fordulatszámmérőt 2000-2500 környékén. Jellemzően 1500-2000 f/p.

Link to comment
Megosztás:

Y17DT vel nem is tudsz vele menni.(bár nem tudom, a váltó lehet ugyan az a cdti ben is) A négyes hosszúra sikerült, nagyon kellemetlen 50- nél. Én vagy 60-al megyek 4-be vagy 50-el 3 ba. Külömben csak szenved. Pörgetni és sem szoktam, pláne nem hidegen. De ha már bemelegedett nyugodtan mehet 2500 fölél, had tisztuljon. Jórészt országúton közlekedve 90 és 110 közt a tizedik tankolás utáni átlag 4,6. Jobb mint egy gázos :D

Link to comment
Megosztás:

Y17DT vel nem is tudsz vele menni.(bár nem tudom, a váltó lehet ugyan az a cdti ben is) A négyes hosszúra sikerült, nagyon kellemetlen 50- nél. Én vagy 60-al megyek 4-be vagy 50-el 3 ba. Külömben csak szenved. Pörgetni és sem szoktam, pláne nem hidegen. De ha már bemelegedett nyugodtan mehet 2500 fölél, had tisztuljon. Jórészt országúton közlekedve 90 és 110 közt a tizedik tankolás utáni átlag 4,6. Jobb mint egy gázos :D

Ja utána én is adagolom neki szépen fokozatosan, városban ha tudom hogy nincs trafi, akkor 60-nál feltolom neki és 70-nel 5.-ben, elpirickázok az már elfogadható. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja utána én is adagolom neki szépen fokozatosan, városban ha tudom hogy nincs trafi, akkor 60-nál feltolom neki és 70-nel 5.-ben, elpirickázok az már elfogadható. :D

Igen, érdekes, hogy 70-nél már semmi baja 5-ben 1500 körül, de négyesben a hasonló fordulatot nem szereti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

ma elindultam Nagyváradról Temesvárra és nem jutottam csak Aradig mert elment az erő a motorból. Minden ok volt egészen egy előzésig, mikor beleléptem a gázba és nem történt semmi... nem volt több erő. Lehalkítottam a rádiót és egy fura szuszogós hangot adott ki. Kb. 5 km után hatalmas füst áradt ki a kocsiból. Azonnal hívtam a szervizemet és megtudtam, hogy kb. a turbóval lehet gond de semmi konkrétat nem tudtak mondani. Visszafordultam és pianóba 50-60 km/h-val mentem. Haladtam 5 km-ert mikor egy furcsa fémes hangot hallottam és a fordulatszám mutató fel-le ingadozott.

Félre álltam és autómentővel elvittük Nagyváradra a szervizbe. Persze a szervizbe lejárt a munkaidő és csak a szervizfőnökkel tudtam beszélni, aki viszont nem mondott semmi konkrétat.

Valaki járt már így vagy hasonlóan??? Vagy valami ötlet. pls.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

ma elindultam Nagyváradról Temesvárra és nem jutottam csak Aradig mert elment az erő a motorból. Minden ok volt egészen egy előzésig, mikor beleléptem a gázba és nem történt semmi... nem volt több erő. Lehalkítottam a rádiót és egy fura szuszogós hangot adott ki. Kb. 5 km után hatalmas füst áradt ki a kocsiból. Azonnal hívtam a szervizemet és megtudtam, hogy kb. a turbóval lehet gond de semmi konkrétat nem tudtak mondani. Visszafordultam és pianóba 50-60 km/h-val mentem. Haladtam 5 km-ert mikor egy furcsa fémes hangot hallottam és a fordulatszám mutató fel-le ingadozott.

Félre álltam és autómentővel elvittük Nagyváradra a szervizbe. Persze a szervizbe lejárt a munkaidő és csak a szervizfőnökkel tudtam beszélni, aki viszont nem mondott semmi konkrétat.

Valaki járt már így vagy hasonlóan??? Vagy valami ötlet. pls.

ÓÓÓ,ez gáz!Én most így hirtelen nem tudom mire gondoljak.Füst a motortérből vagy a kipufogóból?

Reméljük nem lesz nagyon nagy baj! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom......

Nekem fél csillag garázsban állok. 7 km a melóhely. Nem mozdul ki a mutató addig míg beérek, pedig nem fűtők. ( max. ha beérek a városba 5 km körül) Hidegen max. 2000 fordulat.

Városba simán megyek 5-be 60-65 km/h körül, rángatás és egyéb nélkül. ( ha a forgalom úgy diktál) Persze néha kikormolom a rendszert, havi 1-2 alkalommal. 3000 - 3500-ig kihúzatás 3-4 fokozatban. Valamint tartós 5-ben 3000 fordulat 130 km/h.

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom......

Nekem fél csillag garázsban állok. 7 km a melóhely. Nem mozdul ki a mutató addig míg beérek, pedig nem fűtők. ( max. ha beérek a városba 5 km körül) Hidegen max. 2000 fordulat.

Városba simán megyek 5-be 60-65 km/h körül, rángatás és egyéb nélkül. Persze néha kikormolom a rendszert, havi 1-2 alkalommal. 3000 - 3500-ig kihúzatás 3-4 fokozatban. Valamint tartós 5-ben 3000 fordulat 130 km/h.

Nekem mikor megy a verda és nincs semmi baj vele 5. sebességbe 3000 fordulattal kereken 150 km/h (hozzá kell tennem hogy ECO kiadás). Pl. városba 40-50 km/h-nál esély sincs arra, hogy 5.be tegyem sőt még a 4.et se nagyon szereti.

Link to comment
Megosztás:

Nekem mikor megy a verda és nincs semmi baj vele 5. sebességbe 3000 fordulattal kereken 150 km/h (hozzá kell tennem hogy ECO kiadás). Pl. városba 40-50 km/h-nál esély sincs arra, hogy 5.be tegyem sőt még a 4.et se nagyon szereti.

Y17DT 2002. 3000-nél pont autópálya tempó. Ezé lenne jó ha lenne 6 mert akkor beraknám neki azt lenne 2000 fordulat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.