gabi085 Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Igen, csak a kolléga az esetleges korrodálódás-javítást is pedzegette. Mindegy, szerintem self-made lesz, csak legyen jobb idő... Szerintem is megér egy kérdést, akár több helyen is. A szerlő azt mondta volt már olyan hogy átbökte rajta a csavarhúzóját. Az például cserés volt, amit otthon nem biztos hogy meg tudsz csinálni, a költségekről nem beszélve. Egyébként Veszprémben rendesek voltak. A hasán volt két helyen egy-egy tenyérnyi horzsolás. Csak az alvázvédő horzsolódott le róla. Kértem csinálják már meg azt is azzal az alvázvédővel ha nem gond. Megcsinálták, szóval nem kell tavasszal aknába másznom :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
totipityu Elküldve Március2, 2011 Megoszt Elküldve Március2, 2011 Sziasztok!!! Nah beletekertem egy ezrest a kocsiba, amióta csapágyat cseréltem a hosszbordás görgőkben. A pár ezer forintos technika bevált, gyönyörűen szalad, gond, hang nélkül. Ami még érdekes, hogy olvastam írtatok szíj lebegésről, meg feszítő ugrálásról. Csak adaléknak írnék annyit, hogy amióta kicseréltem a csapágyakat, negyedére csökkent a feszítő ugrálása, szíj lebegése. Most kb 1-2 miliméteren belül mozog a feszítőm. Ja a szíj is új, hozzá kell tenni. Viszont ezen az visszafolytás dolgon teljesen elképedtem. Csodálkoztam is hogy amikor megvettem a kocsit, miért ilyen erőtlen. Az F isuzunk jobban ment.... Viszont a 4,8 5,2 es fogyasztást nagyon komázom. Egy dolog azonban nem okés szerintem. Mitől lehet az, hogy néha hiába nyomom neki a gázt, egyeltalán nem akar menni, egál hogy kis vagy magasabb fordulatról indítom. Általában amikor lendületbe váltok végig 2-3-4, akkor szépen húz. Viszont ha mondjuk egy ilyen sor után valamelyik sebességbe visszaveszem a gázt, kis motorfék mondjuk 2000 fordulatig, aztán megint gázt adok, nuku gyorsulás csak nagyon lasan vontatottan emelkedik a forulat. És a gázadásra is lassan reagál. Meg észreveszem hogy gyakran eléggé kormol is, pláne ilyenkor... Vélemény?????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Március3, 2011 Megoszt Elküldve Március3, 2011 Szerintem is megér egy kérdést, akár több helyen is. A szerlő azt mondta volt már olyan hogy átbökte rajta a csavarhúzóját. Az például cserés volt, amit otthon nem biztos hogy meg tudsz csinálni, a költségekről nem beszélve. Egyébként Veszprémben rendesek voltak. A hasán volt két helyen egy-egy tenyérnyi horzsolás. Csak az alvázvédő horzsolódott le róla. Kértem csinálják már meg azt is azzal az alvázvédővel ha nem gond. Megcsinálták, szóval nem kell tavasszal aknába másznom :D Kösz a tippet, beszéltem az opelesekkel, az én kocsimra is érvényes, úgyhogy megyek, várnak. Kösz még 1x. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Március3, 2011 Megoszt Elküldve Március3, 2011 Sziasztok!!! Nah beletekertem egy ezrest a kocsiba, amióta csapágyat cseréltem a hosszbordás görgőkben. A pár ezer forintos technika bevált, gyönyörűen szalad, gond, hang nélkül. Ami még érdekes, hogy olvastam írtatok szíj lebegésről, meg feszítő ugrálásról. Csak adaléknak írnék annyit, hogy amióta kicseréltem a csapágyakat, negyedére csökkent a feszítő ugrálása, szíj lebegése. Most kb 1-2 miliméteren belül mozog a feszítőm. Ja a szíj is új, hozzá kell tenni. Viszont ezen az visszafolytás dolgon teljesen elképedtem. Csodálkoztam is hogy amikor megvettem a kocsit, miért ilyen erőtlen. Az F isuzunk jobban ment.... Viszont a 4,8 5,2 es fogyasztást nagyon komázom. Egy dolog azonban nem okés szerintem. Mitől lehet az, hogy néha hiába nyomom neki a gázt, egyeltalán nem akar menni, egál hogy kis vagy magasabb fordulatról indítom. Általában amikor lendületbe váltok végig 2-3-4, akkor szépen húz. Viszont ha mondjuk egy ilyen sor után valamelyik sebességbe visszaveszem a gázt, kis motorfék mondjuk 2000 fordulatig, aztán megint gázt adok, nuku gyorsulás csak nagyon lasan vontatottan emelkedik a forulat. És a gázadásra is lassan reagál. Meg észreveszem hogy gyakran eléggé kormol is, pláne ilyenkor... Vélemény?????? Szerintem légtömegmérő, vagy turbó.... nekem 1700 körül elindul és tol is rendesen. Néha mikor nem észelelm a jelenséget, akkor légtömegmérő ki, féktisztító, aztán vissza. Utánna minden jó! ( 99 900 km) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kalap Elküldve Március4, 2011 Megoszt Elküldve Március4, 2011 Na akkor válaszolok magamnak a Z1.7DTH CDTi Combo reggeli inditási problémára. Érdeklődtem több helyen is, a vége a szivattyún lévő nyomástartó szelep cseréjéhez vezetett. Ára Unixban 49500 Ft , az Opel kereskedésben nem is kapható külön.... Egy kedves ismerősöm segítségével sikerült szereznem egy vadi újjat 15000-ft ért. Azóta indul az autó, és észrevehetően jobban is megy. Üdv: kalap Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Lehet, hogy volt már ilyen kérdés felvetés ebben a topikban,( de még csak a 72.oldalon tartok ) ha igen nézzétek el nekem légyszíves. A kérdésem a motor üzemi hőfokra történő bemelegedésével kapcsolatos. A körülmények a következők: szabad ég alatt áll a gépezet, garázs nuku sajnos. :D Tapasztalatom: ha úgy indulok el a 25 km-es úton a melóba, hogy indulástól már azonnal melegre van csavarva a fűtés és 2-es fokozaton megy a ventillátor, és körülbelül -5, -6 fok van odakint, akkor a 25 km-en szinte alig moccan a mutató, nemhogy felmenjen üzemi hőfokra. Ha csuma hidegre tolom, nem melegítek vele, akkor persze jóval hamarabb meglódul a mutató, de ekkor kb. 16-18 km alatt melegszik sacc / kb. 80-82-re. A másik fontos kérdés: mennyi nektek az üzemi hőfokotok, illetve mennyinek kell lennie rendeltetésszerűen, mert olvastam itt már 84-85-ről, de volt akinek ha jól emlékszem fixen 90-92 fok is volt. A másik: voltak a télen azért -14, -15 fokok is. Elindultam egy hosszabb útra ( 220 km ) országúton ilyen hidegben többször is. Felment ugye 82-83-ra nagy nehezen 20-25 km alatt, 90-es tempónál, viszont ahogy beértünk városba, visszaesett, 78-80 körülire, volt hogy alatta is volt. Beszéltünk taxissal is már, de azt mondta kár a termosztátot azért cserélni, mert ezek ilyenek sajnos, lassan melegszenek maximum elé lehetne tenni kartonlapot, de inkább valami keményebb műanyagot, hogy ne fogja annyira a szelet. Szerintetek megnézzem a termosztátot? Filléres tétel. Majdnem elfelejtettem a gép: 1.7 CDTI ( 2007-es 163.000 km-rel ). Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Cseréld ki nyugodtan azt a termosztátot. A legnagyobb zimankóban is max. 8-10 km megtétele után üzemi hőfokon kéne lennie. Tanács adott téma kereséséhez: használd a keresőt. :D Ott van a súgó gomb mellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Köszi szépen, majd improvizálok. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi085 Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Felment ugye 82-83-ra nagy nehezen 20-25 km alatt, 90-es tempónál, viszont ahogy beértünk városba, visszaesett, 78-80 körülire, volt hogy alatta is volt. Nekem ugyan ez van. Mármint a hőfokkal. Ugyan nincs bajom a fűtéssel, hamar megjön, és akkor is marad 80 82 fokon. És a 80-82 fokot is viszonylag hamar 5-6 km eléri. De télen ennél feljebb még nem láttam a mutatót. Kiváncsi leszek tavasszal. Az üzemi hőmérsékletről fogalmam sincs. 90-el megelégednék, de azt egyszer sikerült produkálnom 3-dikba 100-al, 2-3 km, még ősszel, 10-15 fokban. (azt hittem dugulás propléma van közben EDU volt a ludas a rángásban) y17DT Lehet nekem is termosztátot kellene cserélnem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Nekem ugyan ez van. Mármint a hőfokkal. Ugyan nincs bajom a fűtéssel, hamar megjön, és akkor is marad 80 82 fokon. És a 80-82 fokot is viszonylag hamar 5-6 km eléri. De télen ennél feljebb még nem láttam a mutatót. Kiváncsi leszek tavasszal. Az üzemi hőmérsékletről fogalmam sincs. 90-el megelégednék, de azt egyszer sikerült produkálnom 3-dikba 100-al, 2-3 km, még ősszel, 10-15 fokban. (azt hittem dugulás propléma van közben EDU volt a ludas a rángásban) y17DT Lehet nekem is termosztátot kellene cserélnem? Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy hidegen nem szoktam gyilkolni, egyszerűen nem "bírom" 2000-ig pörgetni, 1500-nél már váltok, városban 60-nal pirickázok 5.-ben, 4-5 km-t míg kiérek, a fordulat 1500 körül van, így mondjuk nehezebben is melegszik. Báttya ,te keményebb vagy akkor mint Kalifornia kormányzója hallod-e harmadikban 100-zal nekem gyilkosságot jelentene. Az kb. 3000-3200-as frdsz lehet :D Azt nem írtad, hogy van a garazsad-é vagy sé' és hogy télen nagy hidegben nem nézted? :lol: Mintha a torkomat nyiszitelték volna műanyag késsel, mikor meghallottam egy taxis hogy bánik az ő gépével, amikor melegíti, illetve gyilkolja mert így gyorsabb. Megy pár háztömbnyit 2500-as körüli fordulaton 1-esben, így melegíti...gyááááá. Termosztát cserét kipróbálom, majd nemsoká bár jön a jó idő, mindegy kíváncsi vagyok lesz e változás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy hidegen nem szoktam gyilkolni, egyszerűen nem "bírom" 2000-ig pörgetni, 1500-nél már váltok, városban 60-nal pirickázok 5.-ben, 4-5 km-t míg kiérek, a fordulat 1500 körül van, így mondjuk nehezebben is melegszik. Báttya ,te keményebb vagy akkor mint Kalifornia kormányzója hallod-e harmadikban 100-zal nekem gyilkosságot jelentene. Az kb. 3000-3200-as frdsz lehet :D Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :D Ritkán alkalmazom, azt is csak 4-5 km-en keresztül, míg kiérek városból :lol: Ne haragudj, de ki csodálkozik azon, hogy koszolódik és kinek koszolódik? Nem értem. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Ne haragudj, de ki csodálkozik azon, hogy koszolódik és kinek koszolódik? : Még senki,majd te fogsz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Akkor ne is csodálkozz,ha elszutykosodik,kormolódik a rendszered.Ötödikbe,városba??Én fel nem váltok hármasból városba,50-60 közt megyek,ford.sz. valahol 2500 körül.Mióta így járok,azóta kevesebbet is eszik bent városba(7.2).És ez miért lenne gyilkolás?Sokkal jobban szenved az autó 1500-s fordulaton,ötödikben.. :D Látom még nem vagy magadnál! :lol: Neked 1.6-os benzinesed van ez meg itt a dízel topic. Nem egyformán mennek. Városban ritkán látjuk a fordulatszámmérőt 2000-2500 környékén. Jellemzően 1500-2000 f/p. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Látom még nem vagy magadnál! :D Neked 1.6-os benzinesed van ez meg itt a dízel topic. Nem egyformán mennek. Városban ritkán látjuk a fordulatszámmérőt 2000-2500 környékén. Jellemzően 1500-2000 f/p. Vazz,tényleg... megyek aludni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Vazz,tényleg... megyek aludni... Jól van, pedig már majdnem azt hittem, hogy én vagyok juhfej. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi085 Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Y17DT vel nem is tudsz vele menni.(bár nem tudom, a váltó lehet ugyan az a cdti ben is) A négyes hosszúra sikerült, nagyon kellemetlen 50- nél. Én vagy 60-al megyek 4-be vagy 50-el 3 ba. Külömben csak szenved. Pörgetni és sem szoktam, pláne nem hidegen. De ha már bemelegedett nyugodtan mehet 2500 fölél, had tisztuljon. Jórészt országúton közlekedve 90 és 110 közt a tizedik tankolás utáni átlag 4,6. Jobb mint egy gázos :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Y17DT vel nem is tudsz vele menni.(bár nem tudom, a váltó lehet ugyan az a cdti ben is) A négyes hosszúra sikerült, nagyon kellemetlen 50- nél. Én vagy 60-al megyek 4-be vagy 50-el 3 ba. Külömben csak szenved. Pörgetni és sem szoktam, pláne nem hidegen. De ha már bemelegedett nyugodtan mehet 2500 fölél, had tisztuljon. Jórészt országúton közlekedve 90 és 110 közt a tizedik tankolás utáni átlag 4,6. Jobb mint egy gázos :D Ja utána én is adagolom neki szépen fokozatosan, városban ha tudom hogy nincs trafi, akkor 60-nál feltolom neki és 70-nel 5.-ben, elpirickázok az már elfogadható. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabi085 Elküldve Március5, 2011 Megoszt Elküldve Március5, 2011 Ja utána én is adagolom neki szépen fokozatosan, városban ha tudom hogy nincs trafi, akkor 60-nál feltolom neki és 70-nel 5.-ben, elpirickázok az már elfogadható. :D Igen, érdekes, hogy 70-nél már semmi baja 5-ben 1500 körül, de négyesben a hasonló fordulatot nem szereti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jnsattila Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Sziasztok ma elindultam Nagyváradról Temesvárra és nem jutottam csak Aradig mert elment az erő a motorból. Minden ok volt egészen egy előzésig, mikor beleléptem a gázba és nem történt semmi... nem volt több erő. Lehalkítottam a rádiót és egy fura szuszogós hangot adott ki. Kb. 5 km után hatalmas füst áradt ki a kocsiból. Azonnal hívtam a szervizemet és megtudtam, hogy kb. a turbóval lehet gond de semmi konkrétat nem tudtak mondani. Visszafordultam és pianóba 50-60 km/h-val mentem. Haladtam 5 km-ert mikor egy furcsa fémes hangot hallottam és a fordulatszám mutató fel-le ingadozott. Félre álltam és autómentővel elvittük Nagyváradra a szervizbe. Persze a szervizbe lejárt a munkaidő és csak a szervizfőnökkel tudtam beszélni, aki viszont nem mondott semmi konkrétat. Valaki járt már így vagy hasonlóan??? Vagy valami ötlet. pls. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Sziasztok ma elindultam Nagyváradról Temesvárra és nem jutottam csak Aradig mert elment az erő a motorból. Minden ok volt egészen egy előzésig, mikor beleléptem a gázba és nem történt semmi... nem volt több erő. Lehalkítottam a rádiót és egy fura szuszogós hangot adott ki. Kb. 5 km után hatalmas füst áradt ki a kocsiból. Azonnal hívtam a szervizemet és megtudtam, hogy kb. a turbóval lehet gond de semmi konkrétat nem tudtak mondani. Visszafordultam és pianóba 50-60 km/h-val mentem. Haladtam 5 km-ert mikor egy furcsa fémes hangot hallottam és a fordulatszám mutató fel-le ingadozott. Félre álltam és autómentővel elvittük Nagyváradra a szervizbe. Persze a szervizbe lejárt a munkaidő és csak a szervizfőnökkel tudtam beszélni, aki viszont nem mondott semmi konkrétat. Valaki járt már így vagy hasonlóan??? Vagy valami ötlet. pls. ÓÓÓ,ez gáz!Én most így hirtelen nem tudom mire gondoljak.Füst a motortérből vagy a kipufogóból? Reméljük nem lesz nagyon nagy baj! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hát nemtudom...... Nekem fél csillag garázsban állok. 7 km a melóhely. Nem mozdul ki a mutató addig míg beérek, pedig nem fűtők. ( max. ha beérek a városba 5 km körül) Hidegen max. 2000 fordulat. Városba simán megyek 5-be 60-65 km/h körül, rángatás és egyéb nélkül. ( ha a forgalom úgy diktál) Persze néha kikormolom a rendszert, havi 1-2 alkalommal. 3000 - 3500-ig kihúzatás 3-4 fokozatban. Valamint tartós 5-ben 3000 fordulat 130 km/h. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jnsattila Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 ÓÓÓ,ez gáz!Én most így hirtelen nem tudom mire gondoljak.Füst a motortérből vagy a kipufogóból? Reméljük nem lesz nagyon nagy baj! :D A füst a kipufogóból áradt ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jnsattila Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Hát nemtudom...... Nekem fél csillag garázsban állok. 7 km a melóhely. Nem mozdul ki a mutató addig míg beérek, pedig nem fűtők. ( max. ha beérek a városba 5 km körül) Hidegen max. 2000 fordulat. Városba simán megyek 5-be 60-65 km/h körül, rángatás és egyéb nélkül. Persze néha kikormolom a rendszert, havi 1-2 alkalommal. 3000 - 3500-ig kihúzatás 3-4 fokozatban. Valamint tartós 5-ben 3000 fordulat 130 km/h. Nekem mikor megy a verda és nincs semmi baj vele 5. sebességbe 3000 fordulattal kereken 150 km/h (hozzá kell tennem hogy ECO kiadás). Pl. városba 40-50 km/h-nál esély sincs arra, hogy 5.be tegyem sőt még a 4.et se nagyon szereti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Nekem mikor megy a verda és nincs semmi baj vele 5. sebességbe 3000 fordulattal kereken 150 km/h (hozzá kell tennem hogy ECO kiadás). Pl. városba 40-50 km/h-nál esély sincs arra, hogy 5.be tegyem sőt még a 4.et se nagyon szereti. Y17DT 2002. 3000-nél pont autópálya tempó. Ezé lenne jó ha lenne 6 mert akkor beraknám neki azt lenne 2000 fordulat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts