Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Én pl.,ma cseréltem.-7 fok van most nálunk,és kb 8 km,és 80 fölött van a víz!És igen rendesen fűt!!!Előtte 15 km után sem nagyon mozdult meg!Azután pedig beáll 90 fokra,és marad is,csak városba megy vissza 80-a.

lehet hogy nálam is termosztátot kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, vagy ötleteket szeretnék kérni tőletek. Tavasz óta van egy 2005-ös Z17DTL astra kombim, ami nem nagyon szeret beindulni reggelente mióta kb. 10 fok alá esett a hőmérséklet. Most, hogy kemény mínuszok vannak sem jobb vagy rosszabb a helyzet. Van, hogy 3-ra beindul, van hogy 10-re, szóval egyre stresszesebbek a reggelek, hogy vajon el tudunk indulni vagy nem. Egyébként a reggeli küzdelmek után egész nap nincs gond vele, beindul szépen. Most volt egy ismerős szerelőnél, aki szerint a motor teljesen jó állapotban van, izzítógyertyák jók. Az izzítási idő viszont kb. 2 mp-es, ami szerinte rövid, ez lehet a baj, de egyébként széttárta a kezét, nem tudja miért.

Van/volt esetleg másnak is hasonló problémája? Tudtok abban segíteni, hogy merre érdemes továbblépni, megbízható szerelőt, szervízt ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, vagy ötleteket szeretnék kérni tőletek. Tavasz óta van egy 2005-ös Z17DTL astra kombim, ami nem nagyon szeret beindulni reggelente mióta kb. 10 fok alá esett a hőmérséklet. Most, hogy kemény mínuszok vannak sem jobb vagy rosszabb a helyzet. Van, hogy 3-ra beindul, van hogy 10-re, szóval egyre stresszesebbek a reggelek, hogy vajon el tudunk indulni vagy nem. Egyébként a reggeli küzdelmek után egész nap nincs gond vele, beindul szépen. Most volt egy ismerős szerelőnél, aki szerint a motor teljesen jó állapotban van, izzítógyertyák jók. Az izzítási idő viszont kb. 2 mp-es, ami szerinte rövid, ez lehet a baj, de egyébként széttárta a kezét, nem tudja miért.

Van/volt esetleg másnak is hasonló problémája? Tudtok abban segíteni, hogy merre érdemes továbblépni, megbízható szerelőt, szervízt ajánlani?

már most azt mondom hogy akksi lesz belöle . ilyen rövid ideig izzit de van utoizzitása is .

Link to comment
Megosztás:

Az a gond, hogy nem tudom az én esetemben az, hogy kb 20 km után csak langyos levegő-áramot érzek és csak kb 50km után kezd megmozdulni a vízhőfok mutató, az az 1.7 CDTI-nél normális-e vagy sem!??? Addig nem tudom, hogy a termoszom szar-e! De mostmár holnap mindenképen kicserélem! Rosszabb nem lesz!!!

Akinek ilyen motorja van annak is ilyen nehezen melegszik?

Nem, sőt! Ma a -10°C-ban is ~10km után üzemmeleg volt. 2-2.5 km után már kellemes meleget fújt a ventilátor.

Link to comment
Megosztás:

Nem, sőt! Ma a -10°C-ban is ~10km után üzemmeleg volt. 2-2.5 km után már kellemes meleget fújt a ventilátor.

Pedig ma megnéztem mikor már langyos levegővel "kényeztetett" és a hűtő felé menő cső a termosztát után hideg volt, ergó a termoszom jó kell legyen! Fagyálló van benne kb -23 fokos és a kiegyenlítő félig van! Hidegen sosem pörgetem 2000 fölé, sőt általában elváltom 1800 körül. Nem szoktam járatni hanem menet közben melegítem. azaz melegíteném...

Ajánljátok, hogy az elején lezárjam a külső levegőztetőt?

Annyira nem értem miért van különbség???

Link to comment
Megosztás:

Újabb adalék:

Ma (-7 fok) mentem kétszer 3 km-t, és megfogtam az utastérbe, valamint a hűtőbe vezető csöveket, és egyforma hőmérsékletű volt mindkettő. Ez termosztátcserét jelez. Hozzáteszem, hogy tavaly már cseréltem, mert a hűtőtömítő kicsinálta az eredetit. Akkor utángyártottat tetettem bele, de kiderült, hogy az egy kalap szamócát nem ér, eddig bírta.

Tud valaki segíteni abban, hogy egy gyári termosztát mennyibe kerül, illetve ha nem gyárit, akkor milyet érdemes belerakni?

Link to comment
Megosztás:

Újabb adalék:

Ma (-7 fok) mentem kétszer 3 km-t, és megfogtam az utastérbe, valamint a hűtőbe vezető csöveket, és egyforma hőmérsékletű volt mindkettő. Ez termosztátcserét jelez. Hozzáteszem, hogy tavaly már cseréltem, mert a hűtőtömítő kicsinálta az eredetit. Akkor utángyártottat tetettem bele, de kiderült, hogy az egy kalap szamócát nem ér, eddig bírta.

Tud valaki segíteni abban, hogy egy gyári termosztát mennyibe kerül, illetve ha nem gyárit, akkor milyet érdemes belerakni?

a corsába én is kétszer cseréltem....egy utángyártottat ,majd gyárit :lol:

ha jól emlékszek wahler márkájú a gyári

Link to comment
Megosztás:

Újabb adalék:

Ma (-7 fok) mentem kétszer 3 km-t, és megfogtam az utastérbe, valamint a hűtőbe vezető csöveket, és egyforma hőmérsékletű volt mindkettő. Ez termosztátcserét jelez. Hozzáteszem, hogy tavaly már cseréltem, mert a hűtőtömítő kicsinálta az eredetit. Akkor utángyártottat tetettem bele, de kiderült, hogy az egy kalap szamócát nem ér, eddig bírta.

Tud valaki segíteni abban, hogy egy gyári termosztát mennyibe kerül, illetve ha nem gyárit, akkor milyet érdemes belerakni?

Én is ezzel sz@rakodok. Én "Febi / Bilstein" márkát vettem 2500 -ért..........ócska semmirevaló. préselésnél lyukas, így átengedett. bekentem pasztával a hibát, majd ismét próba. Most jó, de korán nyit 82-nél megáll a mutató és itt tartja. 10 fokot még mehetnénk felfelé. Még jó hogy 90 fok van ráírva. Olcsó húsnak....................

Link to comment
Megosztás:

Én is ezzel sz@rakodok. Én "Febi / Bilstein" márkát vettem 2500 -ért..........ócska semmirevaló. préselésnél lyukas, így átengedett. bekentem pasztával a hibát, majd ismét próba. Most jó, de korán nyit 82-nél megáll a mutató és itt tartja. 10 fokot még mehetnénk felfelé. Még jó hogy 90 fok van ráírva. Olcsó húsnak....................

Én pedig azt hiszem Facet gyártmányút vettem, hasonló árban, mint Te.

Igaz a mondás, hogy az a drága, amit kétszer kell megvenni.

Link to comment
Megosztás:

már most azt mondom hogy akksi lesz belöle . ilyen rövid ideig izzit de van utoizzitása is .

igen, az akksicsere aktuális, döglődik már a régi, csak azért gondoltam, hogy nemcsak ennyi a gond, mert próbáltam tölteni, utána pörgetett is rendesen, de ugyanúgy nem indult sajnos. Mindenesetre örülnék neki, ha "csak" akksigond lenne.. meglátjuk

Link to comment
Megosztás:

Hát engem is elért asszem a termosztátcsere a dízellel. Tegnap elugrottunk a szomszéd kisvárosba és 80 fokról visszahült az alapvonalra. Sztem elfelejtett visszazárni. :-(

Mennyire bonyolult kicserélni, mert ha kb X14XE, akkor nekiugrok.

Milyen dízil autónál kellene cserélni ?

Mert az X14XE-nél egyszerű ?

Hol vettél ahhoz termosztátot, meg mennyiért ?

Link to comment
Megosztás:

üdv -20fokban kicsit nehezebben indított az aksi azóta semmi baja .

a víz hőfokom kitakart hűtővel 90 es tempónál tartotta a 80 fokot

a motorom csak akkor megy 80 fok fölé ha 2500as fordulaton használom a gépet

3500as fordulaton éri el a 85-90 fokot

6-7 kilométernél mozdul, 10km után 80 fokon van a mutató

ez normálisnak mondható?

sajnos a fűtésem még mindig csak az ülésre terjed ki

személyivel jól lehet vakarni a jeget belülről hogy lássak valamit

igazi élmény, úgy nézhettem ki mint a raj csávók akik középen ülnek

csak még a nyakamat is behúztam hogy a két kis folton lássak valamit. :lol:

remélem hamar jön a tavasz

nem bízom szerelőre ezt a dolgot mert széttöri a műanyagokat és szarul rakja össze a műszerfalat

garázs meg nincs.

múlthéten meg majdnem meghaltam

kuplungcsere után rosszul rakták össze a futóművet

érdekes volt a kormány néha lebegni éreztem a kocsit

betudtam annak hogy állítólag lóg a futómű , de amikor odavittem semmi baja nem volt

az új m0áson 140 150

falvak között 100 110

beállok a munkahely parkolójába

érdekes dolgot észleltem a kocsi magától kanyarodott be

mi a fene lehet súrlódó hang alig bírtam beállni

kiszállok a kerekem elmozdult a helyéről jobban mondva előre mozdult beleért a dobbetétbe

na ez igen felhívtam a szerelőt hozzon trélert

elvitték a kocsit de előtte megnézték valami csavart rosszul rakott vissza ez okozta a gondot a szállítást fizette, de nem hallottam hogy sajnálja

úgy hogy eddig wessz az etalon szerelő akinél jártam

itt nálunk mindegyik egy ................................... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Újabb adalék:

Ma (-7 fok) mentem kétszer 3 km-t, és megfogtam az utastérbe, valamint a hűtőbe vezető csöveket, és egyforma hőmérsékletű volt mindkettő. Ez termosztátcserét jelez. Hozzáteszem, hogy tavaly már cseréltem, mert a hűtőtömítő kicsinálta az eredetit. Akkor utángyártottat tetettem bele, de kiderült, hogy az egy kalap szamócát nem ér, eddig bírta.

Tud valaki segíteni abban, hogy egy gyári termosztát mennyibe kerül, illetve ha nem gyárit, akkor milyet érdemes belerakni?

Jaj! Csak most olvasom.

Miért kell minden sz@rt megvenni és betölteni? Örülj neki, hogy nem a komplett hűtést szüntette meg! Ezek ott is tömítenek ahol nem kéne. Lehet, hiába cserélsz termosztátot, mert a fűtőradiátor is eltömődött a jó szándéktól. Hűtő-fűtő rendszerek hibajavítása csak cserével! Én a magam kárán tanultam, anno FIAT Tipon szüntettem meg a hűtő szivárgását :lol: - és végül a hűtést is :) :lol: - hűtőtömítővel (pedig valamilyen márkás termék volt).

Link to comment
Megosztás:

üdv -20fokban kicsit nehezebben indított az aksi azóta semmi baja .

a víz hőfokom kitakart hűtővel 90 es tempónál tartotta a 80 fokot

a motorom csak akkor megy 80 fok fölé ha 2500as fordulaton használom a gépet

3500as fordulaton éri el a 85-90 fokot

6-7 kilométernél mozdul, 10km után 80 fokon van a mutató

ez normálisnak mondható?

sajnos a fűtésem még mindig csak az ülésre terjed ki

személyivel jól lehet vakarni a jeget belülről hogy lássak valamit

igazi élmény, úgy nézhettem ki mint a raj csávók akik középen ülnek

csak még a nyakamat is behúztam hogy a két kis folton lássak valamit. :lol:

remélem hamar jön a tavasz

nem bízom szerelőre ezt a dolgot mert széttöri a műanyagokat és szarul rakja össze a műszerfalat

garázs meg nincs.

múlthéten meg majdnem meghaltam

kuplungcsere után rosszul rakták össze a futóművet

érdekes volt a kormány néha lebegni éreztem a kocsit

betudtam annak hogy állítólag lóg a futómű , de amikor odavittem semmi baja nem volt

az új m0áson 140 150

falvak között 100 110

beállok a munkahely parkolójába

érdekes dolgot észleltem a kocsi magától kanyarodott be

mi a fene lehet súrlódó hang alig bírtam beállni

kiszállok a kerekem elmozdult a helyéről jobban mondva előre mozdult beleért a dobbetétbe

na ez igen felhívtam a szerelőt hozzon trélert

elvitték a kocsit de előtte megnézték valami csavart rosszul rakott vissza ez okozta a gondot a szállítást fizette, de nem hallottam hogy sajnálja

úgy hogy eddig wessz az etalon szerelő akinél jártam

itt nálunk mindegyik egy ................................... :lol:

]

a mutató jól mükszik, a belső párát pedig, úgy tudod megszüntetni, ami ráfagy az ablak belső oldalára, hogy kicseréled a pollenszűrőt. azt könnyed meg tudod oldani, leveszed a kesztyűtartót, 4-6 csavar tartja, maid lepattintod a doboz tartóit és kicseréled a pollenszűrőt. vigyázz a méretre és a felhelyezésre, mert ha jól tudom, nem mindegy melyik fele kerül fölül és melyik alul. Wessz pedig, bár hallomásból ismerem, ász! nagyobb gubancoknál Őt keresd.

zotya

Link to comment
Megosztás:

]

a mutató jól mükszik, a belső párát pedig, úgy tudod megszüntetni, ami ráfagy az ablak belső oldalára, hogy kicseréled a pollenszűrőt. azt könnyed meg tudod oldani, leveszed a kesztyűtartót, 4-6 csavar tartja, maid lepattintod a doboz tartóit és kicseréled a pollenszűrőt. vigyázz a méretre és a felhelyezésre, mert ha jól tudom, nem mindegy melyik fele kerül fölül és melyik alul. Wessz pedig, bár hallomásból ismerem, ász! nagyobb gubancoknál Őt keresd.

zotya

WESSZ az ÁSZ.

Link to comment
Megosztás:

Jaj! Csak most olvasom.

Miért kell minden sz@rt megvenni és betölteni? Örülj neki, hogy nem a komplett hűtést szüntette meg! Ezek ott is tömítenek ahol nem kéne. Lehet, hiába cserélsz termosztátot, mert a fűtőradiátor is eltömődött a jó szándéktól. Hűtő-fűtő rendszerek hibajavítása csak cserével! Én a magam kárán tanultam, anno FIAT Tipon szüntettem meg a hűtő szivárgását :lol: - és végül a hűtést is :) :lol: - hűtőtömítővel (pedig valamilyen márkás termék volt).

Pláne úgy, hogy nem is a hűtő volt lyukas, hanem az egyik gumicső repedt el a termosztátháznál. DE EZT NEM TALÁLTA MEG A SZERELŐ, HANEM AZT MONDTA? TEGYÜNK BELE HŰTŐTÖMÍTŐT. JÓ, TEGYÜNK. Bár ne tettem volna. Mindegy, utólag könnyebb okosnak lenni.

Viszont ma reggel (-2 fok) nem hűlt vissza a kocsi a városban, mint korábban, úgyhogy nem tudom mi van.

Holnap reggel egy kis mozgás után újból tapizás lesz (csak a csöveket :D ), hátha kiderül a turpisság.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.