Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

A dízel üzemmód benzineshez viszonyított jó hatásfoka a kisebb hőveszteségből (is) adódik.

Ezt sajna minden áldott nap tapasztalom a cégesnél...

Otthonról indulva (kb. 1km városban, 1 lámpás kereszteződéssel, utána autóút, konstans 90-100km/h-s sebességgel) kábé 8km után mozdul meg a mutató, újabb 8 után éri el az üzemi hőmérsékletet, kb. a 20. megtett kilométernél kezdem érezni hogy valami meleg szivárog be az utastérbe, és már megtettem 40km-t és átértem a szomszédos megyeszékhelyre, mire le tudom venni a kabátot a kocsiban, anélkül hogy fáznék... :excl:

Link to comment
Megosztás:

Ponyvagarázsból kiállva, durván 3-4 km után már van fűtés. De a mutató kb. 10-12 km után kezd el feléledni. Akkor indul el közel függőleges helyzetbe. Mondjuk én azt csinálom, hogy nem fűtők, csak ha nagyon muszáj, mert annyival később melegszik fel a motor.

Nálam is kb ez a helyzet :excl:

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ezek szerint valami miatt nem rakták bele. Rajtam kívül te vagy a harmadik akinek nincs benne. Várom még több dízel G Astra tulaj válaszát, aki cserél mostanában gázolaj szűrőt, hogy a szűrőház aljában talál-e egy nagy nyomórúgót? Márkaszervízes szerelők véleményét is szívesen fogadom...

Hali!

Én kb. 1 hete cseréltem gázolajszűrőt,nekem sem volt benne rugó :excl:

Üdv

Link to comment
Megosztás:

A hiba egyszerű: pulzálás = váltakozó töltés...............váltakozó töltés = váltakozó terhelés >>>>> alapjárat ingadozás

Ezek a hitachi generátorok ilyenek lesznek egy idő után, 3 ilyennel találkoztam már. Többek közt saját autómon is.

Ha próbapadon ha digitális műszerrel mérik, nem igazán látják az ingadozást, mert túl lassan reagál. Továbbá az égők amit te is látsz, az olyan mint egy hagyományos mutatós műszer. A próbapadi mérés és a valóság abban is különbözhet, hogy a próbapadon, ha egy teljesen feltöltött akku van akkor nem pulzál, mert nem kell töltenie csak alacsony amperrel.

Szedjétek le a generátor szíjat, majd indítás, és meglátod , hogy nem csinálja majd. Ha így van, akkor generátor fesszab csere és kész

Üdv

Ugyanez volt a helyzet nálam is pontosan: fesz. szab. csere lett a vége.Plusz a generátor végén lévő vákuumszivattyú szimeringje átengedte az olajat,és a generátor tekercsei és a szabályzó olajban áztak,lehet,hogy ez is közrejátszott. Remélem ,segítettem.

ARCz71

Link to comment
Megosztás:

szintén!

Eddig a y17dt a legsz@r@bb fűtés amit életemben megtapasztaltam autóban, még jó, hogy van ülésfűtésem is. simán elférne mellé egy rásegítő kályha. Keveset zabál ezért keveset fűt.

Nem biztos, hogy konstrukciófüggő. Nekem már fél perc után langyit fúj, aztán ontja a meleget. A mutató viszont vasárnap a Zugló-Istenhegyi út viszonylaton meg sem mozdult. Azért ezt furcsáltam, de meleg az jött, szal nem foglalkoztam vele... Ha nem fűtök, "felugrana" 80 fokra is akár...

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, hogy konstrukciófüggő. Nekem már fél perc után langyit fúj, aztán ontja a meleget. A mutató viszont vasárnap a Zugló-Istenhegyi út viszonylaton meg sem mozdult. Azért ezt furcsáltam, de meleg az jött, szal nem foglalkoztam vele... Ha nem fűtök, "felugrana" 80 fokra is akár...

A meleget nekem is nyomja pár perc után de én sajnálom a motortól "elvenni" :excl:

Bár ha nagyon fázok akkor nem nagyon érdekel :lol:

Viszont ilyenkor az üzemi hőfoktól nagyon messze van még ami nem a legjobb neki :(

Link to comment
Megosztás:

A meleget nekem is nyomja pár perc után de én sajnálom a motortól "elvenni" :excl:

Bár ha nagyon fázok akkor nem nagyon érdekel :lol:

Viszont ilyenkor az üzemi hőfoktól nagyon messze van még ami nem a legjobb neki :(

Vagyis az, hogy már meleg levegőt tol az utastérbe még nem jelenti azt, hogy mehetsz, mint a meszes. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Menni csak akkor szabad, ha a hőfokmutató elindul, addig én sohasem pörgetem 2000 fölé.

Akinek kevés a fűtés, annak ajánlom, hogy rakjon egy fél hűtőt eltakaró kartonlapot , így menet közben hamarabb felmelegszik a motor, ergó hamarabb lesz mediterrán az utastér. Aki meg anynira fázik, az indulás előtt járassa a motort 5-10 percig, utánna kellemes lesz a fűtés, igaz az üzemi hőfok még messze távol lesz a normáltól. Csináljátok azt, hogy ne fullra tekert meleggel menjetek, hanem erős felesbe, akkor jut is marad is. :excl:

Akinek ez is kevés annak ülésfűtés, vagy állófűtés. De erre a pár hideg napra full felesleges. :(

Javaslom még a 220 voltos ventilátoros hősugárzót, egynek jó egy időzítő kapcsolóval ellátva, indulás előtt mondjuk 30 perccel bekapcsol, így megtalálod ha a parkolóba ráesett hó leolvad róla mire indulsz. :lol: Talán még a jeget sem kell vakarni.

Link to comment
Megosztás:

Menni csak akkor szabad, ha a hőfokmutató elindul, addig én sohasem pörgetem 2000 fölé.

Akinek kevés a fűtés, annak ajánlom, hogy rakjon egy fél hűtőt eltakaró kartonlapot , így menet közben hamarabb felmelegszik a motor, ergó hamarabb lesz mediterrán az utastér. Aki meg anynira fázik, az indulás előtt járassa a motort 5-10 percig, utánna kellemes lesz a fűtés, igaz az üzemi hőfok még messze távol lesz a normáltól. Csináljátok azt, hogy ne fullra tekert meleggel menjetek, hanem erős felesbe, akkor jut is marad is. :excl:

Bizony, sokan ódzkodnak tőle, de ez egy jól bevált régi szokás, amit kár feladni...

Link to comment
Megosztás:

Hááát, az egyik metódus nem feltétlenül helyettesíti a másikat :excl:

Pedig azt mondják hogy ha egy autóban tökéletes a termosztát, akkor teljesen felesleges eltakarni a hűtőt...

Bár nekem a korábban említett céges autóm most 4 éves, gyári termosztáttal (nem tudom hogy az ennyi idő után jónak számít-e még), de ha a maxra tekert fűtés mellett még az utastérfűtő ventillátort is járatom akár a legkisebb fokozaton (mondjuk mert párás az ablak), akkor soha nem éri el a motor az üzemi hőfokot, mehetek akár Debrecenig is... éljenek a közös nyomócsöves dízelek meg az ő jó hatásfokból adódó minimális hőveszteségük... :(

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sem. Még ha tökéletes is a termoszát, a menetszél eljut a blokkra, hengerekre, a motorra. Azokat szépen hűti, míg kartonpapírnál nem (annyira).

Na, ez elég erős kijelentés. (Szerintem. :excl:)

A takarással gyakorlatilag a vízhűtőre jutó direkt levegő (menetszél) tömegárama csökken az áramlási keresztmetszet csökkentésével. A fent említett részekre ugyanúgy jut a menetszélből, csak kevesebb szemből és több alulról. Főleg akkor, ha nincs motor alatti takaró/védőlemez, mert akkor gyakorlatilag a motortér alulról teljesen nyitott. Az áramlási viszonyokat is kedvezőtlenül befolyásolhatja, mind a motortérben mind az autó alatt. Szélsőséges estben még a menetstabilitásra is káros hatással van. Ezeknek a szerkezeti elemeknek amúgy sincs akkora fajlagos hűtőfelülete, amin át jelentős hőleadás lépne fel akár a legzordabb időben is. Amennyiben ez így működne elég lenne hőleadó felületet képezni rajtuk (pl. bordázással) és fölöslegessé válna a termosztát és a vízhűtő beépítése. Meg maga a vízhűtés. És akkor kész a Trabi! :(

A bármilyen módon történő takarás - mint Dsteel cartárs is írta - jól bevált régi szokás. Teszem hozzá, hogy jól bevált régi autóknál. Azóta sokat változott a motorok hőháztartása és hőegyensúlya illetve ezek szabályzása is. De mindenkinek lelke rajta.

Tavaly valaki linkelt egy tuning oldalt (talán .pl végűt?), ahol szépen kivitelezett műagyag takaróelemeket árultak. No, de tuningshopban minden sz@rt is árulnak, amire vevőt lehet találni

Link to comment
Megosztás:

Pedig azt mondják hogy ha egy autóban tökéletes a termosztát, akkor teljesen felesleges eltakarni a hűtőt...

Bár nekem a korábban említett céges autóm most 4 éves, gyári termosztáttal (nem tudom hogy az ennyi idő után jónak számít-e még), de ha a maxra tekert fűtés mellett még az utastérfűtő ventillátort is járatom akár a legkisebb fokozaton (mondjuk mert párás az ablak), akkor soha nem éri el a motor az üzemi hőfokot, mehetek akár Debrecenig is... éljenek a közös nyomócsöves dízelek meg az ő jó hatásfokból adódó minimális hőveszteségük... :excl:

Azért az nem kevés ám.

Korszerű motorokat tekintve a legjobb benzinesek hatásfoka ~35%, míg a dízeleké ~45%. Idáig sikerült eljutni a gőzmotorok max. 16-19% hatásfokától.

Link to comment
Megosztás:

Helló sziasztok segítsetek légyszi. 2 hónapja vettem egy Opel astra (2002) 1,7 dit-et a vízhőfokmérő már vásárláskor sem működött, 2 napja elöjöttek a következő hibák : az alapjárat 2000-es, a fütő-hütő ventilátor és a klíma ventilátor állandóan müködik leállítás után is. Elvittem diagnosztikára és a mérések után kb. 1 óra múlva azt mondták a computernek annyi cserélni kell. Kérdezném fordult-e már másnál is ilyen elő? tényleg a computer a hibás?? Köszi.

Link to comment
Megosztás:

...Szélsőséges estben még a menetstabilitásra is káros hatással van...

Mármint a berakott hűtőtakaró? Ne má'... :excl:

Egyébként nálunk a családban régebben egy F-dízelnél próbálkoztunk ilyesmivel, de nem sok haszna volt...

Link to comment
Megosztás:

Mármint a berakott hűtőtakaró? Ne má'... :excl:

Egyébként nálunk a családban régebben egy F-dízelnél próbálkoztunk ilyesmivel, de nem sok haszna volt...

Nem, nem az Astra szintjén :( . De a takarás miatt a motortérbe másképp jut, de főleg abból másképp távozik a levegő és kelt turbulenciát ott, ahol nem kéne. Ez okozhat kellemetlen hatásokat az autó alatt.

Saját kútfőből nekem ilyesmi sosem pattanna ki. Évekkel ezelőtt olvastam valamelyik versenyistálló aerodinamikai fejlesztési vezetőjének agymenése volt az utcai sportautók téli használatával kapcsolatban. Valamelyik flúgos tulajban felmerült a részleges takarás (no nem kartonpapírral), és egyrészt elmagyarázták neki, hogy télen inkább ne akarjon sportautózni, másrészt, ha mégis, akkor legalább ne tegye tönkre a motort. És mindezt megfejelte az a pali a stabilitással főleg orr- és középmotoros felépítésnél. Ez utóbbi (stabilitás) miatt jelent meg magyar fordításban sok-sok évvel ezelőtt valamelyik újság technika rovatában.

Nem mellékesen megjegyezték, hogy a motor és segédberendezései teljesítményét is befolyásolják a motortérben fellépő légáramlatok ill. azok hőmérséklete.

Ha ő tévedett, akkor én is.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Nincs itt semmi gond. Minden autóba szereljenek gyárilag téli üzemmódot. Ez automatikusan ne engedje x fokra esni a motor hőmérsékletét. Így hamarabb van fűtés az utastérben, könnyebb lesz az indítás is.

Vagy minden autó mellé járjon egy ajándék fűtött garázs. :excl:

Azért az tény, hogy egy Opel Astra Caravan Dízelen nem hiszem, hogy oszt vagy szoroz akár menetteljesítménybe, akár aerodinamikába akár bármibe ha valaki oda bebiggyeszt egy papírt. Persze nem megoldás, csak egyfajta választható lehetőség. :( Tönkretenni szerintem semmit nem tesz tönkre. Persze nem a teljes letakarásról beszélek, mert már olyat is láttam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na, ez elég erős kijelentés. (Szerintem. :excl:)

A takarással gyakorlatilag a vízhűtőre jutó direkt levegő (menetszél) tömegárama csökken az áramlási keresztmetszet csökkentésével. A fent említett részekre ugyanúgy jut a menetszélből, csak kevesebb szemből és több alulról. Főleg akkor, ha nincs motor alatti takaró/védőlemez, mert akkor gyakorlatilag a motortér alulról teljesen nyitott. Az áramlási viszonyokat is kedvezőtlenül befolyásolhatja, mind a motortérben mind az autó alatt. Szélsőséges estben még a menetstabilitásra is káros hatással van. Ezeknek a szerkezeti elemeknek amúgy sincs akkora fajlagos hűtőfelülete, amin át jelentős hőleadás lépne fel akár a legzordabb időben is. Amennyiben ez így működne elég lenne hőleadó felületet képezni rajtuk (pl. bordázással) és fölöslegessé válna a termosztát és a vízhűtő beépítése. Meg maga a vízhűtés. És akkor kész a Trabi! :(

A bármilyen módon történő takarás - mint Dsteel cartárs is írta - jól bevált régi szokás. Teszem hozzá, hogy jól bevált régi autóknál. Azóta sokat változott a motorok hőháztartása és hőegyensúlya illetve ezek szabályzása is. De mindenkinek lelke rajta.

Tavaly valaki linkelt egy tuning oldalt (talán .pl végűt?), ahol szépen kivitelezett műagyag takaróelemeket árultak. No, de tuningshopban minden sz@rt is árulnak, amire vevőt lehet találni

http://www.vatera.hu/hutoracs_teli_takaro_..._188317942.html

Íme!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.