Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
Szia ez 1 kb 4mm vastak alu lemez minden második szívószelepnél le van szűkítve mind a 2 oldalán van tömítés!a hengerfej és a szívótorok között van!!!!!

Zolika tanulj meg írni! :excl:

Elküldve
Zolika tanulj meg írni! :lol:

Szép napot vagyis estét Mr. J0hnny :o

Az a helyzet hogy tegnap túl voltam a 14. munkaórámon mikor írtam gondolom nem kell bemutatnom milyen az :D :( ,de ígérem ezentúl odafigyelek mégha félig alszom is!!! :excl: :lol: :lol: :lol:

Egyébként nincs valami ötleted a felvetett kérdésre??

Elküldve

Sziasztok!

Segítség kellene. Astra G 1.7 cdti -n vibrál minden lámpa és kijelző alapjárattól 2000-s fordulatig utána már nem észlelhető. Az alapjárat is ingadozik egy kicsit. A generátor padon be lett vizsgáltatva,tökéletes. A vezetékeket is átnéztük ott sincs hiba. Padon a töltés 14.2 az autón mérve 13.5-14.2 közt ingadozik. Bármilyen terhelést rosszul tűr.Ezzel azt értem ,hogy ha felkapcsolom a világítást vagy tekergetem a kormányt vagy...Durvább lesz az ingadozás intenzitása.Nem olyan segítséget kérek,hogy rossz helyre vittem,meg vigyem aztán megnézem...

Elküldve
Sziasztok!

Segítség kellene. Astra G 1.7 cdti -n vibrál minden lámpa és kijelző alapjárattól 2000-s fordulatig utána már nem észlelhető. Az alapjárat is ingadozik egy kicsit. A generátor padon be lett vizsgáltatva,tökéletes. A vezetékeket is átnéztük ott sincs hiba. Padon a töltés 14.2 az autón mérve 13.5-14.2 közt ingadozik. Bármilyen terhelést rosszul tűr.Ezzel azt értem ,hogy ha felkapcsolom a világítást vagy tekergetem a kormányt vagy...Durvább lesz az ingadozás intenzitása.Nem olyan segítséget kérek,hogy rossz helyre vittem,meg vigyem aztán megnézem...

Remélem lesz olyan ember aki ennyiből meg tudja mondani a hiba okozóját!

Csak azt nem értem,hogy te is elvitted valahova , ott megnézték a szerelők és nem jöttek rá mi rossz benne.

Akkor szerinted innen a gép mellől valaki egyből rávágja,hogy hol a bibi?De legyen úgy és javítsa meg innen egy ember,

én annak örülnék a legjobban!

Elküldve
Remélem lesz olyan ember aki ennyiből meg tudja mondani a hiba okozóját!

Csak azt nem értem,hogy te is elvitted valahova , ott megnézték a szerelők és nem jöttek rá mi rossz benne.

Akkor szerinted innen a gép mellől valaki egyből rávágja,hogy hol a bibi?De legyen úgy és javítsa meg innen egy ember,

én annak örülnék a legjobban!

Ép ezért írtam ide,mert már kifogyóban vannak az ötletek. Esetleg nem találkozott valaki hasonlóval és netán van ötlete. Még annyit nem írtam le,hogy azóta csinálja mióta közös nyomócső lett cserélve +full lemerült az akksi,mert bekapcsolva maradt a rádió.

Elküldve
Sziasztok!

Segítség kellene. Astra G 1.7 cdti -n vibrál minden lámpa és kijelző alapjárattól 2000-s fordulatig utána már nem észlelhető. Az alapjárat is ingadozik egy kicsit. A generátor padon be lett vizsgáltatva,tökéletes. A vezetékeket is átnéztük ott sincs hiba. Padon a töltés 14.2 az autón mérve 13.5-14.2 közt ingadozik. Bármilyen terhelést rosszul tűr.Ezzel azt értem ,hogy ha felkapcsolom a világítást vagy tekergetem a kormányt vagy...Durvább lesz az ingadozás intenzitása.Nem olyan segítséget kérek,hogy rossz helyre vittem,meg vigyem aztán megnézem...

Szia.

Nálam is hasonló volt a helyzet, de ennyire azért nem volt durva, nekem egy aksicsere megoldotta a problémát.

Elküldve
Próbáld meg egy másik aksit kérni valakitől :excl:

szerintem kuka lett az aksi

Köszi az ötletet,de az sem segített,már próbáltuk. Akksinak nincs baja,terhelővillával jó értéket mutat.

Elküldve
Sziasztok!

Segítség kellene. Astra G 1.7 cdti -n vibrál minden lámpa és kijelző alapjárattól 2000-s fordulatig utána már nem észlelhető. Az alapjárat is ingadozik egy kicsit. A generátor padon be lett vizsgáltatva,tökéletes. A vezetékeket is átnéztük ott sincs hiba. Padon a töltés 14.2 az autón mérve 13.5-14.2 közt ingadozik. Bármilyen terhelést rosszul tűr.Ezzel azt értem ,hogy ha felkapcsolom a világítást vagy tekergetem a kormányt vagy...Durvább lesz az ingadozás intenzitása.Nem olyan segítséget kérek,hogy rossz helyre vittem,meg vigyem aztán megnézem...

Az akku lemerült-bebikázták-feszültségszabályzó-diódahíd behalt-csere!

Elküldve
Az akku lemerült-bebikázták-feszültségszabályzó-diódahíd behalt-csere!

A generátor be lett vizsgáltatva.Mindent rendben találtak.Töltés padon tökéletes 14,2V. Csak az autón mutatkozik hiba. Ott a töltés 13,5-14,2 közt ingadozik és pulzál mind lámpa meg az alapjárat.

Elküldve
A generátor be lett vizsgáltatva.Mindent rendben találtak.Töltés padon tökéletes 14,2V. Csak az autón mutatkozik hiba. Ott a töltés 13,5-14,2 közt ingadozik és pulzál mind lámpa meg az alapjárat.

A hiba egyszerű: pulzálás = váltakozó töltés...............váltakozó töltés = váltakozó terhelés >>>>> alapjárat ingadozás

Ezek a hitachi generátorok ilyenek lesznek egy idő után, 3 ilyennel találkoztam már. Többek közt saját autómon is.

Ha próbapadon ha digitális műszerrel mérik, nem igazán látják az ingadozást, mert túl lassan reagál. Továbbá az égők amit te is látsz, az olyan mint egy hagyományos mutatós műszer. A próbapadi mérés és a valóság abban is különbözhet, hogy a próbapadon, ha egy teljesen feltöltött akku van akkor nem pulzál, mert nem kell töltenie csak alacsony amperrel.

Szedjétek le a generátor szíjat, majd indítás, és meglátod , hogy nem csinálja majd. Ha így van, akkor generátor fesszab csere és kész

Elküldve
A hiba egyszerű: pulzálás = váltakozó töltés...............váltakozó töltés = váltakozó terhelés >>>>> alapjárat ingadozás

Ezek a hitachi generátorok ilyenek lesznek egy idő után, 3 ilyennel találkoztam már. Többek közt saját autómon is.

Ha próbapadon ha digitális műszerrel mérik, nem igazán látják az ingadozást, mert túl lassan reagál. Továbbá az égők amit te is látsz, az olyan mint egy hagyományos mutatós műszer. A próbapadi mérés és a valóság abban is különbözhet, hogy a próbapadon, ha egy teljesen feltöltött akku van akkor nem pulzál, mert nem kell töltenie csak alacsony amperrel.

Szedjétek le a generátor szíjat, majd indítás, és meglátod , hogy nem csinálja majd. Ha így van, akkor generátor fesszab csere és kész

Többek között ezért szeretem ezt a fórumot,mert ilyen szakik vannak!

Elküldve

Sziasztok

Segítségeteket vagyis tanácsotokat szeretném kérni mégpedig abban,hogy y17dt motorkódú motornál a szivótorok és a hengerfej között van 1 lemez amivel minden második szívószelep szívási keresztmetszete le van szükitve.A kérdés az volna miért van ez,mi szerepe van!Az egyik ismerősöm kimaratta egyformára mindet és alacsonnyabb fordulatról nyomatékosabb lett az autó csak éppen azt nem tudjuk káros e ez a motorra nézve vagy nem????

Segítségeteket előre is köszönöm

[/quote

hali, megnézte az unitesóm a kérdésed, és azt mondta, hogy ez egy érdekes dolog. Valószínüleg Neked a szívósortömítés nem volt erdeti, mert megnézte és az összes furat egyforma kell legyen, tehát a szerelőd jól tette, hogy kifuratta. az, hogy erősebb lett a gép az azért van, mert ezáltal a turbó teljesen végre tudja hajtani a feladatát, ergo, az autód le volt szabályozva azáltal, hogy a furatok nem egyformák voltak ésezért érzel javulást a teljesítményben. Most az a kérdés, hogy ez hanyagság miatt volt így összetéve, vagy valami oka volt ennek. De ez a természetes méret amivel az autód működnie kell.

Szép napot

zotya

Elküldve

én is hétvégén kidobom a termoszt, mert szerintem beteg, aztán én is vissajelzek

hali, termosz csere megtörtént és a következőket tapasztaltam:

csere után fetöltés, kis szellőztetés, majd indulás, a tempo nyugis 2000 fordulat, kb 6 km után már a hőmérő a 80 vonalnál van, külső hőmérséklet 0; -1 fok, fűtés max és 3 venti

továbbgyorsítok, 2500-3000 fordulat, a hőmérő 82-84 fokig felkúszik

aztán megnézem milyen körülmények között hűl le, fordulat 1000 körül, venti 4 fűtés max, külső hömérséklet nem változik, kb 15 km mentem ilyen tempóval és akkorra esett le a második vonalig de onnan tovább nem ment.

következtetés, számomra, ha jó a termosz, a mutató nem mehet 80 alá, természetesen normál közlekedési sebesség, fordulatszám, stb.

ma reggel -2 fok, megtett út 2x 2,5 km, végére ismét majd 80-as vonalon a mutató, úgy, hogy közben még álltam is, kb 10-15 percet.

remélem segíthetek ezzel valakinek, szép napot.

zotya

Elküldve

üdv érdekelne milyen márkájú izzító gyertyát érdemes beszerelni

reggeli indítás kicsit nehezebb meg miután beindult iszonyatosan rossz hangja van

ha bemelegszik egy kicsit a motor amikor a turbo 1800as fordulaton nem ad érdekes hangot

elmúlik a zörgés. 3-4 perc

2 napig állt a kocsi beindítás nélkül második fordulatra el kapta és beindult

az aksi vesztett egy kicsit az erejéből beindulás után a beltérlámpák felerősödtek

ami érdekes volt még bemelegedett motornál az alapjáratom folyamatosan ingadozott 950 és 1050között ugrált

mindig 950es az alapjáratom télen nyáron

Elküldve

hali, termosz csere megtörtént és a következőket tapasztaltam:

csere után fetöltés, kis szellőztetés, majd indulás, a tempo nyugis 2000 fordulat, kb 6 km után már a hőmérő a 80 vonalnál van, külső hőmérséklet 0; -1 fok, fűtés max és 3 venti

továbbgyorsítok, 2500-3000 fordulat, a hőmérő 82-84 fokig felkúszik

aztán megnézem milyen körülmények között hűl le, fordulat 1000 körül, venti 4 fűtés max, külső hömérséklet nem változik, kb 15 km mentem ilyen tempóval és akkorra esett le a második vonalig de onnan tovább nem ment.

következtetés, számomra, ha jó a termosz, a mutató nem mehet 80 alá, természetesen normál közlekedési sebesség, fordulatszám, stb.

ma reggel -2 fok, megtett út 2x 2,5 km, végére ismét majd 80-as vonalon a mutató, úgy, hogy közben még álltam is, kb 10-15 percet.

remélem segíthetek ezzel valakinek, szép napot.

zotya

Elküldve

Ponyvagarázsból kiállva, durván 3-4 km után már van fűtés. De a mutató kb. 10-12 km után kezd el feléledni. Akkor indul el közel függőleges helyzetbe. Mondjuk én azt csinálom, hogy nem fűtők, csak ha nagyon muszáj, mert annyival később melegszik fel a motor.

Elküldve
Hali!

Akkor nagyon hamar melegszik neked.

Szerintem az én termosztátom is jó de nekem 6km után még a 70-et sem éri el :(

Lehet h a "tuning" miatt van , arra már nem emlékszem h gyári állapotában pontosan milyen volt,de akkor is szarul melegedett az biztos. :lol:

Jók az emlékeid! :excl:

Zotya1 gépe zavarbaejtően gyorsan melegszik. A dízel üzemmód benzineshez viszonyított jó hatásfoka a kisebb hőveszteségből (is) adódik.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.