tolgyfa Elküldve November18, 2010 Elküldve November18, 2010 Szia. Hogy mi a baja azt nem tudom, de ha a kesztyűtartó alatti burkolatot leszeded ott van a ventilátor ott szét tudod szedni óvatosan, felette van a külső belső levegőkeringetőnek a elzárója is. A többi részét még én se szedtem szét. Köszönöm válaszodat, de onnan nem sokra jutottam.
Zachi Elküldve November18, 2010 Elküldve November18, 2010 Sajnos ezek ilyenek :( Nem is értem miért nincs ezekbe gyárilag valami rásegítés nem kályha hanem pl víz fűtő gyertya. Én gondolkodtam h befaragok 2db-ot a termosztát házba de félek h nem lenne kalmopirin a generátornak :excl: Volt ilyen! Skandináv piacra. Vaterán is fellelhető. Nem a termosztátházba, hanem a blokk fagydugójának helyére illeszkedik. Állófűtés címszó alatt mindenféle elven működőt találsz, de ez a legkisebb helyigényű és ez áll legközelebb a gyári megoldáshoz.
szkszaby Elküldve November18, 2010 Elküldve November18, 2010 Volt ilyen! Skandináv piacra. Vaterán is fellelhető. Nem a termosztátházba, hanem a blokk fagydugójának helyére illeszkedik. Állófűtés címszó alatt mindenféle elven működőt találsz, de ez a legkisebb helyigényű és ez áll legközelebb a gyári megoldáshoz. 220V-al megy :excl:
Zachi Elküldve November18, 2010 Elküldve November18, 2010 220V-al megy :excl: A 12V-os melegítőfej(gyertya) is így néz ki, csak még több kütyü van hozzá, hogy a saját hálózat és az akku is bírja, no meg az időzítésre. Persze jóval drágább is (ilyen gyárit is találsz az említett oldalon csak nem G-hez és kép nincs hozzá).
Handbrake Elküldve November18, 2010 Elküldve November18, 2010 A 12V-os melegítőfej(gyertya) is így néz ki, csak még több kütyü van hozzá, hogy a saját hálózat és az akku is bírja, no meg az időzítésre. Persze jóval drágább is (ilyen gyárit is találsz az említett oldalon csak nem G-hez és kép nincs hozzá). Előző kocsimnál én is gondolkodtam ezen, főleg a csillaggarázs miatt. 220V történet az olyan, mint amit látsz IFA teherautókon. Csak most már korrektebben megoldják, beteszik a lökösbe elé egy kis dugót. Majdnem olyan mint a vonószem takarás stb. Nem olcsó, de biztos hasznos. 220V kötve időzítővel nagyszerű kombó lehet. Szinte sosem lenne hidegindítás stb. Lenne fűtés is már mire kiérsz. 12 V verzió is létezik, csak legyen a csomagtartóba még egy akku amivel majd elindítod a kocsit.
Csabi_dti Elküldve November19, 2010 Elküldve November19, 2010 A 12V-os melegítőfej(gyertya) is így néz ki, csak még több kütyü van hozzá, hogy a saját hálózat és az akku is bírja, no meg az időzítésre. Persze jóval drágább is (ilyen gyárit is találsz az említett oldalon csak nem G-hez és kép nincs hozzá). Láttam már ilyeneket de én egyszerűbbnek érzem ha vágok,vágatok menetet a t.házba aztán dobok bele 2 gyertyát. Utána még a vezérlését kell megoldani aztán jól van. Dobnék be képet de valamiért nem jövök rá hogy hogy kell:( :lol: Persze ez a megoldás azért egyszerűbb mert van itthon +2db t.házam+1 generátorom ha esetleg nem teszik neki :excl: Utána számolva bírnia kéne mert a 2gyertya 30A-vesz fel csak azt nem tudom h az utóizzítás mennyit és hogy meddig tart? :(
Csabi_dti Elküldve November19, 2010 Elküldve November19, 2010 Előző kocsimnál én is gondolkodtam ezen, főleg a csillaggarázs miatt. 220V történet az olyan, mint amit látsz IFA teherautókon. Csak most már korrektebben megoldják, beteszik a lökösbe elé egy kis dugót. Majdnem olyan mint a vonószem takarás stb. Nem olcsó, de biztos hasznos. 220V kötve időzítővel nagyszerű kombó lehet. Szinte sosem lenne hidegindítás stb. Lenne fűtés is már mire kiérsz. 12 V verzió is létezik, csak legyen a csomagtartóba még egy akku amivel majd elindítod a kocsit. 12V mindenképpen csak járó motornál érne valamit. 220V meg csak otthon lehet használni. Én agyaltam már állófűtésen is az se lenne olyan sokba persze mihez képest kb 50-100e ha az ember maga be tudja rakni, Persze bontott kályhával ami zsákbamacska. :excl:
AtiZafi Elküldve November19, 2010 Elküldve November19, 2010 Láttam már ilyeneket de én egyszerűbbnek érzem ha vágok,vágatok menetet a t.házba aztán dobok bele 2 gyertyát. Utána még a vezérlését kell megoldani aztán jól van. Dobnék be képet de valamiért nem jövök rá hogy hogy kell:( :lol: Persze ez a megoldás azért egyszerűbb mert van itthon +2db t.házam+1 generátorom ha esetleg nem teszik neki :excl: Utána számolva bírnia kéne mert a 2gyertya 30A-vesz fel csak azt nem tudom h az utóizzítás mennyit és hogy meddig tart? :( Hááááát nem tudom, a generátornak elég sok 30 A pluszban, mindössze 100 A az 1,7 DTI, viszont fűtésre igen kevés mert jó indulattal 14,4V * 30 A = 432 Watt azaz fél kilowatt sincs. A hajad se szárad meg ennyitől :-) A kályhák 4-5000 W-osak A generátor kisebb-nagyobb elektromos fogyasztókra van kitalálva azaz pár száz wattra. Egy reggeli ablakfűtés , tükörfűtés, ventilátor, lámpák, ablaktörlő, indítás utánni nagy akku áramfelvétel, utóizzítás, pillanatnyilag már így is túltesz a 100 A generátoron. + 30 A semmi esetre sem hiányzik neki. Fűtésre úgyis kevés, 1/10-e lenne a kályhának, viszont a generátor kapacitásának már az 1/3-a, és akkor nem kapcsoltál be semmit
Csabi_dti Elküldve November19, 2010 Elküldve November19, 2010 Hááááát nem tudom, a generátornak elég sok 30 A pluszban, mindössze 100 A az 1,7 DTI, viszont fűtésre igen kevés mert jó indulattal 14,4V * 30 A = 432 Watt azaz fél kilowatt sincs. A hajad se szárad meg ennyitől :-) A kályhák 4-5000 W-osak A generátor kisebb-nagyobb elektromos fogyasztókra van kitalálva azaz pár száz wattra. Egy reggeli ablakfűtés , tükörfűtés, ventilátor, lámpák, ablaktörlő, indítás utánni nagy akku áramfelvétel, utóizzítás, pillanatnyilag már így is túltesz a 100 A generátoron. + 30 A semmi esetre sem hiányzik neki. Fűtésre úgyis kevés, 1/10-e lenne a kályhának, viszont a generátor kapacitásának már az 1/3-a, és akkor nem kapcsoltál be semmit Hát lehet h kevés lenne. De ha jól tudom a régebbi dízeleken volt h 60-70A generátorok voltak. Ésszel kéne használni az biztos, és csak akkor szabadna kapcsolnia ha már nincs utóizzítás akkor akár tartós is lehetne. :excl:
AtiZafi Elküldve November19, 2010 Elküldve November19, 2010 Hát lehet h kevés lenne. De ha jól tudom a régebbi dízeleken volt h 60-70A generátorok voltak. Ésszel kéne használni az biztos, és csak akkor szabadna kapcsolnia ha már nincs utóizzítás akkor akár tartós is lehetne. :excl: kösd az izzítógyertya kábelre egy váltórelét, > ha nincs izzítás akkor van vízfűtés. szóval az lenne a kapcsoló :-)
Wykk Elküldve November20, 2010 Elküldve November20, 2010 Te sem voltál túlságosan bőbeszédű. :excl: Adagolót cseréltettél,sokat fogyaszt ennyi.Ez kb. olyan mintha elmennél orvoshoz és azt mondanád: rosszul érzem magam és az orvos találja ki ebből mi a betegséged! Talán ha kicsit bővebben leírtad volna,hogy miért kellett cserélni,ki,hol,milyenre cserélte,honnan van ,bontott új alkatrész,akkor esetleg hozzátudunk szólni. Szia. Az autó 98-as kombi 1,7 TD, X17dtl motrkoddal. Azért kellet cserélni mert az elektronika elromlott, 250000- ért akarták megcsinálni, de inkább vettem egy másikat, az jóval olcsobb volt, bontoot olaszból hozta egy bontós ismerősöm, bosch adagoló a száma 0470004003 ez egy 99-es astráé volt. Ugyan úgy lett visszarakva mint a régi volt minden ugyan oda lett állitva, ugyan úgy indul nem változott semm csak az, hogy többet fogyaszt és jobban füstöl. Amikor a hibakódot kiütötték belőle azt mondták minden rendbe. Azóta pár szerelő felhívtam de nem monda egyik sem, hogy lehet-e ezen állítani hanem, hogy vigyem el diagnosztikára(jó pénzért) és uténa meglátjuk. Ha van valami jó tanács vagy ötlet esetleg tapasztalat azt megköszönném.
Zachi Elküldve November20, 2010 Elküldve November20, 2010 Szia. Az autó 98-as kombi 1,7 TD, X17dtl motrkoddal. Azért kellet cserélni mert az elektronika elromlott, 250000- ért akarták megcsinálni, de inkább vettem egy másikat, az jóval olcsobb volt, bontoot olaszból hozta egy bontós ismerősöm, bosch adagoló a száma 0470004003 ez egy 99-es astráé volt. Ugyan úgy lett visszarakva mint a régi volt minden ugyan oda lett állitva, ugyan úgy indul nem változott semm csak az, hogy többet fogyaszt és jobban füstöl. Amikor a hibakódot kiütötték belőle azt mondták minden rendbe. Azóta pár szerelő felhívtam de nem monda egyik sem, hogy lehet-e ezen állítani hanem, hogy vigyem el diagnosztikára(jó pénzért) és uténa meglátjuk. Ha van valami jó tanács vagy ötlet esetleg tapasztalat azt megköszönném. Ezért lecserélted cakk-pakk? Nem csak az elektronikát? Gomb miatt az egész kabátot?
Wykk Elküldve November20, 2010 Elküldve November20, 2010 Ezért lecserélted cakk-pakk? Nem csak az elektronikát? Gomb miatt az egész kabátot? Külön nem lehetett cserélni csak egyben az egészet.
Zachi Elküldve November20, 2010 Elküldve November20, 2010 Külön nem lehetett cserélni csak egyben az egészet. Mit tudsz még a cserealkatrészről? Jónak mondott vagy látott próbapadot is? Keresd pü-ben Wessz cartársat! Csak ne úgy kelljen kikönyörögni belőled az infot.
Wykk Elküldve November20, 2010 Elküldve November20, 2010 Mit tudsz még a cserealkatrészről? Jónak mondott vagy látott próbapadot is? Elektronikát külön nem tudtam szerezni. Esetleg újat horror árért.
Cobold Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Sziasztok! Az normális dolog egy dízelnél, hogy Miskolc és Barcika (jó 30 km) nem mozdul meg a hőfokmérőm és a fűtésem sem a legjobb. Városban nem tud felmelegedni a motor mert nem megyek sokat max 10-15 perc és utána áll a kocsi. Az a nagyon hidegek sem voltak eddig Lehet hogy nekem is a termosztátom döglött meg?
dsteel Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Sziasztok! Az normális dolog egy dízelnél, hogy Miskolc és Barcika (jó 30 km) nem mozdul meg a hőfokmérőm és a fűtésem sem a legjobb. Városban nem tud felmelegedni a motor mert nem megyek sokat max 10-15 perc és utána áll a kocsi. Az a nagyon hidegek sem voltak eddig Lehet hogy nekem is a termosztátom döglött meg? Lehet. Nekem olyan 10 km alatt éri el a 80-85 fokot, városban araszolva megy fel 90-re és tartósan ott marad. Viszont a legnagyobb hidegben is (mutatótól függetlenül) 1-2 perc után már langyit fúj a venti.
Csabi_dti Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Sziasztok! Az normális dolog egy dízelnél, hogy Miskolc és Barcika (jó 30 km) nem mozdul meg a hőfokmérőm és a fűtésem sem a legjobb. Városban nem tud felmelegedni a motor mert nem megyek sokat max 10-15 perc és utána áll a kocsi. Az a nagyon hidegek sem voltak eddig Lehet hogy nekem is a termosztátom döglött meg? Szia! Ha közben nem megy a fűtés akkor tuti h nem. Én ha tudok menni min 80-90-et akkor kb az enyémnek is 10km kell h meglegyen a 85fok.(y17dt) Ahogy dstell is írta. A termosztát tudod ellenőrizni nálam 80 fokos víznél még a termosztát utáni rész hideg. A másik oldalon a generátornál langyos de mire elér a hűtőhöz ott már hideg. Meleget már kb 5perc után képes fújni. :excl:
Zachi Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Lehet. Nekem olyan 10 km alatt éri el a 80-85 fokot, városban araszolva megy fel 90-re és tartósan ott marad. Viszont a legnagyobb hidegben is (mutatótól függetlenül) 1-2 perc után már langyit fúj a venti. Egyetértek, de kiegészíteném azzal, hogy a 80-85 °C-hoz 10 km-re akkor van szükség, ha a külső hőmérséklet tartósan -5°C alatt van vagy végig maximumon tolom a fűtést, ami a kis v. belső vízkört elég hatékonyan hűti.
dsteel Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Egyetértek, de kiegészíteném azzal, hogy a 80-85 °C-hoz 10 km-re akkor van szükség, ha a külső hőmérséklet tartósan -5°C alatt van vagy végig maximumon tolom a fűtést, ami a kis v. belső vízkört elég hatékonyan hűti. Igen, melegebb időben kb 5 km is elég, ilyen télvíz idejére gondoltam én is.
bocs Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 (edited) Sziasztok! Hétvégén cseréltem gázolajszűrőt, és nem volt benne a szűrőházba a képen szereplő 6. számú rúgó. Rokonom Astra G 1.7 CDTI autójában szintén nem volt benne. Kell ez a rúgó bele, vagy a régebbi 68LE-s dízelekben van csak benne?[mg]http://img.carstyling.hu/usercars/00/01/71/76/17176_1289978887.jpg Helló Tamás! Most hétvégén cseréltem gázolajszűrőt, és nekem sincs benne rugó,lehet,hogy sok jelentősége nincs. :excl: Módosítva November23, 2010 : uhuhu
Mc-elek Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Sziasztok! Az normális dolog egy dízelnél, hogy Miskolc és Barcika (jó 30 km) nem mozdul meg a hőfokmérőm és a fűtésem sem a legjobb. Városban nem tud felmelegedni a motor mert nem megyek sokat max 10-15 perc és utána áll a kocsi. Az a nagyon hidegek sem voltak eddig Lehet hogy nekem is a termosztátom döglött meg? Mire barcikáról beérsz péterre addigra melegnek kéne lenne... :excl:
Cobold Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Mire barcikáról beérsz péterre addigra melegnek kéne lenne... :excl: Köszi az eddigi válaszokat, a termosztát a ludas. Holnap ha minden igaz ki lesz cserélve és megjavul.
Mc-elek Elküldve November22, 2010 Elküldve November22, 2010 Köszi az eddigi válaszokat, a termosztát a ludas. Holnap ha minden igaz ki lesz cserélve és megjavul. hosszabb távon se melegedet be??? vagy nyáron melegbe?
Cobold Elküldve November23, 2010 Elküldve November23, 2010 hosszabb távon se melegedet be??? vagy nyáron melegbe? Az utóbbi időben csak miskolc és barcika között mentem úgyhogy nem tudom. Nyáron semmi baja nem volt felment a mutató üzemi hőfokra.
Recommended Posts