Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Köszi!

Csak az a gond,hogy zempléni vagyok...Innen messze van minden és már nem megy a saját lábán az autó sajna :o :D :)

A múltkor mintha azt írta volna Wessz, hogy elég neki az elektronyika. Persze ha egyértelműen tuti az a baja. De Ő azt is megmondja.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Mióta Opelem van(Y17DT Caravan) azóta olvaslak Titeket,de csak most jött elő ilyen hibája a gépnek,amit idéztem.A pontos hibajelenség:menetközben mintha nem kapna üzemanyagot,kihagy a motor,aztán leáll,mint amikor leállítom,se rángatás,se semmi,csak leáll.Kis idő múlva pöccre indul,ismét lehet vele menni néhány száz métert.Aztán ez ismétlődik,minél többet várok,annál többet tudok menni utána.Később már abszolút nem indul,vontatás szerelőhöz,hibakód kiolvasás,eredmény:"P0251-Befecskendezés vezérlő mágnesszelep hibás működés(leállítószelep)" Szívesen átforrasztanám az adagoló vezérlő elektronikát,csak nem tudom,hogyan lehet leszedni,adagolóval együtt csak,vagy külön is? Vagy inkább ne kísérletezzek vele,inkább szakemberhez sok pénzért? Tényleg,mennyi egy ilyen javítás ?

Megköszönöm a hozzáértők tanácsait :o

külön is lejön 4db csavar a 4 sarkán a motor közepe táján alul a tüzfal felöl és van rajta 1 soklábu csati ,könnyü leszedni . de a biztos szer. WESSZ törökbálinton. postán is váll. munkát ,de keresd meg a cégét az egyik hozzászolásban megemlitik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

külön is lejön 4db csavar a 4 sarkán a motor közepe táján alul a tüzfal felöl és van rajta 1 soklábu csati ,könnyü leszedni . de a biztos szer. WESSZ törökbálinton. postán is váll. munkát ,de keresd meg a cégét az egyik hozzászolásban megemlitik.

Köszi a tanácsot,már kaptam részletes segítséget és SIKERÜLT!!!!!! Újra megy a gép,olyan mint régen,hála az opelforum segítőkész tagjának!! :o :D :)

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

Kérdezném a hozzáértőket Astra G-nek az indito kulcsból az inditás gátló csip elveszet,hogyan tudnám pótolni.Másik kulcsból ha beleteszem müködni fog,vagy hogy lehet hozzá illeszteni.

pfff kafa...

először is veszel egy imó chip-et bontóba (kb 1e)

belerakod a kulcsba

rádug a kocsira valamilyen diagnosztikai rendszer amivel lehet kulcsot programozni

fogja kérni a biztonsági kódot ami a car pass-on van rajta,ha nincs akkor márkakereskedésben adnak neked 6-7 ezerért..

ha megvan a kód akkor már össze is lehet programozni :o

Link to comment
Megosztás:

pfff kafa...

először is veszel egy imó chip-et bontóba (kb 1e)

belerakod a kulcsba

rádug a kocsira valamilyen diagnosztikai rendszer amivel lehet kulcsot programozni

fogja kérni a biztonsági kódot ami a car pass-on van rajta,ha nincs akkor márkakereskedésben adnak neked 6-7 ezerért..

ha megvan a kód akkor már össze is lehet programozni :o

A Car pass-t hol tudom megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

keresd Wesszt!

vagy weszi autó kft

ott szinte mindent megtudsz

Szia!

Egyik ismerősőm ugyanilyen gonddal küszködik mint te, csak neki 1.4 benyás van.Neki is leáll. és egy kis idő múlva újra tudja indítani,de az az érdekes,hogy nem mindig csinálja. Mi lehet nála a problem?

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek! Érdeklődni szeretnék, főleg dízel szakiktól, Y17DT-nél ha lezárnám a kipufogó gáz visszavezetést, mi történne az autóval? Van-e valamilyen káros hatása, hibajelzés stb... Én csak azt akarnám, hogy ne szívja be a kormot és a meleg gázt ha nem muszáj. Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. mindenkinek! Érdeklődni szeretnék, főleg dízel szakiktól, Y17DT-nél ha lezárnám a kipufogó gáz visszavezetést, mi történne az autóval? Van-e valamilyen káros hatása, hibajelzés stb... Én csak azt akarnám, hogy ne szívja be a kormot és a meleg gázt ha nem muszáj. Válaszokat előre is köszönöm.

Szép szorgalmasan dobná a sárga lámpát.

De ha nincs baj az EGR-szeleppel, akkor mi értelme? Ha baj van, akkor tisztítás vagy csere.

Link to comment
Megosztás:

Szép szorgalmasan dobná a sárga lámpát.

De ha nincs baj az EGR-szeleppel, akkor mi értelme? Ha baj van, akkor tisztítás vagy csere.

Üdv!

Az enyém pl nem dob semmi hibát pedig én az egész önvényt kidobtam a fenébe :D

De én is halottam több olyan autóról ami észreveszi :o

Káros hatása a kikötésnek a motorra tuti nincs.

Próbáld meg levakolni ha észreveszi akkor vissza a gyári tömítés és kész.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az enyém pl nem dob semmi hibát pedig én az egész önvényt kidobtam a fenébe :)

De én is halottam több olyan autóról ami észreveszi :D

Káros hatása a kikötésnek a motorra tuti nincs.

Próbáld meg levakolni ha észreveszi akkor vissza a gyári tömítés és kész.

Hahh! Mit tudnak azok ott a GM-nél! Más kikukázni valót tud még valaki? :o

A tömeg csökkentése (lásd CL II) fogyasztáscsökkenéssel jár és menetdinamikai pozitív változásokkal, a fogyasztáscsökkenés károsanyag kibocsájtás csökkenéssel. Hajrá! :)

Link to comment
Megosztás:

Hahh! Mit tudnak azok ott a GM-nél! Más kikukázni valót tud még valaki? :o

A tömeg csökkentése (lásd CL II) fogyasztáscsökkenéssel jár és menetdinamikai pozitív változásokkal, a fogyasztáscsökkenés károsanyag kibocsájtás csökkenéssel. Hajrá! :)

Ezzel azt akarod mondani, hogy az egérrel ugyanolyan a károsanyag kibocsátás, mint egér nélkül? :D

Link to comment
Megosztás:

Ezzel azt akarod mondani, hogy az egérrel ugyanolyan a károsanyag kibocsátás, mint egér nélkül? :D

Ilyet soha nem állítottam. Sőt épp ellenkezőleg! Csak ezt a sánta logikát írtam le. Mert ugye a magyar ember minden hülyeségéhez gyárt ideológiát. :)

Bár sokan leírták, hogy ugyanúgy átment "zöldkártyán" a verda (akár dízel, akár benzin), csak azt nem tudják, hogy az Euro3-ig szélesnek, alatta igen szélesnek mondható a tűréshatár. Euro4 és a fölött csaknem kizárt (mert kiskapu mindig lesz) a sikeres vizsga. De azt se felejtsük el, hogy egy ilyen mérés alkalmával koránt sem kapunk teljes képet a kipufogógáz összetételéről.

Azért az mégiscsak nevetséges, amikor a mezei user - nem személyeskedek, csak úgy általánosságban mondom - úgy gondolja, hogy a mérnök urak hülyék ehhez az egészhez, csak bosszantó, fölösleges kütyükkel tömik az autókat, ki velük! :o

Link to comment
Megosztás:

Ilyet soha nem állítottam. Sőt épp ellenkezőleg! Csak ezt a sánta logikát írtam le. Mert ugye a magyar ember minden hülyeségéhez gyárt ideológiát. :D

Bár sokan leírták, hogy ugyanúgy átment "zöldkártyán" a verda (akár dízel, akár benzin), csak azt nem tudják, hogy az Euro3-ig szélesnek, alatta igen szélesnek mondható a tűréshatár. Euro4 és a fölött csaknem kizárt (mert kiskapu mindig lesz) a sikeres vizsga. De azt se felejtsük el, hogy egy ilyen mérés alkalmával koránt sem kapunk teljes képet a kipufogógáz összetételéről.

Azért az mégiscsak nevetséges, amikor a mezei user - nem személyeskedek, csak úgy általánosságban mondom - úgy gondolja, hogy a mérnök urak hülyék ehhez az egészhez, csak bosszantó, fölösleges kütyükkel tömik az autókat, ki velük! :o

Aki pl. az AGR-rel variál, az nem hiszem, hogy okosabb akar lenni a mérnököknél... Egyszerűen spórolni akar az irreális árú, szándékosan nem hosszú életűre tervezett alkatrészen - és ebben nem a mérnökök hibásak. A dízelbe való szelepet nem ismerem (tényleg, ez mennyibe kerül?), viszont a benzineseknél érdekes az "evolúció": az X-es motorkódúaknál még szét lehetett szedni, az én Z-s-emnél már össze van sajtolva az egész cucc, max. egy kis öblítő anyagot lehet beleerőltetni, ami hosszabbítja az élettartamát.

Szép dolog a környezetvédelem, de az autógyártókat ez pont nem arról az oldalról érdekli, mint ami logikus és költséghatékony is lehetne. Mert ugye a százezer/milliószám kihajított használt AGR szelep se tud szublimálni...

Link to comment
Megosztás:

Aki pl. az AGR-rel variál, az nem hiszem, hogy okosabb akar lenni a mérnököknél... Egyszerűen spórolni akar az irreális árú, szándékosan nem örök életre tervezett alkatrészen - és ebben nem a mérnökök hibásak. A dízelbe való szelepet nem ismerem (tényleg, ez mennyibe kerül?), viszont a benzineseknél érdekes az "evolúció": az X-es motorkódúaknál még szét lehetett szedni, az én Z-s-emnél már össze van sajtolva az egész cucc, max. egy kis öblítő anyagot lehet beleerőltetni, ami hosszabbítja az élettartamát.

Szép dolog a környezetvédelem, de az autógyártókat ez pont nem arról az oldalról érdekli, mint ami logikus és költséghatékony is lehetne. Mert ugye a százezer/milliószám kihajított használt AGR szelep se tud szublimálni...

Egy autót, házat, nőt, stb. nem megszerezni, hanem fenntartani művészet - és kerül sokba! :o

Link to comment
Megosztás:

Egy autót, házat, nőt, stb. nem megszerezni, hanem fenntartani művészet - és kerül sokba! :o

Ez tiszta sor, én is így gondolom, de azért engedtessék meg, hogy ne tapsikoljon az ember, meg legalább próbálhasson "alternatív" megoldást keresni, amikor a (nyilvánvalóan) elfuserált AGR-rel küszködik, meg cseréli drága pénzért... Még mindig jobb, ha valaki ezzel gépészkedik, mint olcsó kínai gumival közlekedik... :D

Link to comment
Megosztás:

Ez tiszta sor, én is így gondolom, de azért engedtessék meg, hogy ne tapsikoljon az ember, meg legalább próbálhasson "alternatív" megoldást keresni, amikor a (nyilvánvalóan) elfuserált AGR-rel küszködik, meg cseréli drága pénzért... Még mindig jobb, ha valaki ezzel gépészkedik, mint olcsó kínai gumival közlekedik... :D

Jajj, mindjárt elkezd az olaj is folyni... :o

Link to comment
Megosztás:

Hahh! Mit tudnak azok ott a GM-nél! Más kikukázni valót tud még valaki? :D

A tömeg csökkentése (lásd CL II) fogyasztáscsökkenéssel jár és menetdinamikai pozitív változásokkal, a fogyasztáscsökkenés károsanyag kibocsájtás csökkenéssel. Hajrá! :)

Én pl azért b@sztam ki mert láttam mi volt a szívócsonkba 120e km után :o

Aztán a másik ok h az öntvény nagyon leszűkíti a levegő útját.

+a motornak nyilván jobb a friss levegő mint a saját kipufogó gáza.

Ment vele együtt a katalizátor is.

Hivatalos opel szervizes zk-n hozta a gyári paramétereit így is.

Egyébként meg nem hiszem h akkor hülyeséget csináltam mert ugyanannyi üzemanyaggal érezhetően jobb az autó mint gyári állapotában (chipelve akkor is volt)

A fentiekhez képest kapott még nagyobb cooler csövesét és alakítva lett szívócsonk.

A másik dolog h amíg 20-30 éves Euro-1 autók,teherautók vannak az utakon addig az én autóm így is tudja az Euro3-as normát,szóval nem érzem magam környezetszennyezőnek :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.