Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. 2002-es évj. (Y20DTH) astrám van 220eKm-el.

Egy ideje finoman rángat gyorsításkor és egyenletes sebességnél is. A rángás

rendszertelenül jön, függetlenül az üzemanyagszinttől és tarthat pár másodperctől fél percig is.

Könnyen indul, alapjáraton nem rángat.

Hibakód kiolvasás eredménye: U2103 No communication with CAN-bus (High Speed)

Eddigi próbálkozásaim, hogy kicseréltem az üzemanyagszűrőt, és a tartályban lévő

fém szűrőt kitisztíttattam. Utóbbi nem volt koszos.

Valamint használtam Wynn's injector tisztítót negyed tankhoz öntve. Amíg ezzel autóztam

(kb 150km) nem rángatott, bár lehet e nélkül sem tette volna.

Van valakinek ötlete?

Köszi a válaszokat.

Sziasztok!

Megnézték az autóm, arra jutottak, hogy az adagoló vezérlőegysége a rángatás oka.

Van valakinek tapasztalata, mire számíthatok?

A neten 100eFt körül láttam adagolót, ha ez megállna. Általában mennyiért szokták kicserélni?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Ez így kicsit homályos.

Ha az élettartamra gondolsz: pont addig, mint a gyári, tehát akár örökké.

Ha a javítás időtartamára gondolsz, azt majd megmondja az, aki átesett már ilyen "műtéten", vagy aki ezekkel foglalkozik (Wessz).

nálam 1.5 ora volt. WESSZ-NÉL.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

EGR problémám van a 99-es 1.7DTL G Astrammal.

Szabálytalan időközönként jelez a motorhibajelző lámpa és 2000-2500-as fordulatszám között ha gázt adok elalszik és megjön a kocsi ereje ami többek szerint is az EGR szelep nem megfelelő működésére utal. Ki lett olvasva computerrel is a hibakód és az is az EGR-t hozta ki hibásnak.

Kérdésem, hogy miként lehet az EGR-t állandóan zártra állítani és kiiktatni a működését?

Többen azt írták, hogy nem komplikált de a szerelőm nem tudta megoldani.

Tudna valaki priviben egy konkrét leírást adni?

Előre is nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

EGR problémám van a 99-es 1.7DTL G Astrammal.

Szabálytalan időközönként jelez a motorhibajelző lámpa és 2000-2500-as fordulatszám között ha gázt adok elalszik és megjön a kocsi ereje ami többek szerint is az EGR szelep nem megfelelő működésére utal. Ki lett olvasva computerrel is a hibakód és az is az EGR-t hozta ki hibásnak.

Kérdésem, hogy miként lehet az EGR-t állandóan zártra állítani és kiiktatni a működését?

Többen azt írták, hogy nem komplikált de a szerelőm nem tudta megoldani.

Tudna valaki priviben egy konkrét leírást adni?

Előre is nagyon köszönöm!

Kell egy aluminium lemez alá vagy ki kell takarítani,esetleg csere.

Link to comment
Megosztás:

Hát, talán azért eléggé hasonló a 2 motor, úgyhogy akár nálam is lehet ez a baja, gondolom. Én most úgy gondolom, amíg nem rosszabbodik, nem foglalkozom vele... Vagy rosszul teszem? Nem tudom megítélni, mert nem értek hozzá, nekem olyan 2-3 E km-enként megy el mondjuk fél deci, nem időjárás- és nem használatfüggő (város-pálya viszonylatban). Bizonytalan vagyok, foglalkozzak-e vele, mondjuk sok 10E-t nem költenék rá, ha nem muszáj, de azt sem akarom persze, hogy később még jobban fájjon. Mennyi az a drága mulatság? Te mindenképp szétszedeted?

Szia DSTEEL!

Nekem márka szervizben 60-100 ezret mondtak hengerfejezésre,de itt a fórumon márkatársak írták, hogy volt egy illető aki saját maga vitte a bontott hengerfejet és úgy került neki 200 000-be körülbelül. Én ha lesz időm leszedem a cooler hűtőt és megnézem nem-e ott folyik el a víz (ahogy ASTRA márkatársunk írta,ezúton is köszönöm a tippet és a segítségét,...bár csak neki lenne igaza),ha nem ott a problem akkor kénytelen leszek szétszedetni sajna,mert nekem 200-250km megtétele után majdnem teljesen leürül a tartály.Előtte persze még utolsó próbálkozásként kiszedetem a vízhűtőt és nyomáspróbát csináltatok rajta, hátha tényleg ott a bibi.Mindez persze pénz kérdése, de ahogy írtam még kell egy keveset gyűjtenem hozzá. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia DSTEEL!

Nekem márka szervizben 60-100 ezret mondtak hengerfejezésre,de itt a fórumon márkatársak írták, hogy volt egy illető aki saját maga vitte a bontott hengerfejet és úgy került neki 200 000-be körülbelül. Én ha lesz időm leszedem a cooler hűtőt és megnézem nem-e ott folyik el a víz (ahogy ASTRA márkatársunk írta,ezúton is köszönöm a tippet és a segítségét,...bár csak neki lenne igaza),ha nem ott a problem akkor kénytelen leszek szétszedetni sajna,mert nekem 200-250km megtétele után majdnem teljesen leürül a tartály.Előtte persze még utolsó próbálkozásként kiszedetem a vízhűtőt és nyomáspróbát csináltatok rajta, hátha tényleg ott a bibi.Mindez persze pénz kérdése, de ahogy írtam még kell egy keveset gyűjtenem hozzá. :)

Igen, ha ennyire enné az enyém, én is hozzányúlnék, de nálam azért még nem ilyen torkos a motor. Még várok, Neked meg sok szerencsét és gyűjtögetést (és az eredményre, meg a hiba okára persze kíváncsi vagyok, majd írd le!)

Link to comment
Megosztás:

Szia DSTEEL!

Nekem márka szervizben 60-100 ezret mondtak hengerfejezésre,de itt a fórumon márkatársak írták, hogy volt egy illető aki saját maga vitte a bontott hengerfejet és úgy került neki 200 000-be körülbelül. Én ha lesz időm leszedem a cooler hűtőt és megnézem nem-e ott folyik el a víz (ahogy ASTRA márkatársunk írta,ezúton is köszönöm a tippet és a segítségét,...bár csak neki lenne igaza),ha nem ott a problem akkor kénytelen leszek szétszedetni sajna,mert nekem 200-250km megtétele után majdnem teljesen leürül a tartály.Előtte persze még utolsó próbálkozásként kiszedetem a vízhűtőt és nyomáspróbát csináltatok rajta, hátha tényleg ott a bibi.Mindez persze pénz kérdése, de ahogy írtam még kell egy keveset gyűjtenem hozzá. :)

kár kiszedni a hütötaddig mig nem gyözödsz meg arrolhogy az a rossz, inkább 1 bontoban szerezz hozzá egy pot sapkát a tartályra még ha rossz az sem baj és probáld meg egy autokompresszorral megnyomatni kicsi de a sapkát át kell alakitani egy szelepházzal.

Link to comment
Megosztás:

kár kiszedni a hütötaddig mig nem gyözödsz meg arrolhogy az a rossz, inkább 1 bontoban szerezz hozzá egy pot sapkát a tartályra még ha rossz az sem baj és probáld meg egy autokompresszorral megnyomatni kicsi de a sapkát át kell alakitani egy szelepházzal.

Kérhetnék egy kicsivel több figyelmet fordítani a helyesírásra? :)

Köszönöm! :D

Link to comment
Megosztás:

az a lényeg hogy ne kelljen kódolni mindenkinek az írását. szerintem nem nagy dolog megpróbálni kultúráltan és magyarul írni. vagy ez neked gond?

( valamelyik böngészőben van automatikus helyesírás figyelő. használd. )

Pontosan erről van szó.

Nem azt kérem,hogy totál hibamentes legyen(mindeki félreüt néha),de ne kelljen már hozzá enigma kódfejtő,hogy tudjam mit is akarsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!!

Én is nagy G Astra tulaj lettem!!!!Kb fél éve vettem egy 2.0 disel astrát(101LE).Eddig minden király volt vele,de az utobbi időben ha nyomom ötödikben kb 2800-as fordulatnál kikapcsolja a turbót és kirakja a hibajelet!!Ha megállok kiveszem a kulcsot és utána indítom ismét van turbó!!Most kicseréltem a nyomásszabályzót vagy mi a szösz a neve de nem jó!!!Ez a csere ma történt és azóta egyszer már jelentkezett a hiba!!A gép azt írta diagnosztikán hogy kritikus levegő nyomás!!!

Valaki nem találkozott hasonló problémával????

SEGÍTSETEK!!!!!

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!!

Én is nagy G Astra tulaj lettem!!!!Kb fél éve vettem egy 2.0 disel astrát(101LE).Eddig minden király volt vele,de az utobbi időben ha nyomom ötödikben kb 2800-as fordulatnál kikapcsolja a turbót és kirakja a hibajelet!!Ha megállok kiveszem a kulcsot és utána indítom ismét van turbó!!Most kicseréltem a nyomásszabályzót vagy mi a szösz a neve de nem jó!!!Ez a csere ma történt és azóta egyszer már jelentkezett a hiba!!A gép azt írta diagnosztikán hogy kritikus levegő nyomás!!!

Valaki nem találkozott hasonló problémával????

SEGÍTSETEK!!!!!

Köszi

Semmikor máskor nem csinálja?Csak 5.ben 2800-nál?

Link to comment
Megosztás:

kár kiszedni a hütötaddig mig nem gyözödsz meg arrolhogy az a rossz, inkább 1 bontoban szerezz hozzá egy pot sapkát a tartályra még ha rossz az sem baj és probáld meg egy autokompresszorral megnyomatni kicsi de a sapkát át kell alakitani egy szelepházzal.

Pót sapkám az éppen van, mert már a tartályt és a sapkát is újra cseréltem,úgyhogy az nem gond. A H ASTRA portálon egyébként írta valaki,hogy ő már szedett le emiatt H ASTRA hűtőt,mert ugyanígy elment a hűtővize, és sehol nem látszott csak amikor kiszedte a hűtőt és megnyomatta akkor vette észre,hogy hol lyukas a hűtő (hosszas és nagyon tüzetes átnézés után).A coolert sajna ma nem volt időm le szedni,de valamikor szakítok rá időt és azután megpróbálom ezt a autó kompresszoros megnyomatást,ha az sem jön be akkor jön a hütő kivétele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y20DTH TUNING !!!

Egy kis infó... hátha jól jön egy-két emberkének.

Y20DTH motor van a kocsimban. Szerettem volna a gyárilag nem túl sok 100 Hp-t egy picit megdobni.

Nézegettem elég sok lehetőséget a neten (chiptuning...tuningbox) de irdatlan árakat mondtak mindegyikre.

Már mikor feladtam az egészet akkor jött egy infó :D és sikerült felvenni egy sráccal a kapcsolatot,

akinek igen kibővült vásárló köre van, és megbízható a munkája.

Ha elmegyek egy céghez aki chipelésel foglalkozik, kb 100-120 ezer magyar forintért csinálták volna meg.

Ő megcsinálta 20 e FT.-ért! :icon13:

3 db verzió is volt az én motoromhoz.

- gyári

- picit módosított

- jobban módosított.

Beült a kis laptoppal mellém, átírtuk a progit, és mát hasítottunk is.

Kipróbáltuk mind a kettőt... végül is maradtam az erősebbnél <_<

Az előre megírt programba bele voltak írva a teljesítmény paraméterek is.

130 hp-ra emelte. Ez nem volt padon mérve, de szerintem egyezik a valósággal, mert jócskán lehet érezni a különbséget.

Belenéztünk és megnéztük, hogy mi van átírva....

Van egy nem tudom pontosan mi.... valamiféle "nyomaték leszabályozás"

....ezen vannak feljebb tornászva az értékek, meg egy picit az üzemagyagon.

A turbónyomáshoz nem lett nyúlva, mert az gyárilag is 1,2 Bár.

Na ezek után előjött egy kis hibám. (nem a chippelésből kifolyólag!)

Elkezdett hullámozni a töltőnyomás.

Visszaraktuk a gyárit progit, és szinte észrevehetetlenül az alatt is csinálta (ha nem figyeled, észre sem veszed).

Tehát ez a hiba megvolt, csak nem vettem észre.

Az a nyamvadt vákumos megoldás ami ezekben a motorokban van....

Az a vákumszelep volt a hibás, ami a töltőnyomást szabályozza, a turbon.

Akartam venni egy másikat de 30-40 ezer forint lett volna. :)

Na erre nagyon berágtam... egy egyszerű kis vacak amiben egy tekercs meg egy kis gumidarab van... ennyiért?!

Fogtuk és átvariáltuk az egészet, és kiiktattuk a turbószabályozást abból a vákumos rendszerből.

És mindjárt minden okés lett!!!!

Itt egy picit beindultam, és fel akartam húzni a töltőnyomást 1,5-re, de 1,4-nél azt mondta az ECU, hogy ne tovább, és elvette az üzemanyagot....

Maradtam a gyári 1,2-nél, de majd ha beszerzem a nagyobb turbót GT15 helyett GT17-et, akkor majd az is változtatva lesz.

Ehhez már nagyobb Coolert is be fogok rakni, így nagyon kíváncsi leszek mit fog mutatni teljesítményben....

Ha valakit érdekel valami infó ezekkel kapcsolatban, nyugodtan kérdezzen.

Jahh.....

EGR szeleppel is van egy (lopott) ötletem, amit még nem teljesen valósítottam meg.

Kísérleti stádium alatt van a dolog, ha kiforrott, azt is megírom.

Az autóm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.