Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
Helló! Kimásolom TIS-ből, hátha így bátrabb leszel és megcsinálod otthon.

1. Nyissák ki a motorháztetőt

2. Kössék le az akkumulátort

• Szereljék le a testcsipeszt a test pólusról

3. Emeljük fel a gépkocsit a teljes magasságra

4. Szereljék le az alsó motortérborítást ill. a jobb oldali motor felfröccsenés elleni védelmet

5. Tegyenek alá felfogóteknőt

Fontos: Zárják a nyomóvezeték leszerelése után a nagynyomású szivattyú és a nyomástároló nyílásait védőkupakkal1)

6. Szereljék ki a nagynyomású szivattyútól a nyomástárolóhoz vezető nagynyomású vezetéket (1)

• Csavarozzák ki a 2 db hollandi anyát

– A nyomástárolóból a KM-812 célszerszámmal

– A nagynyomású szivattyúból a KM-6098 célszerszámmal

• Zárják a 2 db nyílást védőkupakkal

7. Szereljék le kábelkészlet tartót (2) nyomástárolóról

• Csavarjuk ki a 2 anyát

8. Engedjük le teljesen a gépkocsit

9. Szereljék ki a motorfedelet (2)

• Szereljék le az olajbetöltő-csonk zárófedelét (1)

• Húzzák le a motorfedelet

Útmutatás: A gumitartóknak (3) rajta kell maradniuk a motorfedélen

• Szereljék fel az olajbetöltő-csonk zárófedelét

10. Szereljék ki a légszűrőházat (5) a levegőbeszívó tömlővel együtt

• Szereljék le a kábelkészlet-dugaszolót (2) a forrófilmes légtömegmérőről

• Szereljék le a levegőbeszívó tömlőt a levegőbeszívó csőről

– Lazítsák le a bilincset (1)

• Szereljék le a légszűrőházat a kerékházról

– Csavarjuk ki a csavart (4)

• Szereljék le a vízlevezető tömlőt (3) légszűrőházról

– Lazítsák le a bilincset

11. Szereljék ki a levegőbeszívó csövet (1)

• Szereljük le a kábelkészletet

– Oldják ki a 3 db kapcsot

• Lazítsuk meg a 2 bilincset

• Hajtsuk ki a 2 csavart

12. Szereljék le a befecskendező fúvóka kábelkészletet

• Válasszák le a befecskendező fúvókák 4 db kábelkészlet-dugaszolóját (2)

• Hajtsuk ki a 2 csavart (3)

• Válasszák le a 4 db izzítógyerta kábelkészlet-dugaszolót (1) a KM-717 célszerszámmal

• Nyomják a kábelkészletet oldalra

13. Töltőlevegő-csövet (1) kiszerelni

• Hajtsuk ki a 6 csavart

14. Válasszuk le a kábelkészlet-dugaszolót (3) a nyomásérzékelőről

15. Válasszák le a kábelkészlet-dugaszolót (4) az átkapcsoló csappantyú vákuumszelencéjéről

16. Szereljék le a vákuumvezetéket (1) az átkapcsoló csappantyú vákuumszelencéjéről

17. Válasszák le a kábelkészlet-dugaszolót a töltőnyomás érzékelőről (2)

18. Szereljék le az üzemanyag rezgéscsillapító szelence tartóját (1)

• Csavarják ki a 2 db anyát (2)

Útmutatás: Kössék az üzemanyag rezgéscsillapító szelence tartóját az üzemanyag-vezetékkel és a rezgéscsillapító szelencével a homlokfalra

Fontos: A nyomóvezetékek leszerelése után zárják a befecskendező fúvókák és a nyomástároló nyílásait védőkupakkal1)

19. Szereljék ki nyomástároló és befecskendező fúvóka közti nagynyomású vezetéket (1)

• Csavarják ki a 8 db hollandi anyát KM-812 illetve KM-6098 célszerszámmal

• Vegyék ki a nyomóvezetékeket

• Zárják a nyomástoroló 4 nyílását védőkupakkal

• Zárják a nyomástároló 4 nyílását védőkupakkal

20. Szereljék ki az üzemanyag-visszafolyó vezetéket (1)

• Szereljék le a 4 db üzemanyag-visszafolyó vezetéket a befecskendezőkről

– Nyomják a 4 db biztosító kapcsot a nyíl irányában

• Húzzák le a üzemanyag-visszafolyó vezetéket a nyomástárolóról

• Hajtsuk ki a 2 csavart

Útmutatás: Ügyeljenek a csavarok eltérő hosszára

• Anya kicsavarása

21. Szereljék ki a nyomástárolót (4)

• Szereljék le az üzemanyag visszafolyó vezetéket a csatlakozóról (2)

• Hajtsuk ki a 2 csavart

Útmutatás: Ügyeljenek a csavarok (3) és a távtartóhüvelyek (1) eltérő hosszára

22. Szereljék ki a szívókönyököt

• Csavarozzák ki a 8 db csavart (1)

• Csavarják ki a 2 db anyát (2)

EZ NEM VICC?

Elküldve
EZ NEM VICC?

Lehet hogy egy kicsit szájbarágós, de így van leírva. Végül is ha benézel a motortérbe, akkor ez a sorrend, és ezeket az alkatrészeket mind ki kell szerelni, hogy lejöjjön a torok. A visszaszerelést nem másoltam be, az ugyanilyen részletes+ kiegészítve minden csavar meghúzási nyomatékával.

Elküldve
Lehet hogy egy kicsit szájbarágós, de így van leírva. Végül is ha benézel a motortérbe, akkor ez a sorrend, és ezeket az alkatrészeket mind ki kell szerelni, hogy lejöjjön a torok. A visszaszerelést nem másoltam be, az ugyanilyen részletes+ kiegészítve minden csavar meghúzási nyomatékával.

köszi . ez szerelönél mennyibe fájna.

Elküldve
köszi . ez szerelönél mennyibe fájna.

Szerintem 4-5 munkaóra a szívósor takarítással együtt. Sorozd meg a szerelőd óradíjával.

Elküldve

akkor azt osztd el 2-vel és én nyertem. :rolleyes:

Szerintem 4-5 munkaóra a szívósor takarítással együtt. Sorozd meg a szerelőd óradíjával.
Elküldve
Sziasztok!!!!

Még mindig nem tudom sajnos kivillogtatni a hibakódot. Kezdem azt hinni, hogy el kell mennem súlyos ezresekért kiolvastatni....

Leírom mi a probléma egyébként, hátha valaki már találkozott ilyennel:

Normál üzemi hőfok mellet, kihúzattam a motort 4000 főlé. akkor valamiért "letiltott" kinyitott a turbó és nem volt töltőnyomás. Ilyenkor kigyullad a motorkontroll lámpa és olyan mint egy rossz régi (turbó nélküli) sima dizel. Azaz gyenge, és nem húz. Ha leállítom a motort, és újraindítom, nem marad égve a kontroll lámpa.

De az első ilyen est után ha újra is indítottam, valami nem okés. Azelőtt bizonyos fordulatszám között, szépen fütyült a turbo ahogy annak lennie kell, de az első ilyen letiltás óta, nem is hallom abszolút, és gyengébb is a gép. Valamennyire biztos, hogy üzemel a turbo mert nem olyan mint amikor letílt, de nem 100%-os az biztos!

Astra G 2000 dizel Y20DTH

Ezen leírás alapján, persze ha tudjátok értelmezni :rolleyes:

Mi lehet a gond ????????????

Esetleg valaki erre a problémára?????????

Elküldve
Esetleg valaki erre a problémára?????????

Menet közben kéne hibakódot olvasni és élőadatot nézni amikor világít. Ez a jelenség annyi mindentől lehet, hogy találgatni felesleges. Persze lehet, hogy csak a turbó szabályzó része van elkoszolódva, nem zár időben, vagy teljesen. Műszer nélkül nehéz lesz megtalálni a hibát.

Elküldve

Tutira valami szenzor szorakozik velem.... (talán a nyomásmérő?)

Az én cumókomat nem lehet kivillogtatni. Ez valami általános kínai cumók, és hiányzik a 6-os láb.

Marad a kiolvastatás műszerrel (3.000 Ft.)

Ha megtudom mi történt azért beírom, hátha valaki is hasonlóan jár majd.....

Elküldve

Sziasztok!

Az elözmény:

"Sziasztok!

Már korábban írtam a problémáról.

A szervízlámpa ki-ki gyullad rendszertelen idöközönként.Ekkor,illetve elötte az autó erötlenné válik,majd amikor a lámpa világít,kicsit magához tér,aztán mikor elalszik akkor semmi gond.

A mai napig nem tudták megmondani mi lehet a gond.

Elözmények:

Autóvillamossági szerelönél hibakód kiolvasás.Eredmény:P0100

Légtömegmérö kicserél,hiba nem szünik meg.Az összes vezeték kimérése,szakadás nincs,de a hibakód ugyan az.

"Mechanikus" szerelönél:

-EGR szelep szétszed,kipucol -> tökéletes

-Adagoló vezérlés levesz,bevizsgál -> tökéletes

-Turbó szétszed,csövek kipucol -> tökéletes

-Szívócsövek leszed,átnéz -> nincs dugulás

-Új légtömegmérö leszed,kipucol -> tökéletes

-Diagnosztika -> csak a P0100-as hibakód

-Diagnosztika menet közben -> mért értékek tökéletesek,világító lámpa mellett

Vagyis semmi kézzelfogható.Mindketten motorvezérlésre tippeltek,de csak tipp.Állítólag Veszprémben tudják megnézni,hogy megfelel-e a gyárinak.Azt mondták javítani nem lehet,csak cserélni.

Esetleg valaki találkozott már ilyennel vagy van valami tippetek?

Elöre is köszi a segítséget!"

Most ehhez még társul egy újabb probléma.Nevezetesen,hogy kigyullad a szervízlámpa mellett lévö,hütöt ábrázoló lámpa is,és ilyenkor a fordulatszámmérö sem üzemel.Néha gondol egyett és felugrik 3 - 4 ezer közé aztán vissza.

Ja a klíma sem megy.

Hibakódok,amiket kiolvastam:

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség

P1540(ezt olvastam,ezt 2x villogja,de 1-el nem kezdödhet elvileg,lehet,hogy)P0154=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) inaktív

P1530(ez ugyan az,mint a felsö,de csak 1x,és lehet,hogy)P0153=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) lassú

P0381=Izzítógyertya/ellenőrnző lámpa funkció-rendellenesség

Szóval tele vagyok rendesen.

Ezek okozhatnak ilyen mutatványokat?

Elöre is köszi!

Zsolt

Elküldve
Sziasztok!

Esetleg valaki találkozott már ilyennel vagy van valami tippetek?

Elöre is köszi a segítséget!"

Elöre is köszi!

Zsolt

Ez így elég sok már a hibából....

Ne tippelgess inkább vidd el egy jó szerelőhöz,tudom messze van ,de:Wessz.

Elküldve
Ez így elég sok már a hibából....

Ne tippelgess inkább vidd el egy jó szerelőhöz,tudom messze van ,de:Wessz.

Én még mindig légtömeg mérőre tippelnék.... - bár írtad, h cserélve volt... nekem is. aztán még1x csere, és jó lett...

Elküldve

nekem olyan gondom van hogy alig akar indulni mintha le lenne merülve az akksi aztán ha csak gyujtás van rajta akkor felpörög egy motor de ha nem venném le a gyujtást a végtelenségig pörögne aztán a kormány szervotól jön ez a hang ésa közép konzol világítása meg kijelzése csikos de ugrik vagy kettőt és akkor jó lessz a kijelzés utánna jön a pörgő hang! találkozott már valaki ilyennel? 1.7dti Y17

Elküldve
nekem olyan gondom van hogy alig akar indulni mintha le lenne merülve az akksi aztán ha csak gyujtás van rajta akkor felpörög egy motor de ha nem venném le a gyujtást a végtelenségig pörögne aztán a kormány szervotól jön ez a hang ésa közép konzol világítása meg kijelzése csikos de ugrik vagy kettőt és akkor jó lessz a kijelzés utánna jön a pörgő hang! találkozott már valaki ilyennel? 1.7dti Y17

Nem mondom, barátom, te aztán tudsz fogalmazni ^_^ Ha füle-farka lenne a mondatnak, akár Kossuth apó is megirigyelhetné... Ellenben viszont de annyit kihámoztam, mintha le lenne merülve az akksid... na most ez azért könnyen orvosolható: tőccsed fel :P

+ nekem ugyanilyen a motorom, leállításnál van nekem egy kis motorhang (nem pedig indításnál) még vagy 5-10 mp-ig. Úgy tudom, ez inkább a szellőztetőmotor (klíma talán), és motorfüggetlen...

+ indításkor nekem is vibrál a középkonzol, sztem ez SAJNOS normális, sokan írták, hogy ez van náluk is. Nem tudom mi lehet: feszültségingadozás, ilyesmi?!

De nem nagyon értem ám, amiről hadoválsz, próbálj rövidebb mondatot írni + alany-állítmány-tárgy, tudod, ahogy általánosban :D

Elküldve
nekem olyan gondom van hogy alig akar indulni mintha le lenne merülve az akksi aztán ha csak gyujtás van rajta akkor felpörög egy motor de ha nem venném le a gyujtást a végtelenségig pörögne aztán a kormány szervotól jön ez a hang ésa közép konzol világítása meg kijelzése csikos de ugrik vagy kettőt és akkor jó lessz a kijelzés utánna jön a pörgő hang! találkozott már valaki ilyennel? 1.7dti Y17

Ez most így hogy?Te nem a Livi testvére vagy?Esetleg ugyanabba a suliba jártatok? :D

Na mindegy viccet félretéve,próbáld már meg érthetőbben leírni a kocsi problémáit,mert úgy sejtem több is van.

Bár ez nem nagyon derült ki a leírásodból.

A kormányszervónak van hangja alapból az biztos,az nem hiba,esetleg belezavarhat a rádióba is(volt már rá példa).

A rádiókijelző az valószínű érintkezési hibás lehet ,akkor ha kis idő után megjavul.

Próbáld meg másik akksival indítani,hátha megszünnek a bajok.

Ui:Prbóáljl mmegh }étrhetőben foaglmazzni,úyg mnidenkinke lyobb lessszz%%%

Elküldve
Ez most így hogy?Te nem a Livi testvére vagy?Esetleg ugyanabba a suliba jártatok? ^_^

Ja, az előbb én is akartam kérdezni, nem a lili regisztrált-e új néven, hátha nem vesszük észre... Ám nem tudja, hogy a (lenyűgöző) stílus árulkodó :D

Elküldve
Sziasztok!

Az elözmény:

"Sziasztok!

Már korábban írtam a problémáról.

A szervízlámpa ki-ki gyullad rendszertelen idöközönként.Ekkor,illetve elötte az autó erötlenné válik,majd amikor a lámpa világít,kicsit magához tér,aztán mikor elalszik akkor semmi gond.

A mai napig nem tudták megmondani mi lehet a gond.

Elözmények:

Autóvillamossági szerelönél hibakód kiolvasás.Eredmény:P0100

Légtömegmérö kicserél,hiba nem szünik meg.Az összes vezeték kimérése,szakadás nincs,de a hibakód ugyan az.

"Mechanikus" szerelönél:

-EGR szelep szétszed,kipucol -> tökéletes

-Adagoló vezérlés levesz,bevizsgál -> tökéletes

-Turbó szétszed,csövek kipucol -> tökéletes

-Szívócsövek leszed,átnéz -> nincs dugulás

-Új légtömegmérö leszed,kipucol -> tökéletes

-Diagnosztika -> csak a P0100-as hibakód

-Diagnosztika menet közben -> mért értékek tökéletesek,világító lámpa mellett

Vagyis semmi kézzelfogható.Mindketten motorvezérlésre tippeltek,de csak tipp.Állítólag Veszprémben tudják megnézni,hogy megfelel-e a gyárinak.Azt mondták javítani nem lehet,csak cserélni.

Esetleg valaki találkozott már ilyennel vagy van valami tippetek?

Elöre is köszi a segítséget!"

Most ehhez még társul egy újabb probléma.Nevezetesen,hogy kigyullad a szervízlámpa mellett lévö,hütöt ábrázoló lámpa is,és ilyenkor a fordulatszámmérö sem üzemel.Néha gondol egyett és felugrik 3 - 4 ezer közé aztán vissza.

Ja a klíma sem megy.

Hibakódok,amiket kiolvastam:

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség

P1540(ezt olvastam,ezt 2x villogja,de 1-el nem kezdödhet elvileg,lehet,hogy)P0154=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) inaktív

P1530(ez ugyan az,mint a felsö,de csak 1x,és lehet,hogy)P0153=Lambdaszonda (Bank 2, szonda 1) lassú

P0381=Izzítógyertya/ellenőrnző lámpa funkció-rendellenesség

Szóval tele vagyok rendesen.

Ezek okozhatnak ilyen mutatványokat?

Elöre is köszi!

Zsolt

Hello

Lehet megkésve írok de! A zegi Opelbe voltál már vele? Szerintem tudnak segíteni.

üdv: Peti

Elküldve

Üdv!

Y17DT 2002 Gép

Ma elmentünk keresztanyámhoz a kocsival. Állt a kocsi 1 órát, mikor is észrevettük, hogy valami víz folyik ki a kocsi alól. Kondenzvíz? Mondom nem klímáztam, szal az kilőve.

Motorháztető fel, hűtővíz eléggé szint alatt.

Mivel már sötét volt, elemlámpával meg elég nehéz volt világítani meg nézelődni, így a pontos helyet nem tudtam megállapítani.

De az utastérbe anyós lábnál nem nedves a szőnyeg, szal ez valahol a motor hátuljánál, a szíjjak mögött csepeg.

Van valami tippetek?

Vízpumpa? Vagy van ott valami vízcső ami kilyukadhatott?

Holnap remélem sikerül felemeltetnem akkor talán többet tudok.

Olyan jó 3-4 dl hiányzott a kiegyenlítőből, de fogalmam sincs mióta folyhatott, mert mostanában nem jártam a kocsival......

Elküldve

na szóval nem vagyok semmilyen livi testvére vagy mi! Annyi a gond hogy a kormány szervó mocija vagy szivattyúja gyújtásra felpörög de ha nemm vettem volna le a gyujtást akkor a végtelenségig pörögne felfelé! aztán nyomtam rá egy kis olajat ezzel megszünt a motor pörgés! de az autó még mindig nem indul viszont a közép konzol csikozás is megszünt az olaj betöltése és a pörgö hang megszünésével! Na most lehetséges az hogy kevés volt a zservoba az olaj és emiatt történt mindez? De az még mindig nem tiszta mért nem indult a gép! Most nem tom indul e mivlel a sok inditástól leszivta az akksit! töltés alatt van!

Elküldve
na szóval nem vagyok semmilyen livi testvére vagy mi! Annyi a gond hogy a kormány szervó mocija vagy szivattyúja gyújtásra felpörög de ha nemm vettem volna le a gyujtást akkor a végtelenségig pörögne felfelé! aztán nyomtam rá egy kis olajat ezzel megszünt a motor pörgés! de az autó még mindig nem indul viszont a közép konzol csikozás is megszünt az olaj betöltése és a pörgö hang megszünésével! Na most lehetséges az hogy kevés volt a zservoba az olaj és emiatt történt mindez? De az még mindig nem tiszta mért nem indult a gép! Most nem tom indul e mivlel a sok inditástól leszivta az akksit! töltés alatt van!

Igen elképzelhető,hogy azért pörgött fel,mert kevés volt az olaj a a tartályban.Nézted amúgy a szintet meddig volt?

Próbáld meg egy jó aksival is indítani,hátha csak az a baj!

Elküldve
A g astra dizelek mennyivel gyorsabbak a benzines társaikzól pl 1.4 1.6-os tól? :D ^_^

Miért lennének "gyorsabbak"? Sztem 1ébként szubjektív, mit nevezel gyorsaságnak... Gyorsulást, vagy végsebességet? Végsebesség szerintem ugyanannyi lehet sacc/kb, bár nem néztem utána, ez csak tipp. Gyorsulásban a fordulatszám-tartomány szerint óriási különbségek lehetnek. Kis fordulatszámon a benzines biztosan jobban húz, a dízelnél pedig 2000 f/p-nél kapcsol a turbó, akkor istentelenül gyorsul. Addig viszont taposhatod akárhogy, alig megy... Nem tudom, a dízel meddig húzhat jól (4-5 ezerig?) odáig nem szoktam húzatni, nincs szívem hozzá :P Bár tudom, néha kéne (fagyi, ilyesmi....)

Elküldve

Hát az egyértelmű ,hogy a benzinesek végsebességbe jobbak benzinnesek 200 főlé is mehetnek mig a dízelek meghalnak 170-180 közöt ! :D

Elküldve
Hát az egyértelmű ,hogy a benzinesek végsebességbe jobbak benzinnesek 200 főlé is mehetnek mig a dízelek meghalnak 170-180 közöt ! ^_^

Livi te egy igazi IQ fighter vagy!

Ezt már nem bírtam magamban tartani! :D

De azé sértődés ne essék... :P

Elküldve
Hát az egyértelmű ,hogy a benzinesek végsebességbe jobbak benzinnesek 200 főlé is mehetnek mig a dízelek meghalnak 170-180 közöt ! ^_^

Az enyémnek olyan 17X a gyári végsebessége (ha nem 16X) és benzines. Akkor most engem átk*rtak!? :D

Elküldve
Az enyémnek olyan 17X a gyári végsebessége (ha nem 16X) és benzines. Akkor most engem átk*rtak!? ^_^

Nézted már ,nem dízel van a motortérben? :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.