Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
Úgy vettem észre, hogy nincs nagy hatással rá a rövid táv, és a hideg motor

Dízelnél nemis számít annyira a hideg. Benzinnél muszáj töményebb keveréket csinálni, mert a hideg hengerfalon egy csomó benzin lecsapódik, nem lesz elég tömény a keverék a gyujtás pillanatában, és nem ég el. Karburátorosnál ezért kellett a szivató, hogy a kicsapódást ellensúlyozza a töményebb keverék. Dízelnél nincs ez a probléma.

Elküldve
Akkor normálisnak lehet mondani.

TCV szelep átenged (még nem cseréltem ki az nem befolyásolhatja??)

nem befolyásoló de szürő csere elött is ezt csinálta?

Elküldve
nem befolyásoló de szürő csere elött is ezt csinálta?

Nem,soha!

Mikor kicseréltem a szűrőt utánna nagyon sokat szívtam vele akkor azt hittem ez soha nem fog elindulni csak tekert az indító de nem akarta elkapni!Akkor a tankszájon keresztűl sűrített levegővel(kompresszorral) nyomattam előre a dizelt a fém befecskendezőket meglazítottam a szelep fedél mögött és vártam h előre jöjjön!Akkor oké is volt,utánna egy darabig kb25-30 indítózásig minden oké volt.Most kezdete el ez a hülyeséget, h csak kb 2sec tekerés után indul.Meg ha ezt csinálja mintha olyan kopogós lenne a motor!

Még mindig levegős lehet,ha igen akkor ezt hogy tudnám megoldani??Vagy más a gond?

THX:Szilárd

Elküldve
Gyári v. után gyártott? Tömítés ellenőrizve? Most jött elő 2000 km után?

Valami Bárdi v Unixos nem tudom!Tömítés rendben. Igen kb 2e km után vettem észre.

Elküldve
cseréld le a szürödet mann filterre.

Rendben,holnap megyek reggel és veszek egy ilyet!

Köszönöm a segíséget,remélem megjavul a masina.

köszi:Szilárd

Elküldve

Üdv!

TD-sek vagy DTI-ek milyen időközönként cseréltek légszürőt? Sima közúton járok de 2 max 3 havonta cserélni kell, mert má érezhetően, láthatóan elhasználódik.

Nem tudom mennyire ide vág vagy sem, arra gondoltam, hogy a légszürőháznak a szívó csövét valamilyen úton módon meg kellene növelni. Azért gondoltam erre, mert ha egy sima benzinesnél, dízelnél meg főleg gyorsítasz, vagy padlózol akkor levegőnek is kellene ömleni a benzin mellé. Turbósnál meg pláne így van. Ugye a légszürő méretével, felületével mivel hajtogatott nem lehet gond, DE a szívócső átmérője, aminek a vége a motorháztetőnél van az vajon képes-e arra, hogy ilyenkor elég levegő áramoljon át rajta.

Valaki aki jártas, vagy gépészmérnök vagy ilyesmi, biztos ki tudná ezt számolni, hogy a jelelnelgi pici átmérőjü cső kielégíti -e a szükséges dolgokat. Mivel az autó működik, megy stb. elvileg igen. DE mi lenne ha megnövelnék a méretét, mondjuk akkorára mint ami a turbó felé megy tovább, majd át az IC-be.

Persze ehhez olyan cső vagy valami kell, ami nyomástürő stb. Igazából azzal sem vagyok kibékülve, hogy a motorháztető alatt a hűtőrűcs mögött akadályok vannak előtte.

Tovább menve sportbetét szürő, ami ugye gyári méret, felület azonos nagyságú, csak nem olyan finom, és ott nem a csak a papír szűr, hanem az olajfilm is. Az is már több levegőt tudna betolni.

Bocs ha már volt a kérdés, csak kíváncsi vagyok mi a véleményetek erről.

Aztán lehet így jó az egész, és a GM mérnökei pontos percíz tervezéssel csinálták meg. CSak Brain stormingolok.. :lol:

Elküldve
Üdv!

TD-sek vagy DTI-ek milyen időközönként cseréltek légszürőt? Sima közúton járok de 2 max 3 havonta cserélni kell, mert má érezhetően, láthatóan elhasználódik.

Nem tudom mennyire ide vág vagy sem, arra gondoltam, hogy a légszürőháznak a szívó csövét valamilyen úton módon meg kellene növelni. Azért gondoltam erre, mert ha egy sima benzinesnél, dízelnél meg főleg gyorsítasz, vagy padlózol akkor levegőnek is kellene ömleni a benzin mellé. Turbósnál meg pláne így van. Ugye a légszürő méretével, felületével mivel hajtogatott nem lehet gond, DE a szívócső átmérője, aminek a vége a motorháztetőnél van az vajon képes-e arra, hogy ilyenkor elég levegő áramoljon át rajta.

Valaki aki jártas, vagy gépészmérnök vagy ilyesmi, biztos ki tudná ezt számolni, hogy a jelelnelgi pici átmérőjü cső kielégíti -e a szükséges dolgokat. Mivel az autó működik, megy stb. elvileg igen. DE mi lenne ha megnövelnék a méretét, mondjuk akkorára mint ami a turbó felé megy tovább, majd át az IC-be.

Persze ehhez olyan cső vagy valami kell, ami nyomástürő stb. Igazából azzal sem vagyok kibékülve, hogy a motorháztető alatt a hűtőrűcs mögött akadályok vannak előtte.

Tovább menve sportbetét szürő, ami ugye gyári méret, felület azonos nagyságú, csak nem olyan finom, és ott nem a csak a papír szűr, hanem az olajfilm is. Az is már több levegőt tudna betolni.

Bocs ha már volt a kérdés, csak kíváncsi vagyok mi a véleményetek erről.

Aztán lehet így jó az egész, és a GM mérnökei pontos percíz tervezéssel csinálták meg. CSak Brain stormingolok.. :lol:

Ez így van.

Ilyen gyakori légszűrőcseréről (normál használat mellett) még soha nem hallottam. Sportszűrővel sem járnál jobban, mert azt is gyakran kell tisztítani és ilyen gyakoriság mellett egy vagyon lesz.

Elküldve

Minden második olajcserénél cserélek légszűrőt, 20e km, amit most kivettem nem volt vészesen koszos/fekete.

Amúgy néha kiveszem a szűrőt és kiütögetem belőle a port.

Elküldve

Szia Wessz!

Megmondod lécci , hogy milyen üzemanyag szűrő került az autómba?

Meg vennem kellene levegőszűrőt is.....na azt is milyet vegyek?

Kösz

Elküldve
Üdv!

TD-sek vagy DTI-ek milyen időközönként cseréltek légszürőt? Sima közúton járok de 2 max 3 havonta cserélni kell, mert má érezhetően, láthatóan elhasználódik.

Nem tudom mennyire ide vág vagy sem, arra gondoltam, hogy a légszürőháznak a szívó csövét valamilyen úton módon meg kellene növelni. Azért gondoltam erre, mert ha egy sima benzinesnél, dízelnél meg főleg gyorsítasz, vagy padlózol akkor levegőnek is kellene ömleni a benzin mellé. Turbósnál meg pláne így van. Ugye a légszürő méretével, felületével mivel hajtogatott nem lehet gond, DE a szívócső átmérője, aminek a vége a motorháztetőnél van az vajon képes-e arra, hogy ilyenkor elég levegő áramoljon át rajta.

Valaki aki jártas, vagy gépészmérnök vagy ilyesmi, biztos ki tudná ezt számolni, hogy a jelelnelgi pici átmérőjü cső kielégíti -e a szükséges dolgokat. Mivel az autó működik, megy stb. elvileg igen. DE mi lenne ha megnövelnék a méretét, mondjuk akkorára mint ami a turbó felé megy tovább, majd át az IC-be.

Persze ehhez olyan cső vagy valami kell, ami nyomástürő stb. Igazából azzal sem vagyok kibékülve, hogy a motorháztető alatt a hűtőrűcs mögött akadályok vannak előtte.

Tovább menve sportbetét szürő, ami ugye gyári méret, felület azonos nagyságú, csak nem olyan finom, és ott nem a csak a papír szűr, hanem az olajfilm is. Az is már több levegőt tudna betolni.

Bocs ha már volt a kérdés, csak kíváncsi vagyok mi a véleményetek erről.

Aztán lehet így jó az egész, és a GM mérnökei pontos percíz tervezéssel csinálták meg. CSak Brain stormingolok.. :lol:

25 000 után cseréltem légszűrőt (2. olajcsere), és nem volt túlzottan koszolódott.

1.7 CDTI

Elküldve
...a szívócső átmérője, aminek a vége a motorháztetőnél van az vajon képes-e arra, hogy ilyenkor elég levegő áramoljon át rajta...

Nem tudom hogy elég-e vagy sem, de én mindenesetre kicseréltem ezt a csövet egy Z19DTH C Vectrából származóra, ennek jóval szélesebb a nyílás az elején. Itt van ni, az alsó az eredeti Astra szívócső, a fenti pedig a Vectráé:

7b581402c01d91b62fc8fffe4b9a2115.jpg

01cca5ca89dc7b8e1561dcb9be9b0152.jpg

Ezenkívül még a légszűrőház belsejéből is kivágtam a szűkítéseket.

Objektív javulásról nem tudok beszámolni, bármit írnék, félő hogy csak placebo-hatás lenne, de bajt nem csinált.

Elküldve
Olajbeöntő sapka illetve a nívópálcán megjelenő víz vagy olajhabosodás ( ha mindkét helyen jelen van 1xre) akkor HF.

Üdv,

Leellenőriztem, nem az olajba megy a víz, egyszerűen nem találom, a szivattyúnál látható lenne szerintetek ekkora mértékű szivárgás (1000km-en kb. 0.8L)? Amit nem írtam, hogy a fagyálló folyadékot cserélték, de nem hiszem, hogy azóta is levegőtlenedik a rendszer. Nincs más kivárok, legfeljebb többször ellenőrzöm a szintet.

Sziasztok

Elküldve
Üdv,

Leellenőriztem, nem az olajba megy a víz, egyszerűen nem találom, a szivattyúnál látható lenne szerintetek ekkora mértékű szivárgás (1000km-en kb. 0.8L)? Amit nem írtam, hogy a fagyálló folyadékot cserélték, de nem hiszem, hogy azóta is levegőtlenedik a rendszer. Nincs más kivárok, legfeljebb többször ellenőrzöm a szintet.

Sziasztok

Szia!

Nézd meg az utasoldalon elől a szőnyeget.Lehet a radiátorod ereszt és akkor ott bizony rohadt nagy tócsa kerekedhet :S

Elküldve
Hello Y20DTH hoz keresek komplett autómata váltót!!Segítsetek

Hello!

Nézd meg ezt :http: //www.automatavalto.eoldal.hu/

Elküldve
Üdv,

Leellenőriztem, nem az olajba megy a víz, egyszerűen nem találom, a szivattyúnál látható lenne szerintetek ekkora mértékű szivárgás (1000km-en kb. 0.8L)? Amit nem írtam, hogy a fagyálló folyadékot cserélték, de nem hiszem, hogy azóta is levegőtlenedik a rendszer. Nincs más kivárok, legfeljebb többször ellenőrzöm a szintet.

Sziasztok

Ha lekapod a vezérlés védőjét, és hagyod felmelegedni a motort annyira, hogy az elején a ventilátor már bekapcsoljon (ekkor már nyomás alá kerül a hűtő), akkor figyeld, hogy nem távozik-e pára a vízpumpánál. Nem biztos módszer, de nem kerül sokba megpróbálni...

Elküldve
Ha lekapod a vezérlés védőjét, és hagyod felmelegedni a motort annyira, hogy az elején a ventilátor már bekapcsoljon (ekkor már nyomás alá kerül a hűtő), akkor figyeld, hogy nem távozik-e pára a vízpumpánál. Nem biztos módszer, de nem kerül sokba megpróbálni...

Köszönöm a segítséget, Így hidegben nálam a ventilátor be nem kapcsol, most volt olajcsere is. Felmelegedett motorral ha megállok, egy idő után elkezd visszahűlni magátol. A termosztát nem rég lett cserélve. A felmelegedés az ok-és, városban kb 4 -5 km. Üzemből hazafelé, egyből közúton kb 8-10 km. (de kikapcsolva a fűtés mindkét esetben).

Elküldve
Köszönöm a segítséget, Így hidegben nálam a ventilátor be nem kapcsol, most volt olajcsere is. Felmelegedett motorral ha megállok, egy idő után elkezd visszahűlni magátol. A termosztát nem rég lett cserélve. A felmelegedés az ok-és, városban kb 4 -5 km. Üzemből hazafelé, egyből közúton kb 8-10 km. (de kikapcsolva a fűtés mindkét esetben).

Ja, ennek a legnagyobb melegben, dugónál sem indul el a ventije, az tuti. A szaharában lehet, h esetleg menne 10 mp-t :lol:

Elküldve

Sziasztok!!!!!!!

Nekem egy olyan problémám van, hogy a turbóm kikapcsol 5-be 3000-res fordulat felett és villana szervizlámpa de ha leállitom és pár másodperc mulva újrainditom akkor mintha misem történt volna!!! egyszer már lett csináltatva a turbó elektronikája és akkor elvileg meglett emelve e töltőnyomás legalábbis azt mondta fater, mert akkor még nem az én kezem alatt volt az autó hanem az ővében :lol:!!!!! ez mitől lehet? a hibakódot már kiolvastattam és az elvileg a légmennyiség a gond h. nemkap elég levegőt!!! dehát ugye zárt légházas, és új légszűrővel is csinálja!!!! valakinek ötlet? ezen egy sportszűrő esetleg segithet? v. nem jó ötlet? Előre is kössz a segitséget!!!!!!

Elküldve

Nem, nem jó ötlet.

Ha a légmennyiségmérő hibáját jelzi, akkor azt meg kell nézni, valószínűleg ott a gond. Az Opelnél nem hiszem hogy erre a problémára gyári ajánlásként sportszűrő beszerelését javasolnák... mi a pontos hibakód?

Amúgy gyanítom ez nem egy Z20LET, hanem egy dízel Astra lesz. Ötödikben háromezres fordulatnál Te milyen sebességgel közlekedsz? Biztos hogy úgy használod azt az autót ahogy illik?

Elküldve
Nem, nem jó ötlet.

Ha a légmennyiségmérő hibáját jelzi, akkor azt meg kell nézni, valószínűleg ott a gond. Az Opelnél nem hiszem hogy erre a problémára gyári ajánlásként sportszűrő beszerelését javasolnák... mi a pontos hibakód?

Amúgy gyanítom ez nem egy Z20LET, hanem egy dízel Astra lesz. Ötödikben háromezres fordulatnál Te milyen sebességgel közlekedsz? Biztos hogy úgy használod azt az autót ahogy illik?

Lehet akár ez egy céges combo is,nekem az csinált ilyet,de már rutinból vettem el a gyujtást és indítottam újra menet közben! :lol:

Elküldve
Nem, nem jó ötlet.

Ha a légmennyiségmérő hibáját jelzi, akkor azt meg kell nézni, valószínűleg ott a gond. Az Opelnél nem hiszem hogy erre a problémára gyári ajánlásként sportszűrő beszerelését javasolnák... mi a pontos hibakód?

Amúgy gyanítom ez nem egy Z20LET, hanem egy dízel Astra lesz. Ötödikben háromezres fordulatnál Te milyen sebességgel közlekedsz? Biztos hogy úgy használod azt az autót ahogy illik?

A hibakódot nem jegyeztem meg de nem azt jelezte h a légtömegmérő a hibás hanem h. a légmennyiség kevés legalábbis ezt mondták nekem!

nem ez Y20DT hát ahol lehet mondjuk pályán ott megyek:D de 5ösben 3000-res fordulat az 130 körül van, pályán az meg nem olyan sok:D

a légszűrős ötlet meg az enyém volt!!! nem ajánlották csak mivel mint mondtam a légmennyiség a hiba nem a mérője:D azért gondoltam mert a zárt légházat gondolom úgy tervezték meg h. annyi levegőt tudjon beszívni amennyi ahhoz a 101 lóerőhöz és a hozzá kellő töltőnyomáshoz kell ami gyárilag benne van, na de mivel emelve lett a töltőnyomás

és így a lóerők száma is emelkedett valamicskét ezért gondoltam h. kevesebb levegőt tud csak beszívni! ott elöl azon a kis beömlőn keresztül:D mint ami kellene neki az emelt töltőnyomáshoz vagy ez nem lehetséges? azért köszi a tippet!!!!

Elküldve
A hibakódot nem jegyeztem meg de nem azt jelezte h a légtömegmérő a hibás hanem h. a légmennyiség kevés legalábbis ezt mondták nekem!

nem ez Y20DT hát ahol lehet mondjuk pályán ott megyek:D de 5ösben 3000-res fordulat az 130 körül van, pályán az meg nem olyan sok:D

a légszűrős ötlet meg az enyém volt!!! nem ajánlották csak mivel mint mondtam a légmennyiség a hiba nem a mérője:D azért gondoltam mert a zárt légházat gondolom úgy tervezték meg h. annyi levegőt tudjon beszívni amennyi ahhoz a 101 lóerőhöz és a hozzá kellő töltőnyomáshoz kell ami gyárilag benne van, na de mivel emelve lett a töltőnyomás

és így a lóerők száma is emelkedett valamicskét ezért gondoltam h. kevesebb levegőt tud csak beszívni! ott elöl azon a kis beömlőn keresztül:D mint ami kellene neki az emelt töltőnyomáshoz vagy ez nem lehetséges? azért köszi a tippet!!!!

Tipp:

Azért kevés a légmennyiség, mert a légtömegmérő hibás, koszos, azaz kevesebbet mér, mint a valós mennyiség.

Másik lehetőség, hogy a cső áramlási keresztmetszete lecsökkent a lerakódott szutyitól, ezért tényleg kevés az air.

Elküldve
Tipp:

Azért kevés a légmennyiség, mert a légtömegmérő hibás, koszos, azaz kevesebbet mér, mint a valós mennyiség.

Másik lehetőség, hogy a cső áramlási keresztmetszete lecsökkent a lerakódott szutyitól, ezért tényleg kevés az air.

Amikor ki lett takarítva a légtömegmérő akkor is csinálta!!! lehet a cső átmérője csökkent . azt meg is nézem amint lehet!!!! köszi a tippet!!! Hali!!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.