wessz Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Ez érdekes az 1,7 Dti-t mindenki 16 szelepesnek mondja, pedig NEM az! Vagy ezek az okos Német (Japó) mérnökök egy vezérműtengelyre rábarkácsoltak még 8 szelepet?? :lol: :lol: most te miröl beszélsz szedtél már szét dti-t y17dt 16V dupla veztengelyes.......csak hogy tudjad :P 1 vezéműbordáskereke van..... hátul kapcsolodik össze....... Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 Ez érdekes az 1,7 Dti-t mindenki 16 szelepesnek mondja, pedig NEM az! Vagy ezek az okos Német (Japó) mérnökök egy vezérműtengelyre rábarkácsoltak még 8 szelepet?? :lol: :lol: látom neked is ilyen van, mégis hülyeséget írsz click : kép Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 látom neked is ilyen van, mégis hülyeséget írsz click : kép de szép kép.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január4, 2010 Megoszt Elküldve Január4, 2010 látom neked is ilyen van, mégis hülyeséget írsz Jaja, G Astrában elvileg egyetlen egy 8 szelepes 1.7-es dízel volt, mégpedig az X17DTL. A többi mind 16v. Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 látom neked is ilyen van, mégis hülyeséget írsz click : kép Asztadolgoskisleányéletbe!! Ennek a a 8/16v témának erősen mellémentem!! :lol: Mentségemre felhozom, az 1 vezérműkerék+a szelepfedél "keskeny" kivitele keverte meg amúgy "okos" fejemet! Minden érintettől sűrű bocsánatkérést eszközlök! Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Asztadolgoskisleányéletbe!! Ennek a a 8/16v témának erősen mellémentem!! :lol: Mentségemre felhozom, az 1 vezérműkerék+a szelepfedél "keskeny" kivitele keverte meg amúgy "okos" fejemet! Minden érintettől sűrű bocsánatkérést eszközlök! :-)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Na mire ideértem ki is tárgyaltátok! :lol: y17dt Az elején én is azt hittem, hogy 8V. Aztán a szerelőm mondja, hogy nem ez 16V, kukkancsak be az olajbeöntőn látni a dupla veztengelyt. Mondjuk eddig én is csak olyan 16V láttam aminek szélesebb volt a felső deknije abbó láttam, hogy az 16V. Igazából 5. ben 130-nál ( autópályán persze) 3000 körül forog a motor. Igazűból mondjuk 6.-ban 2000 körül kéne akkor forognia. Persze ehhez olyan pálya is kell stb. Más: Az az érdekes nyikorgó sipoló hang, nem lehet kormányszervó? Tegnap mentem Pestre, egy Vivaróval és mintha abban is hallottam volna ilyet, de csak 1x mikor ép fordultunk ki valahonnan. Ha jól tudom ezekben villanymotoros a szervó, nem lehet hogy az döglődik? Esetleg szar lenne ( 10 éves ) kocsiban a szervó olaj? És azé nyösszög? Mivel fordulatszámtól teljesen független a dolog, bátorokdom ezt feltételezni. Rádaásul a 10 éves kocsiba elkezdtek elöjönni a dízeles zörgések, nyekergések. Műszerfal mögül, páramentesítő rostélynál stb. Már néha a falra megyek. Utálom, ha valami nyekereg, nyöszörög, csattog és nem tudom mi az, és hogy lehet megszüntetni. Van még ilyen vájtfülü ember? Vagy mindenki a zenével szünteti meg ezeket? Akinek vannak tippjei, ossza meg velem, akár PÜ-ben is hogy másokat ne untassunk!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Fel lehet ezt is piszkálni 101 LE-re. CR rendszerre még senki nem mondta, hogy "elég nyers hangja van". :lol: Talán kevered valamivel!? Halkabb az 1.7 DTI... :P Nem véletlen, hiszen kisebb az üza. nyomás... Tutira nem :lol: A nagyobb üzemanyag nyomástól eleve halkabb a motor, mert jobban szétporlad, finomabb cseppekre az üzemanyag. Hasonlíts össze egy régi rossz traktort egy DTI-vel, ami közvetlen befecskendezésű (de nem CR!) A Common Rail pedig rátesz még egy lapáttal a dologra, egy munkaütem alatt több adagban fecskendezi be az üzemanyagot. A munkaütem előtt egy-két-három ciklusban pici gázolajat fecskendeznek be, ami elég ezáltal növeli a nyomást és a hőmérsékletet, így a fő befecskendezés égése során nagyobb a hőmérséklet, nyomás. Ezáltal szabályozottabb, halkabb és gyorsabb az égés, és a károsanyag kibocsátás is kevesebb. Nagyobb a nyomaték, üzemanyagtakaréskoabb a motor, és jobban bírja a magas fordulatot. Másik dolog a kompresszióviszony, ami miatt finomabban jár a CR. Előkamrás: 22 körül. Közvetlen befecskendezős: 18 körül. Common Rail 17,5 körül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 kicsit kiegészíteném Az x euro 2 ( úgy godolom 8 szelepes) az y euro 3 16 szelepes, jelölésa DTI a z euro 4 16 szelep, jelölése CDTI reg adónál ez is fontos különbség lehet Ennél azért jóval több variáció van :lol: Euro2 (mind 8 szelep, előkamrás mind) X17D: (szívó) 60 LE, 105 Nm X17DT: (Isuzu) 82 LE, 168 Nm X17DTL: 68 LE, 132 Nm Euro3 (16 szelep mind, közvetlen befecskendezés mind) Y17DT: (Isuzu) 75 LE, 165 Nm Y17DTL: 67 LE, 130 Nm Euro 4 (16 szelep, Common Rail mind) Z17DTL: 80 LE, 170 Nm (G Astrában butítva 75 LE-re) Z17DTH: 101 LE, 240 Nm Z17DT: 101 LE, 260 Nm Z17DTR: 125 LE, 280 Nm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Sziasztok! Astra G 2.0 DTI motorból melyik lenne a strapabírób konstrukció a 82 vagy a 100 LE-s? Tudja valaki, hogy milyen évjárattól érdemesebb megvenni ezt az autót, ahol már ki vannak javítva ennek a motornak a betegségei? Megbízhatóság terén beszélhetünk egy szinten az isuzu 1.7 DTI ill. CDTI-vel? Válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Ennél azért jóval több variáció van :lol: Euro2 (mind 8 szelep, előkamrás mind) X17D: (szívó) 60 LE, 105 Nm X17DT: (Isuzu) 82 LE, 168 Nm X17DTL: 68 LE, 132 Nm Euro3 (16 szelep mind, közvetlen befecskendezés mind) Y17DT: (Isuzu) 75 LE, 165 Nm Y17DTL: 67 LE, 130 Nm Euro 4 (16 szelep, Common Rail mind) Z17DTL: 80 LE, 170 Nm (G Astrában butítva 75 LE-re) Z17DTH: 101 LE, 240 Nm Z17DT: 101 LE, 260 Nm Z17DTR: 125 LE, 280 Nm A G Astrában a (1.7CDTI) Z17DTL motorkódú 82LE-s, EU4-s! A 75LE-s az (1.7DTI) Y17DT motorkódú adagolós motor EU3-as. Mostanában sokat megnéztem onnan tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 A G Astrában a (1.7CDTI) Z17DTL motorkódú 82LE-s, EU4-s! 59 kW-os az a motor. Ez alapján picivel több, mint 80 LE. De ezen nem veszünk össze :lol: Két helyen is olvastam, hogy a G Astrába alacsonyabb turbonyomással szerelték ezt a motort. A topic elején írta valaki az okot is: hogy ne nagyon vegye el a vásárlókat az ugyanezen motorral szerelt H Astrától. Aztán hogy mi az igazség, nemtudom. Meg is találtam: Link Az igazság szokás szerint valahol a kettő között lesz, én is hallottam már gyárilag 80 LE-s CDTI G Astráról :lol: A 75LE-s az (1.7DTI) Y17DT motorkódú adagolós motor EU3-as. Mostanában sokat megnéztem onnan tudom. Ezt írtam. Y jelölés az Euro3 :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
paja Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Tutira nem :lol: A nagyobb üzemanyag nyomástól eleve halkabb a motor, mert jobban szétporlad, finomabb cseppekre az üzemanyag. Hasonlíts össze egy régi rossz traktort egy DTI-vel, ami közvetlen befecskendezésű (de nem CR!) A Common Rail pedig rátesz még egy lapáttal a dologra, egy munkaütem alatt több adagban fecskendezi be az üzemanyagot. A munkaütem előtt egy-két-három ciklusban pici gázolajat fecskendeznek be, ami elég ezáltal növeli a nyomást és a hőmérsékletet, így a fő befecskendezés égése során nagyobb a hőmérséklet, nyomás. Ezáltal szabályozottabb, halkabb és gyorsabb az égés, és a károsanyag kibocsátás is kevesebb. Nagyobb a nyomaték, üzemanyagtakaréskoabb a motor, és jobban bírja a magas fordulatot. Másik dolog a kompresszióviszony, ami miatt finomabban jár a CR. Előkamrás: 22 körül. Közvetlen befecskendezős: 18 körül. Common Rail 17,5 körül. Ezen nem vitatkozom...az enyém halkabb volt és kész ! :lol: :P :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 59 kW-os az a motor. Ez alapján picivel több, mint 80 LE. De ezen nem veszünk össze :lol: Két helyen is olvastam, hogy a G Astrába alacsonyabb turbonyomással szerelték ezt a motort. A topic elején írta valaki az okot is: hogy ne nagyon vegye el a vásárlókat az ugyanezen motorral szerelt H Astrától. Aztán hogy mi az igazség, nemtudom. Akkor még nem is volt "H". Igaz , rá 2 évvel már volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Akkor még nem is volt "H". Igaz , rá 2 évvel már volt. 2006-os a cikk. 2005ben már bőven volt H Astra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Norbedlee Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 2006-os a cikk. 2005ben már bőven volt H Astra. H Astra 2004-től Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 Az Euro4 es, Z jelű motorok közül melyik Isuzu? Ott is a sima DT motorkódú (Z17DT, 101 LE)? A 16 szelepes motorok (Y és Z kódosak) láncosak vagy szíjasak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
barobi28 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 sziasztok... Y17dt verdam 1 hete jott ki service bol... turbo csere(csak hasnzaltra futotta kviacnsi vok meddig birja) es hengerfejtomiteses mit tom en mar mi volt, sokba fajt de mar kesz van es tok jol huz ... (ahoz kepest h h huzott) szoval lenyeg... szombaton megyek olaszbaaa melozni:D 1700km var ram:D szuper... es hat kivancsi vok h mennyit eszik oan 130 140 es tempoba... v meddig engedjem h mennyen... mi egesseges me'g ...es mi nem... es nektek 130 nal mennyin forog a motor.... Miota elromolot aszem paranoias vagyok... minden gyanus mar... Link to comment Megosztás: More sharing options...
barobi28 Elküldve Január5, 2010 Megoszt Elküldve Január5, 2010 jajjjj :lol: mindjart elfelejtem... most nyari gumi van a verdan .... de oan hue ido van h nem tom tegyem e fel a telit v sem me olaszba azee jobb az idooo es csak aprilisba jonnek vissza...szoval nyarival el jutok odaig v tegyem fel a telit ...? jo h itt esni fog de ott ausztrianal mar nem biztos... aszem kicsit be vok porogve az uttol.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
jaygab Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 jajjjj :lol: mindjart elfelejtem... most nyari gumi van a verdan .... de oan hue ido van h nem tom tegyem e fel a telit v sem me olaszba azee jobb az idooo es csak aprilisba jonnek vissza...szoval nyarival el jutok odaig v tegyem fel a telit ...? jo h itt esni fog de ott ausztrianal mar nem biztos... aszem kicsit be vok porogve az uttol.... hali! szerintem tedd fel a télit, mert eléggé zord idők vannak... Inkább majd a jó időben kopjon a kelleténél jobban a téli gumid, mint csúszkálj össze-vissza a nyárival a hóban, vagy ne tudj elindulni... És a legfőbb érv, ez miatt mindenképpen a téli gumi javallott: Vannak országok, ahol kötelező a téli gumi használata, Ausztria is ilyen tavaly jan.1. óta (hótól függetlenül). Közúti ellenőrzésnél szigorúbban veszik a rend őrei is mint idehaza (profilmélységet is nézik, a téli jó, ha min. 4mm) http://www.vezess.hu/hirek/kotelezo_teli_gumi/12609/ http://totalcar.hu/tanacsok/gumidoktor/081218/ itt ír a profilmélységről is: http://www.utazas.info/sieles/ausztria/nov...ezo-ausztriaban sőt, nálunk is tervezik: http://www.fn.hu/belfold/20081112/kotelezo_lehet_teli_gumi/ üdv: jaygab Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 A 16 szelepes motorok (Y és Z kódosak) láncosak vagy szíjasak? Most az 1.7-es dízelekre gondolsz? Mert azok mind szíjasak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 jajjjj :lol: mindjart elfelejtem... most nyari gumi van a verdan .... de oan hue ido van h nem tom tegyem e fel a telit v sem me olaszba azee jobb az idooo es csak aprilisba jonnek vissza...szoval nyarival el jutok odaig v tegyem fel a telit ...? jo h itt esni fog de ott ausztrianal mar nem biztos... aszem kicsit be vok porogve az uttol.... Ezt a kérdést ugye viccnek szántad? Nézz ki ma az ablakon idehaza, és döntsd L, mi lehet az Alpok környékén! Túl azon, h náluk tényleg kötelezô, egy ekkora úton (sem) érdemes sem a saját, sem a mások testi épségét kockáztatni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Most az 1.7-es dízelekre gondolsz? Mert azok mind szíjasak. Igen, természetesen azokra :lol: Témánál maradva. Az X-esekről tudtam, hogy 8 szelepesek és szíjasak, Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Astra G 2.0 DTI motorból melyik lenne a strapabírób konstrukció a 82 vagy a 100 LE-s? Tudja valaki, hogy milyen évjárattól érdemesebb megvenni ezt az autót, ahol már ki vannak javítva ennek a motornak a betegségei? Megbízhatóság terén beszélhetünk egy szinten az isuzu 1.7 DTI ill. CDTI-vel? Válaszokat előre is köszönöm! nekem y17dtim van a gondokkal együtt még igy is szeretem mert most a hidegbe is pöc röf az elektronika meg olyan amilyen egyszer kell megcsináltatni . Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január6, 2010 Megoszt Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Astra G 2.0 DTI motorból melyik lenne a strapabírób konstrukció a 82 vagy a 100 LE-s? Tudja valaki, hogy milyen évjárattól érdemesebb megvenni ezt az autót, ahol már ki vannak javítva ennek a motornak a betegségei? Megbízhatóság terén beszélhetünk egy szinten az isuzu 1.7 DTI ill. CDTI-vel? Válaszokat előre is köszönöm! nekünk van itthon a 2.0 DTI 101 LE-s, és az 1,7 DTI 75 LE-s ből is. A 2.0 DTI-t sokan szidják levegősödés, adagoló hiba miatt. Én ezt nem tudom alátámasztani, nálunk nagyon megbízhatóan működik, és sokkal egyenletesebben, dinamikusabban húz mint az 1,7-es DTI, fűtése jobb viszont többet fogyaszt és "traktorosabban" jár. Nem szereti a várost, ekkor megugrik a fogyasztása. Kemény a kuplungja Szerintem ebből a 2001 utáni intercooler-es, de 2003 előtti, még vákumos AGR szelepes a legjobb. Kövezzetek meg, ha nem így van. Láncos motor, nem folyik, nem csöpög. Nekem sokkal igénytelenebb igáslónak tűnik, mint az 1,7-es DTI isuzu 17 DTI-szíjas motor (+ktg) finomabb szerkezet, eléggé érzéketlen a használatra, kiszámíthatóan fogyaszt, nincsenek nagy eltérések, kiválóan indul, viszont a 165 Nm gyengécske, és az is csak kis fordulatszám tartományba áll rendelkezésre. Ezt csak a fogyasztása miatt szeretem. típushibái eléggé ut mellett hagyósak (olajpumpa kerék lelazulás, adagoló elektronika) nálunk előbbi motorban 170 ezer Km körül van utóbbiban 210 ezer. egyiknek sem volt komolyabb baja, olajat egyik sem fogyaszt, viszont az isuzu többször felbosszantott már apró hibákkal (turbónyomás érzékelő, agr hiba, adagoló helyzetérzékelő, izzítógyertya stb..) melyek valóságos okai, kontakt illetve kokszosodás eredményei voltak. Az olaj is dőlt belőle már 150 ezernél, persze ezek mind ki lettek javítva. Engem még hála Istennek nem ért utol semmiféle típusbetegség egyik motornál sem Mivel már idősödnek, ezért sok a piacon az elhasznált darab, de kérdésedre válaszolva: IGEN szerintem a 2.0 DTI van olyan megbízható mint az 1,7 DTI. A CDTI-ket nem ismerem, de feltételezem, hogy nem rosszak. Mivel későbbi modellekben szerepelnek ezért a pénztárcának is jobban meg kell nyílnia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts