Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Nekem általában reggeli első indításnál, izzítás után, azt csinája, hogy ugye gyújtás után felmegy az üzemanyag szintjelző ( hó elején sokáig:) ), és mikor indítózok, a műszerfal világítás is be villan, meg a mutató is leesik.

Van hogy pöcre röffen smemi gond, de pl. tegnap volt olyan, hogy 5-8 tekertem vele mire elindult.

Az akksim 3 éves, gondozásmentes milyen időközönként ajánlott tölteni?

Ajánlott tölteni a helyén, vagy jobb kivenni? ( saruk fenn és úgy tölteni) ( Banner az akksim egy UNIBULL 2 oldala van, így tudnám úgy tölteni, hogy a helyén van de a 2 nem használt csatora csatolom a töltőt.

Annó régikocsinál egy szaki azt mondta ( benzines volt), hogy ha egy akksiba indítózáskor egy bizonyos érték alá esik a feszültség akkor az akksi kuka.

Az normális, főleg dízelnél, hogy az indítózáskor lecsökken a feszültség. A kérdés csak az, hogy mennyire.

Nem volt tegnap hidegebb, mint máskor?

Ha az autóban a töltés rendben van, akkor sosem kell. Mondjuk az Astra vezetékezése nincs épp túlméretezve, ha jellemzően sok fogyasztóval jársz, akkor lehet, hogy nincs meg a megfelelő feszültség az akkun járó motornál, és így nem töltődik fel rendesen. Egy terheléses mérést nem ártana csinálni. Minden fogyasztó (fényszóró, ködlámpa, hátsóablak-melegítő, fűtőventilátor) bekapcsolva, és úgy mérni feszültséget az akkun.

Kivenni felesleges, esetleg csak lekötni az egyik vagy mindkét kivezetését. Azért szokták levenni a sarukat, hogy ha az akku véletlenül szakadt lenne, a töltő meg áramgenerátoros akar lenni, akkor megszaladhat a feszültség. De ha az akku nem szakadt (márpedig ha valami életjelet ad, akkor nem lehet szakadt), és nem attól van lemerülve, hogy valami leszívja, akkor még a sarukat se lényeges levenni töltéshez.

Van erre megfelelő mérési eljárás, nem ilyen egyszerű kijelenteni. Lemerült akkunál is leesik a feszültség, aztán lehet, hogy semmi baja, csak le van merülve. Meg mint írtam, valamennyi esés teljesen normális.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem tudom tudja-e valaki az immo az csak indításkor dolgozik, vagy menet közben is figyeli a rendszer, nem tudom előfordulhat -e miatta olyan, hogy egyszer csak leáll az autó menet közben 60km/h-nál, utána nem lehet indítani, majd másnap hazavontatás után indul a jármű pöccre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Forumosok!

Reggel, illetve ha 1-2 orat all a kocsi, inditas utan kb. 4 masodpercel alszik ki az olajnyomas lampa. Mi lehet az oka, vagy normalis?

Uj vagyok mint Astra tulajdonos: 2001-es 1.7 TDI (Y17DT) 170.000 KM

Hozzavalo olaj es olajszuro cserelve.

Kosz a valaszokat, probalom megszokni, hogy ez ilyen.

Angliaban elek (ezert nincs ekezetem, bocsanat), itt vettem az autot es gondoltam erdekesseg keppen leirom, hogy a vezermuszijat, az ekszijat es a gorgoket en csereltettem le eloszor. En is ezt nyomoztam ki, meg a szerelo is ezt mondta a csere utan. A szervizkonyv 150-ezrenkent irja, ezert nem is csereltek. Eros a gyanum, hogy az olajat is 30-ezrenkent csereltek, mert igy irja a szervizkonyv. Megkerdeztem a markaszervizben es azt mondtak tok termeszetesen, hogy igen ezeket akkor kell cserelni, mi a kerdes? Termeszetesen en hamarabb fogom cserelni. Ettol fuggetlenul a motor rendben van (tulelte) es a csere utan csendesebb lett.

Sajnos jellemzo, hogy itt a kocsikat addig hajtjak amig megy, vagy ki nem gyullad, szervizre minimalisat koltenek mert a szakmunka draga.

Udv mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Kosz a valaszokat, probalom megszokni, hogy ez ilyen.

Angliaban elek (ezert nincs ekezetem, bocsanat), itt vettem az autot es gondoltam erdekesseg keppen leirom, hogy a vezermuszijat, az ekszijat es a gorgoket en csereltettem le eloszor. En is ezt nyomoztam ki, meg a szerelo is ezt mondta a csere utan. A szervizkonyv 150-ezrenkent irja, ezert nem is csereltek. Eros a gyanum, hogy az olajat is 30-ezrenkent csereltek, mert igy irja a szervizkonyv. Megkerdeztem a markaszervizben es azt mondtak tok termeszetesen, hogy igen ezeket akkor kell cserelni, mi a kerdes? Termeszetesen en hamarabb fogom cserelni. Ettol fuggetlenul a motor rendben van (tulelte) es a csere utan csendesebb lett.

Sajnos jellemzo, hogy itt a kocsikat addig hajtjak amig megy, vagy ki nem gyullad, szervizre minimalisat koltenek mert a szakmunka draga.

Udv mindenkinek!

Sztakurva!

A szíj 150-nél cserélve először? :huh: Kb 120-at írnak az első cserére, de sztem az is nagy lutri.

Nameg az olajcs. 30-nál? Aaaz nem semmi!!

Milyen puding jöhetett ki (ha kijött egyáltalán) cserekor? Szegény motr!

Ezek az Angolok igazi szakbarbárok!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Nem tudom tudja-e valaki az immo az csak indításkor dolgozik, vagy menet közben is figyeli a rendszer, nem tudom előfordulhat -e miatta olyan, hogy egyszer csak leáll az autó menet közben 60km/h-nál, utána nem lehet indítani, majd másnap hazavontatás után indul a jármű pöccre?

adagoló elektronika lesz szerintem de rákéne dugni a gépet

Link to comment
Megosztás:

Az normális, főleg dízelnél, hogy az indítózáskor lecsökken a feszültség. A kérdés csak az, hogy mennyire.

Nem volt tegnap hidegebb, mint máskor?

Ha az autóban a töltés rendben van, akkor sosem kell. Mondjuk az Astra vezetékezése nincs épp túlméretezve, ha jellemzően sok fogyasztóval jársz, akkor lehet, hogy nincs meg a megfelelő feszültség az akkun járó motornál, és így nem töltődik fel rendesen. Egy terheléses mérést nem ártana csinálni. Minden fogyasztó (fényszóró, ködlámpa, hátsóablak-melegítő, fűtőventilátor) bekapcsolva, és úgy mérni feszültséget az akkun.

Kivenni felesleges, esetleg csak lekötni az egyik vagy mindkét kivezetését. Azért szokták levenni a sarukat, hogy ha az akku véletlenül szakadt lenne, a töltő meg áramgenerátoros akar lenni, akkor megszaladhat a feszültség. De ha az akku nem szakadt (márpedig ha valami életjelet ad, akkor nem lehet szakadt), és nem attól van lemerülve, hogy valami leszívja, akkor még a sarukat se lényeges levenni töltéshez.

Van erre megfelelő mérési eljárás, nem ilyen egyszerű kijelenteni. Lemerült akkunál is leesik a feszültség, aztán lehet, hogy semmi baja, csak le van merülve. Meg mint írtam, valamennyi esés teljesen normális.

A tesztet amit mondtál, hogy minden fogyasztó fel, erre vonatkozóan van valami bázis adat? Gondolom nem járó motornál kell mérni.....

Indításkor semilyen fogyasztót nem kapcsolok be. Sok embert látok, hogy világítást kapcsol elöször, meg egyebeket, és utánna indít..... helytelenül szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Lehet a elektronika me nekem is ilyen tüneteim voltak miko halódott.

Szöget ütött a fejembe, hogy halódnak meg az elektronikák, mi lenne akkor ha az ember tarcsiba tartana egy elektronikát a csomiba. Mert így ha pl. külföldön döglik meg az ember haza hozni elég horror, ha nincs egy cimbi aki hazahúzna stb.

Link to comment
Megosztás:

Szöget ütött a fejembe, hogy halódnak meg az elektronikák, mi lenne akkor ha az ember tarcsiba tartana egy elektronikát a csomiba. Mert így ha pl. külföldön döglik meg az ember haza hozni elég horror, ha nincs egy cimbi aki hazahúzna stb.

Nem kell tartalék e., csak egy pill páka!

Ha bajság van, dobozt leszed, szétnyit, néhány lábat megforraszt, majd visszatesz, oszt gyííí..!! :huh:

Link to comment
Megosztás:

Nem kell tartalék e., csak egy pill páka!

Ha bajság van, dobozt leszed, szétnyit, néhány lábat megforraszt, majd visszatesz, oszt gyííí..!! :lol:

Akkor asszem beszerzek egy 12V autós pákát... :huh: ha létezik ilyen.

Bár elképzelem, pár éven belül, hogy ha megáll egy ilyen Astra, akkor kiszállok, adagolójavító szettet előveszem, és a rajon feltüntetett pontokon pöttyintek... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Akkor asszem beszerzek egy 12V autós pákát... :huh: ha létezik ilyen.

Bár elképzelem, pár éven belül, hogy ha megáll egy ilyen Astra, akkor kiszállok, adagolójavító szettet előveszem, és a rajon feltüntetett pontokon pöttyintek... :lol:

aztán majd jöttök hozzám hogy elrontottam és már nem megy mert ideig oráig jó de nem végleges...

Link to comment
Megosztás:

Sok embert látok, hogy világítást kapcsol elöször, meg egyebeket, és utánna indít..... helytelenül szerintem.

Egy kis szösszenet ehhez:

A céges OFF Fiat ON autómon úgy van megoldva a világítás gyárilag, hogy a gyújtást elvéve automatikusan lekapcsolódik, ezért korábban sosem használtam

a világításkapcsolót (hanem egyszer felkapcsoltam és úgy maradt), mert hát minek, úgysem tudom rajtafelejteni a világítást. Mivel olyan a munkám hogy naponta több tízszer kell leállítanom és újraindítanom az autót, korábban mindig 2-3 havonta kellett izzót cserélnem a fényszóróban. Amióta leállításkor lekapcsolom a világítást (hogy gyújtás ráadásakor ne kapcsolódjon fel automatikusan újra), azóta (már egy éve) nem kellett izzót cserélnem a fényszóróban, szóval hajlok arra hogy az indítózáskor az elektromos rendszert érő terhelés nem tesz jót a fényszóróizzóknak sem.

Az már kérdés hogy így ugyan megspórolom a gyakori izzócsere költségét, viszont az átlagosnál intenzívebb használat miatt valószínűleg idő előtt kell majd világításkapcsolót cserélnem (most ugye napi több tízszer kapcsolgatom fel-le), ami meg feltehetően jó drága, szóval költségszinten nem hiszem hogy nyertem volna vele valamit is...

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddig pozitív tapasztalataim vannak az 1.7 DTI-mmel, eddig csak ajánlani tudom. Én nem megyek túl sokat, csak olcsón jutottam hozzá, nagyon jól fogyaszt. Az adagolóhiba, ami eddig engem pl elkerült, az nyuszis egy kicsit, drága az, ha bemondja az unalmast, ezzel tehát számolni kell...

csatlakozom a kollégához igaz engem nem került el az adagolomizéria de a honlapo van wessz nevü zseni ö mindent megold . én naponta használom a müszert és gondom nincs vele csak ha tankolni kell.most a hideg idöben 800 km./ 40- 42 l. gasoil lényeg az idöben elvégzett szervizelés odafigyelés a müszerre és más dolgod nincs csak a száguldás .nekem y17dti fehér és caraván a járgány.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Forumosok!

Reggel, illetve ha 1-2 orat all a kocsi, inditas utan kb. 4 masodpercel alszik ki az olajnyomas lampa. Mi lehet az oka, vagy normalis?

Uj vagyok mint Astra tulajdonos: 2001-es 1.7 TDI (Y17DT) 170.000 KM

Hozzavalo olaj es olajszuro cserelve.

nálam is ilyen a dolog de azt mondják ez ilyen , biztos igazuk van.

Link to comment
Megosztás:

A tesztet amit mondtál, hogy minden fogyasztó fel, erre vonatkozóan van valami bázis adat? Gondolom nem járó motornál kell mérni.....

Indításkor semilyen fogyasztót nem kapcsolok be. Sok embert látok, hogy világítást kapcsol elöször, meg egyebeket, és utánna indít..... helytelenül szerintem.

De igen, járó motornál kell mérni, mert töltés csak akkor van. A bázis adat annyi, hogy meg kell lennie a 14V-nak az akkun. Esetleg alapjáraton nem biztos, hogy meglesz, de kicsit emelt fordulaton (1000 körül) már illik meglennie.

Nem olyan rettenet lényeges a dolog, én hol így, hol úgy csinálom. Általábon motort indítom először. Akku élettartamára nemigazán lesz kihatással az, hogy indításkor 260 helyett csak 250A terheli. Izzókra már lehet kihatása, de az megint kétélű. Általában az izzók a bekapcsolási áramlökéstől mennek tönkre. Álló motornál ez a lökés kisebb, mert alacsonyabb a feszültség. Aztán amikor a motor indul, akkor már az izzószál is meleg, meg a feszültség se hirtelen szalad fel 12-ről 14V-ra, mert az első néhány másodpercben az indítás után levő akku elég szépen terheli a generátort. Aztán a gyakorlat lehet, hogy cáfolja az elméletet, és mégis előbb ég ki az izzó így...

Link to comment
Megosztás:

Csak csatlakozni tudok Wessz kolléga hozzászólásához!!!!

Nem mindig elég 1 forrasztópálka ez sajnos tapasztalat!!!!

tegnap este csináltam ilyen vezérlőt éppen onnan jöttek ahol lakik Qpack, 8 körül végeztem este vele mert szerencsétlennek kellett az autó hiszen márkaszervízből küldték ide hozzám de mára már ketyeget.

És igen kifizetet, nem olcson csinálom de minöségit és garanciával mivel céges szolgáltatás.Amiket ti csináltok vagy nem tudom kik hogy neki esünk forrasztóval azt adjál neki az nem jó.....kb olyan minségü mint Bánhegyi után javitanék mert sokszor volt ilyen is.....kokány meló.....

Link to comment
Megosztás:

tegnap este csináltam ilyen vezérlőt éppen onnan jöttek ahol lakik Qpack, 8 körül végeztem este vele mert szerencsétlennek kellett az autó hiszen márkaszervízből küldték ide hozzám de mára már ketyeget.

És igen kifizetet, nem olcson csinálom de minöségit és garanciával mivel céges szolgáltatás.Amiket ti csináltok vagy nem tudom kik hogy neki esünk forrasztóval azt adjál neki az nem jó.....kb olyan minségü mint Bánhegyi után javitanék mert sokszor volt ilyen is.....kokány meló.....

enyémet is javították már (18e) és azóta jó!!

Link to comment
Megosztás:

tegnap este csináltam ilyen vezérlőt éppen onnan jöttek ahol lakik Qpack, 8 körül végeztem este vele mert szerencsétlennek kellett az autó hiszen márkaszervízből küldték ide hozzám de mára már ketyeget.

És igen kifizetet, nem olcson csinálom de minöségit és garanciával mivel céges szolgáltatás.Amiket ti csináltok vagy nem tudom kik hogy neki esünk forrasztóval azt adjál neki az nem jó.....kb olyan minségü mint Bánhegyi után javitanék mert sokszor volt ilyen is.....kokány meló.....

Wessz ur ez az "amiket ti csináltok" ez nekem szólt????? :huh:

Link to comment
Megosztás:

nem tudom ki vagy.ha te is ugy csinálod ahogy én akkor nem. :D

Szia beszéltünk már párszor Bandi25Bp a közös ismerősünk és sztem őáltala már lehet láttad munkámat!!

Én nem tudom te hogyan csinálod de eddig rám sem volt panasz!!!! :huh: ;)

Na nem offolok tovább!

Maradok tisztelettel: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.