Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
Helló!

A fedél alatt, amit belülről ki akarok takarítani, van valamiféle tömítés, amit meg lehet venni, vagy nincs? ...mert ha van, addig neki sem állok, míg azt be nem szereztem.

Van tömítés. Kettő is. Egy a fedél és az örvényszelepház között, egy pedig az örvényszelepház, és a hengerfej között. Az egyik egy "keret" tömítés, a másikon pedig van nyolc luk. Hogy kell írni helyesen hogy luk, vagy lyuk? :lol:

Képes segítség:

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612

Handbrake! Állítólag 100 ezrenként illik tisztítani, de szerintem lehet jóval korábban is.

Elküldve
Van tömítés. Kettő is. Egy a fedél és az örvényszelepház között, egy pedig az örvényszelepház, és a hengerfej között. Az egyik egy "keret" tömítés, a másikon pedig van nyolc luk. Hogy kell írni helyesen hogy luk, vagy lyuk? :D

Képes segítség:

http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=23612

Handbrake! Állítólag 100 ezrenként illik tisztítani, de szerintem lehet jóval korábban is.

Helló!

Ez a képgaléria egy főnyeremény, köszönöm sokat segítettél! ;) Ahogy elnézem a tömítés nem bírja ki a bontást, így majd újat kell venni. .....mire elmagyarázom a boltban, hogy mi is kell nekem, na az szép lesz! :D

Üzemanyagszűrő, hát nem hagyott nyugodni a dolog és nézelődtem a motortérben. Csak a két üzemanyagcső volt felcserélve :lol: , az "IN"-be ment a motorhoz menő, az "OUT"-ba, meg a tank felől jövő! :lol:

Elküldve
Helló!

Ez a képgaléria egy főnyeremény, köszönöm sokat segítettél! :D Ahogy elnézem a tömítés nem bírja ki a bontást, így majd újat kell venni. .....mire elmagyarázom a boltban, hogy mi is kell nekem, na az szép lesz! :D

Üzemanyagszűrő, hát nem hagyott nyugodni a dolog és nézelődtem a motortérben. Csak a két üzemanyagcső volt felcserélve :lol: , az "IN"-be ment a motorhoz menő, az "OUT"-ba, meg a tank felől jövő! :lol:

Nagyon egyszerű! Bemész a boltba, és motorkód szerint kérsz szívósor tömítést. Ha gépből nézik, azt hiszem dobni fogja mind a kettőt. Vigyázz mert 2003-tól a felső "keret" tömítés már egy kicsit külömbözik. Ez miatt állt nekem is az autó 2 napig.

Elküldve

Sziasztok!

Ma reggel a "Motorelektronika ellenőrző lámpa" nem aludt ki a gyújtás ráadásakor, indítás után viszont egyből kialudt. Tudtok erről valamit, hogy ez hiba lenne?

Köszi.

ui: Ez egy y17dti 2004-es, 150.000km van benne.

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel a "Motorelektronika ellenőrző lámpa" nem aludt ki a gyújtás ráadásakor, indítás után viszont egyből kialudt. Tudtok erről valamit, hogy ez hiba lenne?

Köszi.

ui: Ez egy y17dti 2004-es, 150.000km van benne.

Nem ez a normális? Akkor van baj ha beíndítás után is világít. Szerintem.

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel a "Motorelektronika ellenőrző lámpa" nem aludt ki a gyújtás ráadásakor, indítás után viszont egyből kialudt. Tudtok erről valamit, hogy ez hiba lenne?

Köszi.

ui: Ez egy y17dti 2004-es, 150.000km van benne.

nem rángat az autód?

menetközben vagy ilyesmi?estleg nézd meg a csatlakozót az ecunál mert szokott felkuszni gázolaj

Elküldve

Hol találom azt az AGR szelepet a 2000 dtl motoros astrámon? Könnyen javítható? Esetleg a cseréje sok pénzt igényel?

Elküldve
Sziasztok!

Ma reggel a "Motorelektronika ellenőrző lámpa" nem aludt ki a gyújtás ráadásakor, indítás után viszont egyből kialudt. Tudtok erről valamit, hogy ez hiba lenne?

Köszi.

ui: Ez egy y17dti 2004-es, 150.000km van benne.

készülj fel rá adagoloelektronika lesz.nekem is igy kezdödött és egy leállitoszelep cseréje és elektronika forrasztás lett a vége ,nekem is y17dti-m van . viszont azota tökéletes. talán addig nem hiba amig le nem áll, de akkor már késö, ez elöjelzö lehet.

Elküldve
nem rángat az autód?

menetközben vagy ilyesmi?estleg nézd meg a csatlakozót az ecunál mert szokott felkuszni gázolaj

Nem rángat, elvittem szakihoz rádugta számítógépre azt mondta neki , hogy az AGR-nél van a hiba. Kitisztította, és most elvileg rendben van. Szerinted lehet nagyobb a baj? Most készülök egy hosszabb útra júli. elején, és nem szeretném ha cserben hagyna.

Elküldve
készülj fel rá adagoloelektronika lesz.nekem is igy kezdödött és egy leállitoszelep cseréje és elektronika forrasztás lett a vége ,nekem is y17dti-m van . viszont azota tökéletes. talán addig nem hiba amig le nem áll, de akkor már késö, ez elöjelzö lehet.

Köszönöm a reagálást.

Mibe fájt a javítás és hol csinálták? Előre is köszönöm.

Elküldve
Nem rángat, elvittem szakihoz rádugta számítógépre azt mondta neki , hogy az AGR-nél van a hiba. Kitisztította, és most elvileg rendben van. Szerinted lehet nagyobb a baj? Most készülök egy hosszabb útra júli. elején, és nem szeretném ha cserben hagyna.

Az agr lezárásra készülj fel, mert lehet hogy útközben ha leállsz vele akkor evvel a trükkel még hazajöhetsz.

Elküldve
Hol találom azt az AGR szelepet a 2000 dtl motoros astrámon? Könnyen javítható? Esetleg a cseréje sok pénzt igényel?

Műanyag burkolat alatt a szívósor közepe táján, két csavar fogja, egy vákum cső megy rá. Javítható? Meg tudod tisztitani, de nem biztos hogy jó is lessz. :lol:

Elküldve
Hol találom azt az AGR szelepet a 2000 dtl motoros astrámon? Könnyen javítható? Esetleg a cseréje sok pénzt igényel?

voltál szervizben?

vagy miért gondolod hogy az bibis lenne?

azért mert P0400 at dobott a gép az nem az, az egy összetett kritikus rendszer meghibásodás.

Elküldve
voltál szervizben?

vagy miért gondolod hogy az bibis lenne?

azért mert P0400 at dobott a gép az nem az, az egy összetett kritikus rendszer meghibásodás.

Helló wessz!

Írhatnál pár sort erről a kritikus rendszer meghibásodásról, mert felkeltette az érdeklődésemet. :D

Más: Tudom, hogy nem diesel-es téma, de azért elég jól elboldogulunk itt egymás bajaival, hátha ezzel is. A hátsó ülésnél a középső öv be van 'kattanva' és nem tudom kioldani. Esetleg valami trükk, vagy ötlet? :D Illetve a kormányon a kürt nyomókája kiszakadt :lol: , lehet azt cserélni? :lol:

Elküldve
Helló wessz!

Írhatnál pár sort erről a kritikus rendszer meghibásodásról, mert felkeltette az érdeklődésemet. :D

Más: Tudom, hogy nem diesel-es téma, de azért elég jól elboldogulunk itt egymás bajaival, hátha ezzel is. A hátsó ülésnél a középső öv be van 'kattanva' és nem tudom kioldani. Esetleg valami trükk, vagy ötlet? :D Illetve a kormányon a kürt nyomókája kiszakadt :lol: , lehet azt cserélni? :lol:

hosszú elmagyarázni de a lényeg hogy egr szelep az nem nagyon megy tönkre egy 2 literes dizelen

akit érekel ez rendszer meghibásodás annak mailben leirom....

Elküldve
hosszú elmagyarázni de a lényeg hogy egr szelep az nem nagyon megy tönkre egy 2 literes dizelen

akit érekel ez rendszer meghibásodás annak mailben leirom....

Hát sajnos az enyémen tönkre ment, mert ha megvákuumoljuk, akkor nem húzza be a szelepet. ...mondjuk furcsa, ha csak úgy kézzel benyomom a szelepet, akkor nyomja a levegőt. Ha a vákuumcső helyét befogom, be sem lehet nyomni a szelepet.

Engem érdekel és ha nem nagy fáradtság, akkor ide megírhatod: cs.dzsordzso@citromail.hu

Köszi!

Elküldve
Hát sajnos az enyémen tönkre ment, mert ha megvákuumoljuk, akkor nem húzza be a szelepet. ...mondjuk furcsa, ha csak úgy kézzel benyomom a szelepet, akkor nyomja a levegőt. Ha a vákuumcső helyét befogom, be sem lehet nyomni a szelepet.

Engem érdekel és ha nem nagy fáradtság, akkor ide megírhatod: cs.dzsordzso@citromail.hu

Köszi!

ok lesz idöm akkor leirom

Elküldve

Sziasztok.

Van egy 2006-os Astra G 1.7 CDTI tipusu gépkocsim és lenne egy kis problémám vele.

Hidegen tökéletesen indul, melegen nehezen indul, olyan mintha nem kapna üzemanyagot. injektorok be lettek vizsgálva azok jók, a nyomás szabályzó szelep ki lett cserélve és ennek ellenére még mindig csinálja, de most már ritkábban.

Ha esetleg van ötletetek szóljatok.

Elküldve
Hú, ezt nagyon imádja! 5-dik fokozatban 3000f/p ~130km/h.

A common-rail rendszer nem szereti az alapjárathoz közeli üzemet, ez nem zöldségesmerga :lol: .

Ezt a tartós 3000 ford/perc-es autózást arra értettem, hogy 90-es tempóval mentem, de csak 4-dik fokozatban. Ekkor forgott kb ennyit a főtengely. Nyilván nem úgy hajtottam előtte sem, hogy 1200-nál már felkapcsoltam, és a városi 50-es tempót sem a legmagasabb sebességi fokozatban autóztam végig. Amit írtál az igaz, csak ezt a sebességet csak autópályán lehet szabályosan tartani, azon pedig nem nagyon közlekedek. Ha 5-dik fokozatban 90-es tempóval megyek, akkor pont azon a 2000 ford/min határon vagyok, amikor füstöl.

Más:

A múlt héten indítás után kigyulladt a motordiagnosztika lámpa, majd kb. két nap múlva elaludt. Így közlekedtem vele, de a füstölés nem szűnt meg. Elvittem kiolvastatni a hibakódot -mert a tövig fék-gáz, gyújtás verzió nálam nem adott ki semmit- ahola gép a következő kódot írta ki:

P0105-turbónyomás, illetve szívócső nyomás érzékelő

A kérdésem az lenne, hogy ez lehet-e az oka annak, hogy füstöl, és nem megy annyira?

Javítható e a probléma, és mekkora bontással jár.

Okozhatja-e ezt a hibajelet az EGR szelep, illetve a szívócsonk elkoszolódása?

Sem a szívócsonk, sem pedig az EGR szelep ezidáig nem volt takarítva.

segítségeteket előre is köszönöm!

Elküldve
Ezt a tartós 3000 ford/perc-es autózást arra értettem, hogy 90-es tempóval mentem, de csak 4-dik fokozatban. Ekkor forgott kb ennyit a főtengely. Nyilván nem úgy hajtottam előtte sem, hogy 1200-nál már felkapcsoltam, és a városi 50-es tempót sem a legmagasabb sebességi fokozatban autóztam végig. Amit írtál az igaz, csak ezt a sebességet csak autópályán lehet szabályosan tartani, azon pedig nem nagyon közlekedek. Ha 5-dik fokozatban 90-es tempóval megyek, akkor pont azon a 2000 ford/min határon vagyok, amikor füstöl.

Más:

A múlt héten indítás után kigyulladt a motordiagnosztika lámpa, majd kb. két nap múlva elaludt. Így közlekedtem vele, de a füstölés nem szűnt meg. Elvittem kiolvastatni a hibakódot -mert a tövig fék-gáz, gyújtás verzió nálam nem adott ki semmit- ahola gép a következő kódot írta ki:

P0105-turbónyomás, illetve szívócső nyomás érzékelő

A kérdésem az lenne, hogy ez lehet-e az oka annak, hogy füstöl, és nem megy annyira?

Javítható e a probléma, és mekkora bontással jár.

Okozhatja-e ezt a hibajelet az EGR szelep, illetve a szívócsonk elkoszolódása?

Sem a szívócsonk, sem pedig az EGR szelep ezidáig nem volt takarítva.

segítségeteket előre is köszönöm!

gyere át megtudom javitani ha nem vagy messze....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.