Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia!

Nekem is ez a motoros autóm van . Én úgy tudom,hogy nem lehet kiiktatni, főleg a lentebb kapott link alapján,mert nekünk vákuumos vezérlése van az EGR szelepnek. Igaz a vákuumot egy kis elektronika szabályozza, de ez nem az,ami a linken van.

2. én úgy tudom, de a nálam okosabbak megerősítenek, hogy úgy lezárni, mint a Ford-oknál nem lehet,mert melegben nem fog elindulni.

Amúgy ne aggódj! egy kis ügyesség kell hozzá, ha valóban ez a hibád, akkor egy csavarhúzó segítségével vedd ki a szelepet, és takarítsd ki. szépen ki lehet kapirgálni belőle kormot. S utána nem lesz ilyen gondod..

De nem lehet, hogy a légtömeg mérőd szórakozik??? Mert ennél a típusnál, főleg 2001 előtt gyártottaknál szériahiba...

Arra is van megoldás, a még nem teljesen halott. Márkatárs elmondása szerint féktisztítóval tisztítható...

Én nem tudom, mert én már kikukáztam belőle a sok felesleges elektronikát. ugyhogy nekem ez a vészfutás jelenség örökre elfelejtve...

Na erre lennék kiváncsi, hogy "kukáztad" ki és mit belőle.

Pontos receptet kérnék, mert én is kidobom belőle minden felesleges elektront. Ha megosztanád velem nagyon hálás lennék.

Neked milyen autóba van ez a motor, és mennyit eszik.

Ma tankoltam rá 8.5 csak városban egy kis melegítéssel. Véleményed, sok? A tied mennyit eszik?

Kérném segítséged, mert már ott tartok túl adok rajta, de valamiért még ragaszkodom hozzá.

Köszönöm.

Laza Tamás

tamaslaza@freemail.hu

Link to comment
Megosztás:

Na erre lennék kiváncsi, hogy "kukáztad" ki és mit belőle.

Pontos receptet kérnék, mert én is kidobom belőle minden felesleges elektront. Ha megosztanád velem nagyon hálás lennék.

Neked milyen autóba van ez a motor, és mennyit eszik.

Ma tankoltam rá 8.5 csak városban egy kis melegítéssel. Véleményed, sok? A tied mennyit eszik?

Kérném segítséged, mert már ott tartok túl adok rajta, de valamiért még ragaszkodom hozzá.

Köszönöm.

Laza Tamás

tamaslaza@freemail.hu

Ilyen hidegebb időben, csak városban a 8.5l nem sok egy 1.7-es dieseltől. Ezek általában annyit esznek mint az 1.4-es b

enzines, és az is megeszi városban/hidgből indulva/rövidebb utakon a 8.5l-t. Én mostanában csak munkába használom és a hidegben 12-14km-es utakon megeszik 6.5-7l-t....

egy jó tanács, a mailcímedet én nem írnám ki, ha nem akarod, hogy a mailboxodat teli szemeteljék spamekkel

Link to comment
Megosztás:

Ilyen hidegebb időben, csak városban a 8.5l nem sok egy 1.7-es dieseltől. Ezek általában annyit esznek mint az 1.4-es b

enzines, és az is megeszi városban/hidgből indulva/rövidebb utakon a 8.5l-t. Én mostanában csak munkába használom és a hidegben 12-14km-es utakon megeszik 6.5-7l-t....

Hát kérem ez így, ebben a formában nem teljesen igaz!

Az 1.4 -es városon kívül fogyasz annyit, mint egy 1.7 diesel városban.

Most csillaggarázsból indulva a Z17DTL városban, jó sok várakozással és dugóval 6.6-6.7 l/100km fogyit hozza stabilan. Kollégámnál X17DTL motorral kb. +0.1 l/100km fogyasztást produkál.

Link to comment
Megosztás:

Hát kérem ez így, ebben a formában nem teljesen igaz!

Az 1.4 -es városon kívül fogyasz annyit, mint egy 1.7 diesel városban.

Most csillaggarázsból indulva a Z17DTL városban, jó sok várakozással és dugóval 6.6-6.7 l/100km fogyit hozza stabilan. Kollégámnál X17DTL motorral kb. +0.1 l/100km fogyasztást produkál.

pontosan, y17dt motor corsaban max 6 liter, még soha nem mértem többet, de fogadni merek hogy ekkor a benzines már 10 körül eszik a szivató "odateszi" az anyagot rendesen hidegben

Link to comment
Megosztás:

"én már kikukáztam belőle a sok felesleges elektronikát. ugyhogy nekem ez a vészfutás jelenség örökre elfelejtve..."

LacBp!

Erre én is kiváncsi lennék.

Mondjuk azt el tudom képzelni hogy az adagolót "hagyományosra" cserélem, de hogyan oldottad meg hogy a komputer ne figyelje ezeket a dolgokat. már elég régóta nézegetem az Y17Dt motorvezérlés kapcsolási rajzait, de arra a következtetésre jutottam , hogy azt nem olyan egyszerű kiiktatni mivel a hibafelismerési rendszer is ebben van + immo de még a klímától is megy oda vezeték. Hiszen amire tud hibát dobni azt valahogy figyeli is!

Arra gondoltam, mi lenne, ha úgy mint a tuningnál ( fájlokat írnak át) -úgy ezeknek a dolgoknak a fájljait is át kellene írni, hogy ne dobjon hibát soha, hiszen a tuningnál is teljesen mások az értékek, melynél egy széria felügyeleti rendszer régen jelezne, tehát ezt is átírják. így le lehetne választani róla a motorműködést, és ránézésre teljesen gyári lehetne,

Persze lehet hogy hülyeségeket írok, és nem ér annyit az egész, de az egyre idősödő autó értéke lassan annyit ér mint a motortérben lévő szenzorok és elektronikák új értéke. Ergo 5 év múlva ha megáll lehet vinni a MÉH telepre. Nálam nem drámai a helyzet, de idegesít.

Szóval te hogyan oldottad meg ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:

Ven egy Opel astr G Caravanom X17DTL motor van benne. A hibám a hogy a légzsákvisszajelző lámpa egy ideje folyamatosan világit. Mi lehet az oka? Ja és egyébként az autóban 4 légzsák van.

Üdv Bob

99% hogy a vezetőülés alatt lévő oldallégzsákhoz menő kábel csatlakozás hibás, vagy a vezeték tört meg a sok ülés állítástól. orvosold mielőbb, mert addig a rendszer halott. A csatlakozót ki is szokták iktatni forrasztással.

mielőtt hozzányúlsz áramtalaníts, majd várj egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

LacBp!

Erre én is kiváncsi lennék.

Mondjuk azt el tudom képzelni hogy az adagolót "hagyományosra" cserélem, de hogyan oldottad meg hogy a komputer ne figyelje ezeket a dolgokat. már elég régóta nézegetem az Y17Dt motorvezérlés kapcsolási rajzait, de arra a következtetésre jutottam , hogy azt nem olyan egyszerű kiiktatni mivel a hibafelismerési rendszer is ebben van + immo de még a klímától is megy oda vezeték. Hiszen amire tud hibát dobni azt valahogy figyeli is!

Arra gondoltam, mi lenne, ha úgy mint a tuningnál ( fájlokat írnak át) -úgy ezeknek a dolgoknak a fájljait is át kellene írni, hogy ne dobjon hibát soha, hiszen a tuningnál is teljesen mások az értékek, melynél egy széria felügyeleti rendszer régen jelezne, tehát ezt is átírják. így le lehetne választani róla a motorműködést, és ránézésre teljesen gyári lehetne,

Persze lehet hogy hülyeségeket írok, és nem ér annyit az egész, de az egyre idősödő autó értéke lassan annyit ér mint a motortérben lévő szenzorok és elektronikák új értéke. Ergo 5 év múlva ha megáll lehet vinni a MÉH telepre. Nálam nem drámai a helyzet, de idegesít.

Szóval te hogyan oldottad meg ?

Az övé X-es motorkódú, nem ISUZU..... :)

Ezt is bizti meg lehet szabadítani a "fájloktól", csak még nem tudunk róla. hogy valaki megoldotta volna... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem:

Ven egy Opel astr G Caravanom X17DTL motor van benne. A hibám a hogy a légzsákvisszajelző lámpa egy ideje folyamatosan világit. Mi lehet az oka? Ja és egyébként az autóban 4 légzsák van.

Üdv Bob

Vezetőoldali légzsák csatlakozó -test kontakt hiba (általában ezt regisztrálja a TECH) , ülés alatti csatlakozóban az ülés állítgatásától (mozgásától) elmozdul a csatlakozás és ezt az érintkezési problémát érzékeli , tárolja az ECU.

Ha garanciális még az autód kérd a csatlakozó cseréjét (többször is fog jelentkezni a hiba) végleges megoldás az átforrasztás.

Link to comment
Megosztás:

pontosan, y17dt motor corsaban max 6 liter, még soha nem mértem többet, de fogadni merek hogy ekkor a benzines már 10 körül eszik a szivató "odateszi" az anyagot rendesen hidegben

én az y17dti-s ASTRA caravánomba sem mértem 6.5-nél többet télen tele villanyorákkal /db 1.5 kg +sallangok szerszám furogép stb-stb.mindössze idöben kell a légszüröt cserélni /10000/km. kb +1Qval több a kocsi sulya munkanapokon.

Link to comment
Megosztás:

pontosan, y17dt motor corsaban max 6 liter, még soha nem mértem többet, de fogadni merek hogy ekkor a benzines már 10 körül eszik a szivató "odateszi" az anyagot rendesen hidegben

én az y17dti-s ASTRA caravánomba sem mértem 6.5-nél többet télen tele villanyorákkal /db 1.5 kg +sallangok szerszám furogép stb-stb.mindössze idöben kell a légszüröt cserélni /10000/km. kb +1Qval több a kocsi sulya munkanapokon. + 2 fő. 750 km -nél jelez a soherjelző 42-45 l gasoil.

Link to comment
Megosztás:

És tegyük hozzá, hogy önmagában egy G Caravan 1360kg-ot nyom.

De ezt az aggódást nem értem. Az adagolót mechanikailag jószerivel csak a bizonytalan eredetű gázolajjal történő "spórolás" nyírja ki. Az elektronikát pedig a felszivárgó gázolajtól kell távoltartani (évente - félévente a csatit lehúzva ellenőrizni), amúgy pedig a rezgéstől elengedő forrasztások okozhatnak problémát, de ez szintén orvosolható.

Teljesen fölösleges világvége hangulatba kergetni magatokat. Aki erre mégis hajlamos, annak ott vannak a remekbeszabott tömegközlekedési jegyek-bérletek viharvert járművekre, időhöz és útvonalhoz kötve, de javításukért, értékükért fájjon másnak a feje. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

én az y17dti-s ASTRA caravánomba sem mértem 6.5-nél többet télen tele villanyorákkal /db 1.5 kg +sallangok szerszám furogép stb-stb.mindössze idöben kell a légszüröt cserélni /10000/km. kb +1Qval több a kocsi sulya munkanapokon.

Ennyire érzékeny a levegőszűrő cserére? Az enyimben 14500km van, de még gyári, 20e körül akartam cserélni....Nem érdemes rá várni? (Z14XEP)

Link to comment
Megosztás:

Ennyire érzékeny a levegőszűrő cserére? Az enyimben 14500km van, de még gyári, 20e körül akartam cserélni....Nem érdemes rá várni? (Z14XEP)

Az olajcseréhez kötve szoktam szűrőket cserélni (max. 15 ekm), így nem merül feledésbe és meg is éri.

Link to comment
Megosztás:

Ennyire érzékeny a levegőszűrő cserére? Az enyimben 14500km van, de még gyári, 20e körül akartam cserélni....Nem érdemes rá várni? (Z14XEP)

én 10000-ént szoktam cserélni de nézd meg és rájössz hogy mit szür ki és mi marad a légszürőházban és még igy is majdnem fekete a sárga szürö .....

Link to comment
Megosztás:

Az olajcseréhez kötve szoktam szűrőket cserélni (max. 15 ekm), így nem merül feledésbe és meg is éri.

annak idején még benyás koromban szoktam meg de az elözö F-ASTRA diesel karavánom nem tudom miért de nagyon érzékeny volt a csereperiodusra ugyhogy nem sajnálom azt a 800-900 ft-ot a betétér a csere pedig 5 perc.fogyiban észre lehet venni............

Link to comment
Megosztás:

annak idején még benyás koromban szoktam meg de az elözö F-ASTRA diesel karavánom nem tudom miért de nagyon érzékeny volt a csereperiodusra ugyhogy nem sajnálom azt a 800-900 ft-ot a betétér a csere pedig 5 perc.fogyiban észre lehet venni............

Akkor asszem jövő héten megrendelem a Birner online katalógusban, és kicserélem. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy bármelyik autosboltba bemész mciszám alapján seperc alatt kapsz.....

Náluk vásárlok, meg jövő héten dolgozok, addig szerintem nem megyek a városba.

A katalógusban látom az aktuális készletet/árat, ezért szeretek ott vásárolni, itthol megrendelem, odamegyek odaadják és kész. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.