Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
  Handbrake írta:
Na akkor egy fényképet vagy valamit dobjál, mert nem tom hova kötötted?B) Vízuális tipus vagyok!

THX!

Értelemszerűen kell bekötni.

Beáramló levegő irányába pl.-hűtő mellé-,lecsöppenő ágat-egy olyan helyre ahol el tud távozni a kiszívott anyag,a harmadik ágat a "vákuumot"-ahonnan szivárog az oil-

Szerintem pofon egyszerű :D .vagy nem??????? B)

Elküldve
  csabela írta:
Értelemszerűen kell bekötni.

Beáramló levegő irányába pl.-hűtő mellé-,lecsöppenő ágat-egy olyan helyre ahol el tud távozni a kiszívott anyag,a harmadik ágat a "vákuumot"-ahonnan szivárog az oil-

Szerintem pofon egyszerű :D .vagy nem??????? B)

de a rögzítés, meg stb. Vagy már levédetted?B)

Adagolón kívülről is látható helyen csöpög az gasoil?

Nem belöl szakad el valami és a belső elektromos vezetékeken kúszik fel?

Valakinek nincs egy ilyen adagoló képe?

Elküldve
  csabela írta:
Értelemszerűen kell bekötni.

Beáramló levegő irányába pl.-hűtő mellé-,lecsöppenő ágat-egy olyan helyre ahol el tud távozni a kiszívott anyag,a harmadik ágat a "vákuumot"-ahonnan szivárog az oil-

Szerintem pofon egyszerű B) .vagy nem??????? B)

Szia!

Én ezt nem igazán értem, de honnan szívsz ki mit??? A gázolaj lentről szokott szivárogni az adagoló aljáról. Hová kötötted a kiszívó cső végét? Magyarázd el légyszi részletesen, mert nagyon kiváncsi vagyok.

Üdv: András

Elküldve
  Bandi25Bp írta:
Szia!

Én ezt nem igazán értem, de honnan szívsz ki mit??? A gázolaj lentről szokott szivárogni az adagoló aljáról. Hová kötötted a kiszívó cső végét? Magyarázd el légyszi részletesen, mert nagyon kiváncsi vagyok.

Üdv: András

Igen az adagoló aljáról a TCV szelepről szivárog fel egy kábelkötegbe,ami megy a vez.egységbe.Itt már te szabod meg ,hová is tegyed az elszívó ágat.

Teheted a szelephez,kábelkötegbe,a csatlakozóba.Azt,hogy ki hová és milyen módon oldja meg a rögzítést azt már a saját kreativitására bízom.de nem kell megilyedni ettől a művelettől.nem a legesztétikusabb-de szerintem ennyit megér- B)

Ugye,hogy nem is bonyolult-nekem azóta nincs gázolaj a csatiban B)

Elküldve
  csabela írta:
Igen az adagoló aljáról a TCV szelepről szivárog fel egy kábelkötegbe,ami megy a vez.egységbe.Itt már te szabod meg ,hová is tegyed az elszívó ágat.

Teheted a szelephez,kábelkötegbe,a csatlakozóba.Azt,hogy ki hová és milyen módon oldja meg a rögzítést azt már a saját kreativitására bízom.de nem kell megilyedni ettől a művelettől.nem a legesztétikusabb-de szerintem ennyit megér- B)

Ugye,hogy nem is bonyolult-nekem azóta nincs gázolaj a csatiban B)

Szia!

Én a saját autómon kicseréltem a szelepet, szivárgás megszünt, nekem ez a megoldás érte meg, így legalább nem áznak a kábelek tovább. Nem tudom, hogy a Te esetetben a hibás szelep szivárgása a későbikben erősödik-e majd?

Arra is gonoltam ha egyszer sok időm lesz akkor azt a kiszedett szelepet megnyom levegővel, hátha meglátom, hogy a műanyag résznél hol van megrepedve, vagy hol enged át.

Szerintem azt azért nézd meg, hogy a lenti adagoló elektronika kábelei nem gázolajosak-e, mert annak a vezetékei is abba a kötegbe mennek bele.

Üdv: András

Elküldve
  Bandi25Bp írta:
Szia!

Én a saját autómon kicseréltem a szelepet, szivárgás megszünt, nekem ez a megoldás érte meg, így legalább nem áznak a kábelek tovább. Nem tudom, hogy a Te esetetben a hibás szelep szivárgása a későbikben erősödik-e majd?

Arra is gonoltam ha egyszer sok időm lesz akkor azt a kiszedett szelepet megnyom levegővel, hátha meglátom, hogy a műanyag résznél hol van megrepedve, vagy hol enged át.

Szerintem azt azért nézd meg, hogy a lenti adagoló elektronika kábelei nem gázolajosak-e, mert annak a vezetékei is abba a kötegbe mennek bele.

Üdv: András

Ezt a szelepet szeretném én is kicseréltetni.Te mennyiért szerezted be?Ha jol emlékszem az extremediesel-t írtad?

Elküldve
  Handbrake írta:
de a rögzítés, meg stb. Vagy már levédetted?B)

Adagolón kívülről is látható helyen csöpög az gasoil?

Nem belöl szakad el valami és a belső elektromos vezetékeken kúszik fel?

Valakinek nincs egy ilyen adagoló képe?

az adagolon van egy el. szelep annak a vezetékén kuszik fel agasoil.a csatiba............

Elküldve
  csabela írta:
Igen az adagoló aljáról a TCV szelepről szivárog fel egy kábelkötegbe,ami megy a vez.egységbe.Itt már te szabod meg ,hová is tegyed az elszívó ágat.

Teheted a szelephez,kábelkötegbe,a csatlakozóba.Azt,hogy ki hová és milyen módon oldja meg a rögzítést azt már a saját kreativitására bízom.de nem kell megilyedni ettől a művelettől.nem a legesztétikusabb-de szerintem ennyit megér- B)

Ugye,hogy nem is bonyolult-nekem azóta nincs gázolaj a csatiban B)

miféle elszivoágrol beszélsz amikor kötegbe van az a vez. amin feljön a naftalin.

Elküldve (edited)
  petya085 írta:
Sziasztok!

Következő a kérdésem,apunak van egy G astra-ja(Y17DTL),és arra figyeltünk ma fel a vonat sorompónál hogy pulzál az alapjárat,de viszont a fordulatszámmérő mozdulatlan,én valami vákum dologra gondolok,szerintetek??valakinek volt ilyen hasonló??

Módosítva : palibá
Elküldve
  astra írta:
miféle elszivoágrol beszélsz amikor kötegbe van az a vez. amin feljön a naftalin.

Az én esetemben a FESTO(pneumetikában használják)cső végét teszed az elszívandó helyre.A másik végét pedig(mint már írtam a levegőcsövekhez használt osztóba kötöd).FONTOS-a megfelelő ágakat a megfelelő helyre illeszd B)

Szerelés előtt próbáld ki,hogy melyik ágat merre,hová kösd(beáramló,"VÁKUUM"elszívó,lecsöpögő),mert nem mindeggy a levegő iránya sem.

Jó munkát hozzá!!!! B)

Elküldve
  csabela írta:
Az én esetemben a FESTO(pneumetikában használják)cső végét teszed az elszívandó helyre.A másik végét pedig(mint már írtam a levegőcsövekhez használt osztóba kötöd).FONTOS-a megfelelő ágakat a megfelelő helyre illeszd B)

Szerelés előtt próbáld ki,hogy melyik ágat merre,hová kösd(beáramló,"VÁKUUM"elszívó,lecsöpögő),mert nem mindeggy a levegő iránya sem.

Jó munkát hozzá!!!! B)

az a baj hogy én vizuális tipus vagyok igy nem tudom hogy hova merre csináljam a dolgokat mert ez nekem nem a szakmám csak szeretek vele foglalkozni mert szeretem az OPEL-t talán 1 foto

  • 3 weeks later...
Elküldve
  csabela írta:
Aki tud segíteni az írjon,nagyon szorít az idő!

köszi mindenkinek! :D

szia milyen motorral van szerelve a kocsid mert lehet hogy van hozzá alkatrészem mert vp44 adagolóim vannak

Elküldve

Sziasztok

Egy 1999-es évjáratú X17DTL-es G Astrával kapcsolatban vannak gondjaim. A tünet a következő: ha egyenletes terheléssel haladunk, gyorsítás lassítás nélkül, kb2000-3000 fordulat között pár perc múlva kigyullad a Check Engine lámpa, motor vészüzem, fordulatszám korlátozás. Ha adok egy teljes gázt a lámpa elalszik, és a motor újra húz. Az eltárolt hibakód a P0400, ami a kipufogógáz-visszavezető rendszer hibás visszavezetésére utal. Az EGR visszavezetést ennél a típusnál egy elektromos mágnesszelep által vezérelt, vákumos szelep végzi. Műhelykörülmények között nem lehet a lámpát "felgyújtani", csak terhelve. Adatblokkban / élő adatok / az EGR kivezérlése 1 vagy 95%. Dízelt viszonylag ritkán csinálunk, de nem kellene köztes szabályzott értékeknek is megjelenni? Pl: 38% Esetleg pont ilyen részterheléses üzemben? A Check Engine lámpa felgyulladásának pillanatában az EGR szelep kivezérlés leesik 1%-ra, a légtömegmérő feszültsége kb 200mg/lökettel hirtelen felugrik - ebből talán az következik, hogy az eddig nyitvalevő EGR szelep tényleg bezáródott - . Amiket már ezzel kapcsolatban ellenőriztem: Az EGR szelep vákumkamra nem lyukas, a dugattyú nem szorul. A vákumot szabályzó elektromos szelep már nem ennyire egyértelmű. Bár az ellenállása jó, tápfeszültság hatására a szelep nyit -zár, de ha vákumpumpával ellenőrzöm a szelepet az AUTODATA-ban szereplő "lezár" és "nyit" utakat nem tudom egyértelműen kimérni. Például: létezik hogy ha a szelep nem ad vákumot az EGR membránnak, akkor a depresszor folyamatos falslevegőt szív az elektromos vezérlőszelepen keresztül? És mi van a fékrásegítés hatásfokával?

Elküldve

Helló!

MOBIL1 ESP Formula 5W-30 motorolajat töltöttem az autómba (Z17DTL) a legutóbbi olajcserénél.

Az olaj nem rendelkezik az Opel által elfogadott GM-LL-B025 tanusítvánnyal.

Ez ugye nem gond?

Elküldve
  bagibetyar írta:
Helló!

MOBIL1 ESP Formula 5W-30 motorolajat töltöttem az autómba (Z17DTL) a legutóbbi olajcserénél.

Az olaj nem rendelkezik az Opel által elfogadott GM-LL-B025 tanusítvánnyal.

Ez ugye nem gond?

Nem véletlen, hisz 40es olajakat ír elő a dieselnek. Az ESP 5W30at mi benyásba rakjuk. Sajátba csak Mobil-t használok, abból is a 0W40est /Protection Formula néven érhető el/.

Elküldve
  ENDYKA írta:
Nem véletlen, hisz 40es olajakat ír elő a dieselnek. Az ESP 5W30at mi benyásba rakjuk. Sajátba csak Mobil-t használok, abból is a 0W40est /Protection Formula néven érhető el/.

Szóval csak azért kérdeztem, mert HIVATALOS OPEL szervízben csináltattam az előző olajcserét, amikor is SHELL Helix Ultra AG 5W-30-as olajat töltöttek bele.

Akkor azt mondták, hogy ez való bele.

Lehet, hogy csak el akarták nekem adni az olajat?

Elküldve
  bagibetyar írta:
Szóval csak azért kérdeztem, mert HIVATALOS OPEL szervízben csináltattam az előző olajcserét, amikor is SHELL Helix Ultra AG 5W-30-as olajat töltöttek bele.

Akkor azt mondták, hogy ez való bele.

Lehet, hogy csak el akarták nekem adni az olajat?

jó az is bele...

Elküldve

hello sziasztok, lenne 1 furcsa kerdesem , y17dti motorvezerlo elektronika dobozan ( aluminium a motor tetejen) van ket csatlakozo,

az egyikben rendre megjelenik uzemanyag( dizel) es nem tudom honnan, minden mukodik rendesen, de eleg aggaszto a jelenseg

aki tud nekem segiteni az valaszoljon.

koszi

Elküldve

hello sziasztok, lenne 1 furcsa kerdesem , y17dti motorvezerlo elektronika dobozan ( aluminium a motor tetejen) van ket csatlakozo,

az egyikben rendre megjelenik uzemanyag( dizel) es nem tudom honnan, minden mukodik rendesen, de eleg aggaszto a jelenseg

aki tud nekem segiteni az valaszoljon.

koszi

Elküldve
  bagibetyar írta:
Szóval csak azért kérdeztem, mert HIVATALOS OPEL szervízben csináltattam az előző olajcserét, amikor is SHELL Helix Ultra AG 5W-30-as olajat töltöttek bele.

Akkor azt mondták, hogy ez való bele.

Lehet, hogy csak el akarták nekem adni az olajat?

nekem is 5w-30as olajat tett bele a (nem markaszervizes) szerelom. (2.2 DTI)

Elküldve
  zoltanbe írta:
hello sziasztok, lenne 1 furcsa kerdesem , y17dti motorvezerlo elektronika dobozan ( aluminium a motor tetejen) van ket csatlakozo,

az egyikben rendre megjelenik uzemanyag( dizel) es nem tudom honnan, minden mukodik rendesen, de eleg aggaszto a jelenseg

aki tud nekem segiteni az valaszoljon.

koszi

olvass vissza és megtalálod a gondot de itt az a baj hogy van egy szelep az adagoló oldalán és annak megreped a háza és a nyomás hatására felkerül a gasoil. a csatiba nagyon sürgösen szüntetesd meg mert nagyon huzos az elektronoika cseréje /200000-300000/ft is lehet .én már tul vagyok rajta

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!!!!

Aszem jó helyre írok ha nem off.

DIZEL g astra....

Mi a legjobb olaj bele???? Van-e hozzá METABOND-os kiegészítő?

Válaszaitokat előre is köszönöm!!!!

Opel16v - vágja ezt a témát.... dizelben is? :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.