Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
Bizony!

Az új 1.9JTD és 1.3JTD pedig a Fiat-tl érzekzik.(sajnos...)

mért sajnos?

tök jók, jól mennek, és nincs velük sok baj....

Elküldve
mért sajnos?

tök jók, jól mennek, és nincs velük sok baj....

Nekem jobban tetszett volna,ha a német anyavállalat az Isuzuval folytatta volna tovább a kapcsolatot. :sowwy:

Elküldve
Már ne is haragudj,de hol olvastál ennyi marhaságot? :sowwy:

Az 1,7-esben alapjait nézve kétféle volt:

-az opel motoros(17YD,17DR,X17DTL) ezek mind az 1.6-os dízel leszáramazottai

-az Isuzu féle(TC4EE1)

Az opel dízelt is tovább fejlesztették,az adagoló kapott elektronikát.

A 2.0-ás motor is saját fejlesztés volt,a subaru mostanság jött ki az első saját dízel motorjával,semmi köze nem lehet ehhez a motorhoz és nincs is.

Az,hogy a 2.0-ás motorok(ide tartozik a 2.2-is) adagolói nem túl hosszú életűek,leginkább az adagoló tervezési hibája(radiáldugattyús)és az elektronika sérülékenysége okozza,az adagolót nem az Opel tervezte,az Bosch.

Igen, igen, az hallottam, hogy az 1,3JTD Fiat motorok is nagyon megbízhatóak, éj jó teljesítményt adnak le. Ezt a sok "zöldséget" hallottam olyan embertől, aki régebb óta és mélyebben van benne ezekben az információ áramlásokban, mint én, így komolyan vettem. Az biztos, hogy egy motor kifejlesztéséhez nem kis pénzre, időre és nem kis mérnöki gárdára lehet szükség, mellyel nem is biztos, hogy minden autógyártó cég rendelkezik. Erre gondoltam, amikor azt írtam, h. az opel nem tud diesel motort fejleszteni. Az adagoló Bosch, és az elektronikája? Merthogy nem kimondottan minőségi termék, úgy hallani.

Elküldve
Nekem jobban tetszett volna,ha a német anyavállalat az Isuzuval folytatta volna tovább a kapcsolatot. :lol:

és ez igy van. :sowwy:

Elküldve

Valamiről lemaradtam. Akkor az én Y17DT-m nem ISUZU motoros? Mert a szelepdeknink kívül mindenen ISUZU felirat van.

Meg eddig mindenki azt mondta, hogy az ISUZU motoros és nem OPEL motoros. Valaki gyújtson fényt, mert nem látok a sötétben....

Y17DT ( isuzu 16v ) nem???

Elküldve
Valamiről lemaradtam. Akkor az én Y17DT-m nem ISUZU motoros? Mert a szelepdeknink kívül mindenen ISUZU felirat van.

Meg eddig mindenki azt mondta, hogy az ISUZU motoros és nem OPEL motoros. Valaki gyújtson fényt, mert nem látok a sötétben....

Y17DT ( isuzu 16v ) nem???

isuzu

Elküldve
Igen, igen, az hallottam, hogy az 1,3JTD Fiat motorok is nagyon megbízhatóak, éj jó teljesítményt adnak le. Ezt a sok "zöldséget" hallottam olyan embertől, aki régebb óta és mélyebben van benne ezekben az információ áramlásokban, mint én, így komolyan vettem. Az biztos, hogy egy motor kifejlesztéséhez nem kis pénzre, időre és nem kis mérnöki gárdára lehet szükség, mellyel nem is biztos, hogy minden autógyártó cég rendelkezik. Erre gondoltam, amikor azt írtam, h. az opel nem tud diesel motort fejleszteni. Az adagoló Bosch, és az elektronikája? Merthogy nem kimondottan minőségi termék, úgy hallani.

ebbe má nincsen adagoló... :sowwy:

nagynyomású szivattyú + közös nyomócső + befecskendező szelep van benne....

Elküldve
Ezt a sok "zöldséget" hallottam olyan embertől, aki régebb óta és mélyebben van benne ezekben az információ áramlásokban, mint én, így komolyan vettem.

Inkább olvass utána neten és az opel könyvekben.

Baromira szeretem az ilyen "nagytudású" szakikat,mint az a szerelő is. :sowwy: Beszélnek össze vissza.

Elküldve
mért sajnos?

tök jók, jól mennek, és nincs velük sok baj....

Meglátjuk hosszú távon hogy muzsikálnak majd,én már hallottam a márkaszervízből hideget/meleget ezekről.

Mindenesetre,ami olasz az nálam nem éppen a csúcsszínvonalat képviseli megbízhatósági szempontból,bár lehet ez csak az én rossz beidegződésem. :lol:

A szomszédomban van egy D4D toyota és egy 1.3JTD fiat punci,hát reggel egyből tudom melyik indult be! :lol: Bár amikor én beindítom az enyémet,mindkettőt elnyomom! :sowwy:

Elküldve
Meglátjuk hosszú távon hogy muzsikálnak majd,én már hallottam a márkaszervízből hideget/meleget ezekről.

Mindenesetre,ami olasz az nálam nem éppen a csúcsszínvonalat képviseli megbízhatósági szempontból,bár lehet ez csak az én rossz beidegződésem. :lol:

A szomszédomban van egy D4D toyota és egy 1.3JTD fiat punci,hát reggel egyből tudom melyik indult be! :lol: Bár amikor én beindítom az enyémet,mindkettőt elnyomom! :sowwy:

Japán ver mindent! :lol:

Elküldve

Sziasztok!

G Astra 2.0 dti autóm van. Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy reggelente amikor indítom, iszonyatosan füstöl. Elindulás után már egyáltalán nem, csak az indítás pillanatában köp ki egy hatalmas füstfelhőt. Az autóban 70000 km van, pöccre indul semmi más problémám nincsen vele. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném. Remélem nem adagoló probléma lesz! B)

Elküldve
Sziasztok!

G Astra 2.0 dti autóm van. Olyan problémával fordulok hozzátok, hogy reggelente amikor indítom, iszonyatosan füstöl. Elindulás után már egyáltalán nem, csak az indítás pillanatában köp ki egy hatalmas füstfelhőt. Az autóban 70000 km van, pöccre indul semmi más problémám nincsen vele. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném. Remélem nem adagoló probléma lesz! B)

http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/070716a/

Esetleg elképzelhető, hogy nálam is ez a probléma? B)

Elküldve

sziasztok érdeklödnék hogy mitöl lehet az hogy a kocsi nehezen éri el az üzemi höfokot kb olyan 20perc városi menet után éri el a 80 fokot de ha kimegyek országutra akkor ugy viszahül""" hogy a mutató nem is mutat semmi hőfokot (mint ha hideg lenne a motor ) A termosztát jó ! a müszerfal órája jó ! és a hőgombák is !! és mégis ezt csinálja ,mitöl lehet ez ???

válaszokat elöre is köszönöm

Elküldve
sziasztok érdeklödnék hogy mitöl lehet az hogy a kocsi nehezen éri el az üzemi höfokot kb olyan 20perc városi menet után éri el a 80 fokot de ha kimegyek országutra akkor ugy viszahül""" hogy a mutató nem is mutat semmi hőfokot (mint ha hideg lenne a motor ) A termosztát jó ! a müszerfal órája jó ! és a hőgombák is !! és mégis ezt csinálja ,mitöl lehet ez ???

válaszokat elöre is köszönöm

Biztossan jó a termosztát?

Amit leírtál, hogy kimész országutra és kapásból visszahűl, az a termosztátra vezethető vissza!

Egyszerű proba, 1-2 percet mész vele, és ha ahűtő felé vezető cső is meleg, illetve a hűtő is langyos akkor a termosztátod csere!(99% hogy az a rossz)

Elküldve
sziasztok érdeklödnék hogy mitöl lehet az hogy a kocsi nehezen éri el az üzemi höfokot kb olyan 20perc városi menet után éri el a 80 fokot de ha kimegyek országutra akkor ugy viszahül""" hogy a mutató nem is mutat semmi hőfokot (mint ha hideg lenne a motor ) A termosztát jó ! a müszerfal órája jó ! és a hőgombák is !! és mégis ezt csinálja ,mitöl lehet ez ???

válaszokat elöre is köszönöm

T E R M O S Z T Á T......................

Elküldve
Biztossan jó a termosztát?

Amit leírtál, hogy kimész országutra és kapásból visszahűl, az a termosztátra vezethető vissza!

Egyszerű proba, 1-2 percet mész vele, és ha ahűtő felé vezető cső is meleg, illetve a hűtő is langyos akkor a termosztátod csere!(99% hogy az a rossz)

ha megyek 1-2 percet a hütő felé vezető cső hideg a motor meg meleg"" ez azt jelenti hogy a termosztát jóóóóó, sött még azt is kiprobáltam (igy a legbiztosabb)hogy kivettem a termosztátot és beleraktam egy kis fazékba amibe meleg viz volt és gyönyörűen kinyitot annyi hőfoknál ami rá van irva a termosztátra!!! és mégis ezt csinálja a kocsi B)

Elküldve
ha megyek 1-2 percet a hütő felé vezető cső hideg a motor meg meleg"" ez azt jelenti hogy a termosztát jóóóóó, sött még azt is kiprobáltam (igy a legbiztosabb)hogy kivettem a termosztátot és beleraktam egy kis fazékba amibe meleg viz volt és gyönyörűen kinyitot annyi hőfoknál ami rá van irva a termosztátra!!! és mégis ezt csinálja a kocsi B)

Én azért megnézném mégegyszer a vizgombákat is.Nekem az Astra F-m produkálta ezeket a jelenségeket.

Elküldve
Annál a szívósori vizgomba volt beteg.

igen az astra f -ben van szivósori vizgomba de ebben nincs ebbe egy van ez méri a hömérségletet meg hogy kell e még izzitani a kocsinak . az tuti hogy jó mert tech 2 -vel megnétünk és szépen müködik

Elküldve

Látom te azért konyítasz a dolgokhoz.Tudnál nekem tanácsot adni?A 82 le-s dieselemböl szeretnék egy kicsit többet kihozni.Nem brutál tuningra gondolok,csupán 100-110le-re.Mit lehetne tenni?A chipet végsö megoldásként vetném be.Inkább valami motorbarátabb megoldásra gondolok.

Elküldve

Ha normális a progi akkor az a leg motorbarátabb.... B)

Én már közel 3 éve nyúzom a nem gyári motorvezérlő progival..... B)

ENDYKA se ma kezdte, mondjuk neki más is lett alakítva.

Elküldve
ENDYKA se ma kezdte, mondjuk neki más is lett alakítva.

Thenksz, ó nagy fehér Mártensz! B)

De, hogy a témánál maradjak: kerüld az olcsó chippelési lehetőségeket, mert nem lesz Yo a kocsidhoz...nekem a kipuffal valamint a motor optimalizálással cak und púder: 250-be fájt anno..de nagyon megérte..már 50.000kmert csavartam a gépbe azóta..csak ajánlani tudom! B)

Elküldve
Thenksz, ó nagy fehér Mártensz! B)

De, hogy a témánál maradjak: kerüld az olcsó chippelési lehetőségeket, mert nem lesz Yo a kocsidhoz...nekem a kipuffal valamint a motor optimalizálással cak und púder: 250-be fájt anno..de nagyon megérte..már 50.000kmert csavartam a gépbe azóta..csak ajánlani tudom! B)

Lehetne konkrétabban?

Mondjuk ajánlott cég, márka, programozó, mi mit hozott a teljesítményt ill. a fogyit illetően.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.