Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia!

Z17DTL motornál a vízpumpát nem a vezérműszíj hajtja hanem a MicroV szíj, örök hála ezért a tervezőjének.

Jó pár motort szétszedttem már a megszorult, széthullott vízpumpa miatt azoknál ahol a vezérműszíj hajtja.

Üdv: András

Akkor az rendben!

De a helytelen előfeszítéssel, görgő megszorulással még könnyen elb@szható a dolog..... -én meg ilyet láttam..... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Köszönöm a hozzászólásokat, még futok egy pár kört mind a szerelővel, mind az alkatrésszel kapcsolatban, mert nem igazán szeretném Én fizetni a javítási költségeket.

Egyébként kb 80 km/h-val mentem egyenletes tempóban.

A motornak a hengerfejen kívül nem lett baja, szerencsére.

A feszítőgörgő az a fajta, amelyikből a kiálló rugót kell beakasztani.

Vízpumpát nem cseréltettem, mert azt nem a vezérműszíj hajtja.

Még egyszer köszönöm a hozzászólásokat, ha valami fejlemény van, írok.

István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! Az a problémám, hogy van egy 2003/10 évjáratú 1,7 CDTi kombi Astrám (motorkód: Z17DTL). Az autóban 81.600 km van, és mivel használtan vettem egy éve, úgy gondoltam, jobb a békesség, és kicseréltetem a vezérműszíjat. Egyébként a kocsival semmi gond nem volt. Megvettem az alkatrészeket, és egy szerelő ismerősöm, aki a korábbi autóimat is szerelte, végezte a műveletet. A csere után kb. 30 km-t mentem, amikor a motortér felől egy csattanást hallottam, a kocsi leállt, a motorháztető felnyitása után a vezérműtengely fogaskerekétől a burkolat alól füst szállt fel. Sajnos a szíj átugrott. Amikor lebontottuk a burkolatot látszott, hogy a szíjnak már csak a negyede volt meg, de ez nem volt elszakadva. A többi része cafatokban lógott a fogaskerekeken, és egy nagyobb csomó beszorult a feszítőgörgő alá úgy, hogy az teljesen megszorult (csak igen nagy erőfeszítés után sikerült megmozdítani). Egyébként úgy látszott, hogy minden a helyén van.

A srác, aki csinálta, állítja, hogy Ő mindent a helyére tett vissza, biztosan a szíj, vagy a görgő volt a hibás. Felhívtam az üzletet (Bárdi autó), ahol vettem a készletet (SKF típusú vezető-, feszítő görgő, szíj, stb.), ők azt mondják, hogy ezzel az alkatrésszel még nem volt gond.

Azt kérdezném, hogy találkozot-e már valaki közületek hasonló dologgal, és hogy szerintetek mi lehetett a gond!

Előre is köszi!

István

igen találoztam az olajszívattyú bordáskerekének csavarja nincs meghhúzva gyárilag eléggé mel lerögzitve sincs

igy az kiszokott lazulni és a szíjat is viszi....

elötte nem volt hang?

Link to comment
Megosztás:

igen találoztam az olajszívattyú bordáskerekének csavarja nincs meghhúzva gyárilag eléggé mel lerögzitve sincs

igy az kiszokott lazulni és a szíjat is viszi....

elötte nem volt hang?

Én is jártam így, szerencsémre a vezérlés nem küszálódott össze. Csak a bordáskereket kellett cserélnem.

Link to comment
Megosztás:

igen találoztam az olajszívattyú bordáskerekének csavarja nincs meghhúzva gyárilag eléggé mel lerögzitve sincs

igy az kiszokott lazulni és a szíjat is viszi....

elötte nem volt hang?

ez szerintem az Y17DT re jellemző, nem a Z17DTL re... vagyis én idáig csak Y17DT találkoztam ilyen problémával...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vagy egy nagy problémám:

Eddig élvezhettem a 2.0 DTi áldásos hatását, de egyszer csak megállt. Hozzáértő (?) emberek megállapították, hogy adagológond, remélhetőleg elektronikajavítással/cserével megoldható. Aztán továbbmentek, mostmár nem segít csak a komplett adagolócsere...

Kérésem lenne, hogy ha tudtok jó, megbízható helyet, ahonnan beszerezhető 99-es évjáratú G Astrához adagoló, akkor lécci írjátok meg ide:

pmatthew@freemai.hu

Előre is köszi!

P. Máté

Helló!

Amit tudok ezzel kapcsolatban segíteni, hogy menj fel a totalcar oldalára, majd ott a népítéletből szemezgess, sok okosság tudható meg, és nem utolsó sorban rengeteg pénz takarítható meg.

http://totalcar.hu/nepitelet/?op=tipus&cat_id=520

Link to comment
Megosztás:

Szépjóestét mindenkinek!

A problémám a következő:

nemrég vettem egy 1,7 CDTI-s motoros G Astrát - igaz használtan, és úgy tűnik, a korábbi vezetési, váltási stílusommal nem teljesen úgy jár a motor, ahogy szeretném. Ez alatt azt értem, hogy amikor kuplungolok, akkor felpörög "kissé" (300-500forg/percet is felugrik a fordulatszám mérő) a motor, holott az előző F-es astrámnál nem volt ilyen problémám. Olyan mintha - hogy érthető legyen amit szeretnék írni, amikor még benyomom a kuplungot, akkor nem venném vissza időben a gázt, és felbőg a motor.

Tapasztalt már valaki hasonlókat?

Azt is megfigyeltem, hogy reggel, hideg hidegebb időben, indulásnál ugyanezzel a váltási stílusommal nem csinálja mindezt, sőt még kicsit érezni a motorféket, ami azt jelenti, hogy majdnem együtt nyomom a kuplungot és engedem a gázt. Mikor viszont felmelegszik az idő, nem érezni a motorféket, akkor jön a felpörgés - pedig nem kuplungolok másként.

Esetleg van-e ötletetek, hogy mi lehet a gond? Találkozott-e hasonlóval?

Lehet csak én vagyok béna, de kezd kissé gyanús lenni a dolog...

Egyébként az alapjárat normális, nem ingadozik, semmi gond vele ezt leszámítva.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat, segítségeket!

Tisztelettel: agyszivacs

Link to comment
Megosztás:

Szépjóestét mindenkinek!

A problémám a következő:

nemrég vettem egy 1,7 CDTI-s motoros G Astrát - igaz használtan, és úgy tűnik, a korábbi vezetési, váltási stílusommal nem teljesen úgy jár a motor, ahogy szeretném. Ez alatt azt értem, hogy amikor kuplungolok, akkor felpörög "kissé" (300-500forg/percet is felugrik a fordulatszám mérő) a motor, holott az előző F-es astrámnál nem volt ilyen problémám. Olyan mintha - hogy érthető legyen amit szeretnék írni, amikor még benyomom a kuplungot, akkor nem venném vissza időben a gázt, és felbőg a motor.

Tapasztalt már valaki hasonlókat?

Azt is megfigyeltem, hogy reggel, hideg hidegebb időben, indulásnál ugyanezzel a váltási stílusommal nem csinálja mindezt, sőt még kicsit érezni a motorféket, ami azt jelenti, hogy majdnem együtt nyomom a kuplungot és engedem a gázt. Mikor viszont felmelegszik az idő, nem érezni a motorféket, akkor jön a felpörgés - pedig nem kuplungolok másként.

Esetleg van-e ötletetek, hogy mi lehet a gond? Találkozott-e hasonlóval?

Lehet csak én vagyok béna, de kezd kissé gyanús lenni a dolog...

Egyébként az alapjárat normális, nem ingadozik, semmi gond vele ezt leszámítva.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat, segítségeket!

Tisztelettel: agyszivacs

A benzinesnel is van hasonlo, ha kicsit korabban visszaengeded a gazt, akkor nem fog elojonni :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

ez szerintem az Y17DT re jellemző, nem a Z17DTL re... vagyis én idáig csak Y17DT találkoztam ilyen problémával...

ajjjajjj.....

Milyen hangot kell előtte hallani?

Nekem van egy hangfelvételem amit készítettem, de foggalmam sincs mi lehet az. Már korábban is írtam róla, hogy foggalmam sincs mi lehet ez a hang. De most már kezdek ijedezni..... Általában alacsony fordulaton jön elő, és gázfröccsre elhalkul, vagy teljesen megszűnik, de van, hogy ha picit eröltetem, 2-ban indulás, vagy előhozható behúzott kézífékkel is. Szal erre a mai napig nem tudok rájönni mi lehet.

Akit érdekel a hang írjon nekem a PM-et, és e-mailcímre átküldöm.

Érdekes dolog, ja és az enyém Y17DT... 44 000 km

Link to comment
Megosztás:

Szépjóestét mindenkinek!

A problémám a következő:

nemrég vettem egy 1,7 CDTI-s motoros G Astrát - igaz használtan, és úgy tűnik, a korábbi vezetési, váltási stílusommal nem teljesen úgy jár a motor, ahogy szeretném. Ez alatt azt értem, hogy amikor kuplungolok, akkor felpörög "kissé" (300-500forg/percet is felugrik a fordulatszám mérő) a motor, holott az előző F-es astrámnál nem volt ilyen problémám. Olyan mintha - hogy érthető legyen amit szeretnék írni, amikor még benyomom a kuplungot, akkor nem venném vissza időben a gázt, és felbőg a motor.

Tapasztalt már valaki hasonlókat?

Azt is megfigyeltem, hogy reggel, hideg hidegebb időben, indulásnál ugyanezzel a váltási stílusommal nem csinálja mindezt, sőt még kicsit érezni a motorféket, ami azt jelenti, hogy majdnem együtt nyomom a kuplungot és engedem a gázt. Mikor viszont felmelegszik az idő, nem érezni a motorféket, akkor jön a felpörgés - pedig nem kuplungolok másként.

Esetleg van-e ötletetek, hogy mi lehet a gond? Találkozott-e hasonlóval?

Lehet csak én vagyok béna, de kezd kissé gyanús lenni a dolog...

Egyébként az alapjárat normális, nem ingadozik, semmi gond vele ezt leszámítva.

Köszönöm előre is a hozzászólásokat, segítségeket!

jobban figyelj a lábtechnikádra egyébként ezek nem bowdenes motorok az én y17dti-m is megcsinálja ezt ha nem figyelek oda.........

Tisztelettel: agyszivacs

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségeteket!

Akkor ebből adódik az, hogy az F astramnál nem volt ilyen?

Egyébként légtömegmérő probléma milyen rendellenességet eredményez?

Ma már kevesebbet pörgött fel, mert jobban odafigyeltem. És az, hogy a motorfék ilyenkor nem érződik, az normális?

Miért nem vettem ezen az áron 10db biciklit, ott bowdenek vannak, ennek a durva lábnak ez kell lehet. :sowwy:

Egyébként honnan tudni, hogy ISUZU motoros-e?

Valaki nekem azt mondta erre, hogy már gyakorlatilag mindent a GM gyárt, csak a licencet vették meg az ISUZU-tól, tehát a motor az ISUZU tervezés és minőség, független attól, ki gyártja.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

ajjjajjj.....

Milyen hangot kell előtte hallani?

Nekem van egy hangfelvételem amit készítettem, de foggalmam sincs mi lehet az. Már korábban is írtam róla, hogy foggalmam sincs mi lehet ez a hang. De most már kezdek ijedezni..... Általában alacsony fordulaton jön elő, és gázfröccsre elhalkul, vagy teljesen megszűnik, de van, hogy ha picit eröltetem, 2-ban indulás, vagy előhozható behúzott kézífékkel is. Szal erre a mai napig nem tudok rájönni mi lehet.

Akit érdekel a hang írjon nekem a PM-et, és e-mailcímre átküldöm.

Érdekes dolog, ja és az enyém Y17DT... 44 000 km

:-(

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségeteket!

Akkor ebből adódik az, hogy az F astramnál nem volt ilyen?

Egyébként légtömegmérő probléma milyen rendellenességet eredményez?

Ma már kevesebbet pörgött fel, mert jobban odafigyeltem. És az, hogy a motorfék ilyenkor nem érződik, az normális?

Miért nem vettem ezen az áron 10db biciklit, ott bowdenek vannak, ennek a durva lábnak ez kell lehet. :sowwy:

Egyébként honnan tudni, hogy ISUZU motoros-e?

Valaki nekem azt mondta erre, hogy már gyakorlatilag mindent a GM gyárt, csak a licencet vették meg az ISUZU-tól, tehát a motor az ISUZU tervezés és minőség, független attól, ki gyártja.

Köszi!

az y mot.azok rizszabálok de lehet hogy tévedek nekem bevált az oilt absz. nem eszi az ltm.-nél föleg az hogy 1800-2000 fordulatig rém lomha a jószág a jo ltm.-nél is de korántsem annyira nekem ez az elsö isuzus OPELom de tuti a verda..................

Link to comment
Megosztás:

az y mot.azok rizszabálok de lehet hogy tévedek nekem bevált az oilt absz. nem eszi az ltm.-nél föleg az hogy 1800-2000 fordulatig rém lomha a jószág a jo ltm.-nél is de korántsem annyira nekem ez az elsö isuzus OPELom de tuti a verda..................

Igen, tévedsz :sowwy:

ezt nézd meg és beazonosíthatod a motorod, és a kasznid...

motor azonosítása:

http://www.opel-magazin.hu/m-szaki-inform-...-rtelmez-s.html

és a vasé:

http://www.opel-magazin.hu/m-szaki-inform-...-rtelmez-s.html

a WOL-al kezdődő az opel gyártmány. Ami érdekes lehet még a 11. karakter az pedig az, hogy melyik gyárban gyártották. Az enyém német :lol:

Jó böngészést!

Azért írj, pár sort, hogy mit tapasztaltál, ha nem isuzus. nem veszem meg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Segítségért fordulok hozzátok.

Öcsémnek van egy Astra G 2.0 diesel kombija ami adagoló elektronikás lett .

Olyan szervíz elérhetőséget kérnék tőletek ahol meg tudják javítani az elektronikát és nem beszélnek 2-300 k. Huf mókadíjakat.

Olvastam hogy ez sajna tipushiba és állítólag az elektronikát + a mágnesszelepet 40-60 k Huf ért megjavítják (cserélik)

Segítségeteket előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

sziasztok astra g x17dtl ha eléri az üzemi hömérsékletet a kocsi megál és nem indul be,ha öninditózni akarok forgat de röktön el is indul a hütö ventilátor !!!!!!!!!. Amig visza nem hűl a kocsi addig nem indúl be !!!!!!!!!!!motor kontrol lámpa nem világit

SEGITSÉGET VÁROK!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen, tévedsz :lol:

ezt nézd meg és beazonosíthatod a motorod, és a kasznid...

motor azonosítása:

http://www.opel-magazin.hu/m-szaki-inform-...-rtelmez-s.html

és a vasé:

http://www.opel-magazin.hu/m-szaki-inform-...-rtelmez-s.html

a WOL-al kezdődő az opel gyártmány. Ami érdekes lehet még a 11. karakter az pedig az, hogy melyik gyárban gyártották. Az enyém német :lol:

Jó böngészést!

Azért írj, pár sort, hogy mit tapasztaltál, ha nem isuzus. nem veszem meg :lol:

az opel már csak isuzu 1.7 es dieselt gyárt 99 től :P

elötte volt az opel diesel, az 68 LE volt.

DE minden opelbe eladott motornak opel motorszáma van akár isuzu, akár fiat, akár opel motor az... :sowwy:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Segítségért fordulok hozzátok.

Öcsémnek van egy Astra G 2.0 diesel kombija ami adagoló elektronikás lett .

Olyan szervíz elérhetőséget kérnék tőletek ahol meg tudják javítani az elektronikát és nem beszélnek 2-300 k. Huf mókadíjakat.

Olvastam hogy ez sajna tipushiba és állítólag az elektronikát + a mágnesszelepet 40-60 k Huf ért megjavítják (cserélik)

Segítségeteket előre is köszönöm

ha elektronika akkor mindenhol 2-300 k ról fognak beszélni plusz ki és beszerelés...

keress rá a góglén: kecel adagolójavitó. ők tudnak elektronikát javitani az adagolón, de tudtommal csak kiszerelt adagolót javitanak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Segítségért fordulok hozzátok.

Öcsémnek van egy Astra G 2.0 diesel kombija ami adagoló elektronikás lett .

Olyan szervíz elérhetőséget kérnék tőletek ahol meg tudják javítani az elektronikát és nem beszélnek 2-300 k. Huf mókadíjakat.

Olvastam hogy ez sajna tipushiba és állítólag az elektronikát + a mágnesszelepet 40-60 k Huf ért megjavítják (cserélik)

Segítségeteket előre is köszönöm

Helló!

a #958-as írásomat ha visszaolvasod, akkor ott kiderül, hogy hol, milyen fórumokon tudsz még segítséget találni. Amikor kocsi csere előtt voltam, akkor én az 1,7DTI astrát nézegettem, és felkészültem a hibák kezelésére. Azon a linken egy-két 1,7DTI-s leírásban találhatsz okosságokat. H úgy van, ahogy ott leírják, akkor rengeteg pénzt spórolhatsz, és ismerős, helyi műszerésszel is meg tudod oldani a felmerült problémát.

erre az email címre írtam, és a srác készségesen segített: gattling@freemail.hu

bemásolok ide egy linket, talán segíthet - remélem:

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=...mp;cat_id=63517

Böngéssz, és lesz orvosság.

:sowwy:

joccakát!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

a #958-as írásomat ha visszaolvasod, akkor ott kiderül, hogy hol, milyen fórumokon tudsz még segítséget találni. Amikor kocsi csere előtt voltam, akkor én az 1,7DTI astrát nézegettem, és felkészültem a hibák kezelésére. Azon a linken egy-két 1,7DTI-s leírásban találhatsz okosságokat. H úgy van, ahogy ott leírják, akkor rengeteg pénzt spórolhatsz, és ismerős, helyi műszerésszel is meg tudod oldani a felmerült problémát.

erre az email címre írtam, és a srác készségesen segített: gattling@freemail.hu

bemásolok ide egy linket, talán segíthet - remélem:

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=...mp;cat_id=63517

Böngéssz, és lesz orvosság.

:sowwy:

joccakát!

erröl már én is irtam nem is keveset mert nekem is volt már ilyen gondom................a totalkar-os linkhez annyit hogy irtam arra az emilcimre amiröl ir a márkatárs de a kampo a füle botját sem mozgatta nemhogy a tollát .

Link to comment
Megosztás:

erröl már én is irtam nem is keveset mert nekem is volt már ilyen gondom................a totalkar-os linkhez annyit hogy irtam arra az emilcimre amiröl ir a márkatárs de a kampo a füle botját sem mozgatta nemhogy a tollát .

Hi!

Ez a jóember szét is szedte és meg is csinálta. Remélem neked is sikerül...

http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=57007

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

az y mot.azok rizszabálok de lehet hogy tévedek nekem bevált az oilt absz. nem eszi az ltm.-nél föleg az hogy 1800-2000 fordulatig rém lomha a jószág a jo ltm.-nél is de korántsem annyira nekem ez az elsö isuzus OPELom de tuti a verda..................

jaja, kivéve az Y20DTH, MEG A Y22XE, Y26SE, Y32SE, mert azok opel motorok, Y13DT az meg fiat :sowwy: és 98 körül raktak a Frontérába 2.5 Alfa motort is.

szóval összegezve az y17dt, y17dtl, z17dtl, z17dth, z17dtr, y30dt, z30dt, azok isuzuak :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

a #958-as írásomat ha visszaolvasod, akkor ott kiderül, hogy hol, milyen fórumokon tudsz még segítséget találni. Amikor kocsi csere előtt voltam, akkor én az 1,7DTI astrát nézegettem, és felkészültem a hibák kezelésére. Azon a linken egy-két 1,7DTI-s leírásban találhatsz okosságokat. H úgy van, ahogy ott leírják, akkor rengeteg pénzt spórolhatsz, és ismerős, helyi műszerésszel is meg tudod oldani a felmerült problémát.

erre az email címre írtam, és a srác készségesen segített: gattling@freemail.hu

bemásolok ide egy linket, talán segíthet - remélem:

http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=...mp;cat_id=63517

Böngéssz, és lesz orvosság.

:sowwy:

joccakát!

várjá,várjá,várjá!

az 1.7DTI meg a 2.0 DTI nek semmi köze egymáshoz. semmi. és a 2.0 adagoló elektronika integrálva van az adagolhoz, ami nem leszedhető!!!

A 1.7D ban meg 2 csavar fogja, éls az szétszedhető, javitható...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.