Gida1980 Elküldve Március23, 2019 Megoszt Elküldve Március23, 2019 0Sziasztok uj vagyok köztetek,de azért regisztráltam,mert nekem is vannak gondjaim a z17dtl-es motorkódu astrámmal.A jelenség a következő:télen szépen indul az autó,minusz 20 fokban is,de már most hogy van plusz 10-15 fok nagyon tekertetni kell hogy beinduljon. Olyan a jelenség mintha nem lenne a rendszerben gázolaj. Jelzem az injektorokat bevizsgáltattam,azt mondták az inditótöltése nem tökéletes. Ezért padlógázzal indítom. A probléma meleg motornál áll fen,télen nincs semmi gond. Erre a problémára szeretnék választ kapni,előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kristof14 Elküldve Április7, 2019 Megoszt Elküldve Április7, 2019 Sziasztok! Van egy leharcolt kehes x20dtl motoros csodám. Kezdem az elején. a motor csupa olaj és zsuva és minden volt, szelepfedéltömítés csere, utána járkáltam az autóval, de a zsuva csak nőtt. Úgy vettem észre, hogy a szívósorból jön a szenny így megnéztem egy két videót és olvastam ezt-azt ami szembejött, és nekiálltam. Ez egy külön élmény volt, tudtam, hogy kora délután neki kell állnom, mert hiába 20 perces tutorial videó tartozott a művelethez nem teljesen hittem el, hogy nekem is annyi lesz :D (rám is sötétedett a végére) A turbóból jövő csövek leszedése nem jelentett nagyobb feleadatot, az EGR is kijött gyorsan aztán kezdődött a cumi... természetesen az adagolóból jövő fém csövekkel megkűzdöttem, egy-másfél órán ment rá erre... De végre lejött, nem fogadott akkora rettenet mint amire számítottam, de volt szar benne rendesen. megtaláltam a pillangószelepeket is, de az őket mozgató munkahenger már akkor sem volt meg amikor én az autót vettem, nem foglalkoztam vele, megnéztem, hogy hogy kell állnia a kis pöcsnek, hogy nyitva legyen. Ősszeraktam a szívósort új tömítésekkel, majd egy 10 perc indítózás után be is röffent az autó(fellevegősödött a rendszer egy kicsit). És itt kezdődött a probléma. másnap elindultam az autópályán Pestre, de a 130-at azt csak kínkeservesen sikerült elérnem. 2700 és 2900 közt valahol a turbó fütyülése megszűnt és elment az autóból a nyomaték. Olvasgattam tovább, hogy ezt mi okozhatja, egy dolgot találtam amiben hibázhattam az pedig, hogy a MAP szenzort nem takarítottam ki egyúttal, nem foglalkoztam vele. Kiszedtem, megkínáltam egy adag féktisztítóval többször is, vissza, a probléma maradt. Majd szétszedtem a légtömegmérőt, megkínálva féktisztítóval, vissza, változatlan a helyzet. Kaptam kölcsönbe egy OBD olvasót, hibakódot nem találtam, viszont a szenzorok adatait sikerült kinyernem belőle. szépen látszik a MAP szenzor diagrammján, hogy felmegy egy szintre a töltés és utána visszaesik. majd elkezd megint nőni a nyomás és visszaveszi és ezt játsza a végtelenségig. amikor tölt akkor hallom a turbót is, de nem olyan intenzitással, és akkor húzogat az autó, de ha nincs akkor megáll.... azért nem értem, mert amíg el nem éri azt a fordulatot ahol elveszi a nyomást addig húz és megy az autó, de 3., 4., 5. sebességben nem tudok vele 3000 fölé menni semmiképpen csak lejtőn lefelé. Mondjatok rá valamit kérlek, mert kifogytam az ötletekből :D Szép napot! Kristóf Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sadebilly Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 On 2019. 04. 07. at 13:03, Kristof14 írta: Sziasztok! Van egy leharcolt kehes x20dtl motoros csodám. Kezdem az elején. a motor csupa olaj és zsuva és minden volt, szelepfedéltömítés csere, utána járkáltam az autóval, de a zsuva csak nőtt. Úgy vettem észre, hogy a szívósorból jön a szenny így megnéztem egy két videót és olvastam ezt-azt ami szembejött, és nekiálltam. Ez egy külön élmény volt, tudtam, hogy kora délután neki kell állnom, mert hiába 20 perces tutorial videó tartozott a művelethez nem teljesen hittem el, hogy nekem is annyi lesz :D (rám is sötétedett a végére) A turbóból jövő csövek leszedése nem jelentett nagyobb feleadatot, az EGR is kijött gyorsan aztán kezdődött a cumi... természetesen az adagolóból jövő fém csövekkel megkűzdöttem, egy-másfél órán ment rá erre... De végre lejött, nem fogadott akkora rettenet mint amire számítottam, de volt szar benne rendesen. megtaláltam a pillangószelepeket is, de az őket mozgató munkahenger már akkor sem volt meg amikor én az autót vettem, nem foglalkoztam vele, megnéztem, hogy hogy kell állnia a kis pöcsnek, hogy nyitva legyen. Ősszeraktam a szívósort új tömítésekkel, majd egy 10 perc indítózás után be is röffent az autó(fellevegősödött a rendszer egy kicsit). És itt kezdődött a probléma. másnap elindultam az autópályán Pestre, de a 130-at azt csak kínkeservesen sikerült elérnem. 2700 és 2900 közt valahol a turbó fütyülése megszűnt és elment az autóból a nyomaték. Olvasgattam tovább, hogy ezt mi okozhatja, egy dolgot találtam amiben hibázhattam az pedig, hogy a MAP szenzort nem takarítottam ki egyúttal, nem foglalkoztam vele. Kiszedtem, megkínáltam egy adag féktisztítóval többször is, vissza, a probléma maradt. Majd szétszedtem a légtömegmérőt, megkínálva féktisztítóval, vissza, változatlan a helyzet. Kaptam kölcsönbe egy OBD olvasót, hibakódot nem találtam, viszont a szenzorok adatait sikerült kinyernem belőle. szépen látszik a MAP szenzor diagrammján, hogy felmegy egy szintre a töltés és utána visszaesik. majd elkezd megint nőni a nyomás és visszaveszi és ezt játsza a végtelenségig. amikor tölt akkor hallom a turbót is, de nem olyan intenzitással, és akkor húzogat az autó, de ha nincs akkor megáll.... azért nem értem, mert amíg el nem éri azt a fordulatot ahol elveszi a nyomást addig húz és megy az autó, de 3., 4., 5. sebességben nem tudok vele 3000 fölé menni semmiképpen csak lejtőn lefelé. Mondjatok rá valamit kérlek, mert kifogytam az ötletekből :D Szép napot! Kristóf Szia! anno én is megcsináltam ezt a takarítást.Ha jól emlékszem 2 tömítést kellett cserélni utánna.Esetleg a egr melletti csővet jól ráhuztad.. nekem sajnos sikerült párszor mellérakni.Esetleg a kis zöld gumi rajta volt a nyomás érzékelőn? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 Sziasztok, A minap autópályára felhajtva elfogytak a lovak a kocsiból. Y17DT. 3000 fordulat és 120 km/h volt a vége. A tempomat nem tudta tartani a sebességet kisebb emlkedőknél sem. Turbó nyomás szabályzásra gyanakodtam. Haza érve pár csatlakozót átmozgatva és próbakörre menve megszűnt a hiba. Vajon csak átmeneti volt, vagy kezdjek nyanakodni valamire? Pl légömeg mérő, vagy túrbónyomás szabályzó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 23 perce, gyurigyerek írta: Sziasztok, A minap autópályára felhajtva elfogytak a lovak a kocsiból. Y17DT. 3000 fordulat és 120 km/h volt a vége. A tempomat nem tudta tartani a sebességet kisebb emlkedőknél sem. Turbó nyomás szabályzásra gyanakodtam. Haza érve pár csatlakozót átmozgatva és próbakörre menve megszűnt a hiba. Vajon csak átmeneti volt, vagy kezdjek nyanakodni valamire? Pl légömeg mérő, vagy túrbónyomás szabályzó? Ha legközelebb előjön a hiba, húzd le a légtömegmérőt és próbáld ki úgy. Nekem rendszeresen előjön, már vagy 3 féle légtömegmérőt próbáltam. Lomha volt mint egy csiga. Lehúztam megy mint az álom. Csak a hibalámpa idegesítő. De lehet még felső-holtpont jeladó is, érdemes átnézni még a vákuum rendszert, lehet a szabályzással is gond... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 9 perce, Handbrake írta: Ha legközelebb előjön a hiba, húzd le a légtömegmérőt és próbáld ki úgy. Nekem rendszeresen előjön, már vagy 3 féle légtömegmérőt próbáltam. Lomha volt mint egy csiga. Lehúztam megy mint az álom. Csak a hibalámpa idegesítő. De lehet még felső-holtpont jeladó is, érdemes átnézni még a vákuum rendszert, lehet a szabályzással is gond... A holtpont jeledó már cserélve lett gyárira tavaly. A vákuum rendszert majd átnézem. Úgy is cserélni kell az EGR-t is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kristof14 Elküldve Április14, 2019 Megoszt Elküldve Április14, 2019 On 2019. 04. 12. at 6:34, Sadebilly írta: Szia! anno én is megcsináltam ezt a takarítást.Ha jól emlékszem 2 tömítést kellett cserélni utánna.Esetleg a egr melletti csővet jól ráhuztad.. nekem sajnos sikerült párszor mellérakni.Esetleg a kis zöld gumi rajta volt a nyomás érzékelőn? Igen, megvolt a két tömítés, már úgy álltam neki, hogy tudtam, hoyg tuti cserés lesz, mindkettőt kicseréltem. (ami előzőleg benne volt abból hiányzott egy darab azért is ganyézta tele a motort) :D volt zöld gumi, igen :D az egr-t is többször lehúztam, felraktam, de nem befolyásolja sehogyan :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sadebilly Elküldve Április20, 2019 Megoszt Elküldve Április20, 2019 On 2019. 04. 14. at 17:38, Kristof14 írta: Igen, megvolt a két tömítés, már úgy álltam neki, hogy tudtam, hoyg tuti cserés lesz, mindkettőt kicseréltem. (ami előzőleg benne volt abból hiányzott egy darab azért is ganyézta tele a motort) :D volt zöld gumi, igen :D az egr-t is többször lehúztam, felraktam, de nem befolyásolja sehogyan :D A turbó wastegate szelepe nem ment tönkre. ha beindítod egy kicsit behúz majd elenged..Esetleg a vakumos csöveket átnézni hogy jól lettek visszadugva Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 Sziasztok kezdő dieseles vagyok és kellene 1 kis segítség Y17DT -s a motorkódom és az a gondom ,hogy +10 fok alatt nem indul hol keressem a hibát ?? Ebben kérném a segítséget . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kristof14 Elküldve Április23, 2019 Megoszt Elküldve Április23, 2019 On 2019. 04. 22. at 8:08, astrabandi írta: Sziasztok kezdő dieseles vagyok és kellene 1 kis segítség Y17DT -s a motorkódom és az a gondom ,hogy +10 fok alatt nem indul hol keressem a hibát ?? Ebben kérném a segítséget . én az izzítás környékén kezdeném a dolgot, az ami 10 fok alatt "aktiválódik" de ez csak egy erős tipp :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve Április24, 2019 Megoszt Elküldve Április24, 2019 On 2019. 04. 23. at 17:11, Kristof14 írta: én az izzítás környékén kezdeném a dolgot, az ami 10 fok alatt "aktiválódik" de ez csak egy erős tipp :D köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
sanyike Elküldve Május13, 2019 Megoszt Elküldve Május13, 2019 Sziasztok! Van egy Y17dt karavánom. Melegen több perc gyötrés után indul csak. Új aksi van benne, javítva lett a generátor, önindító, adagoló vezérlő, cserélve lett a főtengely jeladó. Az adagoló vezérlő és motorvezérlő most jött vissza a diagnosztikáról, hibátlanok. Hidegen, akár több nap állás után pöccre indul, melegen szenvedős. Tank és üzemanyag rendszer kipucolva... Egy ismerős mondta, hogy cseréljek vízhőfok jeladót. Ez okozhatja a problémát? Köszönöm ha segítesz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisMikola Elküldve Május24, 2019 Megoszt Elküldve Május24, 2019 Sziasztok, Ma kicsit kutakodnom kellett a motortérben, és láttam, hogy a vákuumcsövek elég ramaty állapotban vannak. 2 különböző méretet láttam. Az egyik fajta pl ami az EGR vezérlőtől megy a "T-elosztó" felé, aztán le a motor mögé, annak 4mm a belső átmérője. Van viszont vastagabb cső, ami magát az EGR-t köti össze az EGR vezérlővel. Ezt nem akartam leszedni és megmérni, mert féltem, hogy leszakítom. Meg tudnátok mondani, hogy az milyen méret? Ha veszek új csöveket, akkor mire figyeljek a választásnál? Van valami preferencia? Köszönöm, Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisMikola Elküldve Május29, 2019 Megoszt Elküldve Május29, 2019 On 2016. 08. 20. at 17:13, melyon írta: Szia valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is: Astra y17dt leggyakoribb típushibák... szerintem nálad mindjárt az első pont lesz a gond, de meg kell nézni: 1. Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni. 2. Y17DT adagolóvezérlő gyakran se szó se beszéd megáll. (Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... az egyik pld-ul 4 hozzászólással ez előtt!) Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb! 3. Y17DT motorvezérlőkből kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. Üdv. Sziasztok, Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Május29, 2019 Megoszt Elküldve Május29, 2019 2 órája, kisMikola írta: Sziasztok, Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? Köszönöm SZia, Van Fb-n egy elég aktív csoport ezzel a motorkóddal. Ott mindenre fogsz választ kapni a varázslóktól. S persze itt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Június13, 2019 Megoszt Elküldve Június13, 2019 (edited) On 2019. 05. 29. at 7:17, kisMikola írta: Sziasztok, Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? Köszönöm Elküldve Augusztus20, 2016 (edited) Szia ( ezt még én raktam fel valahonnan régen....) " valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is: Astra y17dt leggyakoribb típushibák... 1. Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni. 2. Y17DT adagolóvezérlő ( EDU ) gyakran se szó se beszéd megáll. (Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... ) Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb! 3. Y17DT motorvezérlőkből ( ECU ) kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. (hihetetlen, de az elektromos vezeték belsejében fekúszik a gázolaj a computerig ) " Üdv. Módosítva Június13, 2019 : melyon Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Június28, 2019 Megoszt Elküldve Június28, 2019 On 2019. 06. 13. at 21:51, melyon írta: Elküldve Augusztus20, 2016 (edited) Szia ( ezt még én raktam fel valahonnan régen....) " valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is: Astra y17dt leggyakoribb típushibák... 1. Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni. 2. Y17DT adagolóvezérlő ( EDU ) gyakran se szó se beszéd megáll. (Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... ) Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb! 3. Y17DT motorvezérlőkből ( ECU ) kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. (hihetetlen, de az elektromos vezeték belsejében fekúszik a gázolaj a computerig ) " Üdv. de ha a tápvezetékröl 5-6 cm hosszba leveszed a gégecsövet akkor nem nyomja fel a gasoilttapasztalat Weisz Dani csinálta nálam mig az ujat megvettem 2 év. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Klucsó Elküldve Július18, 2019 Megoszt Elküldve Július18, 2019 Sziasztok! Közel állok az autóm felgyújtásához. . A kis drága a következőket produkálja. Hidegen pöcc röff. Melegen kb. 10 perc állás után nem indul. Vagyis elindul ha lehúzom a hőfök jeladóról a csatlakozót. Ilyenkor az izzítás lámpa is világít.Hibakód nincs,adagoló elektronika jó,hőfok jeladó cserélve,üzemanyag rendszer rendben,csatlakozók szárazak. Visszaolvastam nagyon sokat de konkrétan erről nem igazán találtam semmit. Valami az izzítással lehet szerintem mert a jeladó kiiktatása után rögtön izzít és indul. Mondjuk az is igaz,hogy hidegen sem villan fel az izzítás mégis indul. Szóval megállt a tudomány. Ha valaki belefutott már ebbe a hibába kérem jelezze. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július18, 2019 Megoszt Elküldve Július18, 2019 4 órája, Klucsó írta: Sziasztok! Közel állok az autóm felgyújtásához. . A kis drága a következőket produkálja. Hidegen pöcc röff. Melegen kb. 10 perc állás után nem indul. Vagyis elindul ha lehúzom a hőfök jeladóról a csatlakozót. Ilyenkor az izzítás lámpa is világít.Hibakód nincs,adagoló elektronika jó,hőfok jeladó cserélve,üzemanyag rendszer rendben,csatlakozók szárazak. Visszaolvastam nagyon sokat de konkrétan erről nem igazán találtam semmit. Valami az izzítással lehet szerintem mert a jeladó kiiktatása után rögtön izzít és indul. Mondjuk az is igaz,hogy hidegen sem villan fel az izzítás mégis indul. Szóval megállt a tudomány. Ha valaki belefutott már ebbe a hibába kérem jelezze. Nem fordulhat elő hogy amit beleraktál jeladót az is rossz? Ritkán de van ilyen is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Klucsó Elküldve Július20, 2019 Megoszt Elküldve Július20, 2019 Három darab jeladóval próbáltam. Közben kifigyeltem,hogy ha visszahűl kb. 50-60 fokra a motor akkor újra pöcc röff. Sok hibával találkoztam már de ez kifog rajtam. Az izzító elektronika is jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Július22, 2019 Megoszt Elküldve Július22, 2019 (edited) On 2019.07.20. at 8:46, Klucsó írta: Három darab jeladóval próbáltam Konkrétan ez milyen motor. Mert az nem derült még ki. Módosítva Július22, 2019 : gyurigyerek Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július22, 2019 Megoszt Elküldve Július22, 2019 1 órával ezelőtt, gyurigyerek írta: Konkrétan ez milyen motor. Mert az nem derült még ki. Y17TD Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Július23, 2019 Megoszt Elküldve Július23, 2019 20 órája, zotya975 írta: Y17TD Facebook csoportban Kozma János a nagy varázslója a motornak. Próbáld meg nála. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Klucsó Elküldve Július26, 2019 Megoszt Elküldve Július26, 2019 Minden száraz,minden működik mégsem indul melegen. Hibakód nincs. Tökéletesen megy az autó. Egyenlőre marad a hőgomba vezeték lehúzásos indítási módszer meleg motornál. Minden szaki csak vakarja a fejét a hibajelenséggel kapcsolatban. Ja! Volt aki motorcserét ajánlott. Tehát ennyit a szakemberekről Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Augusztus20, 2019 Megoszt Elküldve Augusztus20, 2019 On 2019. 07. 20. at 8:46, Klucsó írta: Három darab jeladóval próbáltam. Közben kifigyeltem,hogy ha visszahűl kb. 50-60 fokra a motor akkor újra pöcc röff. Sok hibával találkoztam már de ez kifog rajtam. Az izzító elektronika is jó. az nem lehet hogy vissza hül a motor és igy az izzitás besegit Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts