Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

0Sziasztok uj vagyok köztetek,de azért regisztráltam,mert nekem is vannak gondjaim a z17dtl-es motorkódu astrámmal.A jelenség a következő:télen szépen indul az autó,minusz 20 fokban is,de már most hogy van plusz 10-15 fok nagyon tekertetni kell hogy beinduljon. Olyan a jelenség mintha nem lenne a rendszerben gázolaj. Jelzem az injektorokat bevizsgáltattam,azt mondták az inditótöltése nem tökéletes. Ezért padlógázzal indítom. A probléma meleg motornál áll fen,télen nincs semmi gond. Erre a problémára szeretnék választ kapni,előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Van egy leharcolt kehes x20dtl motoros csodám.

Kezdem az elején. a motor csupa olaj és zsuva és minden volt, szelepfedéltömítés csere, utána járkáltam az autóval, de a zsuva csak nőtt.
Úgy vettem észre, hogy a szívósorból jön a szenny így megnéztem egy két videót és olvastam ezt-azt ami szembejött, és nekiálltam.
Ez egy külön élmény volt, tudtam, hogy kora délután neki kell állnom, mert hiába 20 perces tutorial videó tartozott a művelethez nem teljesen hittem el, hogy nekem is annyi lesz :D (rám is sötétedett a végére)
A turbóból jövő csövek leszedése nem jelentett nagyobb feleadatot, az EGR is kijött gyorsan aztán kezdődött a cumi... természetesen az adagolóból jövő fém csövekkel megkűzdöttem, egy-másfél órán ment rá erre...
De végre lejött, nem fogadott akkora rettenet mint amire számítottam, de volt szar benne rendesen.
megtaláltam a pillangószelepeket is, de az őket mozgató munkahenger már akkor sem volt meg amikor én az autót vettem, nem foglalkoztam vele, megnéztem, hogy hogy kell állnia a kis pöcsnek, hogy nyitva legyen. Ősszeraktam a szívósort új tömítésekkel, majd egy 10 perc indítózás után be is röffent az autó(fellevegősödött a rendszer egy kicsit).

És itt kezdődött a probléma. másnap elindultam az autópályán Pestre, de a 130-at azt csak kínkeservesen sikerült elérnem. 2700 és 2900 közt valahol a turbó fütyülése megszűnt és elment az autóból a nyomaték.
Olvasgattam tovább, hogy ezt mi okozhatja, egy dolgot találtam amiben hibázhattam az pedig, hogy a MAP szenzort nem takarítottam ki egyúttal, nem foglalkoztam vele.
Kiszedtem, megkínáltam egy adag féktisztítóval többször is, vissza, a probléma maradt. Majd szétszedtem a légtömegmérőt, megkínálva féktisztítóval, vissza, változatlan a helyzet.

Kaptam kölcsönbe egy OBD olvasót, hibakódot nem találtam, viszont a szenzorok adatait sikerült kinyernem belőle. szépen látszik a MAP szenzor diagrammján, hogy felmegy egy szintre a töltés és utána visszaesik. majd elkezd megint nőni a nyomás és visszaveszi és ezt játsza a végtelenségig. amikor tölt akkor hallom a turbót is, de nem olyan intenzitással, és akkor húzogat az autó, de ha nincs akkor megáll....

azért nem értem, mert amíg el nem éri azt a fordulatot ahol elveszi a nyomást addig húz és megy az autó, de 3., 4., 5. sebességben nem tudok vele 3000 fölé menni semmiképpen csak lejtőn lefelé.

Mondjatok rá valamit kérlek, mert kifogytam az ötletekből :D

Szép napot!
Kristóf

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 07. at 13:03, Kristof14 írta:

Sziasztok!

Van egy leharcolt kehes x20dtl motoros csodám.

Kezdem az elején. a motor csupa olaj és zsuva és minden volt, szelepfedéltömítés csere, utána járkáltam az autóval, de a zsuva csak nőtt.
Úgy vettem észre, hogy a szívósorból jön a szenny így megnéztem egy két videót és olvastam ezt-azt ami szembejött, és nekiálltam.
Ez egy külön élmény volt, tudtam, hogy kora délután neki kell állnom, mert hiába 20 perces tutorial videó tartozott a művelethez nem teljesen hittem el, hogy nekem is annyi lesz :D (rám is sötétedett a végére)
A turbóból jövő csövek leszedése nem jelentett nagyobb feleadatot, az EGR is kijött gyorsan aztán kezdődött a cumi... természetesen az adagolóból jövő fém csövekkel megkűzdöttem, egy-másfél órán ment rá erre...
De végre lejött, nem fogadott akkora rettenet mint amire számítottam, de volt szar benne rendesen.
megtaláltam a pillangószelepeket is, de az őket mozgató munkahenger már akkor sem volt meg amikor én az autót vettem, nem foglalkoztam vele, megnéztem, hogy hogy kell állnia a kis pöcsnek, hogy nyitva legyen. Ősszeraktam a szívósort új tömítésekkel, majd egy 10 perc indítózás után be is röffent az autó(fellevegősödött a rendszer egy kicsit).

És itt kezdődött a probléma. másnap elindultam az autópályán Pestre, de a 130-at azt csak kínkeservesen sikerült elérnem. 2700 és 2900 közt valahol a turbó fütyülése megszűnt és elment az autóból a nyomaték.
Olvasgattam tovább, hogy ezt mi okozhatja, egy dolgot találtam amiben hibázhattam az pedig, hogy a MAP szenzort nem takarítottam ki egyúttal, nem foglalkoztam vele.
Kiszedtem, megkínáltam egy adag féktisztítóval többször is, vissza, a probléma maradt. Majd szétszedtem a légtömegmérőt, megkínálva féktisztítóval, vissza, változatlan a helyzet.

Kaptam kölcsönbe egy OBD olvasót, hibakódot nem találtam, viszont a szenzorok adatait sikerült kinyernem belőle. szépen látszik a MAP szenzor diagrammján, hogy felmegy egy szintre a töltés és utána visszaesik. majd elkezd megint nőni a nyomás és visszaveszi és ezt játsza a végtelenségig. amikor tölt akkor hallom a turbót is, de nem olyan intenzitással, és akkor húzogat az autó, de ha nincs akkor megáll....

azért nem értem, mert amíg el nem éri azt a fordulatot ahol elveszi a nyomást addig húz és megy az autó, de 3., 4., 5. sebességben nem tudok vele 3000 fölé menni semmiképpen csak lejtőn lefelé.

Mondjatok rá valamit kérlek, mert kifogytam az ötletekből :D

Szép napot!
Kristóf

Szia!

anno én is megcsináltam ezt a takarítást.Ha jól emlékszem 2 tömítést kellett cserélni utánna.Esetleg a egr melletti csővet jól ráhuztad.. nekem sajnos sikerült párszor mellérakni.Esetleg a kis zöld gumi rajta volt a nyomás érzékelőn?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

A minap autópályára felhajtva elfogytak a lovak a kocsiból. Y17DT. 3000 fordulat és 120 km/h volt a vége. A tempomat nem tudta tartani a sebességet kisebb emlkedőknél sem. Turbó nyomás szabályzásra gyanakodtam. Haza érve  pár csatlakozót átmozgatva és próbakörre menve megszűnt a hiba. Vajon csak átmeneti volt, vagy kezdjek nyanakodni valamire? Pl légömeg mérő, vagy túrbónyomás szabályzó?

Link to comment
Megosztás:

23 perce, gyurigyerek írta:

Sziasztok,

A minap autópályára felhajtva elfogytak a lovak a kocsiból. Y17DT. 3000 fordulat és 120 km/h volt a vége. A tempomat nem tudta tartani a sebességet kisebb emlkedőknél sem. Turbó nyomás szabályzásra gyanakodtam. Haza érve  pár csatlakozót átmozgatva és próbakörre menve megszűnt a hiba. Vajon csak átmeneti volt, vagy kezdjek nyanakodni valamire? Pl légömeg mérő, vagy túrbónyomás szabályzó?

Ha legközelebb előjön a hiba, húzd le a légtömegmérőt és próbáld ki úgy. Nekem rendszeresen előjön, már vagy 3 féle légtömegmérőt próbáltam. Lomha volt mint egy csiga. Lehúztam megy mint az álom. Csak a hibalámpa idegesítő. De lehet még felső-holtpont jeladó is, érdemes átnézni még a vákuum rendszert, lehet a szabályzással is gond...

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Handbrake írta:

Ha legközelebb előjön a hiba, húzd le a légtömegmérőt és próbáld ki úgy. Nekem rendszeresen előjön, már vagy 3 féle légtömegmérőt próbáltam. Lomha volt mint egy csiga. Lehúztam megy mint az álom. Csak a hibalámpa idegesítő. De lehet még felső-holtpont jeladó is, érdemes átnézni még a vákuum rendszert, lehet a szabályzással is gond...

A holtpont jeledó már cserélve lett gyárira tavaly. A vákuum rendszert majd átnézem. Úgy is cserélni kell az EGR-t is.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 12. at 6:34, Sadebilly írta:

Szia!

anno én is megcsináltam ezt a takarítást.Ha jól emlékszem 2 tömítést kellett cserélni utánna.Esetleg a egr melletti csővet jól ráhuztad.. nekem sajnos sikerült párszor mellérakni.Esetleg a kis zöld gumi rajta volt a nyomás érzékelőn?

Igen, megvolt a két tömítés, már úgy álltam neki, hogy tudtam, hoyg tuti cserés lesz, mindkettőt kicseréltem.
(ami előzőleg benne volt abból hiányzott egy darab azért is ganyézta tele a motort) :D

volt zöld gumi, igen :D

az egr-t is többször lehúztam, felraktam, de nem befolyásolja sehogyan :D

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 14. at 17:38, Kristof14 írta:

Igen, megvolt a két tömítés, már úgy álltam neki, hogy tudtam, hoyg tuti cserés lesz, mindkettőt kicseréltem.
(ami előzőleg benne volt abból hiányzott egy darab azért is ganyézta tele a motort) :D

volt zöld gumi, igen :D

az egr-t is többször lehúztam, felraktam, de nem befolyásolja sehogyan :D

A turbó wastegate szelepe nem ment tönkre.

ha beindítod egy kicsit behúz majd elenged..Esetleg a vakumos csöveket átnézni hogy jól lettek visszadugva

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 04. 22. at 8:08, astrabandi írta:

Sziasztok kezdő dieseles vagyok és kellene 1 kis segítség Y17DT -s a motorkódom és az a gondom ,hogy +10 fok alatt nem indul hol keressem a hibát ?? Ebben kérném a segítséget .:brooding:

én az izzítás környékén kezdeném a dolgot, az ami 10 fok alatt "aktiválódik"
de ez csak egy erős tipp :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Van egy Y17dt karavánom.

Melegen több perc gyötrés után indul csak.

Új aksi van benne, javítva lett a generátor, önindító, adagoló vezérlő, cserélve lett a főtengely jeladó.

Az adagoló vezérlő és motorvezérlő most jött vissza a diagnosztikáról, hibátlanok.

Hidegen, akár több nap állás után pöccre indul, melegen szenvedős.

Tank és üzemanyag rendszer kipucolva...

Egy ismerős mondta, hogy cseréljek vízhőfok jeladót.

Ez okozhatja a problémát?

Köszönöm ha segítesz!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok, 

Ma kicsit kutakodnom kellett a motortérben, és láttam, hogy a vákuumcsövek elég ramaty állapotban vannak. 2 különböző méretet láttam. Az egyik fajta pl ami az EGR vezérlőtől megy a "T-elosztó" felé, aztán le a motor mögé, annak 4mm a belső átmérője. Van viszont vastagabb cső, ami magát az EGR-t köti össze az EGR vezérlővel. Ezt nem akartam leszedni és megmérni, mert féltem, hogy leszakítom. 

Meg tudnátok mondani, hogy az milyen méret? 

Ha veszek új csöveket, akkor mire figyeljek a választásnál? Van valami preferencia? 

Köszönöm, 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 08. 20. at 17:13, melyon írta:

Szia

valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is:       Astra y17dt leggyakoribb típushibák...

szerintem nálad mindjárt az első pont lesz a gond, de meg kell nézni:

1.    Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

2.    Y17DT adagolóvezérlő gyakran se szó se beszéd megáll.

(Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... az egyik pld-ul 4 hozzászólással ez előtt!) 

Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

3.    Y17DT motorvezérlőkből kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat.

Üdv.

Sziasztok,

Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kisMikola írta:

Sziasztok,

Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? 

Köszönöm

SZia,

Van Fb-n egy elég aktív csoport ezzel a motorkóddal. Ott mindenre fogsz választ kapni a varázslóktól. S persze itt is. :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
On 2019. 05. 29. at 7:17, kisMikola írta:

Sziasztok,

Bár régi a hozzászólás, hátha. Valaki meg tudná mondani, hogy hol találom ezt az "Astra y17dt leggyakoribb típushibák" cikket/bejegyzést? 

Köszönöm

 

Szia  ( ezt még én raktam fel valahonnan régen....)

" valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is:       Astra y17dt leggyakoribb típushibák...

 

1.    Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

2.    Y17DT adagolóvezérlő  ( EDU ) gyakran se szó se beszéd megáll.

(Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... ) 

Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

3.    Y17DT motorvezérlőkből   ( ECU )  kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. (hihetetlen, de az elektromos vezeték belsejében fekúszik a gázolaj a computerig )  "

Üdv.

Módosítva : melyon
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2019. 06. 13. at 21:51, melyon írta:
 

Szia  ( ezt még én raktam fel valahonnan régen....)

" valaki ezt régen összeírta, talán segít neked is:       Astra y17dt leggyakoribb típushibák...

 

1.    Y17DT/L, Z17DTL/H motoroknál előfordul, hogy fellazul az olajszivattyú bordáskereke. Anyát 40Nm-rel lehúzni, bementerögzítőzni, szíjat lecserélni.

 

2.    Y17DT adagolóvezérlő  ( EDU ) gyakran se szó se beszéd megáll.

(Csak hozzáértő javítsa... itt a fórumon van egy két elérhetőség nagyon jó szakeberekhez... ) 

Mennyiségszabályzó szelep cseréje ajánlott. Valamint megnézni a generátor töltését, mert ha ingadozik, az is tönkreteheti az adagolóvezérlőt. Ha nincs multiméterünk, nézzük meg, ha alapjáraton villog a belső világítás, akkor generátor felújítás mielőbb!

 

3.    Y17DT motorvezérlőkből   ( ECU )  kirohadnak a lábak. Motort mosni veszélyes ezen a tipuson. Motorvezérlő csatlakozójában megállhat a víz. Ha a gázolaj folyik a motorvezérlőben(ből) akkor az adagolón elfáradt az előtöltés szabályozó szelep tömítése (alul az adagolón, csak újra cserélni!), onnan nyomja fel a gázolajat. (hihetetlen, de az elektromos vezeték belsejében fekúszik a gázolaj a computerig )  "

Üdv.

de ha a tápvezetékröl 5-6 cm hosszba leveszed a gégecsövet akkor nem nyomja fel a gasoilttapasztalat Weisz Dani csinálta nálam mig az ujat megvettem 2 év.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Közel állok az autóm felgyújtásához.:devlish: .

A kis drága a következőket produkálja. Hidegen pöcc röff. Melegen kb. 10 perc állás után nem indul. Vagyis elindul ha lehúzom a hőfök jeladóról a csatlakozót. Ilyenkor az izzítás lámpa is világít.Hibakód nincs,adagoló elektronika jó,hőfok jeladó cserélve,üzemanyag rendszer rendben,csatlakozók szárazak.

Visszaolvastam nagyon sokat de konkrétan erről nem igazán találtam semmit. 

Valami az izzítással lehet szerintem mert a jeladó kiiktatása után rögtön izzít és indul. Mondjuk az is igaz,hogy hidegen sem villan fel az izzítás mégis indul. Szóval megállt a tudomány.

Ha valaki belefutott már ebbe a hibába kérem jelezze.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Klucsó írta:

Sziasztok!

Közel állok az autóm felgyújtásához.:devlish: .

A kis drága a következőket produkálja. Hidegen pöcc röff. Melegen kb. 10 perc állás után nem indul. Vagyis elindul ha lehúzom a hőfök jeladóról a csatlakozót. Ilyenkor az izzítás lámpa is világít.Hibakód nincs,adagoló elektronika jó,hőfok jeladó cserélve,üzemanyag rendszer rendben,csatlakozók szárazak.

Visszaolvastam nagyon sokat de konkrétan erről nem igazán találtam semmit. 

Valami az izzítással lehet szerintem mert a jeladó kiiktatása után rögtön izzít és indul. Mondjuk az is igaz,hogy hidegen sem villan fel az izzítás mégis indul. Szóval megállt a tudomány.

Ha valaki belefutott már ebbe a hibába kérem jelezze.

Nem fordulhat elő hogy amit beleraktál jeladót az is rossz? Ritkán de van ilyen is. 

Link to comment
Megosztás:

Minden száraz,minden működik mégsem indul melegen. Hibakód nincs. Tökéletesen megy az autó. 

Egyenlőre marad a hőgomba vezeték lehúzásos indítási módszer meleg motornál.

Minden szaki csak vakarja a fejét a hibajelenséggel kapcsolatban.

Ja! Volt aki motorcserét ajánlott:hehe::-). Tehát ennyit a szakemberekről:evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On 2019. 07. 20. at 8:46, Klucsó írta:

Három darab jeladóval próbáltam. Közben kifigyeltem,hogy ha visszahűl kb. 50-60 fokra a motor akkor újra pöcc röff.

Sok hibával találkoztam már de ez kifog rajtam. 

Az izzító elektronika is jó.:confused:

az nem lehet hogy vissza hül a motor és igy az izzitás besegit 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.