Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

22 perce, padisah írta:

Üdvözlet a társaságnak!

Szeretnék segítséget kérni! Van egy Isuzu motoros G Astrám. Brutálisan veszti a vizet. 2-3 nap alatt kiürül a kiegyenlítőtartály. Nem forralja a vizet, olaj tiszta, víz (fagyálló) szürkés-barnás színű, szóval az nem teljesen kóser. Lehet, hogy csak koszos a hűtőrendszer. Csövek nincsenek felkeményedve. Sehol semmilyen szivárgásnyomot eddig nem sikerült találni. Nem tudom, mi tévő legyek. Rám akarják beszélni, hogy hengerfejes a járgány.  Hűtőradiátor cserélve volt, meg a motortól a fűtőradiátorig menő cső is, mert ezek egymás után két különböző időpontban kirepedtek. Van-e valaki Debrecenben, vagy Hajdú-Bihar megyében, aki _ISMERI A TÍPUST_!!!!! elmehetnék, ott hagyhatnám a kocsit és szőröstül-bőröstül átnézné nekem a hűtőrendszert, radiátort, csöveket, bilincseket, bánat bütykét és el tudná dönteni, vagy kizárni, hogy ez hengerfej-e vagy sem?  A hűtőrendszer átnézése után kompressziót, sűrítési végnyomást mérni, jó lenne  a teljes hűtőrendszert megnyomáspróbázni, stb.

 

Szia! A g astra csoportban pont olvastam valakit akinek isuzu autója volt és víz problémája rá beszéltek vagy bele hogy hengerfejes .. kicserélt az atyauristent is de nem javult a dolog.Egy srác írta neki hogy ezeknek van egy tipusbetegseguk amikor ami azt a tunetet csinálja mintha hengerfejes lenne..

Rávágta csípőből hogy cserélje le a szerelőt mert... sajnos csak emlékezetből megy..

valami olyasmi volt hogy a olajkör mellett húzódik a víz és van egy tömítés ami el szokott menni.

Esetleg ha átszakadt akkor lehet zavaros ... esetleg kérdez utanna ennek

 

remelem segítettem.Bocs ha megtalálom azt az írást atkuldom.

szep estet!

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Sadebilly írta:

Szia! A g astra csoportban pont olvastam valakit akinek isuzu autója volt és víz problémája rá beszéltek vagy bele hogy hengerfejes .. kicserélt az atyauristent is de nem javult a dolog.Egy srác írta neki hogy ezeknek van egy tipusbetegseguk amikor ami azt a tunetet csinálja mintha hengerfejes lenne..

Rávágta csípőből hogy cserélje le a szerelőt mert... sajnos csak emlékezetből megy..

valami olyasmi volt hogy a olajkör mellett húzódik a víz és van egy tömítés ami el szokott menni.

Esetleg ha átszakadt akkor lehet zavaros ... esetleg kérdez utanna ennek

 

remelem segítettem.Bocs ha megtalálom azt az írást atkuldom.

szep estet!

Dieselnél a porlasztó csúcsoknál van egy O gyűrű ami elválasztja az olaj és a vízteret, de abban nem vagyok biztos hogy ennél a motornál is így van-e. Amúgy ha üzemszerűen forró helyen ereszti a vizet akkor előfordul hogy nyom nélküli a szivárgás. Egyszerűen elpárolog egyből. Egy kiegyenlítő tartály kupakot feláldozva nyomás alá lehet helyezni a rendszert egy sima lábpumpával is. Gumis hozzádvág ingyen egy kivágott régi szelepet, fúrsz egy lyukat a sapkába, belülről kihúzod a szelepet amig megszorul .

Link to comment
Megosztás:

5 órája, zotya975 írta:

Dieselnél a porlasztó csúcsoknál van egy O gyűrű ami elválasztja az olaj és a vízteret, de abban nem vagyok biztos hogy ennél a motornál is így van-e. Amúgy ha üzemszerűen forró helyen ereszti a vizet akkor előfordul hogy nyom nélküli a szivárgás. Egyszerűen elpárolog egyből. Egy kiegyenlítő tartály kupakot feláldozva nyomás alá lehet helyezni a rendszert egy sima lábpumpával is. Gumis hozzádvág ingyen egy kivágott régi szelepet, fúrsz egy lyukat a sapkába, belülről kihúzod a szelepet amig megszorul .

Sajnos ennél a motornál is előfordul az általad leírt probléma.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎11‎.‎17‎. at 22:15, padisah írta:

Üdvözlet a társaságnak!

Szeretnék segítséget kérni! Van egy Isuzu motoros G Astrám. Brutálisan veszti a vizet. 2-3 nap alatt kiürül a kiegyenlítőtartály. Nem forralja a vizet, olaj tiszta, víz (fagyálló) szürkés-barnás színű, szóval az nem teljesen kóser. Lehet, hogy csak koszos a hűtőrendszer. Csövek nincsenek felkeményedve. Sehol semmilyen szivárgásnyomot eddig nem sikerült találni. Nem tudom, mi tévő legyek. Rám akarják beszélni, hogy hengerfejes a járgány.  Hűtőradiátor cserélve volt, meg a motortól a fűtőradiátorig menő cső is, mert ezek egymás után két különböző időpontban kirepedtek. Van-e valaki Debrecenben, vagy Hajdú-Bihar megyében, aki _ISMERI A TÍPUST_!!!!! elmehetnék, ott hagyhatnám a kocsit és szőröstül-bőröstül átnézné nekem a hűtőrendszert, radiátort, csöveket, bilincseket, bánat bütykét és el tudná dönteni, vagy kizárni, hogy ez hengerfej-e vagy sem?  A hűtőrendszer átnézése után kompressziót, sűrítési végnyomást mérni, jó lenne  a teljes hűtőrendszert megnyomáspróbázni, stb.

 

Nézz körül a vízpumpa körül. Nekem ott szórta a vizet menet közben. Csak menet közben. Illetve még korábban volt hogy a cooler tartó füle letörött és kidörgölte a hűtőt.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 11. 19. at 9:36, gyurigyerek írta:

Nézz körül a vízpumpa körül. Nekem ott szórta a vizet menet közben. Csak menet közben. Illetve még korábban volt hogy a cooler tartó füle letörött és kidörgölte a hűtőt.

A generátor mögött, a blokkon van egy 2-es elágazás a hűtővíznek. Nekem ott csepegett / párolgott el. Tömítéscsere megoldotta, azóta tökéletes!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2018. 11. 17. at 22:15, padisah írta:

Üdvözlet a társaságnak!

Szeretnék segítséget kérni! Van egy Isuzu motoros G Astrám. Brutálisan veszti a vizet. 2-3 nap alatt kiürül a kiegyenlítőtartály. Nem forralja a vizet, olaj tiszta, víz (fagyálló) szürkés-barnás színű, szóval az nem teljesen kóser. Lehet, hogy csak koszos a hűtőrendszer. Csövek nincsenek felkeményedve. Sehol semmilyen szivárgásnyomot eddig nem sikerült találni. Nem tudom, mi tévő legyek. Rám akarják beszélni, hogy hengerfejes a járgány.  Hűtőradiátor cserélve volt, meg a motortól a fűtőradiátorig menő cső is, mert ezek egymás után két különböző időpontban kirepedtek. Van-e valaki Debrecenben, vagy Hajdú-Bihar megyében, aki _ISMERI A TÍPUST_!!!!! elmehetnék, ott hagyhatnám a kocsit és szőröstül-bőröstül átnézné nekem a hűtőrendszert, radiátort, csöveket, bilincseket, bánat bütykét és el tudná dönteni, vagy kizárni, hogy ez hengerfej-e vagy sem?  A hűtőrendszer átnézése után kompressziót, sűrítési végnyomást mérni, jó lenne  a teljes hűtőrendszert megnyomáspróbázni, stb.

 

keresd kenderesen kozma jánost ö ebbe az agytröszt valszeg porlaszto hövédö hüvely tömiés problémája van ezek a motorok nem szoktak hengerfejesek lenni ö mindenre tudja a választ facebook y17dt oldal.ha NagyJánost keresed Debrecenbe   Ö IS GYÓGY IR  A GONDODRA

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ma lementem az autó alá és a motortartó bakot elnézve van egy kis kételyem, hogy talán nem a legjobban néz ki így, ahogy van. Tudnátok segíteni, csere érett ez a darab?

Köszi előre is. G.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=82020181222_112020_forum.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=32120181222_112036_forum.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 22. at 16:51, huggybear írta:

Sziasztok!

Ma lementem az autó alá és a motortartó bakot elnézve van egy kis kételyem, hogy talán nem a legjobban néz ki így, ahogy van. Tudnátok segíteni, csere érett ez a darab?

Köszi előre is. G.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=82020181222_112020_forum.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=32120181222_112036_forum.jpg

Sziasztok!

Nem vagyok türelmetlen csak eléggé piszkálja az agyam, hogy kell-e cserélnem a bakot vagy sem, meg tudnátok nézni kérlek? Nem mellesleg pedig Boldog Karácsonyt Minden Fórumtársnak! Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, huggybear írta:

Sziasztok!

Nem vagyok türelmetlen csak eléggé piszkálja az agyam, hogy kell-e cserélnem a bakot vagy sem, meg tudnátok nézni kérlek? Nem mellesleg pedig Boldog Karácsonyt Minden Fórumtársnak! Köszi. G.

Nem értek hozzá, de a képen mintha szakadt gumirészeket látnák ami nem jó. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, huggybear írta:

Köszi a visszajelzést, közben kutakodtam, a bárdi honlapján találtam hozzá Febi márkát, az ugyan ilyen lyukas.. a fene tudja ezután, hogy cserés vagy sem :( G.

Lyukasnak lyukas, csak úgy láttam tök középen kellene lennie a belső fém résznek a tiéden meg mintha el lenne mászva. 

Link to comment
Megosztás:

On ‎2018‎.‎12‎.‎22‎. at 16:51, huggybear írta:

Sziasztok!

Ma lementem az autó alá és a motortartó bakot elnézve van egy kis kételyem, hogy talán nem a legjobban néz ki így, ahogy van. Tudnátok segíteni, csere érett ez a darab?

Köszi előre is. G.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=82020181222_112020_forum.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=32120181222_112036_forum.jpg

Szét van a közepe szakadva. Semmit nem csillapít. De tartani tart mert kiesni nem tud.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 12. 28. at 9:16, gyurigyerek írta:

Szét van a közepe szakadva. Semmit nem csillapít. De tartani tart mert kiesni nem tud.

Sziasztok!

Nézegettem hozzá tartót a neten és közben találtam ilyet is:

3211693417.jpg?rule=images

Ebből úgy gondolom, hogy nem biztos, hogy rossz az enyém. Ki fogom szedni és megnézem rendesen, nehogy feleslegesen legyen kicserélve. Azért köszi a tanácsokat, jelentkezem majd az eredménnyel. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

VP 29, VP 30, VP 44 adagolóban cserélt már valaki tranzisztort? Megosztaná velem a tapasztalatait?

Milyen hőmérsékleten forrasszam, mennyire melegítsem föl, kell e előmelegíteni, mennyire tisztítsam meg a felületet és mivel, esetleg mennyire kapargassam meg, milyen folyasztószert használjak stb. Kérem segítsen valaki aki már csinált ilyet.

Köszönöm szépen.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, SZITA85 írta:

Sziasztok!

VP 29, VP 30, VP 44 adagolóban cserélt már valaki tranzisztort? Megosztaná velem a tapasztalatait?

Milyen hőmérsékleten forrasszam, mennyire melegítsem föl, kell e előmelegíteni, mennyire tisztítsam meg a felületet és mivel, esetleg mennyire kapargassam meg, milyen folyasztószert használjak stb. Kérem segítsen valaki aki már csinált ilyet.

Köszönöm szépen.

Csak akkor állj neki, ha tudod mit csinálsz! 

https://www.youtube.com/watch?v=133qU9sMatA  

https://www.ebay.com/itm/IRLR2905-DPAK-transistor-para-reparar-bomba-inyectora-Bosch-VP44-VP30-VP29/253051537085?hash=item3aeb0c06bd:g:VVgAAOSwZ0NZbgY5:rk:13:pf:0

Ha még nem csináltál ilyet, (hibrid-SMD pottingolva) ne most kezd el... bízd egy profira. Pár-száz forintért nem rontják el jobban.

Először is le kell kaparni a potting anyagot. Ez egy átlátszó szilikon kitöltő anyag. Ezután lehet eltávolítani a mosFET-et. Lehetőleg hőfokszabályzós pákával, 370 °C. Az alsó felületet fémtisztára le kell tisztítani. Ez a FET hűtése. A videóban kap még egy plusz réz fűlet is felül. Folyasztószer mindenképpen kell. (pl.:IRIDIUM PoPFlux 8.9HF-LV). DPAK teljesen feküdjön fel a felületre. Lábak bekötése ónozott vezetékkel. 

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

4 órája, DarthVödör írta:

Csak akkor állj neki, ha tudod mit csinálsz! 

https://www.youtube.com/watch?v=133qU9sMatA  

https://www.ebay.com/itm/IRLR2905-DPAK-transistor-para-reparar-bomba-inyectora-Bosch-VP44-VP30-VP29/253051537085?hash=item3aeb0c06bd:g:VVgAAOSwZ0NZbgY5:rk:13:pf:0

Ha még nem csináltál ilyet, (hibrid-SMD pottingolva) ne most kezd el... bízd egy profira. Pár-száz forintért nem rontják el jobban.

Először is le kell kaparni a potting anyagot. Ez egy átlátszó szilikon kitöltő anyag. Ezután lehet eltávolítani a mosFET-et. Lehetőleg hőfokszabályzós pákával, 370 °C. Az alsó felületet fémtisztára le kell tisztítani. Ez a FET hűtése. A videóban kap még egy plusz réz fűlet is felül. Folyasztószer mindenképpen kell. (pl.:IRIDIUM PoPFlux 8.9HF-LV). DPAK teljesen feküdjön fel a felületre. Lábak bekötése ónozott vezetékkel. 

Köszi szépen az infókat. 40-60e Forint lenne a javítás ha el küldeném egy szakinak aki ilyenekkel foglalkozik. Sajna most nincs rá valóm, meg kell próbálnom, mert két kisgyermekem van akit hozni vinni kellene.

Köszi szépen még egyszer az infót.

Ilyen folyasztószert hol tudnék rendelni Mo.-n, mert nem találtam csak külföldi oldalakon?

Módosítva : SZITA85
Link to comment
Megosztás:

47 perce, SZITA85 írta:

Köszi szépen az infókat. 40-60e Forint lenne a javítás ha el küldeném egy szakinak aki ilyenekkel foglalkozik. Sajna most nincs rá valóm, meg kell próbálnom, mert két kisgyermekem van akit hozni vinni kellene.

Köszi szépen még egyszer az infót.

Ilyen folyasztószert hol tudnék rendelni Mo.-n, mert nem találtam csak külföldi oldalakon?

Ok, értem. 40-60e nagyon sok! Keresgélj, foglalkoznak mások is ezzel... Mellesleg van hibakód? https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/7220/a-beszedes-bosch-vp-3044-adagolok

Sajnos csak külföldről, de van itthon is kapható folyasztószer (flux) is. https://www.conrad.hu/hu/forrasztopaszta-forraszto-zsir-50g-stannol-165018-f-sw-26-588206.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, DarthVödör írta:

Ok, értem. 40-60e nagyon sok! Keresgélj, foglalkoznak mások is ezzel... Mellesleg van hibakód? https://autotechnika.hu/cikkek/diagnosztika/7220/a-beszedes-bosch-vp-3044-adagolok

Sajnos csak külföldről, de van itthon is kapható folyasztószer (flux) is. https://www.conrad.hu/hu/forrasztopaszta-forraszto-zsir-50g-stannol-165018-f-sw-26-588206.html

Köszi szépen. Keresgélni fogok.

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 07. at 13:07, E KADETT írta:

Sziasztok. X20dtl astrámnak egy kis ideje ford transitos hangja lett, amíg be nem melegszik az autó. A műszerfalon a hűtővíz ikon van mikor folyamatosan világít, van mikor csak villog, van hogy semmi. Mi lehet a hiba?

Van víz benne?? Esetleg vízpumpa nem adta meg magát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Engemet egy bizonyos dolog érdekelne.. EDU volt javítva de az autó nem indul p251 hiba jön. Nézegette,halgattam közelről teljesen néma az EDU a műhelyben ha adok neki tápot 180mA áramot felveszi mi az az érték mit olvastam ez a nyugalmi árama. Arra a következtetésre jutottam,hogy nem kap feszültséget. Néztem próbalámpával a csatlakozót (edu nélkül) nem találok feszültséget egyik lábon sem pedíg kettőn is kéne lenni +12V-nak..20A biztosíték is jó és az összes többi a motortérben. Az érdekelne ezek a tápkábelek hová mennek a kábelkötegben?? Ki kéne mérnem de tudnom kell hol a másik vége,alapból a két szál össze e van kötve,stb.. Megköszönöm ha valaki tudna ebben nekem segíteni!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.