Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok

Újabb érdekességet írok le, hátha segít valakinek.  ( y17dt; 2001-es; Combi; már 470e km...)

hiba első körben .  110 Km/h felett szervízlámpa,  erő elmegy, csak újraindítás után minden ok mintha mi sem történt volna... néha erőhiány...

később már menet közben is előjövögetett a szervízlámpa...

A diag légtömegmérőt jelzett, helyesen mert az (is) tönkrement..   még eredeti volt benne (Bosch)

Kicserélve ugyan arra a tipusra,  a 110 feletti hiba megszünt, viszont valamiért még mindig néha rövid időre szervízlámpa, néha erőhiány...

MAP szenzorra gyanakodtunk...(70e Km-el előtte tisztítva)  kiszedéskor meglepetés, totálisan kormos volt.  Új MAP berak, az autó jól megy viszont még mindig főleg váltáskor erőhiány majd lassan felépül a teljesítmény.  ( turbónyomás, szabályozó, turbó kimérve...  hibátlan)

Végül a megoldás még az EGR szabályozó szelep cseréje is lett, teljesen átengedett és állandóan adta a füstöt a szívótorokba. Ez volt az alap ok...

Erő van, ok, nagyon megy...    vagy még mindig van egy pici hiba?    

Folytatódott:

DE közben indítás után alapjáraton újra bevillant egy pillanatra a szervízlámpa, de csak egy gázadásig,

és menet közben is néha mintha nagyobb turbólyuk lenne a megszokottnál.  Kiolvasva:  légtömegmérő funkciózavar....  érdekes, mert most lett berakva a cikkazonos gyári számú BOSCH ÚJ légtömegmérő....

Megelégeltem és lehúztam a vákuumról az EGR szabályozó vákuumcsövét talán nincs valami összhangban, és ledugóztam a helyét, a kis elosztót, hogy a turbónyomásszabályozó azért megkapja a vákuumot rendesen. Az EGR így kizárva a játékból.

Azóta csoda van. A dinamikája teljesen megváltozott jó irányban. Megy a szekér rendesen, nem érzem hogy lenne turbólyuk sem, soha nincs menet közben sem szervízlámpa, sem gondolkodás vagy torpanás, kis fordulat-    nagy fordulat-     autópálya (újra megy 130-al is és még menne...) szóval tünetmentes lett.

Létezhet, hogy az új MAP szenzornak kicsit más a karaktarisztikája mint az eredetié és esetleg nem veszi rossznéven, hogy az EGR örökké zárva van?

Pedig elvileg ez a tipus való bele.

Ez nem lenne egy hátrány, mert jobban is megy, és ugye nem tömi tele korommal sem a szívótorkot, sem a MAP-ot, sem a motort.

Üdv.

Módosítva : melyon
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 07. 15. at 13:11, Ambrusp79 írta:

Üdv mindenkinek!

 

Végső elkeseredésemben írok. 99-es G Astrámon behalt az adagoló(X17DTL 68LE). Elektronika javítva lett, de sajnos a mennyiségszabályzó mágnes szelep/tekercs is zárlatos. Most már  harmadik hónapja áll az autó. Körbekérdeztem  kb. 15-20 bontót, csak ezt a tekercset sehol sem lehet kapni. De sajna adagolót sem találok hozzá sehol bontva.  Illetve találtam vaterán, elektronika nélkül lett hirdetve, működőképesnek, de mint kiderült a vásárlás utáni műszeres mérés során, hogy ebben is zárlatos a tekercs. Sajnos az eladó nem hajlandó visszavenni, de ez a kisebb probléma. Jó lenne végre ha tudnám használni az autót.

Tud valaki esetleg bontott adagoló vagy csak ezt a mágnes szelepet ajánlani? Fehérváron már egyszer felújították az adagolót, kb 200.000 ft volt, de mire lejárt a 65 hónap garancia, kb 3 hétre rá bedöglött. Ezt inkább kihagynám.

 

Előre is köszönök minden segítséget.

Üdvözlet,

Nekem ugyan F astra van, de szintén X17DTL motorral, csak még a mechanikus adagolóval.
Szerintem azt az elektromos adagolót egy laza bal csuklómozdulattal valahova a kert végébe dobd el, mert mindig rossz lesz.

Jóval olcsóbban kijöttél volna egy X17DTL mechanikus adagolóval+hozzá tartozó konzol+gázbowden kombóval. Ilyen adagoló van vagy 15-ért bárhol, örök darab kb, és ha lehet, jobb, mint az elektromos.

Bár ez a motor nem egy erőmű, és eléggé sérülékeny, elég sokat láttam már szétrepedt hengerfejjel+hajtókarcsapággyal.
Én nem győzök rá vigyázni, nem akarom megdögleszteni. Pedig menne szépen, de nem merem hajtani.

Itt van egy ilyen leírás: https://sites.google.com/site/fordfocusextrak/opel-astra-g-dtl-atalakitas-es-extrak/x17dtl-adagolo-elektronika-hiba---atalakitas-mechanikussa

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
10 órája, astra írta:

megoldodott az olaj könnyezés, mégpedig ugy hogy a turbo oldalára csatlakozo csö awab bilincse meglazult , utánhuztam nincs könnyezés de a kérdésem a következö egy ilyen szoritobilincs hogy tud meglazulni? kösz a választ.

Úgy ahogy egy csavar, például a rázkódástól. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítégeteket szeretném kérni, mert kezd teljesen elfogyni az ötletem, türelmem, ami meg itt egerben folyik autószerelés címen arra szerintem nincs jelző. 

Y17dt-ről lenne szó, a hibatároló P0216-ot dob ki meg p400-at. Az utóbbi megvolt régen is, az EGR kizárt, h rossz. Ezt a szerelő állítja ellenőrizte, ő a motorvezérlőre gyanakodik.

Idáig nem is volt semmi hibajelenség, gondoltam hagyom a fenébe nem foglalkozok vele. Most viszont olyat csinál az autó, h becsörög a motor gyorsításra, ahogy emelkedik a fordulat, mint egy régi mercedes, teljesen olyan a hangja v mint egy 1000 éves ford tranzit. Ennél pontosabban nem tudom leírni. De ha beáll a fordulat egy szintre teljesen normális. Ezen felül gyenge is. Azóta van a P0216 hiba is a tárolóban. Kicseréltettem egy bontott adagolóra a régit. Semmi változás. Ezután jött az adagolóvezérlő cseréje de ez sem változtatott semmin. Kezdek teljesen tanácstalan lenni, mert a pénzemet vitte idáig, de semmivel nem lettem közelebb a megoldáshoz. Mit gondoltok mivel van a gond? Mehanikus v elektromos? Valaki estleg találkozott már hasonlóval? Köszi

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 03. at 20:59, macueiro írta:

Sziasztok!

A segítégeteket szeretném kérni, mert kezd teljesen elfogyni az ötletem, türelmem, ami meg itt egerben folyik autószerelés címen arra szerintem nincs jelző. 

Y17dt-ről lenne szó, a hibatároló P0216-ot dob ki meg p400-at. Az utóbbi megvolt régen is, az EGR kizárt, h rossz. Ezt a szerelő állítja ellenőrizte, ő a motorvezérlőre gyanakodik.

Idáig nem is volt semmi hibajelenség, gondoltam hagyom a fenébe nem foglalkozok vele. Most viszont olyat csinál az autó, h becsörög a motor gyorsításra, ahogy emelkedik a fordulat, mint egy régi mercedes, teljesen olyan a hangja v mint egy 1000 éves ford tranzit. Ennél pontosabban nem tudom leírni. De ha beáll a fordulat egy szintre teljesen normális. Ezen felül gyenge is. Azóta van a P0216 hiba is a tárolóban. Kicseréltettem egy bontott adagolóra a régit. Semmi változás. Ezután jött az adagolóvezérlő cseréje de ez sem változtatott semmin. Kezdek teljesen tanácstalan lenni, mert a pénzemet vitte idáig, de semmivel nem lettem közelebb a megoldáshoz. Mit gondoltok mivel van a gond? Mehanikus v elektromos? Valaki estleg találkozott már hasonlóval? Köszi

Helló,

Az adagoló alján lévő Y33-as előtöltés állító cucc átereszti a gázolajat....ez lehet az oka, hogy nem jó előtöltést ad az adagoló a motornak, és jön a Transit-hang. De nem 100%, nézz utána azért te is. Mivel tonnaszámra lehet ezt az Y33-at kapni bárhol(40 rugó kb) jó eséllyel minden bontott adagolón szr.

Módosítva : Mikulás74
Link to comment
Megosztás:

22 órája, Mikulás74 írta:

Helló,

Az adagoló alján lévő Y33-as előtöltés állító cucc átereszti a gázolajat....ez lehet az oka, hogy nem jó előtöltést ad az adagoló a motornak, és jön a Transit-hang. De nem 100%, nézz utána azért te is. Mivel tonnaszámra lehet ezt az Y33-at kapni bárhol(40 rugó kb) jó eséllyel minden bontott adagolón szr.

Szia!

Mindenképpen megpróbálom ezt a varációt, mert most ez jobban tetszik mint a motorvezérlő vizsgálata. Nem akarlak túlterhelni de tudnál segíteni hol taláhatok ilyet? A google még csak magyar nyelvű találatot se hoz ki rá. Vagy ilyen bárdi és hasonlóknál kérdezzem? Köszönöm a segítséged! Ha pedig tudok valamit, megosztom veletek. 

Módosítva : macueiro
Link to comment
Megosztás:

18 perce, macueiro írta:

Szia!

Mindenképpen megpróbálom ezt a varációt, mert most ez jobban tetszik mint a motorvezérlő vizsgálata. Nem akarlak túlterhelni de tudnál segíteni hol taláhatok ilyet? A google még csak magyar nyelvű találatot se hoz ki rá. Vagy ilyen bárdi és hasonlóknál kérdezzem? Köszönöm a segítséged! Ha pedig tudok valamit, megosztom veletek. 

Na igen, lehet kapni, de nem itthon. :)
ebay meg hasonlók.
Külföldi fórumokon ezt másképp gyógyítják, nem tudom mennyire tartós, egy próbát megér:

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=829465

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 05. 07. at 16:57, realpopek írta:

Sziasztok!

Van egy 1.7cdti 110LE 2011-es Opel Meriva autóm. A problémám a következő: Hidegen elsőre indul nincs semmi problémája, viszont melegen van hogy csak másodikra vagy harmadikra indul be. Teker rendesen csak nem akar beindulni.

Esetleg valakinek volt már ilyen gondja?

Köszi előre is.

Üdv,

Jani

Az enyém 2003-as 1,6 benzines ugyan ez a hibajelenség. Négy szerelőhöz vittem el még nem tudták megcsinálni. Nagyon bosszantó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!(Y17DT)Motorrezgés,vibrálás miatt írok nektek!Kicseréltem minda3bakot meg a billenésgátlót!Előtöltés szelep is most volt cserélve...de semmin sem változtatott.A fordulatszám stabil nem ingadozik...a motor jobban remeg, mint amiket láttam ebből az isuzu motoros astrákból... kormány lezsibbasztja a kezem úgy remeg,rázza az egész kasztnit!Jártatok már így?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 03. at 20:59, macueiro írta:

Sziasztok!

A segítégeteket szeretném kérni, mert kezd teljesen elfogyni az ötletem, türelmem, ami meg itt egerben folyik autószerelés címen arra szerintem nincs jelző. 

Y17dt-ről lenne szó, a hibatároló P0216-ot dob ki meg p400-at. Az utóbbi megvolt régen is, az EGR kizárt, h rossz. Ezt a szerelő állítja ellenőrizte, ő a motorvezérlőre gyanakodik.

Idáig nem is volt semmi hibajelenség, gondoltam hagyom a fenébe nem foglalkozok vele. Most viszont olyat csinál az autó, h becsörög a motor gyorsításra, ahogy emelkedik a fordulat, mint egy régi mercedes, teljesen olyan a hangja v mint egy 1000 éves ford tranzit. Ennél pontosabban nem tudom leírni. De ha beáll a fordulat egy szintre teljesen normális. Ezen felül gyenge is. Azóta van a P0216 hiba is a tárolóban. Kicseréltettem egy bontott adagolóra a régit. Semmi változás. Ezután jött az adagolóvezérlő cseréje de ez sem változtatott semmin. Kezdek teljesen tanácstalan lenni, mert a pénzemet vitte idáig, de semmivel nem lettem közelebb a megoldáshoz. Mit gondoltok mivel van a gond? Mehanikus v elektromos? Valaki estleg találkozott már hasonlóval? Köszi

Szia! Egerben a Papp autószervízt próbáltad?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szisztok segitseget szeretnek kerni. Y17dt astra g. Miert lehet az hogy 1500as fordulaton tartva rangat vagyis ilyen hullamzon fel le mozog a fordulatszam mero. Alapjaraton is kicsit gullamzoan jar. Alapjaraton regota csinalta de ezt most vettem eszre. Ha nagyobb gaztvadok elmulik. Illetve 1600felett mar nem csinalja. Es akkor sem ha motorfekkel jon vissza. Csak ha nem akarom h tovabb lassuljon es kitartom a gazt. Koszonom. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újabban van egy kis bibi a motorral. Y17Dt . Lightos kocsikázásnál semmi gond. Ha kicsit kihúzatom a motor járása szétesik, szinte traktor hangja lesz. Ha hirtelen lepadlózom egy pillanatra megtorpan szinte le is áll a motor egy nagyot ránt s elindul. EGR frissen takarítva. MAP szenzor cserélve. EDU felújítva. Vákuum csőre gyanakszom azok elég ramaty állapotban vannak. Okozhatja vákuum cső a jelenséget?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 08. 31. at 17:34, gyurigyerek írta:

Sziasztok!

Újabban van egy kis bibi a motorral. Y17Dt . Lightos kocsikázásnál semmi gond. Ha kicsit kihúzatom a motor járása szétesik, szinte traktor hangja lesz. Ha hirtelen lepadlózom egy pillanatra megtorpan szinte le is áll a motor egy nagyot ránt s elindul. EGR frissen takarítva. MAP szenzor cserélve. EDU felújítva. Vákuum csőre gyanakszom azok elég ramaty állapotban vannak. Okozhatja vákuum cső a jelenséget?

Hellló, pár rublikával előbb beírtam, hogy valószínű ilyenkor elmegy az előtöltés, ha "betraktorosodik" a hangja, az adagoló oldalán van egy kis basz, ami átengedi a gázolajat a csatlakozóra, és emiatt szigetel. Fújd tele kontakt spray-vel, nézd meg, változik-e valamit rövid távra(hamarosan újra beszrik úgyis.

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Mikulás74 írta:

Hellló, pár rublikával előbb beírtam, hogy valószínű ilyenkor elmegy az előtöltés, ha "betraktorosodik" a hangja, az adagoló oldalán van egy kis basz, ami átengedi a gázolajat a csatlakozóra, és emiatt szigetel. Fújd tele kontakt spray-vel, nézd meg, változik-e valamit rövid távra(hamarosan újra beszrik úgyis.

Idő közben voltam diagnosztikán és a főtengely jeladó rossz. A traktor hangal nem tudom összefügg e de fordulatszám jel nincs tőle.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok mindkét autómmal (H és G), megvettem az olajat viszont teljesen elbizonytalanodtam. GM 5W-30 olaj, de csak ACEA C3 jelölés van rajta. Jó lesz ez az autókba (Z16XEP és Y20DTH)? Eddig is 5W-30-at használtam, de mintha A3/B3 jelölés is lett volna rajta... Ha tudtok segítsetek kérlek, a H holnap délelőttre van tervezve. Nagyon köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Olajcsere előtt állok mindkét autómmal (H és G), megvettem az olajat viszont teljesen elbizonytalanodtam. GM 5W-30 olaj, de csak ACEA C3 jelölés van rajta. Jó lesz ez az autókba (Z16XEP és Y20DTH)? Eddig is 5W-30-at használtam, de mintha A3/B3 jelölés is lett volna rajta... Ha tudtok segítsetek kérlek, a H holnap délelőttre van tervezve. Nagyon köszi. G.

Sziasztok!

Esetleg tudtok segíteni? Nagyon köszi és bocs, ha türelmetlennek tűnök. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Adott 2001-es Y17DT-s Astra!A következő a problem,a dióda hidam ki lett cserélve a generátorban,viszont amit észrevettem azóta, hogy a belső világításom illetve a a Km jelző és a középső kijelzőm vibrál,villog.A feszültség szabályzó is rossz lehet?Mióta ez történik,volt vagy 2x,hogy nehezebben indult a a verda!Létezik, hogy a generátor megnyírbálja az adagoló vezérlőmet?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 09. 10. at 20:53, huggybear írta:

Sziasztok!

Esetleg tudtok segíteni? Nagyon köszi és bocs, ha türelmetlennek tűnök. G.

Sziasztok!

Hazatértem, de látom, hogy sajnos nem reagált senki a témára. Olvastam a könyvet, mely szerint 10W40 olajat kellene beleöntenem, mert az itteni hőmérséklet tartomány miatt ez a megfelelő, de 2 éve már 5W-30 ment bele, mert valaki itt a fórumon azt tanácsolta. Az osztrák szervizkönyv szerint mindig 10W40 volt benne. Most már teljes zavar van nálam, hogy mit öntsek a motorba. Adjatok valami irányt kérlek, holnap szeretném megcsinálni. Nagyon köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.