Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv mindenkinek!

végső elkeseredésemben fordulok ide hozzátok. Szóval "boldog" tulajdonosa lettem egy opel astra g caravan-nak Az autóval nem is lenne gond a bökkenő ott van hogy y20dth-val szerelték. Biztos hallottatok arról a jelenségről hogy levegősödik a rendeszer. Na az enyémel is ugyan ez a helyzet.Pár óra állás után nem igazán akart beindulni aksi lemerült vadult telefonálgattam hogy jöjjön valaki bikázni.Aztán ha beindult utánna kidolgozta  a levegőt és szépen járt ,szépen indult pöcc röff amíg nem ált egy helyben 5-6-7 óránál tovább  .Első körben kapott egy nagyobb aksit, új gázolajszűrőt és tömítéseket ez nem oldotta meg a problémát utánna jött az ,hogy résolaj csövek ,traverz gyűrűk ki lettek cserélve pár napig nem is volt semmi gond pöcc röff aztán a mai nap megint nem indult.... Szóval kérdésem az lenne hogy nincs e valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond?

Előlre is köszönöm a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Csepelevi írta:

Üdv mindenkinek!

végső elkeseredésemben fordulok ide hozzátok. Szóval "boldog" tulajdonosa lettem egy opel astra g caravan-nak Az autóval nem is lenne gond a bökkenő ott van hogy y20dth-val szerelték. Biztos hallottatok arról a jelenségről hogy levegősödik a rendeszer. Na az enyémel is ugyan ez a helyzet.Pár óra állás után nem igazán akart beindulni aksi lemerült vadult telefonálgattam hogy jöjjön valaki bikázni.Aztán ha beindult utánna kidolgozta  a levegőt és szépen járt ,szépen indult pöcc röff amíg nem ált egy helyben 5-6-7 óránál tovább  .Első körben kapott egy nagyobb aksit, új gázolajszűrőt és tömítéseket ez nem oldotta meg a problémát utánna jött az ,hogy résolaj csövek ,traverz gyűrűk ki lettek cserélve pár napig nem is volt semmi gond pöcc röff aztán a mai nap megint nem indult.... Szóval kérdésem az lenne hogy nincs e valakinek valami ötlete hogy mi lehet a gond?

Előlre is köszönöm a válaszokat.

A gázolajszürő jó méret? Illetve a háztömítés beillik a helyére? Nálam ez szívatott.

Link to comment
Megosztás:

4 perce, Handbrake írta:

A gázolajszürő jó méret? Illetve a háztömítés beillik a helyére? Nálam ez szívatott.

Ha levegősödik akkor végül is vissza ereszt a tankba.  Itt nincs visszacsapó szelep a szívócső legelején? Mert ha van azt is meg lehetne nézni vagy kicserélni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 12. at 19:51, huggybear írta:

Sziasztok!

Szeretnék egy kis segítséget kérni, ugyanis olajteknő tömítést kell cserélnem, de sosem csináltam még ilyet. Mi az amire oda kell figyelnem, mit lehet elrontani? Tömítésnél elég ha veszek egy újat vagy kell alá valami paszta is? Előre is köszönöm a tippeket. G.

Sziasztok!

Tud valaki segíteni? Tömítésből milyen fajtát érdemes venni? Paszta kell pluszban alá? Ha igen, milyen típus? Köszi. G.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
12 perce, Krajcso írta:

Sziasztok, 

Van valakinek ötlete, hogy hogyan szedhetném le a főtengely szíjtárcsát? Rá van szorulva a főtengely végére, a csavar kiszedése után meg sem mozdul, kocogtatás feszegetés nem használ. Ráadásul gumiágyas. Van ehhez valami speciális leszedő?

https://cdn.motordoctor.de/thumb?id=8178787&lng=en

Szerintem ami van rajta két hosszúkás lyuk egymással szemben ott kell bedugni a lehúzó karmait amit aztán beleakasztanak a peremébe. Sima leszedő nem jó a gumiágy miatt. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. 

Nem rég írtam hogy le-le esik az alapjárat fordulatom 800...500ig is nagyon ritkan, néztünk rail cső nyomást ( azt hiszem őt néztük ) és elvileg normál értékek között mozog. SVC szelep gyanús így is vagy érdemes más merre is kutakodni? Másik kérdésem, hogy nagy hidegben fémes jellegű hangot hallok gyorsitáskor és fordulat tartásakor is valamint ha elengedem a gázt úgy halkul az is a fordulat csökkenésével. Bemelegedve ( melegebb idő ben is ) mérséklődik a hangja de nem szűnik meg. Mind a 4 porlasztó fel lett újítva 15ezer kmel ezelőtt. Alacsony fordulaton 2000 ig "csicsergő" hangot hallat ez gondolom valamelyik szíj lehet? 

Köszönöm uraim.

 

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Rottens írta:

Sziasztok. 

Nem rég írtam hogy le-le esik az alapjárat fordulatom 800...500ig is nagyon ritkan, néztünk rail cső nyomást ( azt hiszem őt néztük ) és elvileg normál értékek között mozog. SVC szelep gyanús így is vagy érdemes más merre is kutakodni? Másik kérdésem, hogy nagy hidegben fémes jellegű hangot hallok gyorsitáskor és fordulat tartásakor is valamint ha elengedem a gázt úgy halkul az is a fordulat csökkenésével. Bemelegedve ( melegebb idő ben is ) mérséklődik a hangja de nem szűnik meg. Mind a 4 porlasztó fel lett újítva 15ezer kmel ezelőtt. Alacsony fordulaton 2000 ig "csicsergő" hangot hallat ez gondolom valamelyik szíj lehet? 

Köszönöm uraim.

 

SVC szelepet vedd ki, youtube-on van róla videó, hogyan kell szétszedni. Az alapjárat azért ingadozhat, mert az a kis "tolattyú" ami benne van berágódik a műanyag házba, és nehezen mozog. Kiveszed, megcsiszolod, kis polír és mehet vissza. Maga a művelet szerintem nem sok idő.

De mindezek előtt szerintem tankolj majdnem üres tankra pár liter OMW maxxmotiont, és nézd meg azzal is csinálja-e. Sokan írták, hogy sajna a CDTI érzékeny a gázolajra.....

A fémes hang állandó sebességű, vagy gyorsításkor, lassításkor változik? Vagy csapágy lesz, vagy a kuplung szerkezet, esetleg kettőstömegű.

Próba cseresznye.

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

Kedves fórumozók!

Y20DTH motor indítási nehézsége miatt böngésztem többek között a fórumot is. Sajnos nekem más volt a hiba, mint sokatoknak. Nálam az 1 henger résolajcsöve volt kilyukadva. Kifelé nem folyt a nyál, de hosszabb állás során levegő szivárgott a rendszerbe. A cső cseréjével megoldódott a problémám. Bármikor könnyen indul.

Remélem tudok segíteni az általam tapasztaltakkal.

Üdv mindenkinek!

  • Like 2
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 01. at 8:20, Handbrake írta:

SVC szelepet vedd ki, youtube-on van róla videó, hogyan kell szétszedni. Az alapjárat azért ingadozhat, mert az a kis "tolattyú" ami benne van berágódik a műanyag házba, és nehezen mozog. Kiveszed, megcsiszolod, kis polír és mehet vissza. Maga a művelet szerintem nem sok idő.

De mindezek előtt szerintem tankolj majdnem üres tankra pár liter OMW maxxmotiont, és nézd meg azzal is csinálja-e. Sokan írták, hogy sajna a CDTI érzékeny a gázolajra.....

A fémes hang állandó sebességű, vagy gyorsításkor, lassításkor változik? Vagy csapágy lesz, vagy a kuplung szerkezet, esetleg kettőstömegű.

Próba cseresznye.

Porlasztó fel újítás óta csak prémiummal járok ( Jumbo féle ) de raktam már bele OMV és SHELL-t is csodát várva meg adalékot is de úgy néz ki kiszedős lessz vagy cserés.

A" fémes" kopogás motor járásával változik ( gyorsítás - lassítás ), lassításkor nagyon halkan hallani , lassú gyorsitáskor és sebesség tartásakor hallani leginkabb.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok.

Újabb akciót írok le nektek, hátha segít valakinek. ( Astra G 1.7 DTI /ISUZU/  /Y17DT/ 2001 )  - 460e Km....   valós!

Tünet:

Minap a szekér reggel, egy rövid helyi útra indulva.  Indítás- pöccre indul de az alapjárat kb. fél perc múlva felmegy kb. 1100-ra a megszokott kb. 750 - 800 helyett és ott is marad.

Oké, gondolom majd észhez tér. Mentem kb. 1 km-t, erre elkezdenek kigyulladni a műszerfalon a visszajelzők ( az olajnyomás kivételével) szinte mindegyik, mint a karácsonyfán.

Félreálltam, motor jár ... utoljára kigyulladt a töltésjező is és ugye ezzel elment a szervo is. Oké, mondom a szokásos generátor téma talán. Felhívtam a szerelőt közben leállt a motor is. Újra indítottam, pöccre indul, de pár másodperc múlva ugyan ez a sorrend amit feljebb írtam.  Elhúztuk, mert nem akartam nyúzni.

Megoldás:   a generátor végén ugye van egy szivattyú is, amivel mi szoktunk rendszeres időközönként szívni.

Én már jelenleg a negyedik szimerig, fesszabályzó, diódasor cserénél tartok, csak most a forgórészt is kicseréltük, mert az volt a ludas.

A rendszeresen cserélt szimeringek már egy vályút koptattak bele, így új forgórészt kapott.

Amikor átengedi a szimeringnél az olajat akkor megy tönkre a fesszabályzó és a diódasor.

Szóval az a tanúlság szerintem, hogy ennél a típusnál 120 000 km-ben határozták meg a vezérműszíj csere periódusát... na én 100 000-enként cserélem, és ekkor kell felújítani a generátor szimeringjét is és beméretni a generátort (esetleg egy kicsit hamarabb is lehet), akkor talán nem ér ilyen meglepetés.  Mert a többiek szerint is kb. 100-120 ezrenként jön elő a generátor probléma ennél a típusnál.  Talán jó tanácsot adtam.

Üdv.

 

Módosítva : melyon
  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

12 órája, melyon írta:

 

Szóval az a tanúlság szerintem, hogy ennél a típusnál 120 000 km-ben határozták meg a vezérműszíj csere periódusát... na én 100 000-enként cserélem, és ekkor kell felújítani a generátor szimeringjét is és beméretni a generátort (esetleg egy kicsit hamarabb is lehet), akkor talán nem ér ilyen meglepetés.  Mert a többiek szerint is kb. 100-120 ezrenként jön elő a generátor probléma ennél a típusnál.  Talán jó tanácsot adtam.

 

 

Na nálam ez 1, jó esetben 2 évente elő jön, hogy megadja magát a generátor. Az idén lesz 9 éve nálam az autó. Azóta a 3. generátor van benne s min 1x mindegyik fel lett újítva.

Módosítva : gyurigyerek
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gyurigyerek írta:

Na nálam ez 1, jó esetben 2 évente elő jön, hogy megadja magát a generátor. Az idén lesz 9 éve nálam az autó. Azóta a 3. generátor van benne s min 1x mindegyik fel lett újítva.

Igaz H Astra, de hátha segít. Ott olvastam arról, hogy a generátorra menő vastagabb kábel, ami ellátja a töltés szerepét, gyárilag szarul van a generátor felöli oldalon felsaruzva. Így kb. a megtermelt energia 10-15% elmegy a lecsóba a leíró szerint. Megoldás, kábel le és normálisan beforrasztani azt a sarut, aztán fel. Én mindenesetre megcsinálom ezt is.

Nekem akkor ment el a generátorom, mikor a vizem is fogyott, és a generátor tartó mögötti csőcsonkból csepegett a víz. Akkor felújjítattam, ennek kb. 4 éve, azóta hibátlan.

A karácsonyfa effektusra, meg a nem indulásra, én azért ha még nem volt javítva az adagoló vezérlő, illetve az ECU megtenném, gondolom a szelepet már cserélted, mert nekem az ment el 160 ezret, a generátor olyan 200 ezer körül halt meg.

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Handbrake írta:

A karácsonyfa effektusra, meg a nem indulásra, én azért ha még nem volt javítva az adagoló vezérlő, illetve az ECU megtenném, gondolom a szelepet már cserélted, mert nekem az ment el 160 ezret, a generátor olyan 200 ezer körül halt meg.

Szia

ezeken már kb. 3 éve túl vagyok Márton Csaba jóvoltából, azóta is hiba nélkül és szuper a gép.

(Az én EDU-m volt szénné égve és az ECU-ból pedig törlődött minden adat  annak idelyén.)

Ez a generátor téma pedig időnként mint írtam és már régebben többen is írtátok típushiba. Ez van.

Még annyi, hogy felénk már van egy pár villamosságis, akik azt mondják, hogy nem igazán jött be az a megoldás amikor kérik az embertől a régi generátort és adnak egy felújítottat jó pénzért. Itt inkább ők csinálják teljesen készre és arra vállal valami garanciát is.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

21 perce, melyon írta:

Szia

ezeken már kb. 3 éve túl vagyok Márton Csaba jóvoltából, azóta is hiba nélkül és szuper a gép.

(Az én EDU-m volt szénné égve és az ECU-ból pedig törlődött minden adat  annak idelyén.)

Ez a generátor téma pedig időnként mint írtam és már régebben többen is írtátok típushiba. Ez van.

Még annyi, hogy felénk már van egy pár villamosságis, akik azt mondják, hogy nem igazán jött be az a megoldás amikor kérik az embertől a régi generátort és adnak egy felújítottat jó pénzért. Itt inkább ők csinálják teljesen készre és arra vállal valami garanciát is.

Üdv.

Pont tegnap voltam nála... :) H-val még picit piszkálgatta.

A szelep csere is időszerű lesz, ha már a 400 ezret is meghaladtad.... :)

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Van egy Opel Astra G Caravan 2003as évjàratú y17dt motorral szerelt autóm. Tavaly novemberben vettem. Nehezen indult néha az autó. Ha beindult utána már ment de az indítás nehézkes volt. Elég hamar eljutott odáig hogy már el sem indult. Sokat olvastam a típusról és találtam egy szakembert aki meg is javította az ecu-t és az edu-t. Előtöltés szabályozó szelep is lett cserélve. Ezután kiderült hogy az adagoló se jó mert egy 12voltos szivattyú közbeiktatàsàval indult csak az autó,ha a szivattyú ki lett kapcsolva akkor a motor leállt. Kapott egy bontott adagolót. Most ott tartok hogy elindul de maximum fordulatszám 2000 körül van és erőtlen. Mikor elindítom hidegen annyira rázza a kasztnit mintha ki akarna esni a motor. Mondhatni zakatol. Körülbelül egy perc járatàs utána kisimul a járása. Hibakód P1651. Jelentése : kommunikációs hiba a befecskendező szivattyú eeprom áramkörével. Az összes vezeték a helyén van. Kifogytam az ötletekből.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 02. 18. at 22:11, Y17dt Astra caravan írta:

Sziasztok! 

Van egy Opel Astra G Caravan 2003as évjàratú y17dt motorral szerelt autóm. Tavaly novemberben vettem. Nehezen indult néha az autó. Ha beindult utána már ment de az indítás nehézkes volt. Elég hamar eljutott odáig hogy már el sem indult. Sokat olvastam a típusról és találtam egy szakembert aki meg is javította az ecu-t és az edu-t. Előtöltés szabályozó szelep is lett cserélve. Ezután kiderült hogy az adagoló se jó mert egy 12voltos szivattyú közbeiktatàsàval indult csak az autó,ha a szivattyú ki lett kapcsolva akkor a motor leállt. Kapott egy bontott adagolót. Most ott tartok hogy elindul de maximum fordulatszám 2000 körül van és erőtlen. Mikor elindítom hidegen annyira rázza a kasztnit mintha ki akarna esni a motor. Mondhatni zakatol. Körülbelül egy perc járatàs utána kisimul a járása. Hibakód P1651. Jelentése : kommunikációs hiba a befecskendező szivattyú eeprom áramkörével. Az összes vezeték a helyén van. Kifogytam az ötletekből.

Van a Facebookon egy olyan csoport, hogy Y17Dt Isuzu Hungary.Lépj be oda, ott is van sok hozzáértő mágus, hátha ők tudnak vmi okosságot mondani a problémádra.

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.