Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
2 perce, topyjo1 írta:

Sziasztok!

 

Y17DT meghúzási nyomatékait szeretném megtudni

Hengerfej javítás alatt van, konkrétan a porlasztó tart híd, ami leszorítja a porlasztókat, és a hüvelyeket érdekelne.

A hengerfejről úgy tudom, hogy 40Nm+2x60fok.

Síkolás után mekkora pakolást kell beletenni? Az ékszámot gondolom.

Meghúzási nyomatékot nem tudom, de tavaly mikor a hővédő gumigyűrűket cseréltük érzésre meghúztuk.... javaslom ha már ki van szedve a hengerfej, ezeket a gumigyűrűket is cseréld ki.....

Elküldve
6 órája, Handbrake írta:

Meghúzási nyomatékot nem tudom, de tavaly mikor a hővédő gumigyűrűket cseréltük érzésre meghúztuk.... javaslom ha már ki van szedve a hengerfej, ezeket a gumigyűrűket is cseréld ki.....

Az árajánlat szerint síkolás, szelepfészek marás, porlasztótartóhüvely és O-gyűrű csere van folyamatban.

Elküldve

Sziasztok. Rá tettük gépre az x20dtl motorkódú g astrám a következő hibákat írta ki:

p1631 - befecskendező szivattyú
      - ecu hiba

p1335 -befecskendező szivattyú 
      -fordulatsz.információ

p0725 -motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működése

p1635 - izzitás idő relé
      - áramköri hiba
Most törölve lettek belőle a hibák, és utána nem is talált semmi meghibásodást. Szerintetek ezek a hibák javíthatóak, ha igen akkor hogyan ?

 

Elküldve
5 órája, topyjo1 írta:

Az árajánlat szerint síkolás, szelepfészek marás, porlasztótartóhüvely és O-gyűrű csere van folyamatban.

Sajnos én is azt vallom, ha már egy dízel meg van bontva......... de ne legyen igazam. Amúgy mibe fáj egy ilyen trükk? És miért kellett ezt meglépni?

Elküldve
On 2017. 03. 08. at 19:21, E KADETT írta:

Sziasztok. Rá tettük gépre az x20dtl motorkódú g astrám a következő hibákat írta ki:

p1631 - befecskendező szivattyú
      - ecu hiba

p1335 -befecskendező szivattyú 
      -fordulatsz.információ

p0725 -motorfordulatszám behajtás áramkör hibás működése

p1635 - izzitás idő relé
      - áramköri hiba
Most törölve lettek belőle a hibák, és utána nem is talált semmi meghibásodást. Szerintetek ezek a hibák javíthatóak, ha igen akkor hogyan ?

 

Az az érdekes hogy az autó egyből indul, nem füstöl, megy 140 km/h-val is. Van hogy elmegy   150 km-t is hiba nélkül de van hogy 2 km-en leáll 3-4 szer is. Ezek a hibák jellemzőek ha adagolós lesz az autó? Ha kontakt hibás akkor mit kell rajta megtakarítani? 

Elküldve

Sziasztok volna egy kerdesem tudom nem idde tartozik de nem tudom masholl kerdezni,van egy Seat Leonom 2TDI PD 103kw,es az lenne a gond ha gazolgatom magas fordulaton feheret es egy kicsit szurkes fustot mi lehet a gond.

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 03. 08. at 22:24, Handbrake írta:

Sajnos én is azt vallom, ha már egy dízel meg van bontva......... de ne legyen igazam. Amúgy mibe fáj egy ilyen trükk? És miért kellett ezt meglépni?

Hengerfej felújítás nyomáspróbával új porlasztóhüvelyekkel 80, tömítések 20, 1-2 elpuhult vízcső, +mókadíj még nem tisztázott. Kezdetnek nyomta az olajat a vízbe, az ugye o-gyűrű hiba. Aztán már a kompresszióból is jutott a vízbe.

Sosem vezettem takarékosan, chippelve is van szegény újkorától, 240 ezret bírt bontás nélkül.

Elküldve
On 2017. 03. 07. at 8:22, zsendejsanyi írta:

Sziasztok

Csak bosszantott  a dolog,mivel a szerelő 1 hét múlva tudta volna megnézni,ezért vettem 2 db sarut és kicseréltem.Nem hiszem el,de ez lett a megoldás!Tényleg rosszak voltak a sarukrimpek!Szóval tuti lett a töltés mindenhol.Köszönöm a segítséget!

Üdv

Na ennek örülök. Siker a vége és több nem is kell! :)

  • Like 1
Elküldve
On 3/3/2017 at 21:34, rpetya írta:

Sziasztok,

 

Szerelőm szerint utolért a kettőstömegű vég.

Két helyről kértem ajánlatot a cserére alkatrésszel, mindkettő 280.000 Ft-ra hozta ki az anyagárat...

A fórumon keresgélve azt az infót találtam, hogy az Y20DTH motorokat 2003-tól szerelték kettőstömegű lendkerékkel (enyém 2004-es).

Van valakinek tapasztalata "egytömegűsítésről"?

Elég egy ilyen készlet: http://www.autoalkatreszwebshop.hu/autoalkatresz/311885?

Simán felszerelhető a kettőstömegű helyett, és a jövőben sem okoz semmilyen problémát?

 

előre is köszönöm a válaszokat

 

P.

 

 

 

Szia!

Nekem pontosan az átalad linkelt kiváltó szett van az autóban, így vettem 158.000 km-rel (bár akkor még nem tudtam hogy ez van benne). Gyanítom az eladás előtt lett beletéve, hogy üzemképes állapotban el lehessen adni az autót.

270.000 km-nél kopott el a kuplungtárcsa, ez kevlároztatva lett. A kinyomócsapágy is cserélve lett, mert enyhén szivárgott.

Szóval szerintem ha hosszabb távra tervezel még az autóval, célszerűbb összespórolni valahogy a kettős tömegűt, de mondjuk évi 5000 km-re semmi értelme.

 

Elküldve
1 perc, Krajcso írta:

Szia!

Nekem pontosan az átalad linkelt kiváltó szett van az autóban, így vettem 158.000 km-rel (bár akkor még nem tudtam hogy ez van benne). Gyanítom az eladás előtt lett beletéve, hogy üzemképes állapotban el lehessen adni az autót.

270.000 km-nél kopott el a kuplungtárcsa, ez kevlároztatva lett. A kinyomócsapágy is cserélve lett, mert enyhén szivárgott.

Szóval szerintem ha hosszabb távra tervezel még az autóval, célszerűbb összespórolni valahogy a kettős tömegűt, de mondjuk évi 5000 km-re semmi értelme.

 

Észrevettél valami zavaró dolgot a sima lendkerékkel? Rezonanciát, kinyitott ajtó remegést..stb? 

Elküldve
7 órája, zotya975 írta:

Észrevettél valami zavaró dolgot a sima lendkerékkel? Rezonanciát, kinyitott ajtó remegést..stb? 

Sajnos összehasonlítási alapom nincs, mivel nem ültem sosem kettős tömegűvel szerelt Y20DTH-ban.

Az biztos, hogy sokkal jobban remeg alapjáraton, mint az 1.7-es dízel, mert olyannal utaztam már.

  • Like 1
Elküldve
10 perce, Krajcso írta:

Sajnos összehasonlítási alapom nincs, mivel nem ültem sosem kettős tömegűvel szerelt Y20DTH-ban.

Az biztos, hogy sokkal jobban remeg alapjáraton, mint az 1.7-es dízel, mert olyannal utaztam már.

Köszi a tapasztalatokat Krajcso, Zotya pedig megelőzött a többi kérdéssel, amit feltettem volna.

Akkor ezek szerint az a tanulság, ha tehetem, akkor maradjak az eredeti megoldásnál...

Elküldve
16 órája, Krajcso írta:

Szia!

Nekem pontosan az átalad linkelt kiváltó szett van az autóban, így vettem 158.000 km-rel (bár akkor még nem tudtam hogy ez van benne). Gyanítom az eladás előtt lett beletéve, hogy üzemképes állapotban el lehessen adni az autót.

270.000 km-nél kopott el a kuplungtárcsa, ez kevlároztatva lett. A kinyomócsapágy is cserélve lett, mert enyhén szivárgott.

Szóval szerintem ha hosszabb távra tervezel még az autóval, célszerűbb összespórolni valahogy a kettős tömegűt, de mondjuk évi 5000 km-re semmi értelme.

 

Ezt most nem értem. Elment a kiváltó szettel kb 120000 km-t és elkopott a tárcsa+kinyomó, ami ugye erősen használati szokás függő. Hol itt a baj? Normál használat esetén kb 150000 km a kuplung élettartama, amit nagyon könnyű lerontani. Ami még említést érdemel, hogy kettőstömegűt nem kellett cserélned, hála a kiváltó szettnek. Félre ne érts nem kötözködök, csak én úgy látom hogy teljesen normálisnak mondható a csereperiódusod.

Elküldve (edited)
3 órája, zafinorbi írta:

Ezt most nem értem. Elment a kiváltó szettel kb 120000 km-t és elkopott a tárcsa+kinyomó, ami ugye erősen használati szokás függő. Hol itt a baj? Normál használat esetén kb 150000 km a kuplung élettartama, amit nagyon könnyű lerontani. Ami még említést érdemel, hogy kettőstömegűt nem kellett cserélned, hála a kiváltó szettnek. Félre ne érts nem kötözködök, csak én úgy látom hogy teljesen normálisnak mondható a csereperiódusod.

Ez teljesen jogos, annyit még hozzá kellett volna tennem, hogy a használat fele autópálya volt. A környezetemben ismert autók alapján úgy gondoltam, ilyen használat mellett 200.000-et ki kellett volna bírnia, de ezek szerint ennél a típusnál ez a normális. Vagy azért mert a kettős tömegű romlik el, vagy a sima lendkerékkel a nagy igénybevétel miatt a tárcsa kopik le.

A javítás (kevlároztatás) valóban olcsóbb volt, mint a visszaalakítás a gyári verzióra, mert a sima lendkerékhez és a kettős tömegűhöz való kuplungszerkezet+tárcsa eltérő kialakítású. Egyedül a kinyomócsapágy közös.

Módosítva : Krajcso
Elküldve
On 2017. 03. 08. at 10:14, Handbrake írta:

Meghúzási nyomatékot nem tudom, de tavaly mikor a hővédő gumigyűrűket cseréltük érzésre meghúztuk.... javaslom ha már ki van szedve a hengerfej, ezeket a gumigyűrűket is cseréld ki.....

ahhoz nem kellett levenni a hengerfejet

 

Elküldve
On 2017. 03. 10. at 18:27, E KADETT írta:

Az az érdekes hogy az autó egyből indul, nem füstöl, megy 140 km/h-val is. Van hogy elmegy   150 km-t is hiba nélkül de van hogy 2 km-en leáll 3-4 szer is. Ezek a hibák jellemzőek ha adagolós lesz az autó? Ha kontakt hibás akkor mit kell rajta megtakarítani? 

Akkor megválaszolom a kérdést magamnak. A főtengely jeladó csinálta nekem a hibákat. Kicseréltem és teljesen jó lett az autó. Ha valakinek ilyen hibái lesznek, akkor itt a válasz a hibára.

  • Like 1
Elküldve
3 órája, astra írta:

ahhoz nem kellett levenni a hengerfejet

 

Anélkül csináltuk mi is, csak ha már hengerfejezéshez levette a márkatárs akkor cserélje ki, mert könnyebb......

Elküldve
21 órája, Krajcso írta:

Ez teljesen jogos, annyit még hozzá kellett volna tennem, hogy a használat fele autópálya volt. A környezetemben ismert autók alapján úgy gondoltam, ilyen használat mellett 200.000-et ki kellett volna bírnia, de ezek szerint ennél a típusnál ez a normális. Vagy azért mert a kettős tömegű romlik el, vagy a sima lendkerékkel a nagy igénybevétel miatt a tárcsa kopik le.

A javítás (kevlároztatás) valóban olcsóbb volt, mint a visszaalakítás a gyári verzióra, mert a sima lendkerékhez és a kettős tömegűhöz való kuplungszerkezet+tárcsa eltérő kialakítású. Egyedül a kinyomócsapágy közös.

Jó legyen így kicsit valóban kevés a megtett km, de még had sorolja bele a lehetséges okok számába a kuplung szett minőségét amit bele tettek. Ha a legolcsóbbat pakolták bele az is lehet ok. Nekem régen az escorton volt olyan kuplung szett ami, 50000 után már csúszott.

Elküldve

Sziasztok!

2.0 Dti G Kombi Astrám van.Üzemanyag ellátással van problémám. Lelevegősödött a rendszer. Amikor levettem az üzemanyagcsövet a gázolajszűrőről a tank felé hirtelen visszarántotta a gázolajat. 

Van valami ötletetek mi lehet a gond?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Elküldve
15 perce, Zsolti J írta:

Sziasztok!

2.0 Dti G Kombi Astrám van.Üzemanyag ellátással van problémám. Lelevegősödött a rendszer. Amikor levettem az üzemanyagcsövet a gázolajszűrőről a tank felé hirtelen visszarántotta a gázolajat. 

Van valami ötletetek mi lehet a gond?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Akkor szokott vákum lenni a tankban ha a szellőztető rendszer nem működik rendesen és a kiszívott üzemanyag helyére nem enged levegőt. Azt sajna nem tudom pontosan hol-hogyan van megoldva neked, majd valaki jön és megmutatja. Ha használni kell az autót ideiglenesen lehet rá venni pár 100 forintos univerzális tanksapkát az nem zár légmentesen. http://www.argep.hu/trend/TANK/Tanksapka.html Feltéve ha a tanksapka ajtó zárható és nem tudják így kiszívni a gázolajat vagy olyan helyen állsz ahol nem férnek hozzá. 

Elküldve (edited)
On 2017. 03. 03. at 21:34, rpetya írta:

Sziasztok,

 

Szerelőm szerint utolért a kettőstömegű vég.

Két helyről kértem ajánlatot a cserére alkatrésszel, mindkettő 280.000 Ft-ra hozta ki az anyagárat...

A fórumon keresgélve azt az infót találtam, hogy az Y20DTH motorokat 2003-tól szerelték kettőstömegű lendkerékkel (enyém 2004-es).

Van valakinek tapasztalata "egytömegűsítésről"?

Elég egy ilyen készlet: http://www.autoalkatreszwebshop.hu/autoalkatresz/311885?

Simán felszerelhető a kettőstömegű helyett, és a jövőben sem okoz semmilyen problémát?

 

előre is köszönöm a válaszokat

 

P.

 

 

 

Szia!

Tavaly szeptemberben lett nekem is egy valeo kiváltó szett beépítve. (2003 zafira)

Minimális különbséget lehet érezni, én nem bántam meg, egyenlőre. :-)

Nekem 163 ezerbe fájt, munkadíjjal együtt.

 

Módosítva : nemo003
  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Abban szeretném segítségeteket, tanácsotokat kérni, hogy hova érdemes vinni az adagolót felújíttatni. Van egy Y20DTH motorkódú Opel Astra G 2.0 DTI 16V autóm és most jött el az ideje, hogy megtegyem ezeket a lépéseket. Kit/Kiket ajánlotok, aki megbízható, és árban is elfogadható? Tapasztalatokat, véleményeket szívesen fogadok! Köszönöm előre is!

Elküldve

5 ev es 80 ezer km utan Sajnos elért engem is az egyik tipushiba...1.7cdti 200ezer km..olajszivattyú bordáskerék anya lelazult a kerék lenyalta a tengelyt is szepen. elosszor zorgest hallottam majd egyszer elment az olaj nyomas is..aztan visszajott.40 el hazaballagtam 8km ert.olajpumpa kb 50 ezer kerékkel.

Aktualis a vez szij csere is sajnos.ez most sokba lesz...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.