Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok.

Valószínű már kérdezték előttem nagyon sokan, de mivel most született meg a gyermekem nincs időm rá hogy végig olvassak 341 oldalt.

A kérdésem az lenne életemben először vásároltam dieselt (A Zafira y20dth), szeretnék rajta alapvető dolgokat megcsinálni (Pollenszűrő,Olajszűrő,Gázolajszűrő,Levegőszűrő, Olajcsere). Mire kell esetleg odafigyelni? Ezeken kívül van-e még valami amit érdemes lecserélni? Mikre figyeljek oda hogy biztos legyek abban hogy én mindent megtettem az autó hosszú távú hibátlan működése érdekében? Ha esetleg van valakinek egy kis indíttatása ezekre válaszolni megköszönném.

Elküldve
On 2016. 12. 12. at 19:36, Salas írta:

Sziasztok,

Y17DT. A múlt heti hidegekben -4 fok, azt vettem észre hogy 40 km megtétele után se megy 80 fok fölé a hőmérő. Ha a fűtést odatekertem 24-25 fok, akkor meg kifeküdt a mutató mint hideg motornál szokta................

nálam y17dt...   kb.: 10... 15 Km után 5.-ben eléri az üzemi hőfokot olyan 3/4 fűtésnél, de ha lapjáraton ketyeg akkor visszaesik a mutató, vagy ha csak harmadikban- negyedikben megyek hideg motorral akkor a 80 C -ig sem megy fel...   régebben többen írták már,  hogy ezeknek ilyen a fűtése vagyis inkább nem melegedős típus. Viszont egyik kollégánk már azt is írta régebben, hogy a thermosztát állítólag el tud mozdulni a házban és átereszt. Állítólag kellene lennie a thermosztát mellett valamilyen távtartó- vagy kitámasztó gyűrűnek ami nem engedi elmozdulni a házban. De ezt én is csak olvastam. Még nem álltam neki ezt megnézni.

Üdv.

Elküldve
4 órája, melyon írta:

nálam y17dt...   kb.: 10... 15 Km után 5.-ben eléri az üzemi hőfokot olyan 3/4 fűtésnél, de ha lapjáraton ketyeg akkor visszaesik a mutató, vagy ha csak harmadikban- negyedikben megyek hideg motorral akkor a 80 C -ig sem megy fel...   régebben többen írták már,  hogy ezeknek ilyen a fűtése vagyis inkább nem melegedős típus. Viszont egyik kollégánk már azt is írta régebben, hogy a thermosztát állítólag el tud mozdulni a házban és átereszt. Állítólag kellene lennie a thermosztát mellett valamilyen távtartó- vagy kitámasztó gyűrűnek ami nem engedi elmozdulni a házban. De ezt én is csak olvastam. Még nem álltam neki ezt megnézni.

Üdv.

én voltam az az elvetemült egy klingerit tomitésnek kell lenni hozzá ami meggátolja hogy a term .mozogjon a házában miota benne van nincs pr.

Elküldve
12 órája, astra írta:

én voltam az az elvetemült egy klingerit tomitésnek kell lenni hozzá ami meggátolja hogy a term .mozogjon a házában miota benne van nincs pr.

Amit kivettem az enyémből az szinte biztos hogy gyári volt. Be volt úgy gyógyulva hogy az nem mozgott az tuti. Az új is passzos de tömítést nem cseréltem. Miféle, mekkora tömítésre gondolsz? Lehet venni vagy vágni kell? Gondolom a termosztát fedél alá való tömítésre gondolsz.

Elküldve
On 2016. 12. 15. at 7:46, Salas írta:

Amit kivettem az enyémből az szinte biztos hogy gyári volt. Be volt úgy gyógyulva hogy az nem mozgott az tuti. Az új is passzos de tömítést nem cseréltem. Miféle, mekkora tömítésre gondolsz? Lehet venni vagy vágni kell? Gondolom a termosztát fedél alá való tömítésre gondolsz.

igen és 1-2 mm-rel kisebb átmérö mint a term . legnagyobb átméröje .

 

Elküldve

Kedves sokat látott Kollégák!

Egy némiképp összetett problémával kapcsolatban kérném a véleményeteket!

Adott egy Y17DT, tökéletesen problémamentes, ami megállt! Mennyiségszabályzó szelep és adagolóvezérlő elektronika lett cserélve, viszont azóta 3 tünetet produkál:

- alapjáraton, ha bemelegedett a motor, kb 0,5 mp-es ciklusokban hullámzik az alapjárat, hidegen pöccre indul, egyenletesen jár

- menet közben alacsony (1500-1800) fordulatszámon erősen rángat. Magasabb fordulatnál ez eltűnik, majd 3000 körül jelentkezik megint

- mikor visszaengedem a gázt, még kb 1,5 mp-ig pörgeti a motort, olyan mintha nem érzékelné, hogy már levettem a lábam a pedálról! Ez akkor érdekes, mikor araszolok lámpánál és minden kikuplungnál a motor felpörög úgy 2000-ig! És ezt, csak sebességben, üresben nem!  

Persze hibakód nincs, a cserélt szelepet és elektronikát azóta lepróbáltuk, de semmi. Egyik szerelő (én nem vagyok az!) valami vezérlési gondra, másik adagolóra gyanakszik, de ezekhez nem is lett nyúlva.

Porlasztó tisztító adalékot próbáltam, semmi! Az autó rendszeresen használva, így mentem több mint egy 10000km-t, nem lett rosszabb, de jobb se! Viszont már iszonyatosan idegesítő!

Valakinek valami ötlet? Nagyon hálás lennék, mert teljes a tanácstalanság!

Elküldve (edited)
On 2016. 12. 16. at 20:46, Mettyú írta:

Sziasztok!

Na holnap fogom lekapni a motorvédő burkolatot alulról!(Y17DT)Vannak olyan tipikus helyek, ahonnan csepeghet,elfolyhat a fagyálló?

Lekaptuk a motorvédő burkolatot,a helyzet a következő, semmit nem találtunk hűtővízzel kapcsolatban, viszont az adagoló és a blokk között rendesen csöpög a gázolaj ez mitől lehet mi ment tönkre az adagolón?Legalább megvan az oka a gázolajszagnak az utastérben.Illetve a turbómnál fekete olajos trutyi csepeg ez meg okozhatja a p1125(3) hibakódom?Valaki tudna ajánlani vmi megbízható szerelőt Debrecen környékén?Vagy érdemesebb lenne bevinni egy Opel szervízbe?Tudom hogy sok a kérdés,de szeretném rendben tudni a verdát.Előre is köszönöm!

Módosítva : Mettyú
Elküldve

Sziasztok

Fórumot visszaolvasva láttam hogy a y17dtbe dicsérik a wahler termosztátot. A kérdésem az lenne hogy hol lehet beszerezni mert nem találtam a neten. Vagy csak egyszerűen rosszul keresem. Ha tudna valaki egy linket dobni azt megköszönném.

Elküldve
9 perce, pumi írta:

Az x17dtl és a y17dtbe egyforma kell? Mert ezt pölö abba irja. Nem tudom azért kérdezem, mert én y17dt nem találtam. 

Na hát azt passzolom, ha bizonytalan vagy a webshop rendeléssel, sok helyen lehet kérni segítséget, motor-alvázszám alapján, vagy személyes bemész boltba és megmutatod a forgalmit.

Elküldve
10 perce, zotya975 írta:

Na hát azt passzolom, ha bizonytalan vagy a webshop rendeléssel, sok helyen lehet kérni segítséget, motor-alvázszám alapján, vagy személyes bemész boltba és megmutatod a forgalmit.

Renben köszönöm.

Elküldve

Sziasztok

Segítségre lenne szükségem.Beadta a kulcsot az adagoló az astrámon (x20dtl).Vettem egy motort jó adagolóval és át szeretném rakni,de ilyen autón még nem cseréltem adagolót csak Mtz-n és Iveco turbo daily-n.Ezeknél nem kell semmit állítani mert csak 1 fajta képpen tudud felrakni.Az astrán is így van ez vagy el tud menni valami? Előre is köszönök minden segítséget.

Elküldve
10 perce, Frezer3 írta:

Sziasztok

Segítségre lenne szükségem.Beadta a kulcsot az adagoló az astrámon (x20dtl).Vettem egy motort jó adagolóval és át szeretném rakni,de ilyen autón még nem cseréltem adagolót csak Mtz-n és Iveco turbo daily-n.Ezeknél nem kell semmit állítani mert csak 1 fajta képpen tudud felrakni.Az astrán is így van ez vagy el tud menni valami? Előre is köszönök minden segítséget.

Szia!

Az x20dth dtl-es motoroknál az adagoló felszerelése fix. először hátsó két csavart kell meghúzni majd a vezérmű lánc keréken kersztűl meghúzod a négy db csavart. Arra figyelj, hogy az adagoló lévő tárcsát le ne vedd.  Továbbá ha felrakod és mégsem indul akkor kicseréled az autó ecut is. Ha továbra se megy akkor egy adagolóst kell felkeresni, ha nem tudsz akkor van egy nagyon jó adagolósom aki ki tudja "törölni" az adagoló agyát és ujra telepíti. Jó szerelést! Egy dolgot megtanultam az adagolós barátomtól hogy nem érdemes adagolót külön venni mert nem tudod hogy mennyit ment a kocsi amiből vetted. Lehet hogy elmész 100.000 km-t de benne van a pakliba az is hogy csak pár ezret.

                                                                                                             

 

 

 

Elküldve
On 2016. 12. 08. at 19:33, huggybear írta:

Sziasztok!

Y20DTH Astramban szeretnék gázolajszűrőt cserélni, de valaki a fülembe ültette a bogarat, hogy be fog levegősödni a rendszer és nem tudom majd légteleníteni. Ez az első dízel autóm, korábban volt egy X14SZ Corsam, abban simán cseréltem üzemanyagszűrőt, utána ment rendesen.

"Házilag" nem is tudom megcsinálni a cserét? Előre is köszi az infót. G.

Szia!

Először szerelj be egy gázolajpumpát (kézit) a szűrő elé, majd kilazítod a nagynyomású csöveket a motornál. Ezek után szűrő kicserél, majd keményedésik felpumpálod a rendszert  és indítózol. Addig csinálod míg meg nem jelenik a gázolaj a nagynyomású csövek végén, utána meghúzod a csövek csavarjait, majd indítózol ezt addig ismétled míg be nem indul. Jó szerelést.

 

Elküldve
30 perce, Csoki írta:

Szia!

Az x20dth dtl-es motoroknál az adagoló felszerelése fix. először hátsó két csavart kell meghúzni majd a vezérmű lánc keréken kersztűl meghúzod a négy db csavart. Arra figyelj, hogy az adagoló lévő tárcsát le ne vedd.  Továbbá ha felrakod és mégsem indul akkor kicseréled az autó ecut is. Ha továbra se megy akkor egy adagolóst kell felkeresni, ha nem tudsz akkor van egy nagyon jó adagolósom aki ki tudja "törölni" az adagoló agyát és ujra telepíti. Jó szerelést! Egy dolgot megtanultam az adagolós barátomtól hogy nem érdemes adagolót külön venni mert nem tudod hogy mennyit ment a kocsi amiből vetted. Lehet hogy elmész 100.000 km-t de benne van a pakliba az is hogy csak pár ezret.

                                                                                                             

 

 

 

Köszi a segítséget.Most már nyugodtan nekiállok.A motorban elvileg 145000km van,még a vákumpumpa sem olajoz.Tehát lehet hogy valós. 

Elküldve
33 perce, Frezer3 írta:

Köszi a segítséget.Most már nyugodtan nekiállok.A motorban elvileg 145000km van,még a vákumpumpa sem olajoz.Tehát lehet hogy valós. 

Elfelejtettem leírni, hogy a jelekre figyelj és használj fém stiftet. A légtelenítést érdemes úgy csinálni ahogy leírtam az előző hozzászólásomba.

 

Elküldve

A bemelegedés , nagy hidegben, ha még a fűtést is feltekered 10- 15 km alsó hangon. Ha 0 fűtéssel megyek akkor kb. 10 km után indul el a mutató, rövidíthető az idő, ha kitakarod a hűtő egy részét kartonlappal. Nekem így van. A termóval szívtam én is annó. Tömítés kell, WAHLER a legjobb, de az sem 100%. Egy elektromos fűtőbetét lehet a jó megoldás, ha lehet kapni, azzal előmelegítheted az utastérben a levegőt. Gyári Astrában létezik ilyen, azt hiszem vaterán árulja egy srác.

 

A fordulatszám ingadozás nekem is megvan, sőt néha van olyan, hogy ha úgy állok meg a kocsival akkor a fordulatszám ingadozás mellett a km/h mutatót is emelgeti valami szellem. Ilyenkor az segít, ha egy picit előre vagy hátra mozdítok a kocsin, utánna tökéletes. Szerintem ez valamiféle VSS jeladó lehet, ami döglődik.

Elküldve

Sziasztok, nem tudom jó helyre írok e, nekem van egy kis problémám az autómmal és a segítségeteket szeretném kérni, hátha tapasztalt már valaki ilyesmit.

2000 évj, y17dt 

A probléma a következő. Indításnál az alapjáraton lehet hallani hogy nem valami stabilan jár a motor, ha elindulok az autóval 1500-as fordulat alá nem megy le (pl két váltás közt), ha jobban oda lépek 2500-3000 olyan mintha be is ragadna a gáz pedál nagyon lassan esik vissza a fordulat de 1500 alá nem megy le csak ha megállok pl egy lámpánál, akkor az alapjárat le megy kb 900-ra, újra elindulok, tehát mozgásban van az autó és megint 1500 az alja.. De olyat is játszik hogy indításnál egyből 3000-re pörög fel magától.

El vittem hát opel márkaszervízbe hibakód olvasásra és csak a légtömegmérőt dobta ki, de azt már egy éve írja kb de eddig ilyen jellegű probléma nem volt, láttam rajtuk hogy fogalmuk sincs mit mondjanak, ezért arra jutottak hogy sorba ki akarnak nekem cserélni mindent ameddig meg nem oldódik a probléma, legalábbis ezt vettem ki a szavukból.. kezdve a motort vezérlő egységgel 50 ezres felújítás, én nem szeretnék annyira bele folyni hogy több 10 ezret költsek rá karácsony előtt, meg amúgy is árultam már az autót tehát rosszabbkor ez nem is jöhetett volna elő de így nem fogom tudni eladni sajnos ezért kénytelen vagyok valamit kezdeni vele. Ajánlottak nekem más fórumon folytó szelep takarítást, ezt mondtam is a szervizes kolegának de azt a választ kaptam hogy ebbe nincs olyan. Ma kapok egy ár ajánlatot ha midnen igaz erről a vezérlő elektronikáról, de ha valakinek lenne valami ötlete hogy mi lehet szivesen meg hallgatnám! köszönöm előre is.

Elküldve

Sziasztok! 

2004-es 2.0 DTI zafirám / Y20DTH / mostanában menet közben rángat, kihagy. Eleinte 2x dobott egy P1222 hibakódot, de törlés után mostanában már nem ad hibakódot pedig a rángatás ugyanú fennáll a motor nem pörög fel csak vánszorog és füstöl. Ez a hiba adagolóhibára utal vagy más válthatja ki ezt? Esetleg egy adagoló tisztítás megold-e valamit vagy komolyabb baj lehet? Hozzáértők válaszát várom vagy akinek volt már ilyen tapasztalata.

Elküldve

t. uraim elöször is kellemes ünnepeket kivánok mnde OPEL és nem opel tulajnak. akérdésem a következö mit kell megbontani az y17dt mocinál a 4 izzitogyertya cseréjéhez?

 

Elküldve
On 2016. 12. 24. at 23:57, siposbb írta:

Sziasztok! 

2004-es 2.0 DTI zafirám / Y20DTH / mostanában menet közben rángat, kihagy. Eleinte 2x dobott egy P1222 hibakódot, de törlés után mostanában már nem ad hibakódot pedig a rángatás ugyanú fennáll a motor nem pörög fel csak vánszorog és füstöl. Ez a hiba adagolóhibára utal vagy más válthatja ki ezt? Esetleg egy adagoló tisztítás megold-e valamit vagy komolyabb baj lehet? Hozzáértők válaszát várom vagy akinek volt már ilyen tapasztalata.

Szia!

Nem akarok okoskodni, de először próbáld ki a légtömegmérő cserét mert hasonló jelenség merülhet fel, vagy, ha van ismerősöd és ugyan ilyen a kocsija akkor át kell rakni, ha továbbra is jelenség fenn áll, akkor nagy valószínűleg az adagoló csinálhatja a problémát. Attól függetlenül érdemes a teljes üzemanyag rendszert takarítani.

 

Elküldve
On 2016. 12. 25. at 14:52, astra írta:

t. uraim elöször is kellemes ünnepeket kivánok mnde OPEL és nem opel tulajnak. akérdésem a következö mit kell megbontani az y17dt mocinál a 4 izzitogyertya cseréjéhez?

 

erre valaki?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.