Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok

Valami még mindig nem tiszta a kocsival,a reggeli inditások megint nehezen mennek.pedig az előszab szelepcsere után mintha jó lett volna,de nem.nekem abszolut fel sem villan az izzitás lámpa,akkor ezzel lehet gond?hibakódot nem dob.viszont megpróbáltam az egyik izzitóról lehuzni a pipát,akkor meg totál nem indult be.uj akksim van,de mintha kicsit nyüszitve tekerne reggel,egyre jobban bosszant a dolog, hidegebbek a reggelek :).

Üdv Sándor

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 19. at 9:45, Handbrake írta:

Gondolom 2.2-nél is ez lehet....  Az olajhűtő nem szokott olyan könnyen tökremenni, viszont mint az Y17DT-nél a porlasztó hővédőn található gumigyűrűk egy idő után elhasználódnak. A csere nem túl bonyolult, a gyűrűk olcsón beszerezhetőek. A cseréről készítettünk videót, 

kell hozzá egy kis vállalkozó kedv, és bátorság, de nem túl vészes. Nekem szaki mondta, hogy az ilyen keveredéskor 99%, hogy ezek a gumigyűrűk engednek át, mivel víz és olajteret választanak el egymástól.

Célszerű szerintem ezzel kezdeni......... olajhűtő elég húzós, és potyára megvenni.......

egy kérdésem lenne - milyen méretü menetet vág a koll. a porlaszto hövédöbe ?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1.7 Dti G ASTRAM van. Az utóbbi időben sokszor világít a SERVICE lámpám, de magától el is alszik.

Egy műhelyben megnézték a hibakód alapján a lehetséges problémát, de nem nagyon tudtak mit mondani....

- NINCS MOTORFODULATSZÁM JEL , SZAKASZOS

- SZIVATTYÚ HELYZET ÉRZÉKELŐ, ÉRVÉNYTELEN JEL, SZAKASZOS

- 2.sz. KOMMUNIKÁCIÓS HIBÁS MŰKÖDÉS, ÁLLANDÓ

Találkozott már valaki hasonló problémával?

A segítséget előre is köszönöm!

ÜDV.: Csuszi"

Módosítva : csuszi
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 28. at 20:30, csuszi írta:

Sziasztok!

Nekem egy 1.7 Dti G ASTRAM van. Az utóbbi időben sokszor világít a SERVICE lámpám, de magától el is alszik.

Egy műhelyben megnézték a hibakód alapján a lehetséges problémát, de nem nagyon tudtak mit mondani....

- NINCS MOTORFODULATSZÁM JEL , SZAKASZOS

- SZIVATTYÚ HELYZET ÉRZÉKELŐ, ÉRVÉNYTELEN JEL, SZAKASZOS

- 2.sz. KOMMUNIKÁCIÓS HIBÁS MŰKÖDÉS, ÁLLANDÓ

Találkozott már valaki hasonló problémával?

A segítséget előre is köszönöm!

ÜDV.: Csuszi"

Írjál P számot. De az első a főtengely jeladó. Volt nekem is.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 11. 24. at 17:27, Csoki írta:

Mivel a X20DTL és az X20DTH motor megegyezik (csak a turbó, adagoló és az ecu más) így az élettartam nem változik. A teljesítmény növekedés 86 LE-ről 101 Le-re. Ha chip tuningolsz akkor kb ugyan ennyi Le-t kapsz, és hasonló pénzért, de van különbség mivel ha gyári cuccot raksz bele lehet mondani hogy, gyári az autó belenyúlás nélkül. Továbbá ha ez a lóerő  sem elég akkor lehet chiptuningolni a 101 le-s motorból, 125 le-s motort csinálnak.

Rendben, köszönöm a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

19 perce, pumi írta:

.....y17d porlasztóhüvely o gyürű pontos méret.....

Szia

pontos méretet nem tudok, de mást igen:

......http://www.opelforum.hu/topic/109-d%C3%ADzel-motorokkal-kapcsolatos-k%C3%A9rd%C3%A9sek/?do=findComment&comment=1054202.......

Üdv.

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Gondoltam leírom milyen probléma adódott az autómmal és mi lett a megoldás, hátha segít valakinek ;)

Az autó 2004-es, 1.7 CDTI
2,5 éve vettem, eddig nem volt vele semmi baj. ~180.000 km-t mutat az óra, talán annyi van benne, talán nem.

A tünet: 1 hete indítózás után beindul, majd 1 másodperc múlva leállt, gázra nem reagált, teljesen halott volt gázpedál. kb 10 szer próbáltam, ugyan az mindig.

Eljuttot az szervízbe tegnap, ahol már kis idő után beindult, de leejtette a fordulatot az indulás után egy kicsit, majd szépen járt.

Talán azért indult már be ott, mert idővel melegedett annyit a blokk a fűtött helyen. 

Először injektor problámára gyanakodott a szerelő, de megvizsgálva őket kiderült hogy rendben vannak.

A nyomásszabályozó szelep ultrahangos tisztítása után jobb lett a helyzet, habár nem lett 100%-s az autó.

És mivel szeretném még sokáig megtartani az autót, ezért azt választottam hogy rakjunk bele egy újat.

És ma már vígan (na jó, azért annyira nem vígan, tekintve hogy milyen sokba kerül 1 ilyen kis alkatrész) használtam újra a kocsit.

Üdv:
F.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y20DTH Astramban szeretnék gázolajszűrőt cserélni, de valaki a fülembe ültette a bogarat, hogy be fog levegősödni a rendszer és nem tudom majd légteleníteni. Ez az első dízel autóm, korábban volt egy X14SZ Corsam, abban simán cseréltem üzemanyagszűrőt, utána ment rendesen.

"Házilag" nem is tudom megcsinálni a cserét? Előre is köszi az infót. G.

Link to comment
Megosztás:

15 órája, huggybear írta:

Sziasztok!

Y20DTH Astramban szeretnék gázolajszűrőt cserélni, de valaki a fülembe ültette a bogarat, hogy be fog levegősödni a rendszer és nem tudom majd légteleníteni. Ez az első dízel autóm, korábban volt egy X14SZ Corsam, abban simán cseréltem üzemanyagszűrőt, utána ment rendesen.

"Házilag" nem is tudom megcsinálni a cserét? Előre is köszi az infót. G.

Nem fog lelevegősödni, mindig otthon cserélem sk.

Ha biztosra akarsz menni, akkor a pohárba mikor cseréled a szürőbetétet töltesz gázolajat, de egyébként elsőre be fog indulni, majd esetlegesen leállhat, de nálam nem mindig történik meg. Kidolgozza magából. Indítózol és minden szépen menni fog ahogy kell.....

 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, bandrass írta:

......

Alapjárat ingadozás a problémám,y17dt.Nyáron semmi gond,télen viszont kb 600-1000 között ingadozik meleg motornál.Hideg motornál nem csinálja.

Előre is köszönöm ha valaki válaszol.

Üdv:B   .......

Szia

- anno   'BigNose' erre a jelnségre ezt írta y17 dt-hez:

"  Nem akarok okoskodni, nem tudom "még mit" csinálhat a felsőholtpont jeladó,

..........

Ami ismerős ettől az egységtől, az inkább a hullámzó alapjárat.

Beindulás utáni erőtlenkedés, majd többszöri leállás.   "

szóval talán segít.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

33 perce, melyon írta:

Szia

- anno   'BigNose' erre a jelnségre ezt írta y17 dt-hez:

"  Nem akarok okoskodni, nem tudom "még mit" csinálhat a felsőholtpont jeladó,

..........

Ami ismerős ettől az egységtől, az inkább a hullámzó alapjárat.

Beindulás utáni erőtlenkedés, majd többszöri leállás.   "

szóval talán segít.

Üdv.

Köszönöm a választ!

Felső holtpont jeladó az a főtengely jeladó?

Mert az cserélve lett kb fél éve gyárira. Nálam pont indításnál nincs gond,akkor tökéletes. Amint melegszik, egyre növekszik a hullámzás is. Autópályán használva kb 2óra autózás után viszont van amikor nem csinálja. Hidegen mintha jobban is gyorsulna,dinamikusabb. Tegnap próbáltam vadiúj bosch légmennyiség mérővel ,a jelenség ugyanez. 

Amúgy cserélve lett 10 hónapon belül a mennyiségszabályzó szelep,előtöltés szabályzó szelep,EDU javítva Márton Csaba által. Kb 15 hónapja van meg az autó kezdetektől csinálja,de azt hittem nyáron ,hogy megjavult,de amint bejöttek a hidegek megint rázendített. :/

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 09. at 14:20, huggybear írta:

Köszi a választ! Ahogy látom neked 1.7-es motor van, ha jól tudom azoknál nincs gond, de azt hallottam, hogy a 2.0-es nem légteleníti magát... G.

Sziasztok!

Van esetleg még valakinek tanácsa/információja a gázolajszűr cserét illetően. Szeretném holnap megcsinálni, de nem vagyok biztos, hogy a 2.0 motornál is jó lesz az, ami az 1.7-nél. Köszönöm. G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Annyiban tudnátok segíteni,hogy elkezdett csöpögni a hűtővizem,és míg hétfőig nem viszem el szerelőhöz,addig tennem kell egy hosszabb utat.Kérdés:A TESCO-ban kapható Favorit GL12 Alu rózsaszín fagyálló jó a y17dti hűtőjébe?Mondjuk még hnap alánézek én is ,csak le kell szednem a motorvédő burkolatot.Milyen csavarok fogják?Előre is köszönöm a segítséget! 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Mettyú írta:

Sziasztok!

Annyiban tudnátok segíteni,hogy elkezdett csöpögni a hűtővizem,és míg hétfőig nem viszem el szerelőhöz,addig tennem kell egy hosszabb utat.Kérdés:A TESCO-ban kapható Favorit GL12 Alu rózsaszín fagyálló jó a y17dti hűtőjébe?Mondjuk még hnap alánézek én is ,csak le kell szednem a motorvédő burkolatot.Milyen csavarok fogják?Előre is köszönöm a segítséget! 

Nekem az x17dtl-emben olyan van

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 10. at 16:49, huggybear írta:

Sziasztok!

Van esetleg még valakinek tanácsa/információja a gázolajszűr cserét illetően. Szeretném holnap megcsinálni, de nem vagyok biztos, hogy a 2.0 motornál is jó lesz az, ami az 1.7-nél. Köszönöm. G.

Nekem ugyanez a motor van B Vekiben. Már kétszer cseréltünk gázolajszűrőt. NEM fog egyszerűen beindulni. Hiába töltöd fel a poharat, akkor is fel levegősödik. Két személyes a játék. Leveszed a levegőszűrő tetejét, és amig egyik indítózik, a másik féktisztítót spriccel a csőbe. Nem túl sokat . Úgy jó fél méterről, rövid spricceket kell adni neki. Nem szabad sokat belenyomni egyszerre. Nekem így indult el. Kb húsz másodpercnél hosszabban egyszerre ne indítózz.  Ha addig nem indul be, várj egy két percet amíg újra indítózol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Y17DT. A múlt heti hidegekben -4 fok, azt vettem észre hogy 40 km megtétele után se megy 80 fok fölé a hőmérő. Ha a fűtést odatekertem 24-25 fok, akkor meg kifeküdt a mutató mint hideg motornál szokta.

Cseréltem termosztátot, de most 6 fokban se megy 81-82 fok fölé. Fűtés szintén leveszi a hőt, de talán nem annyira.

89 fokos termosztát volt benne és olyan is lett beletéve. Meleg motornál járattam levett kiegyenlítő kupakkal, de semmi nem változott. Azt hittem levegős.

Mi a retek lehet vele?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 12. at 19:36, Salas írta:

Sziasztok,

Y17DT. A múlt heti hidegekben -4 fok, azt vettem észre hogy 40 km megtétele után se megy 80 fok fölé a hőmérő. Ha a fűtést odatekertem 24-25 fok, akkor meg kifeküdt a mutató mint hideg motornál szokta.

Cseréltem termosztátot, de most 6 fokban se megy 81-82 fok fölé. Fűtés szintén leveszi a hőt, de talán nem annyira.

89 fokos termosztát volt benne és olyan is lett beletéve. Meleg motornál járattam levett kiegyenlítő kupakkal, de semmi nem változott. Azt hittem levegős.

Mi a retek lehet vele?

nálam is ez van .

Link to comment
Megosztás:

On Monday, December 12, 2016 at 19:36, Salas írta:

Sziasztok,

Y17DT. A múlt heti hidegekben -4 fok, azt vettem észre hogy 40 km megtétele után se megy 80 fok fölé a hőmérő. Ha a fűtést odatekertem 24-25 fok, akkor meg kifeküdt a mutató mint hideg motornál szokta.

Cseréltem termosztátot, de most 6 fokban se megy 81-82 fok fölé. Fűtés szintén leveszi a hőt, de talán nem annyira.

89 fokos termosztát volt benne és olyan is lett beletéve. Meleg motornál járattam levett kiegyenlítő kupakkal, de semmi nem változott. Azt hittem levegős.

Mi a retek lehet vele?

 

11 perce, astra írta:

nálam is ez van .

Sziasztok! 

Ha 3/4-ig feltekerem a fűtést,nálam is kifekszik a hőfokjelző mutató rendesen,föleg ha még piros lámpánál meg is kell állnom,és ott ugye alapjáraton ketyeg.

Azért nálam ennyire nem dúrva,hogy 40 km megtétele után sem megy 80 fok fölé a mutató.

Félig feltekert fűtésen 6-7 km után eléri a 80 fokot,esetleg még fölé is kúszik a mutató,persze erősen függ attól,hogy mennyi a kinti hőmérséklet,és milyen útszakaszon használom (lejtő/emelkedő),mennyire van terhelésen a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.