Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

19 perce, Làszló írta:

Voltam ma diagnosztikàn semmi hibàt nem talàlt elvileg minden rendben lett mèrve vàkum menet közben is ès az is teljesen ok akkor mi a fene lehet mèg a szerelők is tanàcstalanok.....

Döglödő légtömegmérő se mindig dob hibakódot. Szerintem azt is zárd ki, lehúzottal próbáld ki.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Làszló írta:

Köszönöm szèpen megpróbàlom

 

Nos sikerült kipróbàlnom lehúztam a lègtömegmèrő csatit ès valòban jobban megy persze nem húz ahogy kène de jobb köszönöm szèpen a segìtsèget!!!!!Màr csak az lenne a kèrdèsem nincs-e eladó valakinek x20 dtl-hez

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 08. at 18:15, Làszló írta:

Nos sikerült kipróbàlnom lehúztam a lègtömegmèrő csatit ès valòban jobban megy persze nem húz ahogy kène de jobb köszönöm szèpen a segìtsèget!!!!!Màr csak az lenne a kèrdèsem nincs-e eladó valakinek x20 dtl-hez

Tudsz venni, lehetőleg ne gyárit, max. ha van rá sok pénzed. Nekem Mobiletron van egy éve, jelentősen olcsóbb a gyárniál, még jól bírja! :)

Link to comment
Megosztás:

Na Sziasztok!0400 hibakódot sikerült kiiktatni.Ma szétszedtük kicsit a verdát, Egr takarítás szempontjából,hogy elhárítsuk a 0400 hibát!Kicsit beparáztam mikor elkezdtük szétszedni és a csövekben olajos kormos cucc volt(Létezik hogy bekerül a motorolaj?Mi lehet az oka,hogy kerülhet be?)Hasonlóképp mint a linken ugyanilyen trutymós volt az EGR. Természetes, hogy a csövek falán van egy kis minimális olajoskox ?A turboba is kerülhetett be ebből a cuccból,mert a csövénél is volt egy kevés?Illetve érdemes lenne a turbó hűtőjét átmosni?A takarítással a hibát sikerült eltüntetni,csak kíváncsi vagyok,hogy mennyi idő alatt trutymósodik el megint esetleges olajbeverődés miatt?A 1125-ös(turbonyomás hiba) előjön még mindig mikor négyesben magasabb fordulatszámnál ,kihuzatva ,120körül leszabályoz ,lassít és kivillan a check. Tapasztalata van vkinek ezzel a kóddal kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 11. at 21:14, Mettyú írta:

Na Sziasztok!0400 hibakódot sikerült kiiktatni.Ma szétszedtük kicsit a verdát, Egr takarítás szempontjából,hogy elhárítsuk a 0400 hibát!Kicsit beparáztam mikor elkezdtük szétszedni és a csövekben olajos kormos cucc volt(Létezik hogy bekerül a motorolaj?Mi lehet az oka,hogy kerülhet be?)Hasonlóképp mint a linken ugyanilyen trutymós volt az EGR. Természetes, hogy a csövek falán van egy kis minimális olajoskox ?A turboba is kerülhetett be ebből a cuccból,mert a csövénél is volt egy kevés?Illetve érdemes lenne a turbó hűtőjét átmosni?A takarítással a hibát sikerült eltüntetni,csak kíváncsi vagyok,hogy mennyi idő alatt trutymósodik el megint esetleges olajbeverődés miatt?A 1125-ös(turbonyomás hiba) előjön még mindig mikor négyesben magasabb fordulatszámnál ,kihuzatva ,120körül leszabályoz ,lassít és kivillan a check. Tapasztalata van vkinek ezzel a kóddal kapcsolatban?

Nekem ugyanez lehet... Egyszer gondol egyel, es nincs turbo. Ha igy nyomom neki, check lampat beadja, es visszafogott modba teszi. Alig megy. Nem tudom, ezt miert csinalja. Ilyenkor hivom 1.2-esnek, mert meg az is jobban megy ennel a szarnal. :-)

X20DTL

Módosítva : L4Fleur
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 12. at 23:55, L4Fleur írta:

Nekem ugyanez lehet... Egyszer gondol egyel, es nincs turbo. Ha igy nyomom neki, check lampat beadja, es visszafogott modba teszi. Alig megy. Nem tudom, ezt miert csinalja. Ilyenkor hivom 1.2-esnek, mert meg az is jobban megy ennel a szarnal. :-)

X20DTL

Azért kár lenne olyanért szarozni a kocsit, ami elhárítható hiba. Szerintem..... Amúgy a motorkonstrukciókban vannak eltérések, de szarnak azért nem merném nevezni egyiket sem. Mindegyiknek van gyerekbetegsége, lesz is, de ha az ember oda figyel és kutakodik sokmindent megelőzhet, és elháríthat, javíthat stb.

Egyébként mindenre mondhatom, hogy szar, mert mindennek lesz valami baja, sőt van is biztos vagyok benne.

Mettyú EGR trutyi:

Nem kioktatás képpen, de ha az ember tisztában van azzal, hogy mi az EGR dolga, nem kérdez olyan dolgokat amiket maga is tud. Az olaj természetes a IC hűtő csövekben, sőt a turbó után mindenhol, ugyanis sajnos ezek a turbók "átengedik" egy kicsit az olajat. Ez ilyen, el kell fogadni, ha nem akkor lehet venni drágább kategóriás kocsit, elárulom abba is ilyen lesz minden. A turbóba  nem kerülhet ebbe a trutyiból, mivel ha ismered a motor működését kedves márkatárs tudhatod, hogy az IC ( Intercooler gyengébbek kedvért töltőlevegő hűtő) a turbó mögött helyezkedik el, így elé kevésbé tud folyni bármi is. DE, és itt jön a lényeges rész a csodás EGR környezet normák és részben elnemégetett kipufogógázok visszavezetése a szívóoldalra, már tolhat trutyit, de az is inkább a szívócsonkokba tud. Onnan meg ugye, mivel a turbó is befelé nyomja a levegőt, meg a dugattyú is szívja visszafelé nem igazán tud menni semmi, ha minden smakkol. 

A helyetekben mikor 1.2 lesz a kocsi, akkor megnézném a turbó szabályzóját, a szívócsonkban, hogy nincs-e rommá kokszosodva. Nem tudom mióta vagytok a kocsitok tulajai, de ha eddig nem takarítottátok ki, akkor lehet, hogy el kellene  a gondolattal játszani.

EGR pucolás is egy jó megoldás, de ha kiiktatod az még jobb, és tartósabb is. De erről már a 334 oldalon 100-on legalább tárgyaltunk a márkatársakkal. Pro kontra stb.

4-esben 120 km/h???? Szép teljesítmény, olyankor mennyit pörög az a szerencsétlen motor? 4500 - 5000 körül? Nem biztos, hogy a dízel a neked való, ha ennyire forgatod, valami igencsak meg fog idő előtt halni ekkora tartós fordulatszámnál. Egyáltalán mi értelme addig forgatni? Nyomatékot már 2500 max. 2900 körül leadja, utána mintha minden állna......

Javaslom, hogy nézessétek át a szívórészt, a MAP szenzort, az EGR kiiktatásáról is olvassatok. Ha még mindig fennállnak a hibák, akkor felső holtpont jeladó, de ezekről is beszéltünk már jópárszor.

Ha kevés a nyomaték, dobjatok rá chipet de csak is megbízható helyről, aztán akkor még 3000 fölé se forgatjátok szerintem.......

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Az autót nem rég vettem(Első Dieselem) és épp ezért kérdezek!A kérdésemben,mondanivalómban sztem nem volt fricska a gép iránt!Inkább félelem hogy rám tették a gépet,mert megfizettem az árát.(Igen nem vagyok szakértő,csak egy verdát szerettem volna amiről sok jót hallottam).Nem vagyok szerelő,nem vagyok-kimondom- hozzáértő.Nem ismerem a Diesel motor működését ez tény és való.Nem szoktam cibálni csak most,hogy kipróbáltuk egr takarítás után,illetve belementem egy hosszú egyenesben két kamion előzésébe és természtesen szembe jöttek(nem ismerem még a kocsit) és igen meglőttem.De attól függetlenül se kéne kidobnia,ezt a hibát-gondolom én.Azt is tudom hogy nem versenyautó,nem is azért vettem egy kombi Astrát. A Map szenzort kitakarítottuk maradt a régi,ha megjön az opcom klón majd ránézünk az adatokra is(azt se tudom hogy alacsony vagy magasnyomás okozza),csak gondoltam addig is vki,hátha megosztja a tapasztalatait,mert már talákozott ezzel a hibával. Káááááábé erről is szól-szólhat egy fórum. Hidd el nem veszem kioktatásnak,és hidd el 10 magyarból pont a közé a 2 ember közé tartozok aki ezt építő jellegű kritikának veszi!Amúgy az EGR hiba eltűnt,nem villogtatja már ki.Az üzemanyagszagot akarom még kiszűrni valahogy,hogy mi okozza,illetve indításnál vmi sűvítő nyavajgó halk hangot hallok folyamatosan motor felöl, ami igen ijesztő számomra-kisebb gázfröcs és elhallgat(kormányszervó produkálhatja attól függetlenül, hogy nem mozgatom a kormányt?)Tudom nem új autót vettem,de sztném rendben tudni,rendbe rakni.Amúgy a motormosást tényleg jobb inkább hanyagolni?

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

47 perce, Mettyú írta:

Sziasztok!Az autót nem rég vettem(Első Dieselem) és épp ezért kérdezek!A kérdésemben,mondanivalómban sztem nem volt fricska a gép iránt!Inkább félelem hogy rám tették a gépet,mert megfizettem az árát.(Igen nem vagyok szakértő,csak egy verdát szerettem volna amiről sok jót hallottam).Nem vagyok szerelő,nem vagyok-kimondom- hozzáértő.Nem ismerem a Diesel motor működését ez tény és való.Nem szoktam cibálni csak most,hogy kipróbáltuk egr takarítás után,illetve belementem egy hosszú egyenesben két kamion előzésébe és természtesen szembe jöttek(nem ismerem még a kocsit) és igen meglőttem.De attól függetlenül se kéne kidobnia,ezt a hibát-gondolom én.Azt is tudom hogy nem versenyautó,nem is azért vettem egy kombi Astrát. A Map szenzort kitakarítottuk maradt a régi,ha megjön az opcom klón majd ránézünk az adatokra is(azt se tudom hogy alacsony vagy magasnyomás okozza),csak gondoltam addig is vki,hátha megosztja a tapasztalatait,mert már talákozott ezzel a hibával. Káááááábé erről is szól-szólhat egy fórum. Hidd el nem veszem kioktatásnak,és hidd el 10 magyarból pont a közé a 2 ember közé tartozok aki ezt építő jellegű kritikának veszi!Amúgy az EGR hiba eltűnt,nem villogtatja már ki.Az üzemanyagszagot akarom még kiszűrni valahogy,hogy mi okozza,illetve indításnál vmi sűvítő nyavajgó halk hangot hallok folyamatosan motor felöl, ami igen ijesztő számomra-kisebb gázfröcs és elhallgat(kormányszervó produkálhatja attól függetlenül, hogy nem mozgatom a kormányt?)Tudom nem új autót vettem,de sztném rendben tudni,rendbe rakni.Amúgy a motormosást tényleg jobb inkább hanyagolni?

Köszönöm a segítséget!

Motormosást én nem eröltetném, főleg a motortérben lévő rengeteg elektronikai cucc miatt!

A süvítő hang nekem is megvan, indítás után, a kormányszervó. Ez ilyen, sajnos vagy szerencsére már elektromos. Szerencsére mert legalább nincs +1 szíj és társai, hátrány mert a generátort szereti kinyírni. Egyébként ha most vetted a kocsit, és nincs az előéletéről fix infód, a generátor felújítást ne mulaszd el!!!!

Nem kioktatásnak szántam, csak a már említett 334 oldalon sokszor voltak szériahibák kitárgyalva, ne vedd magadra, de az utóbbi időkben, főleg akik frissen regisztráltak nem szeretik a keresőt használni. Beírják a kérdésüket 3 topikba is ugyan azt, azt hiszik akkor hamarabb kapnak választ. Sajnos ma már a dízeles fórum se pörög, nem mondom, hogy pont ezért döglődik a fórum ezen része is, de van hozzá köze az tuti.

Gratula a verdához egyébként, nem rossz választás. Csak böngészd a fórumot, és rengeteg infót fogsz találni. Meg segítőkész embereket, ahogy már többen is.

Dízelt szokni kell, de a nyomaték a lényeg majd megtapasztalod magad is.

Egyébként mit kell tudni a gépről? Mennyiért sikerült hozzájutni?

 

 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új vagyok még itten a fórumon, de már sokat olvastam s ami előforduló hibák voltak azokat tudtam javítani. (nehezen indult s füstölt első indításnál = izzítógyertya csere megoldotta). Következő hibáimra nem sikerült rájönnöm vagy lehet, hogy már le volt írva csak átsiklottam felette.

1. Tompított lámpánál (igaz ez reflektorra is) ha eltekerem a kormányt bármelyik irányba elhalványul a lámpa, de amint visszaáll egyenesbe újra erő teljében világit. Indexelésnél a km/h számláló villog ahogy az index is villog.

2. Tempómat bent van, kuplung s fék kapcsoló is, de mégsem működik a tempómat (op-com nem is látja s programozni sem tudok semmit sem)

3. Op-com- al hibaolvasáskor (P0703 Hidrodinamikus nyomatékváltó/Fék kapcsoló B áramkör) hibakódot írja ki. Tünete annyi, hogy 110km/h- ál leszabályoz s átvált vészüzembe amíg újra nem indítom, de ha nyugodtan 80- 90- el vezetek akkor 3- 4 km után felvillan a motorlámpa s fékezés hatására elaszik.

A lényeg az autó: Zafira X20DTL (82LE) 2000 évjárat, 165000 km (op- com szerint valós)

Előre is köszönöm a segítséget.

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem nagyon találtam a keresővel sem erre választ, úgyhogy:
Adott egy '03 Zafira, y20dth. Vákuumpumpa tömítést kéne cserélnem, mert csöpög az olaj, viszont sehol sem találok. Tudna valaki esetleg linket adni, hogy hol lehet ezt beszerezni, rendelni? Egyáltalán mi a gyári rendelési száma az opelnél?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha valaki tudná akkor elmondhatá nekem hogy a y17dt motorú astránál mitől függ az előtöltés értéke illetve mi a normál érték. Mondom hogy mi a problémám. Van 2 ugyan az a tipusú évjáratú motorkodú astrám. Ha nézem op-commal az élő adatokat akkor az egyiknél az érték meleg motornál 2,5 a másiknál 18, hozzáteszem hogy a kisebb értékű jobban indul. A másik is beindul de mondjuk csak a harmadik motorfordulatra a másik meg elsőre. Mióta észre vettem piszkálja a csőrőm és szeretném tudni nem e egy kezdődő vagy fennáló hibáról van szó amit orvosolni tudnék. Segitséget előre is köszönöm.

Módosítva : pumi
Link to comment
Megosztás:

22 órája, kalovics1gergo írta:

Sziasztok.

Új vagyok még itten a fórumon, de már sokat olvastam s ami előforduló hibák voltak azokat tudtam javítani. (nehezen indult s füstölt első indításnál = izzítógyertya csere megoldotta). Következő hibáimra nem sikerült rájönnöm vagy lehet, hogy már le volt írva csak átsiklottam felette.

1. Tompított lámpánál (igaz ez reflektorra is) ha eltekerem a kormányt bármelyik irányba elhalványul a lámpa, de amint visszaáll egyenesbe újra erő teljében világit. Indexelésnél a km/h számláló villog ahogy az index is villog.

2. Tempómat bent van, kuplung s fék kapcsoló is, de mégsem működik a tempómat (op-com nem is látja s programozni sem tudok semmit sem)

3. Op-com- al hibaolvasáskor (P0703 Hidrodinamikus nyomatékváltó/Fék kapcsoló B áramkör) hibakódot írja ki. Tünete annyi, hogy 110km/h- ál leszabályoz s átvált vészüzembe amíg újra nem indítom, de ha nyugodtan 80- 90- el vezetek akkor 3- 4 km után felvillan a motorlámpa s fékezés hatására elaszik.

A lényeg az autó: Zafira X20DTL (82LE) 2000 évjárat, 165000 km (op- com szerint valós)

Előre is köszönöm a segítséget.

Gergő

Szia!

1. Elektromos a szervó, Op-Com szerint tekergetéskor 40-50 Amperrel rángatja az elektromos rendszert, így az elhalványulás valamennyire normálisnak mondható, főleg ha gyári még a generátorod. Ha nagyon zavaró mértékű az elhalványulás, érdemes rámérni a generátorra járó motornál (14,4V), illetve egy éjjeles állás után reggel az akkumulátorra (12,7V). Lehet valamelyik gyengélkedik már.

2. Az OP-COM-ban az ECU-ba belépve Programming gomb --> Program Variant Configuration menüben a tempomat aktív? 

3. Lehet, hogy el van állítódva a fék kapcsolód, így vagy nem nyomja meg a pedál, vagy mindig nyomva van. A kapcsoló "hossza" állítható egy recés mechanikával, ha kiszereled a helyéről érteni fogod. Multiméterrel ellenőrizd, hogy az A és B áramköre is működik-e rendesen, elvileg Op-Com is kiírja.

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Napalm írta:

Sziasztok!

Nem nagyon találtam a keresővel sem erre választ, úgyhogy:
Adott egy '03 Zafira, y20dth. Vákuumpumpa tömítést kéne cserélnem, mert csöpög az olaj, viszont sehol sem találok. Tudna valaki esetleg linket adni, hogy hol lehet ezt beszerezni, rendelni? Egyáltalán mi a gyári rendelési száma az opelnél?

Köszönöm!

Szia!

A GM száma: 545708 (forrás: http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8/380/4312/26728/)

Itt lehet például venni: https://cromax.hu/tomites_vakuumpumpa_ala_opel_2_0d_2_2d_36953

Ha már úgyis leszeded a vákuumpumpát, érdemes szétszedni és kipucolni a belsejét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel astra 1.7 cdti üzemanyag tankjában van valamifèle filteres szűrő. Mi annak a pontos megnevezèse nem találom neten esetleg valaki tudna rola linket kuldeni?  Valoszinuleg az enyem el van koszolodva mert nehezen indul a kocsi nem boztos hogy ez a baja de megneznem. Egyszer mar ez a bizonyos szuro eldugult a kocsi le is allt menetkozben. Ha az ules alatt a fedelet felnyitom es kivetel utan a szurot kitisztitom nem levegosodik le a rendszer?

 

Link to comment
Megosztás:

Szia Krajcso!

Köszönöm a válaszokat, megnézem akkor az akkumulátort és a generátort. Belépek OP-COM-ba de még fel sem ajánlja a programozási lehetőséget semmilyen téren. A tempómatot úgy találtam meg hogy Engine-->Cruise Control, de 5 perc után sem hoz semmilyen információt róla. Fékkapcsolóra az élő adatoknál ha megnyomom mutatja hogy aktív (fékkapcsoló 1), de viszont a fékkapcsoló 2 az folyamatosan aktívon van. Ha benyomom a pedált akkor enged ki a kapcsoló, amíg "normál" állásban van addig bent van a mechanika.

Gergő

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 09. 24. at 14:41, kalovics1gergo írta:

Szia Krajcso!

Köszönöm a válaszokat, megnézem akkor az akkumulátort és a generátort. Belépek OP-COM-ba de még fel sem ajánlja a programozási lehetőséget semmilyen téren. A tempómatot úgy találtam meg hogy Engine-->Cruise Control, de 5 perc után sem hoz semmilyen információt róla. Fékkapcsolóra az élő adatoknál ha megnyomom mutatja hogy aktív (fékkapcsoló 1), de viszont a fékkapcsoló 2 az folyamatosan aktívon van. Ha benyomom a pedált akkor enged ki a kapcsoló, amíg "normál" állásban van addig bent van a mechanika.

Gergő

Programozni nem ott kell.

Sima Engine-be kell belépni, és ott a részegységek programozásánál kell beállítani. Ha nem írja a kuplung kapcsolóra, annak ellenére, hogy bekötötted, és rámértél, hogy tuti jónak kéne lenni, menet közben teszteld, mert jártam már így, hogy nem "működött" de valóságban jó volt.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm Handbrake a választ, majd kipróbálom akkor így a programozást, mert menet közben hiába nyomom a gombokat a tempómaton nem történik semmi sem. Az akkumulátort kimértem álló motornál 13,6 V, okozhatja- e esetleg ez a lámpának a problémáját (kormánytekerésre elhalványul, egyenesben erőteljes) vagy a generátor rosszalkodik.

Gergő

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.