Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
On 2016. 01. 13. at 11:19, Handbrake írta:

Villogtasd ki a hibakódot, sajnos így senki nem tud segíteni, hogy az EGR-en kívül, ha egyáltalán amiatt lenne, mi más lehet még HIBA!

Hello probalatam ki vilogtatni a hibakodot,de semmit se csinalt.

Elküldve (edited)

SZIASZTOK! OLYAN SEGITSÉGET SZERETNÉK KÉRNI HOGY

A múltkorában a kocsiban a kis szervízkulcsos jel nem aludt el gyújtás ráadáskor. kivillogtattam p0370. Lomhább kelletlenebb is lett az autó. Alulról kedvtelenebb volt.

Most egyszer csak adom rá a gyújtást és lám eltűnt a hibakód, a kocsi ujbol életre kelt?

VALAKI ÉRDEMLEGESET TUD MONDANI? Most ez így magától hogy javult meg?

 

Módosítva : 8x57js
Elküldve

Még mindig avval a hibával küszködök Astra G 2DI,60kw,ki világit a hibakód, hol kivilágit hol nem,már voltam egy pár szerelőnél de csak talalgatnak,aszt mondja hogy az egr szelep,de mar az ki tisztitva es mindig ugyan ugy csinál.Aszt szeretnem kérdezni ,hogy mi okozhatja még eszt a hibát.Válaszotokat előre is köszönöm.:(

Elküldve
17 órája, 8x57js írta:

SZIASZTOK! OLYAN SEGITSÉGET SZERETNÉK KÉRNI HOGY

A múltkorában a kocsiban a kis szervízkulcsos jel nem aludt el gyújtás ráadáskor. kivillogtattam p0370. Lomhább kelletlenebb is lett az autó. Alulról kedvtelenebb volt.

Most egyszer csak adom rá a gyújtást és lám eltűnt a hibakód, a kocsi ujbol életre kelt?

VALAKI ÉRDEMLEGESET TUD MONDANI? Most ez így magától hogy javult meg?

 

lehet hogy fötengelyhelyzet jelado lesz mert melegen csinálja a hülyeséget hidegen nem .

 

Elküldve
On 2016. 01. 21. at 21:11, kolbi0325 írta:

Úgy néz ki, h megoldodott a rejtél. Adagoló vezérlő csere lett a vége, plusz kapott egy 105 lovas szoftvert a kicsi amiért szivatott...   Kegyetlen...   

Sziasztok!

 

Azt szeretnem megkerdezni, hogy tudnatok-e javasolni nekem megbizhato helyet, ahol adagolovezerlot es motorvezerlot javitanak. Van egy y17dt motorkodu opelem es valoszinu a motorvezerloje rosszalkodik, vagy az adagolovezerlo, ezert kernek tanacsot ebben.

 

Koszonom!

Elküldve
On 2016. 01. 31. at 12:37, astra írta:

lehet hogy fötengelyhelyzet jelado lesz mert melegen csinálja a hülyeséget hidegen nem .

 

Üdv !

A szervízkulcsos jel megmagyarázhatatlan kigyulladása és megszűnése lehet az akkucsatlakozók vezetékeinek  nem megfelelő érintkezésének jele.

Járó motornál ha van egy multimétered álitsd 2 V-os feszütlségmérő állásba, majd az egyik mérőzsinórt az akkucsatlakozó fém részre, másikat egy hegyes tűvel szúrd a vezetékbe át a szigetelésen max 10centiméter távolságra. A mért értéknek lehetőleg 0.1-0.3 V körül kell lennie.  Ezt ismételd meg a testvezetéknél is.

Ha nagyobb akkor a "bizonytalan" érintkezés miatt esetlegesen fantomhibák keletkezhetnek és a komputer ezeket jelzi.

Ez akkor is előfordulhat, ha látszólag rendben van a " roppantott " rész a vezetéknél.

A javítás : az eredeti " roppantott " akkucsatlakozót levágni, egy újba beforrasztani a vezetéket. ( 300W-os páka alatt ne próbálkozz) Az autóvillamossági szerelő viszonylag baráti áron megcsinálják.

Sok sikert

 

 

  • Like 1
Elküldve

Üdv mindenkinek ! 

Egy olyan problémával küzdök hogy főleg hidegen nagyon nehezen teker az indítómotorom. Most lett teljesen felújítva az indítómor az akksi fél éves de valamiért nagyon nehezen teker mintha valami fogná a motort. Az indítási feszültség 10.5 volt. Vezetékek is voltak nézve nem találtam hibát . Valaki találkozott már ilyen problémával esetleg?  1.7 dti astra 

Elküldve
21 órája, kovacs001 írta:

Üdv mindenkinek ! 

Egy olyan problémával küzdök hogy főleg hidegen nagyon nehezen teker az indítómotorom. Most lett teljesen felújítva az indítómor az akksi fél éves de valamiért nagyon nehezen teker mintha valami fogná a motort. Az indítási feszültség 10.5 volt. Vezetékek is voltak nézve nem találtam hibát . Valaki találkozott már ilyen problémával esetleg?  1.7 dti astra 

szia nekem y17dt-m van felujitott inditomotort tettem bele kivettem a régit mágneskapcsolo lett cserélve meg a csapágyak és azt csinálta hogy nem huzott be csak forgott 2-3.kapcsolásra inditott idegesitö volt a régit mmint az inditot kipucoltam vissza azota jó.

 

Elküldve
On 2016. 02. 01. at 14:54, betegkutya írta:

Sziasztok!

 

Azt szeretnem megkerdezni, hogy tudnatok-e javasolni nekem megbizhato helyet, ahol adagolovezerlot es motorvezerlot javitanak. Van egy y17dt motorkodu opelem es valoszinu a motorvezerloje rosszalkodik, vagy az adagolovezerlo, ezert kernek tanacsot ebben.

 

Koszonom!

Szia.

 - hívd fel Őt:   Márton Csaba  tel.: +36209853321     ( Gyulán van a műhely, de Postán is megoldható...)

Igazi Profi. Nekem is Y17DT van és rendbe rakta az ECU-t, és a szénné égett EDU helyett is adott egy "full-ost".

Üdv.

Elküldve

sziasztok,

segítségetekre volna szükségem. Hol lehet megtalálni azt h milyen váltó van az autón? kuplung miatt lenne fontos mert elvileg az x17dtl opel motoros autóm kétféle váltóval jött ki.

Elküldve
On 2016. 02. 02. at 18:42, astra írta:

szia nekem y17dt-m van felujitott inditomotort tettem bele kivettem a régit mágneskapcsolo lett cserélve meg a csapágyak és azt csinálta hogy nem huzott be csak forgott 2-3.kapcsolásra inditott idegesitö volt a régit mmint az inditot kipucoltam vissza azota jó.

 

Ez behúz egyből csak az a gond,hogy hidegen nehezen forgatja a motort olyan mintha merült lenne az akksi és így nagyon nehezen indul be. De meleg motornál már szépen indul. Az akksi terhelővel megnézve hibátlan.

Elküldve
12 órája, Petiref írta:

sziasztok,

segítségetekre volna szükségem. Hol lehet megtalálni azt h milyen váltó van az autón? kuplung miatt lenne fontos mert elvileg az x17dtl opel motoros autóm kétféle váltóval jött ki.

A bal első kerék felől ha benézel (kitekert kormánnyal, de még jobb ha leveszed a kereket), akkor a váltó alsó peremén van egy szám, amiből kitalálható hogy milyen típusú és áttételű váltó van az autón. Íme egy kis segítség hogy hol keresd (egyébként valószínűleg éppen ilyen F17 típusú váltó lesz rajta):

http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html

Elküldve
1 óra, tgabika76 írta:

A bal első kerék felől ha benézel (kitekert kormánnyal, de még jobb ha leveszed a kereket), akkor a váltó alsó peremén van egy szám, amiből kitalálható hogy milyen típusú és áttételű váltó van az autón. Íme egy kis segítség hogy hol keresd (egyébként valószínűleg éppen ilyen F17 típusú váltó lesz rajta):

http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html

Köszönöm szépen tgabika76 a segítséget, illetve a linket holnap megnézem. Az oldalon utánnanézve azt láttam még h f717 illetve f13 váltóval szerelték ezt a motort. Ez hidraulikus váltó lehet? Mennyi lehet ugyan a kuplungszett? Az a bajom h nagyon csörög már illetve fent fog bár még megcsúszni nem csúszott meg.. mikor érdemes cserélni?

Elküldve (edited)
On 2016. 02. 02. at 19:22, melyon írta:

Szia.

 - hívd fel Őt:   Márton Csaba  tel.: +36209853321     ( Gyulán van a műhely, de Postán is megoldható...)

Igazi Profi. Nekem is Y17DT van és rendbe rakta az ECU-t, és a szénné égett EDU helyett is adott egy "full-ost".

Üdv.

Szia!

Nagyon szepen koszonom!

Udv!

Módosítva : betegkutya
  • Like 1
Elküldve
On 2016. 02. 03. at 18:50, kovacs001 írta:

Ez behúz egyből csak az a gond,hogy hidegen nehezen forgatja a motort olyan mintha merült lenne az akksi és így nagyon nehezen indul be. De meleg motornál már szépen indul. Az akksi terhelővel megnézve hibátlan.

a csapágyak milyen állapotban vannak?

 

Elküldve

Sziasztok legyszi segitsetek ma, az van hogy Opel astra g 2DI 60KW ki vilagit a motor hiba az auto nem bir menni ugy ahogy kellene.Egr szelep ki tisztitva es ma meg amire fogatod fel a Egr szelepet az is ki tisztitva es ugyan ugy csinal az auto.:angry:Varom a valaszotokat.

Elküldve (edited)

Sziasztok!
Y17DT-hez lehet kapni vákuum csövet (Bárdi, Unix, Láng, Cromax)? Szeretném kicserélni az összeset (turbó nem mindig kapcsol, főleg 2. fokozatban nem húz, légmennyiség mérő cserélve lett), melyeket kell cserélni?
Jól gondolom, hogy a turbó szabályzó cső nem megfelelően van a helyén [kép]? A csövek olajossága normális?
Valószínűleg a vízpumpám csepeg [kép] (havi kb. 1L folyadék szökik meg), a generátor környéke is nedves: [kép]. Vízpumpa vagy más a ludas?
A generátorból kijövő fémszálas "flexi" csövet lehet kapni?
Köszi!

Módosítva : kutymorg
Elküldve
22 órája, ernest1000 írta:

Sziasztok legyszi segitsetek ma, az van hogy Opel astra g 2DI 60KW ki vilagit a motor hiba az auto nem bir menni ugy ahogy kellene.Egr szelep ki tisztitva es ma meg amire fogatod fel a Egr szelepet az is ki tisztitva es ugyan ugy csinal az auto.:angry:Varom a valaszotokat.

Légmennyiség mérőd jó? Húzd le róla a csatlakozót, és próbáld ki úgy. A kontroll lámpa világítani fog továbbra is, de, ha megszűnik a lomhaság, akkor azzal lesz a gond.

Elküldve (edited)
On 2016. 02. 06. at 19:59, kutymorg írta:

Sziasztok!
Y17DT-hez lehet kapni vákuum csövet (Bárdi, Unix, Láng, Cromax)? Szeretném kicserélni az összeset (turbó nem mindig kapcsol, főleg 2. fokozatban nem húz, légmennyiség mérő cserélve lett), melyeket kell cserélni?
Jól gondolom, hogy a turbó szabályzó cső nem megfelelően van a helyén [kép]? A csövek olajossága normális?
Valószínűleg a vízpumpám csepeg [kép] (havi kb. 1L folyadék szökik meg), a generátor környéke is nedves: [kép]. Vízpumpa vagy más a ludas?
A generátorból kijövő fémszálas "flexi" csövet lehet kapni?
Köszi!

Fogyó víz:

Korábban már említettem, hogy nekem is fogyott a vizem, 2x cseréltem vízpumpát, de a fogyás csak nem szűnt meg. A generátorom is ázott! A blokk oldalán a hosszbordás szíj feszítő tartókonzol alatt van egy csőcsonk a blokkon, annak a tömítése ment el, illetve a bele csatlakozó fém cső O gyűrűje! Leveszed a generátort, aztán a szíjfeszítőt, és látni fogod ha ki van kristályosodva a fagyállód. Alulról, akna vagy csápos emelő kell hozzá! Este teszek fel képet!

Módosítva : Handbrake
Elküldve
16 órája, kutymorg írta:

Légmennyiség mérőd jó? Húzd le róla a csatlakozót, és próbáld ki úgy. A kontroll lámpa világítani fog továbbra is, de, ha megszűnik a lomhaság, akkor azzal lesz a gond.

Ha ez sem segít, akkor lehet a katalizátorod van összetörve, vagy üzemanyag ellátási probléma, ( szűrő, tank koszolódás) bármi egyéb dugulás a rendszerben, gázpedál elektronika halott.

Szerezz valahonnan, egy OP-COM-ot és teszteld végig amit lehet.

Elküldve
On 2016. 02. 07. at 15:35, kutymorg írta:

Légmennyiség mérőd jó? Húzd le róla a csatlakozót, és próbáld ki úgy. A kontroll lámpa világítani fog továbbra is, de, ha megszűnik a lomhaság, akkor azzal lesz a gond.

Koszi es aszt holl talalom es hogy nez ki

Elküldve
1 órával ezelőtt, kutymorg írta:

T. Handbrake!
Erre a csőre gondolsz?
cats.jpg.890ef80384cefa1732dbf95a713994d
Valószínű, hogy a vízpumpámmal is lesz valami, mert felette is nedves a blokk oldala.

Igen az a cső az!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.