Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hello mindenki!

Nem rég óta van a tulajdonomban egy x17dtl motor kóddal ellátott g Astra.

Az lenne a kérdésem hogy mi lehet annak az oka, hogy inditasnal az uzemanyag jelző  Pl teszem azt negyednél van de ha megyek vele 1-2 km ert akkor mar vagy feljebb megy vagy visszaesik negyed alá, következő indítasnal mar megint magasabb az üzemanyag szint mint volt de pár km el később már pirosba esik.

Ha valaki találkozott már hasonlóval, vagy lenne valami ötlete hogy mi lehet a probléma kérem irjon.

Előre is köszönöm.

 

nekem is ilyen motorral szerelt autóm van

ez van épp velem is

illetve van hogy bizonyos szintig van a tank - ez nálam olyan fél tank- akkor egyszer csak leesik teljesen a mutató majd gondol egyet megint mutatja rendesen, aztán megint semmi

ha fogy az üzemanyag akkor utána szinte pontosan jól mutatja megint

szerelő szintjelző érzékelő cserét javasolt

Ki kell venni a műszeregységet (kilométerórát) és el vinni egy olyan műszerészhez, aki tud SMD-t forrasztani (nem gányolni!!). A műszeregység vezérlő processzorát és körülötte át kell forrasztani. G Astra tipushiba. Én megcsinálnám nektek, de gondolom nem vagyunk közel. - Most nézem, hogy "padarmisi" földi vagy. Ha gondolod keress meg.

Módosítva : commodore
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Használ valaki a Diesel-be  Spurit? Milyen arányban kell beleönteni.

Halottam másik márka tulajdonos ( nem Opel) az egész flakonnal bele önti,és utána nyomja tele gázolajjal.

Kipucolja valamennyire a mocit,vagy nem érdemes vele foglalkozni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

Használ valaki a Diesel-be  Spurit? Milyen arányban kell beleönteni.

Halottam másik márka tulajdonos ( nem Opel) az egész flakonnal bele önti,és utána nyomja tele gázolajjal.

Kipucolja valamennyire a mocit,vagy nem érdemes vele foglalkozni?

Rajta van flakonon kb 60l üzemanyaghoz elég. Az hogy kinek használ vagy sem szerintem csak 2-3 tankolás után derül ki. Talán fogyasztásban lehet mérni, legalábbis nálam benzinesnél 6,3-6,4 ről 5,9-6,1 re lement.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Spuri, jó öreg régi témám. Én a nagy flakonost vettem, az 250 literhez elég, 500ml van benne. Én teli tankhoz 100ml adagoltam. De tankolás előtt!

Használtam, jó volt. Azt érzi meg az ember mikor nem teszi bele, persze ez lehet csak placebo is. Jól tisztítja a motort belülről, illetve az üzemanyag ellátó rendszert. Az ára is olyan elviselhető kategória. A pirosnak legalább is, a kék "Rally" az egy kicsit másabb, annyit még nem áldoztam rá, hogy öntögessem.

Újabban inkább OMV MAXXmotion dízel, rászánva az a kis plusz pénz ami az alap és közötte van. Lényegesen, ténylegesen jobban bejön, bejött. Persze, ha van olcsóbban máshonnan, akkor SPURI mindenképp legyen beleöntve. Én már előre öntögettem az edényzetbe, hogy amíg áll addig is "keveredjen". :)

Van még jó néhány olyan adalék ami alkalmas rendszer tisztításra, de mindnek az alapja a kerozin. :)

Módosítva : Handbrake
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!  Korábban irtam, hogy  opel astra g 1.7 cdti z17 dtl. Autom nehezen indult, menet kozbenle is allt. Hiba kod nem volt elvittem szerelohoz a tanknal van egy szürő ami a dzsuvától eldugult, nem kapott gazolajat, kitiwztitota a szerelo azota, jol mukodik. Viszont mostanaban hideg motornal ingadozik az alapjárat, ha melegszik egy kicsit akkor  nem ingadozik szépen jár. Elvileg a nyomasszabalyzo a müszer szerint jo. Mi lehet a baja?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Z17DTH motorról van szó.

 

Hidegindításnál, ha beindul, akkor az alapjárat ingadozik (felmegy-lemegy) és néha, nagyon ritkán leáll és nehezen indul be, sokat kell pörgetni. Ez az egyik hiba.

A másik hiba üzemi hőmérsékleten történik. Ritkán menet közben leáll, ha benyomom a kuplungot, illetve ha leállítom 10 percre és újra indítanám, nagyon nehezen indul be. 

Mi lehet a baj?

Nyomásszabályzó szelepet cseréltem rajta.

 

Ja..... és hibakódot nem ír!

 

Kérlek segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Csao!

OLYAN KÉRDÉSEM lenne, hogy szerintetek az hogy elég rendesen füstöl gyorsításkor az auto az mennyiben jelent gondot?Jó sötéten kormol... Igazábol est látni inkább a ködöt, mikor jön mögöttem valaki lámpával. Mindig is kormolt, csak most gondoltam megkérdezem, mert megy műszakira is, meg elég sokat ketyegett ilyen nagyon sporolos üzemben, aztán beparkolva közel volt a padka és egy jó gázfröccsel, megfogta a szegélyt :) 1.7 DTI

 

KÖSZÖNÖM

Link to comment
Megosztás:

Vagy hengerfejes a motorod (gátrepedt) vagy és ez a szerencsésebb dolog , az izzítógyertyák tömítése szakadt -repedt , először ezt nézesd meg 

de az olajban nincs viz nem véletlenül az olajhütö?      köszi   ha hengerfejes akkor nem forralja a vizet a tágulásiba vissza?  ma néztem a vizben megjelentek az olajcseppek, ez mit jelent mert a teljesitményben nincs gond.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

a kérdésem a következö. ma vettem észre hogy a tágulási tartály oldala olajos .mi lehet az oka?y17dt caravánom van . hogy lehet kiküszöbölni ezt a hibát?     KÖSZI A VÁLASZT elöre is.

Lehet hogy a porlasztótartó hüvelyen tönkre ment az O-gyűrű,ezt nézesd meg!

Link to comment
Megosztás:

erröl valaki egy robbantott ábrát ha betenne megköszönném mert a szerelöm azt mondja hogy semmi köze a dologhoz mert ott nincs viz.

Szia

 - erről már régebben is sokat írtak itt is. Ábrát sajnos nem tudok hozzá, "de van köze a dologhoz, ugyan is van ott is víz".

Az "O" gyűrű egyik funkciója pont ez....

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

erröl valaki egy robbantott ábrát ha betenne megköszönném mert a szerelöm azt mondja hogy semmi köze a dologhoz mert ott nincs viz.

Szia.

Ha a motorral "amúgy" minden rendben, alapvetően két helyen találkozik az olaj és a víz:

- porlasztóhüvely (ahogy már írták) kep

- olajhűtő kep

Nekem annó nagy mágusok azt mondták, ha olaj jelenik meg a vízben, akkor olajhűtő O gyűrű (az olaj van nagyobb nyomáson), ha az olajban a víz, akkor meg porlasztóhüvely O gyűrűk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne néhány kérdésem, (először is bocsánat mert lehet hogy elhangzottak már, de nem tudom visszaoldasni mind a 300 oldalt.)

Szóval y17dt-ről van szó.

1. Az üzemanyagszűrő fedelét ha leveszem, akkor azt látom hogy nincs tele üzemanyaggal. Szűrő nélkül pedig kb 1/3-ig van. Úgy tudom ez nem szuper. Jó ez így?

Csak hidegen amikor elindulok akkor 3-ban és 4-ikben 1800-as fordulaton egyenletes gázon bedadog. Nem tudom ez miatt van e vagy a következő kérdés miatt is lehet.

2. Amikor rájön (abszolút kiszámíthatalan) nyomja a P400-as hibát. Csak ha 1800-2200 fordulat között (bárhol) egyenletesen megyek vele és nem hideg a motor. Ha tolom neki nincs hibaüzi.

Ettől is dadoghat?

Hogyan célszerű kiszűrni ezeket a hibákat?

Úgy tudom hogy itt lehet több dolog is ami ezt a "kipufugógáz visszavezetési funkciózavar" hibát adja. -egr; -ecu; -turbó nyomás jeladó meg mittudom én......

57 rugó az új egr, nem szívesen cserálném ki hiába, az üzemanyag rendszerre meg azt mondták sok szerencsét.

Ha tud valaki segíteni hálás lennék érte.

Köszönöm előre is.

Nem tudom hogy van e köze hozzá, de azóta dadog amióta az edu javítva lett, (+ecu optimalizálva), gyanítom nem mert előtte is berántott 1-et hidegen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lenne néhány kérdésem, (először is bocsánat mert lehet hogy elhangzottak már, de nem tudom visszaoldasni mind a 300 oldalt.)

Szóval y17dt-ről van szó.

1. Az üzemanyagszűrő fedelét ha leveszem, akkor azt látom hogy nincs tele üzemanyaggal. Szűrő nélkül pedig kb 1/3-ig van. Úgy tudom ez nem szuper. Jó ez így?

Csak hidegen amikor elindulok akkor 3-ban és 4-ikben 1800-as fordulaton egyenletes gázon bedadog. Nem tudom ez miatt van e vagy a következő kérdés miatt is lehet.

2. Amikor rájön (abszolút kiszámíthatalan) nyomja a P400-as hibát. Csak ha 1800-2200 fordulat között (bárhol) egyenletesen megyek vele és nem hideg a motor. Ha tolom neki nincs hibaüzi.

Ettől is dadoghat?

Hogyan célszerű kiszűrni ezeket a hibákat?

Úgy tudom hogy itt lehet több dolog is ami ezt a "kipufugógáz visszavezetési funkciózavar" hibát adja. -egr; -ecu; -turbó nyomás jeladó meg mittudom én......

57 rugó az új egr, nem szívesen cserálném ki hiába, az üzemanyag rendszerre meg azt mondták sok szerencsét.

Ha tud valaki segíteni hálás lennék érte.

Köszönöm előre is.

Nem tudom hogy van e köze hozzá, de azóta dadog amióta az edu javítva lett, (+ecu optimalizálva), gyanítom nem mert előtte is berántott 1-et hidegen.

Szia.

A P400 kód EGR-re utal. Először az egyszerűbb dolgokat javasolnám.

  • EGR és szívótorok alapos tisztítása, főleg ha nem volt mostanába tisztítva, tele lehet korommal, trutyival. A rángatás attól is lehet, hogy az EGR tengelye a kosztól megszorul, késleltetve nyit és zár. Ha nincs megkopva a tengely, elég a tisztítás is, nem kötelező újat venni. 
  • az EGR vákuummal van vezérelve. Ha elöregedtek a vákuumcsövek (megkeményedtek, kirepedeztek), le kell cserélni őket, mert ha nincs meg a kellő vákuum, az EGR sem működik jól. Az EGR mellett van a mágnesszelep, ami vezérli. A csőcsatlakozások a mágnesszelepen elég rideg műanyagból vannak, nagyon könnyen törik (tapasztalat :( ). Az is lehet, hogy meg van pattanva...

Ha ezekkel már megvagy, minden OK, de a hiba továbbra is megmarad, akkor már csak a drágább dolgok maradtak hátra, szenzorok, vezérlők, stb.

Az EDU a rángatás miatt lett javítva? Le lett tesztelve, hogy sikeres-e a javítás?  

   

Link to comment
Megosztás:

Szia.

A P400 kód EGR-re utal. Először az egyszerűbb dolgokat javasolnám.

  • EGR és szívótorok alapos tisztítása, főleg ha nem volt mostanába tisztítva, tele lehet korommal, trutyival. A rángatás attól is lehet, hogy az EGR tengelye a kosztól megszorul, késleltetve nyit és zár. Ha nincs megkopva a tengely, elég a tisztítás is, nem kötelező újat venni. 
  • az EGR vákuummal van vezérelve. Ha elöregedtek a vákuumcsövek (megkeményedtek, kirepedeztek), le kell cserélni őket, mert ha nincs meg a kellő vákuum, az EGR sem működik jól. Az EGR mellett van a mágnesszelep, ami vezérli. A csőcsatlakozások a mágnesszelepen elég rideg műanyagból vannak, nagyon könnyen törik (tapasztalat :( ). Az is lehet, hogy meg van pattanva...

Ha ezekkel már megvagy, minden OK, de a hiba továbbra is megmarad, akkor már csak a drágább dolgok maradtak hátra, szenzorok, vezérlők, stb.

Az EDU a rángatás miatt lett javítva? Le lett tesztelve, hogy sikeres-e a javítás?  

   

Szia,

Elméletileg (mivel nem láttam), Januárban volt tisztítva a szívótorok és EGR is. Elméletileg vákuumcsőveket is cseréltek. A műanyag csőcsatlakozást nem tudom, azt megnézem. Kínlódok vele vagy 4 éve. Néha dobálja a hibát, de talán nem mindíg megy egyformán. Inkább ez a bajom.

Az EDU-t Márton Csaba javította. Biztos hogy volt tesztelve. Azért volt javítva mert 3-4-szer menet közben egy pillanatra berántott (gondolom leállhatott a motor) majd egyszer csak nem indult többé. (Januárban volt előtöltés szabályzó szelep csere is.

Üzemayagszűrőre is valami ötlet?

 

Köszönöm,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Z17DTH motorról van szó.

 

Hidegindításnál, ha beindul, akkor az alapjárat ingadozik (felmegy-lemegy) és néha, nagyon ritkán leáll és nehezen indul be, sokat kell pörgetni. Ez az egyik hiba.

A másik hiba üzemi hőmérsékleten történik. Ritkán menet közben leáll, ha benyomom a kuplungot, illetve ha leállítom 10 percre és újra indítanám, nagyon nehezen indul be. 

Mi lehet a baj?

Nyomásszabályzó szelepet cseréltem rajta.

 

Ja..... és hibakódot nem ír!

 

Kérlek segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Elméletileg (mivel nem láttam), Januárban volt tisztítva a szívótorok és EGR is. Elméletileg vákuumcsőveket is cseréltek. A műanyag csőcsatlakozást nem tudom, azt megnézem. Kínlódok vele vagy 4 éve. Néha dobálja a hibát, de talán nem mindíg megy egyformán. Inkább ez a bajom.

Az EDU-t Márton Csaba javította. Biztos hogy volt tesztelve. Azért volt javítva mert 3-4-szer menet közben egy pillanatra berántott (gondolom leállhatott a motor) majd egyszer csak nem indult többé. (Januárban volt előtöltés szabályzó szelep csere is.

Üzemayagszűrőre is valami ötlet?

 

Köszönöm,

Ja, hogy már 4 éve "buliztok".

Akkor az alapdolgokat már biztos mind próbáltátok, tartálytisztítás, csövek tisztítása, porlasztók vizsgálata, pumpa, stb. Nagyon kevés víz is az üzemanyagban érdekes dolgokat művel. Rángat néha hibajelzés nélkül is? Mindig a P400-at dobta-ja, vagy a változatosság kedvéért van néha más is?

Magán az EGR-en nincs egy szál drót se, az ECU valójában nem ismeri az állapotát. Más mérések alapján gondolja, hogy az EGR nem működik.

Ami az üzemanyagszűrőt illeti, tavasszal cseréltem. Emlékeim szerint a helyzet hasonló volt mint nálad, a szűrő kivétele után még félig se volt a tartály. Levegősödésre gyanakszol? Szerintem, akkor nehezen gyujtana. 

Link to comment
Megosztás:

Ja, hogy már 4 éve "buliztok".

Akkor az alapdolgokat már biztos mind próbáltátok, tartálytisztítás, csövek tisztítása, porlasztók vizsgálata, pumpa, stb. Nagyon kevés víz is az üzemanyagban érdekes dolgokat művel. Rángat néha hibajelzés nélkül is? Mindig a P400-at dobta-ja, vagy a változatosság kedvéért van néha más is?

Magán az EGR-en nincs egy szál drót se, az ECU valójában nem ismeri az állapotát. Más mérések alapján gondolja, hogy az EGR nem működik.

Ami az üzemanyagszűrőt illeti, tavasszal cseréltem. Emlékeim szerint a helyzet hasonló volt mint nálad, a szűrő kivétele után még félig se volt a tartály. Levegősödésre gyanakszol? Szerintem, akkor nehezen gyujtana. 

A rángatás és a hiba jel eddig soha nem jött együtt, és eddig nem sokat fordítottam a hiba feltárására. Tisztítás csövek ellenőrzése nem segített.  A rángatást a levegő miatt gondolom, de nem vágom miért csak hidegen rángat.

Módosítva : Salas
Link to comment
Megosztás:

A rángatás és a hiba jel eddig soha nem jött együtt, és eddig nem sokat fordítottam a hiba feltárására. Tisztítás csövek ellenőrzése nem segített.  A rángatást a levegő miatt gondolom, de nem vágom miért csak hidegen rángat.

Szerintem nem levegő okozhatja a gondot, mert mint ahogy te is írtad, az nem lenne hőmérséklet függő

Ez csak egy kis elméleti eszmefuttatás: ha csak hidegen produkálja a rángatást, lehet alattomos kontakthiba is. Persze ez előfordulhat bárhol, az ECU-ban, tüskesortól kezdve, konektoron, vezetéken keresztül, akár valamelyik érzékelőben is. Az ECU érzékeli a szakadást és a rövidzárlatot, és hibát dob, de ha a normális tartományba esik a beérkező jel, akkor az alapján vezérel. Vagyis, ha pl. a légtömegmérő egyik pillanatban csak 1/3 méri az előbbihez képest, rögtön visszaveszi az üzemanyagot, vagy ha a vízhőmérséklet ugrál 30-80 0C között, az ECU váltogatja a hideg meleg motor üzemet,stb. Amikor meg minden bemelegedett, a fémek kitágulnak, megszűnik a kontakthiba.

Fater benzines Polo-ja játszotta egy ideig, hogy ha úgy érezte, megállt, utána meg vagy be lehetett gyujtani, vagy nem. Semmi hibakód, amikor akart, akkor viszont szépen ment. Nem volt rendszer. Élő adaton derült ki, hogy a hőmérséklet jeladó ilyenkor megugrott 120 oC fölé, az ECU meg vészleállást hajtott végre.

Ha még nem csináltátok, itt is érdemes lenne élőadatot nézni, hátha kiderül valami.

Vagy a macerásabb eshetőség, "jó" autóról pakolgatni át a jeladókat, EGR-t, ECU-t, EDU-t, adagolót, egyesével a tiédre, még meg nem lesz a tet(v)es. Persze ezzel már csak akkor érdemes foglalkozni, ha az üzemanyagellátás, vákuum, kábelek/vezetékek biztos rendben vannak. Ez már nem is munka, hanem kihívás.

Ja, ha az emlékeim nem csalnak, az ECU relén keresztül kap tápot, de most nincs erőm sémát keresni.     

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.