oggy Elküldve Szeptember8, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2015 Egészen biztos, hogy a vízpumpád folyik? Szerintem 2 dolog lehet: 1. Vagy a pumpa nincs rendesen a helyén, vagy valami "elmozdítja" és azért folyik ( nem hiszem) 2. Nem a pumpád folyik, ezzel szívtam én is egy jó darabig! A generátort ha leveszed, felette van egy feszítő görgő, ami a hosszbordás szíjt feszítí, annak a tartóját vedd le. Az mögött van egy csőcsonk, ami a blokkból jön ki és a hűtőre, illetve a kipufogó sor mögött egy fém csőbe halad valahova. Annak a csonknak a tömítése szállt el, illetve a fém cső gumigyűrűje, mert az csak simán bele van nyomva a csonkba. Mindenképpen nézd meg, nekem majd 3 évembe került mire rájöttem. ( 2 pumpa, 3 termosztát csere kiséretében)! Remélem tudtam segíteni! Köszi, de sajnos egyértelműen a vízpumpa tömszelencéjének furatán távozik a fagyálló.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
commodore Elküldve Szeptember9, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2015 Köszi, de sajnos egyértelműen a vízpumpa tömszelencéjének furatán távozik a fagyálló.. Tipusa ?? Én 3 hete cseréltem Dolz tipusra, hibátlan. Igaz még nem folyt, csak megelőztem a hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
norbi34 Elküldve Szeptember10, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember10, 2015 hali. lenne szó egy opel vivaroról. feszül a váltórúd, tehát nehezen,eröltetve lehet sebességbe teni és akkor sem érezni,hogy be akadt volna sebességbe. 1-3-5 sebeséget veszi 2-4-6 is,de már 1-2-3-4-5-6 így már nem igazán lehet vele váltani. bowden csere volt és olaj is van a váltóban. tipp????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Szeptember11, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2015 Tipusa ?? Én 3 hete cseréltem Dolz tipusra, hibátlan. Igaz még nem folyt, csak megelőztem a hibát. Dolz Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Szeptember11, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember11, 2015 y17dt-röl van szó. mi az oka hogy 2-3 napig áll majd inditásnál nehezebben indul utána egész nap semmi gond .kösz a választ. 2001-es a verda.a válasz a következö kb 3 hónapja cseréltem a kesztyütartó határoloját az a szemét nem kapcsolta ki a bennelévö kis pilácsot az szivta le az akksit annyira hogy nehezen indult erre ugy jöttem rá hogy most du. rátettem a müszeremet az akksira és otthagytam a verdát . 1 óra mulva3 tized voltal volt kevesebb az akksiban ahogy kivettem az égöt a pilácsbol mintha megtáltosodott volna kezdett visszaállni az eredeti helyzetbe.[ Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Szeptember14, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember14, 2015 szia - ezt az enyém is eljátszotta kb 2 éve... akkor lehúztam a csatikat a kesztyűtartó világításról és azóta ok... Ez van... Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Szeptember15, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember15, 2015 Dolz Szia! Egy tipp: A vízpumpa szíjtárcsának a felfogató csavarjait csak akkor szabad szorosra húzni, ha már fent van a szíj és feszíti a szíjfeszítő. Így központosan fekszik fel a tengelycsonkra a tárcsa és nem veri ki a tömszelencéjét a vízpumpának. Hivatalosan ez a szerelési eljárás a TIS-ben , ha nem így csináltad ez lehet a gond remélhetőleg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Giri187 Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Sziasztok! Ez a kép jól sejtem, hogy az olajhűtőre menő vízcsöveket mutatja? http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-g/images/astra-g-4833.jpg Motor Y20DTH Link to comment Megosztás: More sharing options...
oldwarrior Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Igen azt! Nekem nemrègen a jobboldali bejövő durrant el, csak gyáriban volt 13.- èrt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Giri187 Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Igen azt! Nekem nemrègen a jobboldali bejövő durrant el, csak gyáriban volt 13.- èrt. Ha szemből nézzük akkor nekem is a jobboldali, ha nem akkor balos. Az megy a termosztátra? Estleg cikkszámod van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greenweld Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Üdvözletem! Astra G 2.0 Dti Y20DTH hibajelenség... Menet közben egyszercsak kivillan motorhűtés és a motorvezérlő rendszer lámpája,és egyben a fordulatszámmérő leesik alaphelyzetbe. A MID kijelzőn a pillanatnyi fogyasztás 0,0 lesz. Az alapjárat-ha kinyomom a kuplungot vagy megállok-föl-le ugrál kb 300 és 1000 között. Ha nyomom a gázt és próbálok továbbmenni nagyjából 50 lóerőt produkál,alig megy a kocsi 100-at,erőtlen. Ebben a stádiumban egy leállítás után ismét gyújtásra téve a kilóméteróra finoman ugrált nullától. (igaz ezt azóta nem csinálta) Ha ezek után várok tíz percet amíg picit lehűl a motor,utána mintha mi sem történt volna,rendesen kialszik minden kontrollámpa,megy a motor tökéletesen. Húz-gyorsul,fix alapjárat stb. A pillanatnyi fogyasztás is reális értéket mutat. De néha leállítás után azonnal rendbe jön minden. Ezt az egész tünetet azóta produkálja,mióta kiszereltem a felső középkonzolt izzócsere céljából,és eltörtem az lcd-t a mid kijelzőben,picit szétfolyt a bal felső sarok része...lehet ennek bármi köze a tünethez? Az autót elvittem a helyi diesel-adagolós szakértőkhöz,motorikusan nem találtak hibát,voltam villamosságisnál is,ott sem találtatott hibaforrás. Hibakódra nem írt semmit. Volt már valakinek hasonló jelensége? Vagy Gödöllő közelében valaki aki ért hozzá? EGR szelepet kitakarítottam,map szenzort is. Motor testkábeleit is ellenőriztem,DME-n-gondolom az van a lökös mögött-semmi égést,füstnyomot nem találtam szétszedés után. Ma kapott új NGK izzítógyertyákat is. Mennék külföldre,de így nem merek hosszabb távra elindulni vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Polapa Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Üdvözletem! Astra G 2.0 Dti Y20DTH hibajelenség... Menet közben egyszercsak kivillan motorhűtés és a motorvezérlő rendszer lámpája,és egyben a fordulatszámmérő leesik alaphelyzetbe. A MID kijelzőn a pillanatnyi fogyasztás 0,0 lesz. Az alapjárat-ha kinyomom a kuplungot vagy megállok-föl-le ugrál kb 300 és 1000 között. Ha nyomom a gázt és próbálok továbbmenni nagyjából 50 lóerőt produkál,alig megy a kocsi 100-at,erőtlen. Ebben a stádiumban egy leállítás után ismét gyújtásra téve a kilóméteróra finoman ugrált nullától. (igaz ezt azóta nem csinálta) Ha ezek után várok tíz percet amíg picit lehűl a motor,utána mintha mi sem történt volna,rendesen kialszik minden kontrollámpa,megy a motor tökéletesen. Húz-gyorsul,fix alapjárat stb. A pillanatnyi fogyasztás is reális értéket mutat. De néha leállítás után azonnal rendbe jön minden. Ezt az egész tünetet azóta produkálja,mióta kiszereltem a felső középkonzolt izzócsere céljából,és eltörtem az lcd-t a mid kijelzőben,picit szétfolyt a bal felső sarok része...lehet ennek bármi köze a tünethez? Az autót elvittem a helyi diesel-adagolós szakértőkhöz,motorikusan nem találtak hibát,voltam villamosságisnál is,ott sem találtatott hibaforrás. Hibakódra nem írt semmit. Volt már valakinek hasonló jelensége? Vagy Gödöllő közelében valaki aki ért hozzá? EGR szelepet kitakarítottam,map szenzort is. Motor testkábeleit is ellenőriztem,DME-n-gondolom az van a lökös mögött-semmi égést,füstnyomot nem találtam szétszedés után. Ma kapott új NGK izzítógyertyákat is. Mennék külföldre,de így nem merek hosszabb távra elindulni vele. Hali! Régebben ilyen jelenségre mintha valami holtponti jeladó hibára panaszkodtak ami általában meleg motornál kezdi a hibás működést. Szerintem véletlen, hogy pont akkor lett szétkapva a középkonzol. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Polapa Elküldve Szeptember16, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2015 Valaki tudná, hogy mekkora a maximális turbónyomás egy Dti Y20DTH motoros 2001-es zafinál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve Szeptember17, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2015 Üdvözletem! Astra G 2.0 Dti Y20DTH hibajelenség... Menet közben egyszercsak kivillan motorhűtés és a motorvezérlő rendszer lámpája,és egyben a fordulatszámmérő leesik alaphelyzetbe. A MID kijelzőn a pillanatnyi fogyasztás 0,0 lesz. Az alapjárat-ha kinyomom a kuplungot vagy megállok-föl-le ugrál kb 300 és 1000 között. Ha nyomom a gázt és próbálok továbbmenni nagyjából 50 lóerőt produkál,alig megy a kocsi 100-at,erőtlen. Ebben a stádiumban egy leállítás után ismét gyújtásra téve a kilóméteróra finoman ugrált nullától. (igaz ezt azóta nem csinálta) Ha ezek után várok tíz percet amíg picit lehűl a motor,utána mintha mi sem történt volna,rendesen kialszik minden kontrollámpa,megy a motor tökéletesen. Húz-gyorsul,fix alapjárat stb. A pillanatnyi fogyasztás is reális értéket mutat. De néha leállítás után azonnal rendbe jön minden. Ezt az egész tünetet azóta produkálja,mióta kiszereltem a felső középkonzolt izzócsere céljából,és eltörtem az lcd-t a mid kijelzőben,picit szétfolyt a bal felső sarok része...lehet ennek bármi köze a tünethez? Az autót elvittem a helyi diesel-adagolós szakértőkhöz,motorikusan nem találtak hibát,voltam villamosságisnál is,ott sem találtatott hibaforrás. Hibakódra nem írt semmit. Volt már valakinek hasonló jelensége? Vagy Gödöllő közelében valaki aki ért hozzá? EGR szelepet kitakarítottam,map szenzort is. Motor testkábeleit is ellenőriztem,DME-n-gondolom az van a lökös mögött-semmi égést,füstnyomot nem találtam szétszedés után. Ma kapott új NGK izzítógyertyákat is. Mennék külföldre,de így nem merek hosszabb távra elindulni vele. Hali! Felsőholtpont jeladó lesz a ludas. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greenweld Elküldve Szeptember17, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2015 Hali! Felsőholtpont jeladó lesz a ludas. Megrendeltem,délután beépítem,utána-remélem megjavul-akkor írok mi lett az eredmény. Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Szeptember17, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2015 Szia! Egy tipp: A vízpumpa szíjtárcsának a felfogató csavarjait csak akkor szabad szorosra húzni, ha már fent van a szíj és feszíti a szíjfeszítő. Így központosan fekszik fel a tengelycsonkra a tárcsa és nem veri ki a tömszelencéjét a vízpumpának. Hivatalosan ez a szerelési eljárás a TIS-ben , ha nem így csináltad ez lehet a gond remélhetőleg... Üdv! Így csináltam, mindkét vízpumpánál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve Szeptember17, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2015 Jaa.., most gondolkozok! A hosszbordás kerék, a vízpumán egy peremre ül rá, pont azért, hogy központosítsa, tehát nem tud elmenni, pláne, hogy a 3 csavar belevan rakva, kicsit meghúzva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Szeptember19, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember19, 2015 Megrendeltem,délután beépítem,utána-remélem megjavul-akkor írok mi lett az eredmény. Szia. - jó lett ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greenweld Elküldve Szeptember21, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2015 Megrendeltem,délután beépítem,utána-remélem megjavul-akkor írok mi lett az eredmény. Teljes mértékben megjavult. Szóval ha valakinek hasonló tünetek lépnének fel...csere. Gyári BOSCH-t vettem,ugyanazzal a cikkszámmal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greenweld Elküldve Szeptember21, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2015 Mivel az izzítógyertya is cseregyanús volt,tettem bele újat. Utána kimértem a régieket és tökéletesek voltak azok is. Mindegy... :huh: Szóval ha valaki szeretne 4 izzítógyertyát (NGK Y748U) akkor felajánlom ajándékba. Y20DTH motorhoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Szeptember21, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember21, 2015 Mivel az izzítógyertya is cseregyanús volt,tettem bele újat. Utána kimértem a régieket és tökéletesek voltak azok is. Mindegy... :huh: Szóval ha valaki szeretne 4 izzítógyertyát (NGK Y748U) akkor felajánlom ajándékba. Y20DTH motorhoz. Szia! Engem érdekelne a dolog,de természetesen nem ajándékba. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
siri Elküldve Szeptember23, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2015 Sziasztok! Segítségre lenne szükségem! Van egy Opel Astra G 1.7 cdti autom 80 le-s valtozat. Korábban a map szenzorral voltak gondjain aszt kisceréltem, azóta nincs hibakód. Egyszercsk azt csinaálta, hogy uncsi tesóm kipróbálta (jól meglövette) majd leállította, addig hibátlanúl működött, majd 30 perc állás után az istennek sem akart indulni, 20-30 indításra indult csak be, aztán mentközben semmi gond... leállítás, majd megint nagyon nehezen indult. Ezután másnap reggel pöccre indult de azért elvittem a szerelőhöz semmi hibakód, menetközben is nézte az adatokat jól megküldte, majd magától leállt. Ezután nagynehezen beindult utánna ment normálisan működött. Ezután páróra múlva elindultam vele bevásárolni a családdal, menetközben leállt 3* is majd az istennek nem kart indulni. A szerelő szerint az élő adatok is jók, amikor leállt utánna sem hozott hibát. A szerelő azt mindta 240 bar nyomas kell hogy beinduljon nem volt csak 40-50 bar semmilyen érték sem tért el, hibakod sincs a szerelő szerint az egyik injektor felakadhatott és nem kap üzemynagot ezért nincs nyomás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Giri187 Elküldve Szeptember23, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2015 Sziasztok! Elnézést a tudatlanságért, de Y20DTH előkamrás dízel? Bele van törve az egyik izzítógyertyám, és állítólag nem mindegy, hogy előkamrás vagy az izzító közvetlen a dugattyúknál izzít. Előbbinél nem nagyon lehetaz elmondások szerint kivenni hengerfej levétel nélkül. Választ előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Szeptember25, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2015 Elérkezettnek láttam az időt arra, hogy olyan dolgot tegyek, amit már régóta tanácsoltam másoknak is, illetve reménykedtem, hogy bizonyos problémák megoldódnak, megszünnek. Szívósor takarítás Y17DT! Ezúton szeretném újfent megköszönni Laci barátomnak, hogy a műveletet végrehajtotta, és dokumentálta a történéseket, amíg az autóm nála "vendégeskedett". Kb. 7 órás munkaműveletett hajtott végre, természetesen ebben minden sallang fel le szerelése, tömítés cserék stb. bennefoglaltattak. Szóval nem olyan egyszerű. Az autó 2007 óta van nálam, tavaly karácsony előtt lett az EGR levakoval, viszont a MAP szenzorból még mindig sikerült több alkalmmal is ilyen olaj saras történetet kiszedni. Ami ugyebár okozhat ilyen olyan kellemetlenségeket. Illetve amit cikkekben már olvastunk, elmondások alapján elképzeltük, mindezekre felkészültem lelkiekben. Vártam a képeket, hogy szörnyülködjek. A kocsiban 227 000 km van, így mindent ennek tükrében nézzetek. A sallangok leszerelése után: A lebontás után lekerült a szívó sor, aminek a csavarjait igen trükkösen tudta Laci kiszedni, az alsó csavarok némelyikénél az adagolót is ki kellett mozdítani ha jól rémlik amit mesélt. Miután a szívó sort kivette, a következő látvány tárult elé: Megmondom őszintén fényévekkel rosszabbra számítottam, Laci ezen a ponton mondta magában, hogy ezért kár volt leszednie, mert nem olyan számottevő volt rajta a trutyi. De ha már ilyen sokáig eljutott, természetesen kitisztította. Ilyen lett a művelet elvégzése után. Azért van némi különbség. Elmondása szerint olyan 2-3 mm lehetett a lerakódás az alkatrészen, ami valóban nem olyan számottevő, ettől rosszabbat már láttunk itt a fórumon is. De így legalább nem lesz a MAP szenzor sem koszos egy jó darabig. ( főleg mivel a falazás ténye is fennáll :) ) Természetesen a blokk ellenoldali részét is megtísztította a mindenféle olajsártól és lerakódásoktól. A következő képet nem heccelésnek szánom ( nem photosop), és nem is akarok kérkedni, de jó érzéssel tölt el, hogy a rendszeres karbantartásoknak, olajcseréknek és mindennek köszönhetően, a szelepfedél levétele után ezt fényképezi le, és viccesen azzal illet, hogy úgy néz ki mint egy OFF HONDA benzines ON, ráadásul 227 ezer km után: Természetesen az elfáradt szelepdekni tömítését is kicserélte, ráfért már mióta nálam van én nem cseréltem 200 ezer km kibirt, igaz az utóbbi időben már itt ott kicsit könnyedzett. Illetve a végstádium: Laci aggódott, hogy nehezen fog elindulni a kocsi, de 4-5 tekerés után simán elindult. Mindezek után még a felsőholtpont vagy főtengely helyzet jeladó ( kinek melyik tetszik) is ki lett cserélve egy újra, igaz nem gyárit vettem, de így se volt olcsó. Meglepő volt, amit már korábban is írtam, hogy a gyárin ott figyel egy Mitsubishi jelzés. Azóta már sikerült pár kilómétert menni a kocsival. Sok különbséget eddig nem vettem észre, talán picit előbb megindul, illetve talán nem füstől annyira mint korábban a magasabb fordulat tartományokban. Laci szerint csak placebo hatás :) idővel majd kiderül. Minden esetre én azt javaslom, aki teheti és hozzám hasonlóan sok km van a kocsijába, van egy jó barátja aki megcsinálja, vagy segít neki, mindenképpen vágjon bele. Így legalább tudom, hogy ezzel a közeljövőben gondom nem lehet. Illetve a visszakoszolódás ténye se állhat fent. Persze majd lesz mással, de úgy szép az élet ha zajlik! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Szeptember25, 2015 Megoszt Elküldve Szeptember25, 2015 (edited) Ha már szívósor takarítás. Az én autómon -Z17DTL- is ki lett takarítva a fojtószelep ház, az EGR, valamint a komplett szívósor, mivel igencsak füstölt, akkor is, ha állandó sebességgel közlekedtem. A takarítás után jelentkezett a probléma, miszerint a kocsi beindul -egy kicsit tovább kell "tekertetni", mint korábban- alapjáraton jár, apróbb ingadozásokat lehet érezni, majd kb. 20-25 másodperc után leáll, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Ezután már nagyon nehezen lehet beindítani, kétszer-háromszor is kell indítózni, mire nehezen beindul. Amikor beindul, utána már normálisan jár. Hibakód nincs. Teljesen random módon játssza ezt el, van amikor reggel az első indulásnál, de olyan is előfordult már, hogy egész napon utazás után, üzem meleg motornál a parkolóból elindulva. Az akkumulátor saru már többször is levételre került, hogy az ECU álljon vissza alapbeállításra, de ez nem oldotta meg a problémát. Olyan az egész, mintha levegősödne a rendszer, de a motortérben nincs gázolajszag. Egyébként a füstölés megszűnt. Mitől lehet ez a probléma? Segítségeteket előre is köszönöm! Módosítva Szeptember25, 2015 : steve78 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts