Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy Y17DT-ről hogy lehet leszedni a generátort,felülről vagy alulról jön ki mert úgy látom nem sok hely van?!

alulrol

Elküldve

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy Y17DT-ről hogy lehet leszedni a generátort,felülről vagy alulról jön ki mert úgy látom nem sok hely van?!

Szia!

Csakis alulról, de onnan egyszerűen kivehető és aránylag gyorsan cserélhető.

Elküldve

Hi

Valaki meg tudjamondani hogy az x17dtl 1999-es g astrámban obd vagy obd2-es csatlakozó van?

Mert ki kellene olvasni a hibát

Szinte minden első indításkor felvillan a motor check lámpa de pár másodperc múlva el is alszik!

Menet közben is egyre gyakrabban jelenik meg a kis ikonoxska majd eltűnik!

Azt vettem észte hogy ha olyan 100-as tempóval megYek és kivillan a lámpa akkor erőtlen lesz az autó, ez max 1-2-3 percig tart aztán kialszik!

Valami elkotmolódásra gyanakszok! Lehetséges?

Elküldve

Sziasztok!

Klímával kapcsolatos kérdésem volna.

Egy 2003-as 2.2-es DTI Zafiráról volna szó.

A klíma hűtőközeg töltetére volnék kiváncsi.

Azt tudom hogy R134A, de a mennyiségét nem találom sehol.

A gépkönyv és egyebek nincsenek meg sajnos.

Tudnátok segíteni nekem?

Ezer köszi!

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom. Az alany egy Astra G kombi, x20dtl, 2000 évjárat.
Beindítom, elindulok, kivillan a check engine, nincs turbó.... odalépek neki, eltelik 5-10 mp és észhez tér... ha lelassítok, lámpa kivillan... turbó ismét luxus...
Hibakód olvasás: p0400.. elvileg egr szelep elment nyaralni...

szétszedtem megtakarítottam...semmi nem változott, ugyan úgy dobja a hibakódot...
kérdésem a következő.. megéri bontott EGR-t venni? vagy inkább új után gyártottat vegyek? sajnos a tárcám nem engedi az új gyárit 50k ért.

Köszönöm előre is.

Elküldve

Stia.

Először is ki kell deríteni hogy maga a szelep vagy a mágnesszelep adta e meg magát. Nekem az utóbbi volt és én megcseréltem a pillangószelepsor mágnesszelepével azóta tökéletes.

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom. Az alany egy Astra G kombi, x20dtl, 2000 évjárat.

Beindítom, elindulok, kivillan a check engine, nincs turbó.... odalépek neki, eltelik 5-10 mp és észhez tér... ha lelassítok, lámpa kivillan... turbó ismét luxus...

Hibakód olvasás: p0400.. elvileg egr szelep elment nyaralni...

szétszedtem megtakarítottam...semmi nem változott, ugyan úgy dobja a hibakódot...

kérdésem a következő.. megéri bontott EGR-t venni? vagy inkább új után gyártottat vegyek? sajnos a tárcám nem engedi az új gyárit 50k ért.

Köszönöm előre is.

Elküldve

Stia.

Először is ki kell deríteni hogy maga a szelep vagy a mágnesszelep adta e meg magát. Nekem az utóbbi volt és én megcseréltem a pillangószelepsor mágnesszelepével azóta tökéletes.

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Elküldve

Szia. Akkor igen kilyukadt a membrán vagy új vagy bontott! Nem kell gyári ennek csak annyi a jelentősége hogy vákuumra nyitja a kipufogógáz visszavezetést.

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Elküldve

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Falazd le, ha a hibakódot dobja, akkor kiütöd belőle és mész tovább. Nekem lassan 1 éve van lefalazva, és 3x ha dobta a kódot, akkor is csak huzamosabb autópálya tempónál.

Elküldve

Szia hogy falaztad le nekem ahogy lehúzom róla a csövet egyből nyitja a wg szelepet és nem megy az autó csak szívó üzemmódban !?

Falazd le, ha a hibakódot dobja, akkor kiütöd belőle és mész tovább. Nekem lassan 1 éve van lefalazva, és 3x ha dobta a kódot, akkor is csak huzamosabb autópálya tempónál.

Elküldve

sziasztok

van egy x17dtl 1999-es G Astrám

A gondom az volt vele, hogy emelkedőn, vagy emelkedőn+nagy sebesség 100km/h körül, vagy csak simán nagy sebességnél kivillan a mototr check lámpa! Van amikor el is tűnik szinte rögtön, de van hogy addig világít míg le nem állítom az autót és újra nem indítom.

Viszont ilyenkor, amikor a hiba fenn áll, akkor teljesen elmegy az autó ereje.

szerelő kiolvasta a hibakódot ami: P0400: kritikus rendszer meghibásodást írt ki

Szerelő azt mondta, hogy vákuum rendszerben lesz a gond valószínűleg.

annyit még megtett, hogy egy nyomás mérőt csatlakoztatott a vákuum szivattyú, vagy pumpához (bocs, de fingom nincs hogy hívják)

Azt mondta, hogy alapjáraton kevés (az nem tudom mennyi), de magasabb fordulaton okés.

Légmennyiség mérőt, (NEM MAP-ot ezt kiemelte), kéne ellenőrizni még, plusz az egész vákuum rendszert.

Ő ezt nem fogja megtenni, mert ilyenekre nem ér rá, így is van jól tejelő melója sok.

Szóval a lényeg ez lenne, illetve valaki tapasztalt már ilyet, mi lehet ez?

A másik gondom, képekben is csatolom.

Amikor méricskélt a szerelőm, akkor a képen látható vákuum csövet valószínűleg a lehúzáskor ill. vissza rakáskor felrepesztette, így vehetek egy újat, csak fingom nincs mi a pontos megnevezése:

A képek itt vannak: v33_www.kepfeltoltes.hu_.png
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

vagy itt:

http://kepfeltoltes.hu/150729/v33_www.kepfeltoltes.hu_.png

Elküldve (edited)

Szia hogy falaztad le nekem ahogy lehúzom róla a csövet egyből nyitja a wg szelepet és nem megy az autó csak szívó üzemmódban !?

Nekem is ezt csinálja. Engem is érdekelne a lefalazás. Én azt olvastam, külföldi oldalakon, hogy nem is lehet lefalazni, csak ha ki van írva az ecuból az egr vezérlés. (elvileg nem lehet mindegyik motornál kiírni, az sem biztos, hogy ennél a motornál kitudják)

Módosítva : supermario
Elküldve

Üdv

Kérdésem az lenne, hogy mennyire bonyolult az EGR szelepet leszerelni illetve kitisztítani!

Esetleg MAP szenzort?

Hallottam kimondottan ilyen spray-ről, mármint EGR stb... tisztítóról, vagy egyéb dologgal kellene?

Az alany még mindig egy 1999-es 1.7TD X17DTL

Köszi

Elküldve

Sziasztok!

Y17DT motorvezérlőről meg ehet állapítani, hogy a gyártás óta az van a kocsiban, vagy már cserélve lett?

Gonolok olyanra, hogy a vezérlő sorozatszáma és a motorszám esetleg alvázszám regisztrálva van alahol, és számítógépre dugva kiolvasható?

Szerelőnél volt a verda, eddig nagyon jól ment, odaúton még működött szépen, hazafelé már lomha.

Motorhoz nem kellett nyúlni, futómű javítás volt, de sajnos otthagytam éjszakára. Gyanítom, hogy a szerelő kicserélt benne valamit.

Aknára állva hagytam ott, és aknáról is hoztam el, tehát elvileg el sem let indítva. Nagyon érezhető a teljesítmény külömbség, más lett a motor hangja és járása, eddig sosem kormolt, most igen.

topyjo

Elküldve

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a 2004-es évjáratú Y20DTH motorkódú ASTRÁBAN hol található a motorvezérlő modul (ECU) ? Van amelyikben a bal első sárvédő alatt helyezték el, de az enyémben ott nincs semmi.

Köszönettel Tamás!

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Izzítógyertya csere elött állok. A BOSCH Duraterm-je nem jött be. A harmadik évet már nem bírta ki.

Melyiket preferáljátok inkább és főleg miért? Beru, NGK

Konkrétan Y 20 DTH motorhoz, de álltalában a többi dízelről is érdekelne a véleményetek.

Üdv!

Módosítva : Polapa
Elküldve

A lefalazásról volt már korábban szó, de Y17DT-nél a kipufogó csonkról, ami megy az EGR-hez csövet kell lefalazni. Egy tömítést kell gyártani az ott található lyukas tömítés alapján, természetesen lyuk nélkül. Beteszed a helyére és kész. AZ EGR ugyan úgy működik, csak épp nem vezet vissza semmit a szívósorra. Nem nagy varázslat.

Dobálgatni fogja, hogy nem megfelelő a nyomás, de kiütöd a kódot és kész. Figyelmen kívül hagyható.

Elküldve

Sziasztok! Opel Astra g 1.7 cdti 80 le. autot vettem 2 hete. Az autó jól működik,de hidegen az alapjárat kb2. percig ingadozik utánna szép a járársa. illetve üres járatnál kövér gáz kb 3000 fordulatnál úgy kormol (feketét)hogy nem lehet látni mögötte, ugyan ez a jelenség menet közben is. a motor hibat néha jelzi ráolvastak a turbo töltés mennyiségmérő szenzort hozta hibanak, ez okozhatja a fenti hibát?

Elküldve (edited)

Sziasztok! Opel Astra g 1.7 cdti 80 le. autot vettem 2 hete. Az autó jól működik,de hidegen az alapjárat kb2. percig ingadozik utánna szép a járársa. illetve üres járatnál kövér gáz kb 3000 fordulatnál úgy kormol (feketét)hogy nem lehet látni mögötte, ugyan ez a jelenség menet közben is. a motor hibat néha jelzi ráolvastak a turbo töltés mennyiségmérő szenzort hozta hibanak, ez okozhatja a fenti hibát?

Szia,

Én első körben kipucolnám a turbónyomás érzékelő szenzort ami a szívórészben van (szerintem ugyanaz mint amire neked a hibát dobta). 1 csavar fogja és relatíve könnyű is hozzáférni.

Csatolok két képet, hogy kb. hol van:

P1000426_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_20141231_141857_www.kepfeltoltes.hu_

Aztán ha már arra jártok, nem sokkal mellette levenném és kipucolnám az egr szelepet és fojtószelep is (ez már nagyobb meló, mert sok mindent le kell bontani).

Módosítva : pszaby
  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.