Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv!

Nem tudja véletlenül valaki hol tud elveszni leghamarabb a klíma kopresszor kapcsóló jele? Nyomáskapcsoló ok, nyomás ok, venti kapcsol, kapcsoló világít, opcom az írja kompresszor aktív, de a kompresszornál nincs áram. A kábelt követve csak egyre több minden megy bele a kötegbe és eltűnik a sárvédő mögött. Van ennek valami külön vezérlője? Köszönöm.

szia. A nyomást hogy érted?

Nyomás mindegyikbe van szinte, kivéve aminek a rendszere lukas.

A klímanyomást töltésmennyiségre nézik ami kb. 690-700g.

Ha ez a mennyiség nincs meg a jeled a kompresszornál már nem lesz meg.Én most szívtam vele. Megnézegettem, mindenütt volt minden csak a kompresszornál nem. Elvittem a szakihoz. "Nyomáspróbára" Azt láttam, hogy van benne mert rákötötte az órát, de itt jött a csel. Szaki "leengedte" majd a megfelelő mennyiséget ami az adatlapon pontosan fel van tüntetve beletöltötte+olajat adott hozzá És lőn bekapcsra elindult. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy 1.7 dti Corsam. Tavaly vettem novemberben. Eleg furcsa volt, hogy 2000ig semmit nem megy az auto. Probaltam keresgelni hatha van valakinek ilyen baja, de nem talaltam semmit. Lassan mar beletorodtem, hogy lusta lent, mikor egy hete mentem vele Abadszalokra 4es fouton. Motorleallitasig gyonyoruen huzott lentrol mint apanak az 1.7 di-je. Azt gondoltam kicsit ki lett kormolva es csokolom. Majd beinditom par oraval kesobb es ugyanaz a lustasag. Majd kb 8 km utan villaskulcs kint es 3000nel leszabalyoz.. Leallitottam hibakod villogtatas: 0100 es 0400 legtomegmero es egr. Beinditas es villaskulcs nincs de tobbszor villogtattam es a kodok benne vannak. Hazafele leallitasig ugyanolyan jol huzott lentrol is.. Ma meg mar nem tarol hibakodot. Ja es fustolni nem fustol. Valaki tudna esetleg tippet segitseget adni mi is lehet ami november ota idegesit?

Link to comment
Megosztás:

nekem dti az astrám lomha volt nekem is de volt amikor mintha seggbe rúgták volna
szívó rész kitakarítva, egr lefalazva, légtömegmérő csere segít de csak bosh
a map szenzort pucold ki az is segít kicsit (gondolkodok egy újon hátha), de a mai napig érzékeny a beszívott levegő hőmérsékletére.


Link to comment
Megosztás:

Tisztelettel üdvözlök mindenkit, teljesen új vagyok ma regisztráltam.

Hellyel közzel végigolvasva a fórumot leginkább a hibákkal,és annak megoldásaival találkoztam. Ez nagyon jó.

Viszont szeretném eldönteni, hogy akkor az opel astra g 1.7 cdti jó autó, vagy nem jó autó. Mindezt azért, mert

lehet, hogy pénteken megveszek egy 2007 es évjáratú 1.7 cdti astrát. Ez lehetne az utolsó pillanat amikor még meggondolhatnám magam.

Szóval vegyem vagy ne vegyem 2007es 125.000 km 1.250 000,- Ft.

Előre is köszönök minden segítséget.

Üdv. szptr

Módosítva : szptr
Link to comment
Megosztás:

szia. A nyomást hogy érted?

Nyomás mindegyikbe van szinte, kivéve aminek a rendszere lukas.

A klímanyomást töltésmennyiségre nézik ami kb. 690-700g.

Ha ez a mennyiség nincs meg a jeled a kompresszornál már nem lesz meg.Én most szívtam vele. Megnézegettem, mindenütt volt minden csak a kompresszornál nem. Elvittem a szakihoz. "Nyomáspróbára" Azt láttam, hogy van benne mert rákötötte az órát, de itt jött a csel. Szaki "leengedte" majd a megfelelő mennyiséget ami az adatlapon pontosan fel van tüntetve beletöltötte+olajat adott hozzá És lőn bekapcsra elindult. :)

Kicseréltem a klíma hűtőt mert látszott rajta hogy kuka meg nem volt benne gáz sem, azután elvittem töltetni ahol mondták hogy ok minden de nem kapcsol a kompresszor valamiért. Azután meghekkeltem a nyomáskapcsolót is próbára de akkor sem megy csak a ventilátor. Még megpróbálom megkeresni a fagyáskapcsolót.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a klíma hűtőt mert látszott rajta hogy kuka meg nem volt benne gáz sem, azután elvittem töltetni ahol mondták hogy ok minden de nem kapcsol a kompresszor valamiért. Azután meghekkeltem a nyomáskapcsolót is próbára de akkor sem megy csak a ventilátor. Még megpróbálom megkeresni a fagyáskapcsolót.

A mágnes rendben van a kompresszoron? Nem tudom próbáltad-e, azt nem írtad. Csak mert akkor is kapcsol minden, de nem megy a klíma akkor sem, a hőbiztosíték megszakad és onnantól nem kapcsolja a kompresszort. Gépháztető fel, valaki megnyomja a klíma kapcsoló gombját és te figyeled hogy kapcsol-e. Egy kattanás és látod hogy behúz a mágnes akkor az rendben van, viszont ha nem akkor meg van a gondod.

Link to comment
Megosztás:

A mágnes rendben van a kompresszoron? Nem tudom próbáltad-e, azt nem írtad. Csak mert akkor is kapcsol minden, de nem megy a klíma akkor sem, a hőbiztosíték megszakad és onnantól nem kapcsolja a kompresszort. Gépháztető fel, valaki megnyomja a klíma kapcsoló gombját és te figyeled hogy kapcsol-e. Egy kattanás és látod hogy behúz a mágnes akkor az rendben van, viszont ha nem akkor meg van a gondod.

Nem megy, lehúztam a csatit a kompresszorról és nincs benne áram, test van. Az a hőbiztosíték mi lenne és hol?

Link to comment
Megosztás:

Nem megy, lehúztam a csatit a kompresszorról és nincs benne áram, test van. Az a hőbiztosíték mi lenne és hol?

A klímakompresszor úgy működik, hogy szíj meghajtja a "szabadonfutó" hosszbordás tárcsádat. Ám maga a kompresszorod nem forog csak ha lenne kapcsolás után áramot akkor a tárcsa alatt levő tekercs azt megkapná ezzel mágnesességet generálva egy úgynevezett kuplungtárcsát ránt a bordás tárcsára. Ekkor a szabadonfutó összekapcsolt.

A hőkioldó biztosíték a tekercs közé van beépítve, melynek funkciója az, hogy hogyha a kuplungtárcsád csúszik, gáz-gázban lévő olajhiány miatt melegedne a kompresszor akkor ez a bizti elszáll.

Kicsit túlbonyolítottam, de remélem azért érthető.

mindjárt linkelek képet is róla ha megtalálom hogyan kell. :)

http://www.kepfeltoltes.hu/view/150624/cool-mobil.hu-klimakompresszor-magnestekercs-javitas_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Így néz ki.

Módosítva : Laci781
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

:)

Én pont most csináltam meg az enyémet mert elszállt. kb 1 óra meló. és megspóroltam több 10ezret.

Csak az a gondom, hogy valójában nem tettem bele semmit csak összeforrasztottam ugyanis nem találtam méretben megegyezőt.

A gyári kb. 2mm átmérős, viszont amit lehet kapni

http://www.tme.eu/hu/details/tz-d-184/termikus-biztositekok/proffuse/# ez 4,2mm-es és beleért a tárcsába ami ugye lezárlatosította, letestelte.

Úgyhogy keresem a gyári méretet és szét kell szedni még egyszer.

Nálam 2 oka volt amiért elszállt.

1: nem megfelelő mennyiségű gáz.

2: soha ne kapcsold rá magas fordulatszámon mert megéghet.

Menet közben ha rá is kell kapcsolni, nyomd ki a kuplungot és alapjáraton kapcsold rá, utána már pöröghet ezerrel. :)

Módosítva : Laci781
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

:)

Én pont most csináltam meg az enyémet mert elszállt. kb 1 óra meló. és megspóroltam több 10ezret.

Csak az a gondom, hogy valójában nem tettem bele semmit csak összeforrasztottam ugyanis nem találtam méretben megegyezőt.

A gyári kb. 2mm átmérős, viszont amit lehet kapni

http://www.tme.eu/hu/details/tz-d-184/termikus-biztositekok/proffuse/# ez 4,2mm-es és beleért a tárcsába ami ugye lezárlatosította, letestelte.

Úgyhogy keresem a gyári méretet és szét kell szedni még egyszer.

Nálam 2 oka volt amiért elszállt.

1: nem megfelelő mennyiségű gáz.

2: soha ne kapcsold rá magas fordulatszámon mert megéghet.

Menet közben ha rá is kell kapcsolni, nyomd ki a kuplungot és alapjáraton kapcsold rá, utána már pöröghet ezerrel. :)

Szia!

Nem kötözködni akarok,csak kíváncsiság. :)

Ezt már páran leírták itt a fórumon,mi a helyzet az automata klímával (most nem csak Opelre gondolok),ha pl. előzök egy kocsisort és tolom neki gazdagon,hogy ez a művelet sikerüljön baleset nélkül,magas fordulaton pörgetve a motort,és pont akkor kapcsol az automata klíma.

Azt nem vágja tönkre?

Link to comment
Megosztás:

Nem megy, lehúztam a csatit a kompresszorról és nincs benne áram, test van. Az a hőbiztosíték mi lenne és hol?

Úgy látom megkaptad a választ a kérdésedre és egyben a hibás klímádra is fény derült. :) Dönthetsz hogy veszel újat 10-15ezer ft között vagy bébelődsz esetleg keresel valakit aki kiszedi azt a biztit, a helyére tesz egy másikat és helyesen vízhatlanná teszi.

:)

Én pont most csináltam meg az enyémet mert elszállt. kb 1 óra meló. és megspóroltam több 10ezret.

Csak az a gondom, hogy valójában nem tettem bele semmit csak összeforrasztottam ugyanis nem találtam méretben megegyezőt.

A gyári kb. 2mm átmérős, viszont amit lehet kapni

http://www.tme.eu/hu/details/tz-d-184/termikus-biztositekok/proffuse/# ez 4,2mm-es és beleért a tárcsába ami ugye lezárlatosította, letestelte.

Úgyhogy keresem a gyári méretet és szét kell szedni még egyszer.

Nálam 2 oka volt amiért elszállt.

1: nem megfelelő mennyiségű gáz.

2: soha ne kapcsold rá magas fordulatszámon mert megéghet.

Menet közben ha rá is kell kapcsolni, nyomd ki a kuplungot és alapjáraton kapcsold rá, utána már pöröghet ezerrel. :)

A klímás topicban régebb azt hiszem valaki cserélt, képekkel is illusztrálta és ha jól emlékszem a bizti pontos típusát is leírta amit beletett, érdemes lenne keresgetned ott, határozottan emlékszem hogy le van írva valahol. nekem is elszállt de én nekem nem volt se időm se várakozás erre így kicsengettem egy új mágneskuplung árát, felszerelték, leolajozták az egész kompresszort és visszatették.

Viszont szerintem a klímás topicban jobb lenne ezt a témát folytatni, hogy minden egy helyen legyen, mert ennek semmi köze a dízel motorokhoz :)

Módosítva : ftamas0201
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem kötözködni akarok,csak kíváncsiság. :)

Ezt már páran leírták itt a fórumon,mi a helyzet az automata klímával (most nem csak Opelre gondolok),ha pl. előzök egy kocsisort és tolom neki gazdagon,hogy ez a művelet sikerüljön baleset nélkül,magas fordulaton pörgetve a motort,és pont akkor kapcsol az automata klíma.

Azt nem vágja tönkre?

Hát ez az!

Ezen már én is gondolkodtam. Ott nem tudom, hogyan működik. Viszont klímás is mondta és klímaoldalon is azt olvastam, hogy alapjáraton kapcsoljuk. Ráadásul logikus is.

Link to comment
Megosztás:

Annyival kiegészíteném a dolgot, hogy tegnap nem garázsban éjszakázott, délelőtt az első indítás napos helyen kb 24 fokban és 1-2tekerés után be is röffent, füst sem volt.

Lassan csak rájövök magamtól is :D

Mivel most kint is elég hűvös van a garázsban is esett a hőmérséklet, így pár másodpercre felgyulladt az izzítást jelző ikon, be is indult pöcc röff a verda.

Két lehetőség van vagy nem izzít rendesen 20fok körül amikor még kéne neki, emiatt nem tud beindulni rendesen mert 1 vagy több napi állás után túl hideg.

Vagy sikerült 1millióból 1 olyan garázst kifognom aminek olyan a mikroklímája, hogy nyáron ha 30 fok körül van kint akkor lent még nincs annyira hideg, hogy izzítson, de annyira meleg sincs, hogy pöcc röff induljon :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egy 2.0 DTI Zafira a szenvedő alanyom, benne egy Y20DTH motor.
Korábbi adagolóhiba miatt az eredeti, gyári, elektronikusan vezérelt adagolót egy mechanikus váltotta, ez van most benne. Nagyon szépen dolgozik vele, talán jobb is mint korábban.
Történt a napokban, hogy az autó egyszer csak leállt út közben. A szerelő haverral lehúztunk egy gázolajcsövet, és a tankból feketés színű, sötét gázolaj jött, úgy, hogy már fél éve csak OMV kúton tankoltam. Azt gondolom, nem onnan szedtem össze a dzsuvát. Amikor az adagolón friss gázolajat nyomtunk át pöcc-röff indult a motor. Én ebből arra következtetek, hogy nem én tankolom a fekete gázolajat, hanem a feketeséget valahol az autó adja hozzá.
Valakinek nem volt még ilyen tapasztalata? Esetleg van ötletetek?
Előre is köszönöm szépen.

Dani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Egy 2.0 DTI Zafira a szenvedő alanyom, benne egy Y20DTH motor.

Korábbi adagolóhiba miatt az eredeti, gyári, elektronikusan vezérelt adagolót egy mechanikus váltotta, ez van most benne. Nagyon szépen dolgozik vele, talán jobb is mint korábban.

Történt a napokban, hogy az autó egyszer csak leállt út közben. A szerelő haverral lehúztunk egy gázolajcsövet, és a tankból feketés színű, sötét gázolaj jött, úgy, hogy már fél éve csak OMV kúton tankoltam. Azt gondolom, nem onnan szedtem össze a dzsuvát. Amikor az adagolón friss gázolajat nyomtunk át pöcc-röff indult a motor. Én ebből arra következtetek, hogy nem én tankolom a fekete gázolajat, hanem a feketeséget valahol az autó adja hozzá.

Valakinek nem volt még ilyen tapasztalata? Esetleg van ötletetek?

Előre is köszönöm szépen.

Dani

Szia.

A kérdésedre nem tudok válaszolni, de ez az adagoló dolog érdekelne. Hogyan oldottátok meg? Milyen adagoló ment rá?

És mennyiből sikerült kihozni?

Link to comment
Megosztás:

Szia.

A kérdésedre nem tudok válaszolni, de ez az adagoló dolog érdekelne. Hogyan oldottátok meg? Milyen adagoló ment rá?

És mennyiből sikerült kihozni?

Szia!

Ha írsz üzenetet szívesen megadom a szerelő számát, aki csinálta.

Árat és adagoló típust ő fog tudni mondani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni.

Egy 2.0 DTI Zafira a szenvedő alanyom, benne egy Y20DTH motor.

Korábbi adagolóhiba miatt az eredeti, gyári, elektronikusan vezérelt adagolót egy mechanikus váltotta, ez van most benne. Nagyon szépen dolgozik vele, talán jobb is mint korábban.

Történt a napokban, hogy az autó egyszer csak leállt út közben. A szerelő haverral lehúztunk egy gázolajcsövet, és a tankból feketés színű, sötét gázolaj jött, úgy, hogy már fél éve csak OMV kúton tankoltam. Azt gondolom, nem onnan szedtem össze a dzsuvát. Amikor az adagolón friss gázolajat nyomtunk át pöcc-röff indult a motor. Én ebből arra következtetek, hogy nem én tankolom a fekete gázolajat, hanem a feketeséget valahol az autó adja hozzá.

Valakinek nem volt még ilyen tapasztalata? Esetleg van ötletetek?

Előre is köszönöm szépen.

Dani

Üdv!

Esetleg traverz gyűrű? Úgy tudom ott be tud szökni a motorolaj a visszatérő ágba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lassan csak rájövök magamtól is :D

Mivel most kint is elég hűvös van a garázsban is esett a hőmérséklet, így pár másodpercre felgyulladt az izzítást jelző ikon, be is indult pöcc röff a verda.

Két lehetőség van vagy nem izzít rendesen 20fok körül amikor még kéne neki, emiatt nem tud beindulni rendesen mert 1 vagy több napi állás után túl hideg.

Vagy sikerült 1millióból 1 olyan garázst kifognom aminek olyan a mikroklímája, hogy nyáron ha 30 fok körül van kint akkor lent még nincs annyira hideg, hogy izzítson, de annyira meleg sincs, hogy pöcc röff induljon :D

Üdv! Én rendeltem egy kb 400ft-os kis időzítő kapcsolást relével, sorba kötöttem egy ellenállást a víz hőmérséklet szenzorral amit ez a kapcsolás (állítható) 2mp-el gyújtás ráadás után rövidrezár. Így melegen is 2mp-t izzít, nekem könnyebben indul így. De lehet nyomógombbal is, vagy megfelelő termisztorral üzemmelegen nem izzít. Az egész befért a motor burkolat alatti vezetékcsatornába.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Meg friss astra tulaj vagyok, kb. 3honapja vagyok buszke tulaja egy 2.0 dti vauxhall astranak.Az lenne a kerdesem hogy tudnatok-e segiteni, itt Angliaban nincsenek nagy melegek de megis az auto ha all hosszabb ideig a napon nehezen indul, hidegben (reggel) semmi problema az indulassal pocre indul el.Szerintetek mi lehet vele a gond.2001-es evjarat, a motorkodjat meg nem neztem meg. Ezen kivul meg egy problamam lenne ha gyujtasora kapcsolom minden lampa felvillan az oran es rendesen el is alszik, de ha a kezifek be van huzva nem jelzi vissza, ha az abs bekapcsol nem jelzi, ha az ajtok nyitva vannak nem jelzi, nem jelzi ha nincs bekepcsolva az ov, mi lehet a gondja?Koszonom

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Meg friss astra tulaj vagyok, kb. 3honapja vagyok buszke tulaja egy 2.0 dti vauxhall astranak.Az lenne a kerdesem hogy tudnatok-e segiteni, itt Angliaban nincsenek nagy melegek de megis az auto ha all hosszabb ideig a napon nehezen indul, hidegben (reggel) semmi problema az indulassal pocre indul el.Szerintetek mi lehet vele a gond.2001-es evjarat, a motorkodjat meg nem neztem meg. Ezen kivul meg egy problamam lenne ha gyujtasora kapcsolom minden lampa felvillan az oran es rendesen el is alszik, de ha a kezifek be van huzva nem jelzi vissza, ha az abs bekapcsol nem jelzi, ha az ajtok nyitva vannak nem jelzi, nem jelzi ha nincs bekepcsolva az ov, mi lehet a gondja?Koszonom

Szia!

Az indulást nem tudom...

"ha az abs bekapcsol nem jelzi, ha az ajtok nyitva vannak nem jelzi, nem jelzi ha nincs bekepcsolva az ov" mert nem tudja...

"ha a kezifek be van huzva nem jelzi vissza" esetleg a kapcsoló? (ha nem az égő...)

Üdv.

Módosítva : Tomi 1.6
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az indulást nem tudom...

"ha az abs bekapcsol nem jelzi, ha az ajtok nyitva vannak nem jelzi, nem jelzi ha nincs bekepcsolva az ov" mert nem tudja...

"ha a kezifek be van huzva nem jelzi vissza" esetleg a kapcsoló? (ha nem az égő...)

Üdv.

Koszi a valaszod, a kezifek kapcsolot megnezem, de az auto abs-es es elmeletileg felkene villani a lampacskanak ha bekapcsol, de azt nem csinalja, es a tobbit is elmeletileg tudja, full extra az auto, csak a borulesek nincsenek benne. Ezeken a dolgokon kivul nagyon jo auto, nagyon szeretem, nem fustol, van ereje es jol is gyorul, sot az etvagya sem sok, autopalyan hasznalom a legtobbet es 5litert eszik, varosban kb 6,5litert.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.