Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hali mindenkinek!

Segítségeteket kérném, az autó y17dt és rendszeresen karbantartott ,viszont 380e km-el mindennapi használatban.A hiba a következő hidegen -melegen pöccre indul ,utánna az alapjárat ingadozik ,a motor hangja mint a régi dieseleké(kopog ) ,ha járatom 900-as fordulaton gáz ráadással simán jár. Jár kb 5 percig és utánna simán megy mintha semmi baja nem lett volna.Eddig csak a reggeli indításkor csinálta és egész nap jó volt, most már hosszab állás után majdnem mindig.Ja és nagyon büdös és kékes -fehéres a füstje. Kiolvastam a hibakódokat :

p0100 mass or volume air flow circuit malfunction p0370 camshaft sensor p0335 crankshaft position sensor circuit malfuntion p0216 tcv p0381 glühanzeigenendstufenfehler

EDU javítva, fötengely jeladót teszteltem járó motornál (lehúztam a csatit) müködik.Légmennyiségméröt(BOSCH) cseréltem.,viszon az edu csatiból gázolaj folyt ki.

Szerintetek érdemes lenne egy bontott komplett adagolót vennem ,vagy merre lépjek ,mert már unom a találgatásokat és a profi szerelöket akik hetekre leállítanák az autót vizsgálni.(munkásautó -napi 200km -t megy, tehát fontos lenne a gyors javítás).Vagy valakit aki ért is az y17dt isuzu dieselekhez.

Elöre is köszönöm a segítségeteket vagy az ötleteket!

Szép napot mindenkinek!

Lévai Zoltán

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem még hozzá írni ,hogy tegnap beindításkor 900-as fordulat volt az alapjárat nagyon hangosan kopogott a motor ,viszon a fordulatszám mutató 0-án állt és világított a tartály ventillátorral lámpa, majd magától leállt. Többsszöri indítózás után beindult és 2-3-szor eljátszotta.Aztán pihentettem pár percig és mintha semmi baja nem lenne müködik, se lámpa se kopogás ,normál alapjárat és hang.

?????

Link to comment
Megosztás:

Elfelejtettem még hozzá írni ,hogy tegnap beindításkor 900-as fordulat volt az alapjárat nagyon hangosan kopogott a motor ,viszon a fordulatszám mutató 0-án állt és világított a tartály ventillátorral lámpa, majd magától leállt. Többsszöri indítózás után beindult és 2-3-szor eljátszotta.Aztán pihentettem pár percig és mintha semmi baja nem lenne müködik, se lámpa se kopogás ,normál alapjárat és hang.

?????

Ez pedig főtengely fordulatszám jeladó. Most javítottunk egy ilyet. Bár lehet, hogy nálad adagolóval kombinálva... (Ja, nem vagyok szerelő, és nem vállalok 1 nap alatti dízel diagnosztikát :) )

Link to comment
Megosztás:

Szia

- ajánlom, hogy hívd fel ezt a számot: +36 20 985 3321

ez Márton Csaba száma, Gyulán "hegeszti" az ECU-kat és az EDU-kat 1-3 év garival.

(megengedte, hogy megadjam a számát, akinek szükséges)

Nagyon jó tapasztalatból mondom, hogy Ő biztosan tud neked megoldást ill. jó tanácsot a problémára.

Nekem maximálisan megoldotta.

Üdv.

(Ui.: nem az adagoló elektronika -EDU- szokott gázolajos lenni, hanem az ECU, ami a motor tetején, a szelepdeknin van, mert az előtöltés szabályozó szelep elekrtromos csatijának tömítési hibályából adódóan felszivároghat a gazoil a vezetékek belsejében... kívülről nem feltétlenűl észrevehető....

Hibakód ha nincs, valószínűleg EDU gondod lesz mert arra nem szokott minen esetben hibát írni , de én az EDU javítással egy időben cseréltem a mennyiségszabályozó szelepet is. Biztos ami biztos, mert az EDU csak ezt vezérli...)

Azt már többen is mondták, hogy 90%-ban csak akkor nem indul be az Y17DT motor, ha EDU ill. mennyiségszabályozó gond van, mert az előtöltés szabályozó hibályától függetlenűl még megy a szekér....

kispesten a Hunyadi u. van 1 opel üzlet ott kapsz elötöltésszab .szelepet én tavaly vettem 40000 ft uj 20 9445124 a tel számuk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Segítségeteket kérném, az autó y17dt és rendszeresen karbantartott ,viszont 380e km-el mindennapi használatban.A hiba a következő hidegen -melegen pöccre indul ,utánna az alapjárat ingadozik ,a motor hangja mint a régi dieseleké(kopog ) ,ha járatom 900-as fordulaton gáz ráadással simán jár. Jár kb 5 percig és utánna simán megy mintha semmi baja nem lett volna.Eddig csak a reggeli indításkor csinálta és egész nap jó volt, most már hosszab állás után majdnem mindig.Ja és nagyon büdös és kékes -fehéres a füstje. Kiolvastam a hibakódokat :

p0100 mass or volume air flow circuit malfunction p0370 camshaft sensor p0335 crankshaft position sensor circuit malfuntion p0216 tcv p0381 glühanzeigenendstufenfehler

EDU javítva, fötengely jeladót teszteltem járó motornál (lehúztam a csatit) müködik.Légmennyiségméröt(BOSCH) cseréltem.,viszon az edu csatiból gázolaj folyt ki.

Szerintetek érdemes lenne egy bontott komplett adagolót vennem ,vagy merre lépjek ,mert már unom a találgatásokat és a profi szerelöket akik hetekre leállítanák az autót vizsgálni.(munkásautó -napi 200km -t megy, tehát fontos lenne a gyors javítás).Vagy valakit aki ért is az y17dt isuzu dieselekhez.

Elöre is köszönöm a segítségeteket vagy az ötleteket!

Szép napot mindenkinek!

Lévai Zoltán

egy másik koll. mondtam elötölt szab szelep csere az elözö beirásomba van hogy hol mennyiért lehet kapni

Link to comment
Megosztás:

Szia

- ajánlom, hogy hívd fel ezt a számot: +36 20 985 3321

ez Márton Csaba száma, Gyulán "hegeszti" az ECU-kat és az EDU-kat 1-3 év garival.

(megengedte, hogy megadjam a számát, akinek szükséges)

Nagyon jó tapasztalatból mondom, hogy Ő biztosan tud neked megoldást ill. jó tanácsot a problémára.

Nekem maximálisan megoldotta.

Üdv.

(Ui.: nem az adagoló elektronika -EDU- szokott gázolajos lenni, hanem az ECU, ami a motor tetején, a szelepdeknin van, mert az előtöltés szabályozó szelep elekrtromos csatijának tömítési hibályából adódóan felszivároghat a gazoil a vezetékek belsejében... kívülről nem feltétlenűl észrevehető....

Hibakód ha nincs, valószínűleg EDU gondod lesz mert arra nem szokott minen esetben hibát írni , de én az EDU javítással egy időben cseréltem a mennyiségszabályozó szelepet is. Biztos ami biztos, mert az EDU csak ezt vezérli...)

Azt már többen is mondták, hogy 90%-ban csak akkor nem indul be az Y17DT motor, ha EDU ill. mennyiségszabályozó gond van, mert az előtöltés szabályozó hibályától függetlenűl még megy a szekér....

Köszönöm, olyan van, hogy a mennyiségszabályzó csak úgy megdöglik? Illetve ha a főtengely jeladó elromlik attól még indulhatna?

Link to comment
Megosztás:

Miért ne lenne?

Zafira adagoló csere + szívó tisztítás és barátai után nálam is elég barátságtalan lett a hangja amellett hogy jól működik. A vákum nemrég leírt átalakítása után sokkal barátibb lett a hangja de még mindig nem tetszik. Az alapjáraton esetleg tudsz módosítani kicsit sima op-com -mal is. Ha esetleg megtalálod a megoldást megköszönném ha leírnád. Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Időben kb mikortól és pontosan hol? Kimennék én is ha már 4 éve itt lakom :)

Elvileg minden hónap első szerdáján este van Káposztásmegyeren Opel minitali.

A külső szilágyi úton a nagy parkolóban.

Nekem sosem sikerült még kijutnom oda, pedig itt lakom (csak éppen mindig akkor dolgozok).

Egy mod.ot kellene megkérdezni, mert a hirdetésüket megint nem találom.

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

nekem 2x volt fötengelyhelyzet jelado gondom és sose állt le amiatt

Én már nem tudom mitől állhat le és mitől nem.

Nekem az elmúlt 48 órában kb. legalább 10-12 féle hibajelenséget produkált a paripa.

Engem például gyíkká változtatott, .... de már elmúlt.

Ezen felül minden egyes út külön új meglepetést rejt.

Komolyan mondom, kaland az utazás. :-D

Nekem ezt az indítás utáni hullámzó alapjáratot, majd hirtelen leállást

ma reggel kétszer, délután egyszer is produkálta.

Előtte sosem, azóta meg minden oké.

Tegnap meg dobálózott a hűtővíz- fogaskerék ikonnal.

Aztán kis belepiszkálásra megbokrosodott és úgy ment, mint újkorában sem.

De délre lemerítette, illetve kinyírta az aksit.

Vehettem újat. :-D

Csere után viszont ugyanolyan zajosan és csattogva közlekedik, mint előtte.

+ adalék a sztorihoz, hogy 10 és 15 liter körül van az átlag fogyi.

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

Nekem ezt az indítás utáni hullámzó alapjáratot, majd hirtelen leállást

ma reggel kétszer, délután egyszer is produkálta.

Előtte sosem, azóta meg minden oké.

Tegnap meg dobálózott a hűtővíz- fogaskerék ikonnal.

Aztán kis belepiszkálásra megbokrosodott és úgy ment, mint újkorában sem.

De délre lemerítette, illetve kinyírta az aksit.

Vehettem újat. :-D

Csere után viszont ugyanolyan zajosan és csattogva közlekedik, mint előtte.

+ adalék a sztorihoz, hogy 10 és 15 liter körül van az átlag fogyi.

Ez minden bizonnyal FT fordszám jeladó. De ha a csere után megmarad az alapjárat hullámzás, akkor alakítsd vissza a vákuumrendszert :) Nekem azóta hullámzik egy kicsit kb 10mp-ig (nem vész, kb 50rpm, meg hamar elmúlik, szóval engem nem zavar).

TALI:

Oldwarrior holnap dél körül hazatér. Holnap, vagy pénteken valakinek van igénye talira? Helyszínt létszám függvényében kitaláljuk.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez minden bizonnyal FT fordszám jeladó. De ha a csere után megmarad az alapjárat hullámzás, akkor alakítsd vissza a vákuumrendszert :) Nekem azóta hullámzik egy kicsit kb 10mp-ig (nem vész, kb 50rpm, meg hamar elmúlik, szóval engem nem zavar).

TALI:

Oldwarrior holnap dél körül hazatér. Holnap, vagy pénteken valakinek van igénye talira? Helyszínt létszám függvényében kitaláljuk.

Pontosítanék! Holnap dél körül indulok, onnan nekem még kb 7-óra az pályán ! :-) Nem biztos hogy a meló és 700 km után őszinte lenne a mosolyom. :D

Big Nose. Merre is dolgozol? Cseréljünk akkor priviben elérhetőséget,és egyeztetünk! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ez minden bizonnyal FT fordszám jeladó. De ha a csere után megmarad az alapjárat hullámzás, akkor alakítsd vissza a vákuumrendszert :) Nekem azóta hullámzik egy kicsit kb 10mp-ig (nem vész, kb 50rpm, meg hamar elmúlik, szóval engem nem zavar).

TALI:

Oldwarrior holnap dél körül hazatér. Holnap, vagy pénteken valakinek van igénye talira? Helyszínt létszám függvényében kitaláljuk.

nekem jo a péntek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elvileg minden hónap első szerdáján este van Káposztásmegyeren Opel minitali.

A külső szilágyi úton a nagy parkolóban.

Nekem sosem sikerült még kijutnom oda, pedig itt lakom (csak éppen mindig akkor dolgozok).

Egy mod.ot kellene megkérdezni, mert a hirdetésüket megint nem találom.

Itt a fórumadmin válasza,

illetve az oldal, hogy ne kelljen többet keresni.

forumadmin

forumadmin

  • photo-thumb-457.jpg?_r=0
  • Rendszergazdák
  • gallery_7_121_1205.gif
  • 1.621 Hozzászólás:

Elküldve: Tegnap, 09:47

Káposztásmegyeri mini Opel tali! Mindig minden hónap első szerdáján! Tehát ma is! :) 19h-tól.

http://www.opelforum.hu/topic/2005-kaposztasmegyeri-mini-opel-tali-minden-minden-honap-elso-szerdajan/#entry1023797

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lassan megoldódik a problémám az alapjárat ingadozással kapcsolatban.Tegnap szétkaptam az autót, Szívósor takarítás volt plussz egr is egyben ,tömítések cseréjével, map szenzor tisztítás ,vákumcsövek ellenörzésével.Kapott gyári fötengely holtponti jeladót, adagoló elektronika felújítva ,olajcsere castrol edge titánium

5w30-as olaj, knecht komplett szürö garnitúra (levegő, olaj, pollen és gázolaj).

Kérdésem lenne ,hogy az adagoló oldalán lévó jeladónak mi a neve és a nagynyomású csöveknél alul is van egy érzékelő (olyan majdnem mint a szívósorban van) ,neki sem tudom a nevét ,ha valaki megmondaná akkor azt is kicserélném!

Köszönöm az eddigi segítséget is!!!!

Link to comment
Megosztás:

Én már nem tudom mitől állhat le és mitől nem.

Nekem az elmúlt 48 órában kb. legalább 10-12 féle hibajelenséget produkált a paripa.

Engem például gyíkká változtatott, .... de már elmúlt.

Ezen felül minden egyes út külön új meglepetést rejt.

Komolyan mondom, kaland az utazás. :-D

Nekem ezt az indítás utáni hullámzó alapjáratot, majd hirtelen leállást

ma reggel kétszer, délután egyszer is produkálta.

Előtte sosem, azóta meg minden oké.

Tegnap meg dobálózott a hűtővíz- fogaskerék ikonnal.

Aztán kis belepiszkálásra megbokrosodott és úgy ment, mint újkorában sem.

De délre lemerítette, illetve kinyírta az aksit.

Vehettem újat. :-D

Csere után viszont ugyanolyan zajosan és csattogva közlekedik, mint előtte.

+ adalék a sztorihoz, hogy 10 és 15 liter körül van az átlag fogyi.

szia. wesszi szervizt megkerested már törökbálinton van honlapja ö 1 y17dt-stb... doki 20 8236366 Weisz Dániel.tuti a manus

Link to comment
Megosztás:

szia. wesszi szervizt megkerested már törökbálinton van honlapja ö 1 y17dt-stb... doki 20 8236366 Weisz Dániel.tuti a manus

Szevasz!

Első körben szeretek elbíbelődni magam a felmerülő problémákkal.

Persze van az a pont, ahol feladom én is. :-)

MInden esetre kedves vagy, köszönöm a tippet.

El is mentem a számát a tagnak.

BIG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 99-es Astra G kombi X17DTL típus.

Időnként elkoszolódik az EGR, kitakarítjuk és hónapokig semmi gond nincs vele.

Most megint az van, hogy nagyon elveszítette a motor az erejét, alacsonyabb fordulaton kettesben nem akar egyáltalán húzni és nagyon füstöl.

Kitakarítottuk, de nem lett jobb. Motorhibajelző is kivillant, rátették gépre, az is EGR problémát jelez.

Megoldás lenne egy nagytakarítás? Az a baj, hogy ahhoz nagyon le kell bontani sok mindent.

EGR-t lezárni szokták véglegesen? Olvastam valami ilyesmi áthidaló megoldást.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Üdv:

Ádám

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Megtaláltam miért nem indult az x17dtl. A főtengely jeladó valamiért olyan zárlatos lett hogy kiverte az adagoló biztosítékát folyamatosan, nagyobb biztosítékra füstölt, így találtam meg. Esetleg valaki tud bevált módszert a cserére mert eddig semmivel sem fértem a csavarjához?

Link to comment
Megosztás:

Szevasz!

Első körben szeretek elbíbelődni magam a felmerülő problémákkal.

Persze van az a pont, ahol feladom én is. :-)

MInden esetre kedves vagy, köszönöm a tippet.

El is mentem a számát a tagnak.

BIG

csak gondoltam hogy egy ideje már kinlodsz vele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.