Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

mikor lesz a minitali és hol?

Oldwarrior ír majd közelebbi időpontot. Elvileg április eleje-közepe. Szerintem a Ferihegyi Tesco egy csendes vasárnapon jó lenne. :) Ha nem vasárnap, akkor majd találunk helyszínt. Elvileg az ecseri útnál is tudok egy csendes, zárt parkolót, csak az kicsit necc, mert nem túl legális. De a cég vezetésével egyeztetek majd, ha megvan az időpont.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt diesel Astra tulajdonosok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a baja az 1.7 DTI motoros Astrámnak. A hiba autópályán kb. 130 km/h sebességnél jön elő, ilyenkor kigyullad a szervizlámpa és erőtlenné válik a motor. Ez a jelenség akkor szűnik meg, amikor megállok, a kocsit leállítom, a kulcsot kiveszem és várok kb. 1 percet. Ekkor újraindítom és tudom folytatni az utat, úgy hogy újra van benne erő és nem világít a szervizlámpa. Ha valakinek van ötlete a hiba okára várom válaszát.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

egyik naprol a másikra a távirányitom megzakkant elemet cseréltem hátha az lemerült de nem. mi lehet a gond?

Valószínű a forrasztás adta meg magát. Nekem a G távirányítója egyszer így járt. Meg kellett forrasztani az elemtartót. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tisztelt diesel Astra tulajdonosok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a baja az 1.7 DTI motoros Astrámnak. A hiba autópályán kb. 130 km/h sebességnél jön elő, ilyenkor kigyullad a szervizlámpa és erőtlenné válik a motor. Ez a jelenség akkor szűnik meg, amikor megállok, a kocsit leállítom, a kulcsot kiveszem és várok kb. 1 percet. Ekkor újraindítom és tudom folytatni az utat, úgy hogy újra van benne erő és nem világít a szervizlámpa. Ha valakinek van ötlete a hiba okára várom válaszát.

Köszönöm

Első körben a vákumrendszer ellenőrzésével és átalakításával kezdeném. Ez a legolcsóbb, kb 500 Ft. Ekkor érdemes az EGR és a szívósor tömítettségét is ellenőrizni, szükség esetén javítani, mert ugyanilyet tud okozni az is, mivel elszöik a töltőnyomás. Én akkor már a szívósort is kitakarítanám, ha már ott vagyok, de az nem kis meló, és a tömítések pár ezresért kaphatóak. Viszont még mindig a legolcsóbb, és nagy valószínűséggel ezek megoldják a problémát.

Ha ezek megvoltak, és a hiba továbbra is fenn áll, akkor légtömegmérő, vagy MAP szenzor (töltőnyomás-érzékelő). Előbbi kb 20-30.000 Ft, jó minőségben. Utóbbi itthon 50.000, kintről kb 30.000 Ft. Az árakat 2.0DTI-re lőttem be, lehet, hogy 1.7-nél van eltérés, de nem hiszem, hogy sok.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt diesel Astra tulajdonosok!

Segítséget szeretnék kérni, hogy mi lehet a baja az 1.7 DTI motoros Astrámnak. A hiba autópályán kb. 130 km/h sebességnél jön elő, ilyenkor kigyullad a szervizlámpa és erőtlenné válik a motor. Ez a jelenség akkor szűnik meg, amikor megállok, a kocsit leállítom, a kulcsot kiveszem és várok kb. 1 percet. Ekkor újraindítom és tudom folytatni az utat, úgy hogy újra van benne erő és nem világít a szervizlámpa. Ha valakinek van ötlete a hiba okára várom válaszát.

Köszönöm

Szia

- a hibakód tárolva lesz, úgyhogy kiolvasható... nekem volt ugyan ilyen gondom és nekem is 1.7 DTI-m van.

( sőt most az egyik ismerősöm szólt, hogy nála ugyan ez jelentkezett...)

-itt a fórumban előrébb már írtak erről a hibáról... szóval az én esetemben a hibakód - turbó nyomás szabályozó szelepet írt... a "mi" esetünkben a vákumot a generátoron lévő vákumszivattyú adja, nem olyan mint a 2.0 -ás motornál...

én szintén ellenőriztem a vákumcsöveket, cseréltem ill. volt amit csak viszavágtam.. és kimostuk féktisztítóval a turbó nyomás szabályozó szelepet, úgy, hogy közben többször kapott feszt is a csatijaira.

Eddig úgy néz ki megoldódott, mert azóta nem csinálja ezt a hibát. Valószínűleg a tisztítás jót tett neki.

Az EGR vezérlő vákumszabályozó szelep egyébként ugyan az, csak felfogatásban különbözik ettől... tul.képpen kiváltható vele.

Talán segített... Üdv.

Ui.: még annyi, hogy nálam 115-120 nál folyamatos haladás közben jött elő mindig ez a hiba és úgy ahogy írtad...

pld-úl ha csak röviden kihúzattam, vagy előztem akkor nem volt gond...

- motor leállít, kicsit vár ( kb 10-15 másodperc )

, újra indít és nincs hiba... minden jó egészen a folyamatos 115-120 ig

Módosítva : melyon
Link to comment
Megosztás:

sziasztok. azt szeretném megtudni hogy az y17dt. motornál hol van az az érzékelö amelyik bekapcsolja azt az ikont ami egy téglalap és benne egy fogaskerék , valszeg a hütövizhez kapcsolodik de a tágulási tartályon nincs. hol lehet még?

Ha az bekapcsolódik, az sok dologtól lehet. Pontosat én sem tudok, de egy ismerős 2.0DTI Zafirájánál pl a főtengely fordulatszám jeladó hibánál is az gyulladt ki, másoknál adagolónál is hallottam ilyenről. :D De alapvetően a hűtés- és klímarendszer hibáját jelzi.

Link to comment
Megosztás:

Y20DTH vákumrendszer átalakítás

Amire szükség van:

8-4-8, vagy 7-5-7 T elosztó

5cm 8-as benzincső (8-4-8 esetén) vagy 6-os benzincső (7-5-7 elosztó esetén)

1 (esetemben 2 :D ) db M5 csavar

1 (esetemben 2 :D ) db vákumcső toldó

Esetlegesen 20cm vákumcső, ha az eredeti pont méret volt

Lépések:

1.) Nagy (fék) vákumcső lehúzása a dobról

2.) T idom betolásának kísérlete a nagy vákumcsőbe

3.) Pár perc sikertelenség után az ötletgazda, dízel specialista, és tuning mester Norbi felhívása (nektek a leírás után kihagyható :D )

4.) T idom egyik vastag száráról a bütyök lefaragása/leköszörülése

5.) Szigorúan 1 réteg szigetelőszalag felragasztása a leköszörült végre (nem kötelező, de nekem így tűnt teljesen légtömörnek a rendszer)

6.) T idom betolása a nagy vákumcsőbe

7.) Benzincső rátolása a vákumpumpa nagy csatlakozójára (a 6-ost elég a peremig, a 8-ast vagy tövig, vagy bilincselni kell a légtömörség érdekében)

8.) T idom betolása a benzincsőbe

9.) Vákumpumpa alsó kis csatlakozójáról cső lehúzása

10.) Amit lehúztunk az alsó csatlakozóról, azt rátoljuk a T legvékonyabb szárára

11.) Ledugózó készítése az alsó csatlakozóra résolajcső és csavar segítségével

12.) Ledugózó felrakásának kísérlete a vákumpumpa alsó kis csatlakozójára

13.) Ledugózó beejtése a motortérbe, fél óra gyakorlás után káromkodóverseny megnyerése :D

14.) Ledugózó ismételt készítése könyök vákumcső toldó és csavar segítségével

15.) Ledugózó feltolása rendeltetési helyére

A fényképek minőségéért bocs, tényleg nem vagyok egy fényképész, ráadásul sötétedett is a végére, és vakumentes telefonnal fotóztam. Ha valahol a kép nem stimmel, szóljatok, javítom a linket. Ha nem futok bele az 5-ös limitbe, akkor holnap beszámolok a fejleményekről is. Mondjuk nekem komoly baja nincs, 100-ból egyszer tilt 130-nál, meg kicsit lomha. De holnap reggel az M0-on kiderül.

Link to comment
Megosztás:

Y20DTH vákumrendszer átalakítás

Amire szükség van:

8-4-8, vagy 7-5-7 T elosztó

5cm 8-as benzincső (8-4-8 esetén) vagy 6-os benzincső (7-5-7 elosztó esetén)

1 (esetemben 2 :D ) db M5 csavar

1 (esetemben 2 :D ) db vákumcső toldó

Esetlegesen 20cm vákumcső, ha az eredeti pont méret volt

Lépések:

1.) Nagy (fék) vákumcső lehúzása a dobról

2.) T idom betolásának kísérlete a nagy vákumcsőbe

3.) Pár perc sikertelenség után az ötletgazda, dízel specialista, és tuning mester Norbi felhívása (nektek a leírás után kihagyható :D )

4.) T idom egyik vastag száráról a bütyök lefaragása/leköszörülése

5.) Szigorúan 1 réteg szigetelőszalag felragasztása a leköszörült végre (nem kötelező, de nekem így tűnt teljesen légtömörnek a rendszer)

6.) T idom betolása a nagy vákumcsőbe

7.) Benzincső rátolása a vákumpumpa nagy csatlakozójára (a 6-ost elég a peremig, a 8-ast vagy tövig, vagy bilincselni kell a légtömörség érdekében)

8.) T idom betolása a benzincsőbe

9.) Vákumpumpa alsó kis csatlakozójáról cső lehúzása

10.) Amit lehúztunk az alsó csatlakozóról, azt rátoljuk a T legvékonyabb szárára

11.) Ledugózó készítése az alsó csatlakozóra résolajcső és csavar segítségével

12.) Ledugózó felrakásának kísérlete a vákumpumpa alsó kis csatlakozójára

13.) Ledugózó beejtése a motortérbe, fél óra gyakorlás után káromkodóverseny megnyerése :D

14.) Ledugózó ismételt készítése könyök vákumcső toldó és csavar segítségével

15.) Ledugózó feltolása rendeltetési helyére

A fényképek minőségéért bocs, tényleg nem vagyok egy fényképész, ráadásul sötétedett is a végére, és vakumentes telefonnal fotóztam. Ha valahol a kép nem stimmel, szóljatok, javítom a linket. Ha nem futok bele az 5-ös limitbe, akkor holnap beszámolok a fejleményekről is. Mondjuk nekem komoly baja nincs, 100-ból egyszer tilt 130-nál, meg kicsit lomha. De holnap reggel az M0-on kiderül.

Üdv!Mester :icon1: érdeklődnék,hogy hol lehet kapni ezt a T elosztót?köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Mester :icon1: érdeklődnék,hogy hol lehet kapni ezt a T elosztót?köszönöm!

Köszönöm a titulust, én csak lelkes amatőr vagyok :)

Webáruházakban sok helyen, csak ott a szállítási költség több, mint a termék maga. Elvileg hidraulika boltokban lehet még kapni, de hogy azok merre vannak, azt passzolom. Én elvileg innen fogok venni pár darabot, mert igény az van rá: http://www.csstuning.hu/?q=termekek/658 .

Ha valaki tud írni BP-n hidraulika boltot, ne tartsa magában! Elvileg ott van fémből is, és abban jobban bíznék. Ha találok ilyen helyet, tutira kicserélem a résolajcsövek T idomjait is.

Ja, tegnapi fejlemény a vákuumrendszer átalakítással kapcsolatban: Az a 2dl fogyasztáscsökkenés 150km/h-nál már 6dl, 160km/h-nál 7 :) (Természetesen Németországban voltam kirándulni, nem az M5-ösön próbáltam ki :D )

Link to comment
Megosztás:

Oldwarrior ír majd közelebbi időpontot. Elvileg április eleje-közepe. Szerintem a Ferihegyi Tesco egy csendes vasárnapon jó lenne. :) Ha nem vasárnap, akkor majd találunk helyszínt. Elvileg az ecseri útnál is tudok egy csendes, zárt parkolót, csak az kicsit necc, mert nem túl legális. De a cég vezetésével egyeztetek majd, ha megvan az időpont.

Szép estét Car-társak! :hiya:

Akkor jelentem jövőhét csütörtökön este indulok vissza,ami azt jelentené hogy a minitali időpontját jövőhét szombat-vasárnapra kellene összefocizni. Dátum szerint ez 4.-5.e. Részemről a helyszín mindegy,rugalmas vagyok. :D

Szeretném megkérni paine barátomat,hogy lehetőség szerint fogja egy csokorba a jelentkezőket,és nézzenek vmi megfelelő talihelyet. Bocsánat hogy pluszban terhellek! :omg: Én nagyon kíváncsi vagyok a Car-társakra! :icon1:

Szép estét mindenkinek:

old

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a titulust, én csak lelkes amatőr vagyok :)

Ja, tegnapi fejlemény a vákuumrendszer átalakítással kapcsolatban: Az a 2dl fogyasztáscsökkenés 150km/h-nál már 6dl, 160km/h-nál 7 :) (Természetesen Németországban voltam kirándulni, nem az M5-ösön próbáltam ki :D )

Bakker! Felém kirándultál és nem szóltál? Merre jártál?

Link to comment
Megosztás:

Szép estét Car-társak! :hiya:

Akkor jelentem jövőhét csütörtökön este indulok vissza,ami azt jelentené hogy a minitali időpontját jövőhét szombat-vasárnapra kellene összefocizni. Dátum szerint ez 4.-5.e. Részemről a helyszín mindegy,rugalmas vagyok. :D

Szeretném megkérni paine barátomat,hogy lehetőség szerint fogja egy csokorba a jelentkezőket,és nézzenek vmi megfelelő talihelyet. Bocsánat hogy pluszban terhellek! :omg: Én nagyon kíváncsi vagyok a Car-társakra! :icon1:

Szép estét mindenkinek:

old

Nehéz erre a hétvégére szervezni, az biztos.

Szombat: Ünnep előtti tömegnyomor.

Vasárnap: Kaja-pia-toitoi mobilwc legyen mindenkinél, mert minden zárva...

Kezdjük akkor azzal, hogy aki jönne, írja meg, melyik nap lenne neki jó. Ha a nap eldől, kitalálom a helyszínt.

Link to comment
Megosztás:

Szép estét Car-társak! :hiya:

Akkor jelentem jövőhét csütörtökön este indulok vissza,ami azt jelentené hogy a minitali időpontját jövőhét szombat-vasárnapra kellene összefocizni. Dátum szerint ez 4.-5.e. Részemről a helyszín mindegy,rugalmas vagyok. :D

Szeretném megkérni paine barátomat,hogy lehetőség szerint fogja egy csokorba a jelentkezőket,és nézzenek vmi megfelelő talihelyet. Bocsánat hogy pluszban terhellek! :omg: Én nagyon kíváncsi vagyok a Car-társakra! :icon1:

Szép estét mindenkinek:

old

a-a, az nálam ki van zárva, hogy húsvétkor pesten hagyjam a lányaimat, meg asszonyt.

Meg nekem is kell a relax.

Ilyenkor irány a tanya.

De velem amúgy gyorsan találkozhatsz.

Ott dolgozok késő délutántól estig, ahol laksz. ;-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fél napja olvasok vissza de nem találtam választ. 1.7 DTI egyszer csak megállt, adagoló elektronika nem tűnt gázolajosnak de szétszedtem, volt pár repedt forrasztás amit kijavítottam de így sem indul. Lelazítottam a nyomócsöveket de semmi nem jön belőle indítózákor ejtőtartályos módszerrel sem. Levettem az edu hátulját még egyszer és jónak tűnik nincs megégve semmi. Esetleg ötlet valakinek merre tovább? A régi isuzu sima adagoló egyébként nem passzol rá? Köszönöm.

Módosítva : kyozsee
Link to comment
Megosztás:

ahhh so!

Fabelhaft. :-D

Talira visszatérve nekem még a péntek késő este szóba jöhet.

péntek este vagy az utána valo hét szombat vagy vasárnap mert a tesco akkor zárva van és üres a placc

szerintem ez másnak is jobb lenne mint most vagy a másik helyszin amit mondtatok .

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Fél napja olvasok vissza de nem találtam választ. 1.7 DTI egyszer csak megállt, adagoló elektronika nem tűnt gázolajosnak de szétszedtem, volt pár repedt forrasztás amit kijavítottam de így sem indul. Lelazítottam a nyomócsöveket de semmi nem jön belőle indítózákor ejtőtartályos módszerrel sem. Levettem az edu hátulját még egyszer és jónak tűnik nincs megégve semmi. Esetleg ötlet valakinek merre tovább? A régi isuzu sima adagoló egyébként nem passzol rá? Köszönöm.

Szia

- ajánlom, hogy hívd fel ezt a számot: +36 20 985 3321

ez Márton Csaba száma, Gyulán "hegeszti" az ECU-kat és az EDU-kat 1-3 év garival.

(megengedte, hogy megadjam a számát, akinek szükséges)

Nagyon jó tapasztalatból mondom, hogy Ő biztosan tud neked megoldást ill. jó tanácsot a problémára.

Nekem maximálisan megoldotta.

Üdv.

(Ui.: nem az adagoló elektronika -EDU- szokott gázolajos lenni, hanem az ECU, ami a motor tetején, a szelepdeknin van, mert az előtöltés szabályozó szelep elekrtromos csatijának tömítési hibályából adódóan felszivároghat a gazoil a vezetékek belsejében... kívülről nem feltétlenűl észrevehető....

Hibakód ha nincs, valószínűleg EDU gondod lesz mert arra nem szokott minen esetben hibát írni , de én az EDU javítással egy időben cseréltem a mennyiségszabályozó szelepet is. Biztos ami biztos, mert az EDU csak ezt vezérli...)

Azt már többen is mondták, hogy 90%-ban csak akkor nem indul be az Y17DT motor, ha EDU ill. mennyiségszabályozó gond van, mert az előtöltés szabályozó hibályától függetlenűl még megy a szekér....

Módosítva : melyon
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!Y17dt-be szeretném beépiteni a tempomatot.Télen kaptam le a kormányburkolatot,a csatit nem találtam.A kuplung és a 4 vezetékes fékkapcsolo bent van.Diag kábelem van az autohoz.Kormánykapcsolót akármikor meg tudom venni...Kérdésem ill kérésem az lenne hogy valaki tudna-e segiteni a bekötésben?Természetesen nem ingyen kérném!Angyalföldi vagyok,akinek van egy kicsi szabadideje irjon rám egy privit!Elöre is THX!!!(2002 caravan)

Módosítva : paparelli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.