melyon Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 (edited) Szia. krebszpeter - nálam pontosan ugyan így kezdődött, gázolaj szag az utastérben, .... motortérben megkeres, - előtöltés szabályozó átengedi a csatinál a gazoilt. ( ECU-nál száraz volt minden.) Kicseréltük az előtöltés szabályozó szelepet. Jó lett a szekér.... tényleg szépen ment hidegen, melegen. Viszont sajnos "3-4 nap múlva meghalt az EDU". Amióta megvan összesen 170-180 ezer Km-t mentem vele hiba nélkül. (bocs közben volt a generátor kétszer felújítva... fesszabályozó, diódasor ... ami szokott is lenni ennél a típusnál kb. 110-120000 Km-enként. De tényleg más semmi.) Helyben megcsinálták az EDU-t. Jó lett kb. '250' Km után megálltam az M6-on teljesen, igen erős égett bakelit szag jött az EDU felől. Hazavontattuk, hiba újra ugyan az. Gondoltam nem kispályázunk, nem reszkírozom meg újra az EDU helyi javítását ezért elküldtem Márton Csabának. Szóval szénné égett az EDU, képem is van róla. Most ott tartunk, hogy van egy másik "szuper" EDU-m a Csabánál és jelenleg hegeszti össze egy másik ECU-val, mert úgy néz ki azt is hazavágta. A napokban kapom vissza az ECU-t és az EDU-t, de az biztos, hogy egy új üzemanyag mennyiség szabályozó szelepet is felrakunk rá mielőtt ezeket visszapakoljuk. Röviden ennyi. Azt írják sokan, ezek típushibák. Még annyi, hogy amikor először levettük az EDU-t látszott, hogy már volt javítva, de azzal futotta le a 170-180ezer Km-t. Szóval ez van. Egyébként nagyon jó gép, nekem legalább is nagyon tetszik, kényelemben, formában, fogyasztásban. Nem elkeserítés képpen írtam, csak mert hasonló a tünet nálad is. Nagyon javasolt a generátor töltését időnként ellenőrizni! Legközelebb ha generátor gondom lesz 100 A -ost fogok belerakni, szerintem logikusan ez okozhatja a hibák legfőbb alapját ennél a típusnál, hogy karcsúra sikerült méretezni a generátor eredeti teljesítményét és amikor ez meghibásodik akkor összevissza megy a feszültség ECU-ra, EDU-ra egyszóval mindenre. Ugye ezek viszont ezt az fesz.ingadozást meg áramlökéseket nem igazán viselik gond nélkül. De ez csak az én véleményem. Üdv. Módosítva Január29, 2015 : melyon Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 voltam WESSZ-nél tech-2 vel megnézte a kocsit ment vele egy kört nem rángatott hibakod nincs, a javaslat üzemanyagszürö csere láss csodát megint igaza van csere ota nincs rángatás pedig nem volt régi a szürö, kösz WESSZ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Szia. krebszpeter - nálam pontosan ugyan így kezdődött, gázolaj szag az utastérben, .... motortérben megkeres, - előtöltés szabályozó átengedi a csatinál a gazoilt. ( ECU-nál száraz volt minden.) Kicseréltük az előtöltés szabályozó szelepet. Jó lett a szekér.... tényleg szépen ment hidegen, melegen. Viszont sajnos "3-4 nap múlva meghalt az EDU". Amióta megvan összesen 170-180 ezer Km-t mentem vele hiba nélkül. (bocs közben volt a generátor kétszer felújítva... fesszabályozó, diódasor ... ami szokott is lenni ennél a típusnál kb. 110-120000 Km-enként. De tényleg más semmi.) Helyben megcsinálták az EDU-t. Jó lett kb. '250' Km után megálltam az M6-on teljesen, igen erős égett bakelit szag jött az EDU felől. Hazavontattuk, hiba újra ugyan az. Gondoltam nem kispályázunk, nem reszkírozom meg újra az EDU helyi javítását ezért elküldtem Márton Csabának. Szóval szénné égett az EDU, képem is van róla. Most ott tartunk, hogy van egy másik "szuper" EDU-m a Csabánál és jelenleg hegeszti össze egy másik ECU-val, mert úgy néz ki azt is hazavágta. A napokban kapom vissza az ECU-t és az EDU-t, de az biztos, hogy egy új üzemanyag mennyiség szabályozó szelepet is felrakunk rá mielőtt ezeket visszapakoljuk. Röviden ennyi. Azt írják sokan, ezek típushibák. Még annyi, hogy amikor először levettük az EDU-t látszott, hogy már volt javítva, de azzal futotta le a 170-180ezer Km-t. Szóval ez van. Egyébként nagyon jó gép, nekem legalább is nagyon tetszik, kényelemben, formában, fogyasztásban. Nem elkeserítés képpen írtam, csak mert hasonló a tünet nálad is. Nagyon javasolt a generátor töltését időnként ellenőrizni! Legközelebb ha generátor gondom lesz 100 A -ost fogok belerakni, szerintem logikusan ez okozhatja a hibák legfőbb alapját ennél a típusnál, hogy karcsúra sikerült méretezni a generátor eredeti teljesítményét és amikor ez meghibásodik akkor összevissza megy a feszültség ECU-ra, EDU-ra egyszóval mindenre. Ugye ezek viszont ezt az fesz.ingadozást meg áramlökéseket nem igazán viselik gond nélkül. De ez csak az én véleményem. Üdv. Nekem 100A a generátorom, ugyan úgy elhalálozik! 100 000 km kb. bír, lehet kicsit kevesebbet. Ez ilyen, el kell fogadni! Ha van OP-COM-od ki be kapcoslhatod az elektromos EGR-t. A sima falazósnál meg vizsga előtt kiveszed a lemezt, utánna meg berakod. Kb. 5 perces művelet. Márton Csabi jó szakember. Ha már nála az ECU szeirntem kérj rá egy kis plusszt. :) Nekem bevált. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kyozsee Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Üdv! Érdeklődnék, hogy neked normálisan működik az op-com ezen része? Nekem mindenhol n/a -van, ha readingelek sokat néha bead valami változtatási lehetőséget de utána ha rámegyek a write-ra akkor nem ír ki semmit. Hibakódot is hiába próbálom törölni, kiírja hogy törlés aztán minden maradt. Köszönöm Erre találták ki a levelező tagozatot, meg egyéb jó megoldásokat ;) . Persze az is fizetős, de nem olyan durva. Más: Y20DTH-nál OP-COM-mal adva neki 5% plusz üzemanyag toleranciát egész jó lett az autó. Persze majd egyszer chippelve lesz, de addig is kipróbáltam, bejött. Így már nem olyan cammogós dízel, hanem szépen ugrik lentről is. És mivel ez a maximális üzemanyag eltérés, ezért fogyasztásban nem észrevehető, mert ezt csak intenzív gyorsításnál adja. A hangja kissé karcosabb így, de engem most az érdekelt, hogy lehessen előzni, lámpánál kilőve sávot váltani, stb. Így most határozottan tetszik :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Nekem 100A a generátorom, ugyan úgy elhalálozik! 100 000 km kb. bír, lehet kicsit kevesebbet. Ez ilyen, el kell fogadni! Ha van OP-COM-od ki be kapcoslhatod az elektromos EGR-t. A sima falazósnál meg vizsga előtt kiveszed a lemezt, utánna meg berakod. Kb. 5 perces művelet. Márton Csabi jó szakember. Ha már nála az ECU szeirntem kérj rá egy kis plusszt. :) Nekem bevált. szia Csaba azt mondta, hogy rendben lesz. Várom az ECU-t meg az EDU-t, hogy összerakhassuk a gépet. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paine Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Üdv! Érdeklődnék, hogy neked normálisan működik az op-com ezen része? Nekem mindenhol n/a -van, ha readingelek sokat néha bead valami változtatási lehetőséget de utána ha rámegyek a write-ra akkor nem ír ki semmit. Hibakódot is hiába próbálom törölni, kiírja hogy törlés aztán minden maradt. Köszönöm Igen, működik, de abban nem, amit gyárilag adtak kínai barátaink a kábelhez. Az enkór áruházban vásároltam hozzá szoftvert, azzal más stabilan üzemel minden :) Ha érdekel a dolog, és nem vagy regisztrálva az áruházban, küldj privit. Ha azzal sem megy, akkor vagy a kábel, vagy az autó akadályozza a történetet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
krebszpeter Elküldve Január29, 2015 Megoszt Elküldve Január29, 2015 Szia. krebszpeter - nálam pontosan ugyan így kezdődött, gázolaj szag az utastérben, .... motortérben megkeres, - előtöltés szabályozó átengedi a csatinál a gazoilt. ( ECU-nál száraz volt minden.) Kicseréltük az előtöltés szabályozó szelepet. Jó lett a szekér.... tényleg szépen ment hidegen, melegen. Viszont sajnos "3-4 nap múlva meghalt az EDU". Amióta megvan összesen 170-180 ezer Km-t mentem vele hiba nélkül. (bocs közben volt a generátor kétszer felújítva... fesszabályozó, diódasor ... ami szokott is lenni ennél a típusnál kb. 110-120000 Km-enként. De tényleg más semmi.) Helyben megcsinálták az EDU-t. Jó lett kb. '250' Km után megálltam az M6-on teljesen, igen erős égett bakelit szag jött az EDU felől. Hazavontattuk, hiba újra ugyan az. Gondoltam nem kispályázunk, nem reszkírozom meg újra az EDU helyi javítását ezért elküldtem Márton Csabának. Szóval szénné égett az EDU, képem is van róla. Most ott tartunk, hogy van egy másik "szuper" EDU-m a Csabánál és jelenleg hegeszti össze egy másik ECU-val, mert úgy néz ki azt is hazavágta. A napokban kapom vissza az ECU-t és az EDU-t, de az biztos, hogy egy új üzemanyag mennyiség szabályozó szelepet is felrakunk rá mielőtt ezeket visszapakoljuk. Röviden ennyi. Azt írják sokan, ezek típushibák. Még annyi, hogy amikor először levettük az EDU-t látszott, hogy már volt javítva, de azzal futotta le a 170-180ezer Km-t. Szóval ez van. Egyébként nagyon jó gép, nekem legalább is nagyon tetszik, kényelemben, formában, fogyasztásban. Nem elkeserítés képpen írtam, csak mert hasonló a tünet nálad is.Nagyon javasolt a generátor töltését időnként ellenőrizni! Legközelebb ha generátor gondom lesz 100 A -ost fogok belerakni, szerintem logikusan ez okozhatja a hibák legfőbb alapját ennél a típusnál, hogy karcsúra sikerült méretezni a generátor eredeti teljesítményét és amikor ez meghibásodik akkor összevissza megy a feszültség ECU-ra, EDU-ra egyszóval mindenre. Ugye ezek viszont ezt az fesz.ingadozást meg áramlökéseket nem igazán viselik gond nélkül. De ez csak az én véleményem. Üdv. Helló. Köszi a segítséget, nem keserítettél el, már megbarátkoztam a gondolattal hogy nem lesz olcsó mulatság. Remélem az ECU megúszta.Holnap mérek egy töltését, kíváncsi leszek mennyi. A mennyiségszabályzót miért kell cserélni? Márton Csabi elérhetőségét meg tudja valaki adni? Még egy.kérdésem lenne, a plussz lóerő nem árthat a motornak? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Január30, 2015 Megoszt Elküldve Január30, 2015 Helló. Köszi a segítséget, nem keserítettél el, már megbarátkoztam a gondolattal hogy nem lesz olcsó mulatság. Remélem az ECU megúszta.Holnap mérek egy töltését, kíváncsi leszek mennyi. A mennyiségszabályzót miért kell cserélni? Márton Csabi elérhetőségét meg tudja valaki adni? Még egy.kérdésem lenne, a plussz lóerő nem árthat a motornak? Köszönöm Szia. krebszpeter +36209853321 Link to comment Megosztás: More sharing options...
krebszpeter Elküldve Január30, 2015 Megoszt Elküldve Január30, 2015 Szia. krebszpeter +36209853321 Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
benzsom Elküldve Január30, 2015 Megoszt Elküldve Január30, 2015 Erre találták ki a levelező tagozatot, meg egyéb jó megoldásokat ;) . Persze az is fizetős, de nem olyan durva. Más: Y20DTH-nál OP-COM-mal adva neki 5% plusz üzemanyag toleranciát egész jó lett az autó. Persze majd egyszer chippelve lesz, de addig is kipróbáltam, bejött. Így már nem olyan cammogós dízel, hanem szépen ugrik lentről is. És mivel ez a maximális üzemanyag eltérés, ezért fogyasztásban nem észrevehető, mert ezt csak intenzív gyorsításnál adja. A hangja kissé karcosabb így, de engem most az érdekelt, hogy lehessen előzni, lámpánál kilőve sávot váltani, stb. Így most határozottan tetszik :) Szia! Nekem is Y20DTH-m van.Elmondanád hogyan kell ezt az OP COM-os plusszt megcsinálni. :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
paine Elküldve Január30, 2015 Megoszt Elküldve Január30, 2015 Szia! Nekem is Y20DTH-m van.Elmondanád hogyan kell ezt az OP COM-os plusszt megcsinálni. :omg: Ma épp nincs nálam az Opel, ma gyakorlatban megnézni csak OFF VW ON diagnosztikai dolgokat tudok megnézni. De emlékeim szerint kb úgy, hogy be kell menni a motorvezérlés diagnosztikába, ott jobb oldalon van ilyen, hogy "speciális funkciók" vagy "kiegészítő funkciók". Előjön egy ablak, ott a "beállítások kiolvasása" gombot megnyomni. Ekkor e jelenlegi beállítások jönnek elő. Itt az "üzemanyag eltérés" mezőben lehet neki adni -5% és 5% között bármit, elvileg alapból 0. Itt kiválasztod az 5%-ot, majd megnyomod a "beállítások beírása" gombot. Ekkor ha minden jól megy, tökéletes magyarsággal kiírja: "Sikeresen programozás!" :D Ha ez alapján nem megy, szólj, holnap este visszakapom az Opelt, megnézem élesben is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gyík Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 Üdv mindenkinek. Nekem egy 3ajtós ferdehátú g astrám van z17 dtl motorkódú.1,7 l / 59 kW (80 PS) Z17DTL 02/03-02/04 (CDTI) Valakinek megan esetleg a javitási kézikönyv pdf formátumban. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 (edited) üdvözlet.hétfön 26 voltam Wessznél rámért a kocsira hibakod mentes ment a kocsival, másnap megint rángatott kod nincs az lenne a kérdésem hogy a elötöltés szab. szelep produkálhat ilyen rángatásokat ha engedi a gasoilt?kösz a választ. y17dt-röl van szó. esetleg lenne valaki aki ezt a szelepet ki tudná cserélni délpesten, hálás lennék voltam egy helyen de szét akarta szedni a fél motort hogy kicserélje meg horribilis összeget mondott. egyébként hibakodot ö sem talált. az alkatrész megvan. Módosítva Február3, 2015 : astra Link to comment Megosztás: More sharing options...
big0225 Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 Sziasztok. Szeretném meg osztani veletek a tapasztalatomat. Január első hetében vettem egy jó minőségi akkut. Egész addig néha sőt elég gyakran menet közbeni géz adásnál elég erősen rángatott a kocsim Astra G 2.0 DTi 2003-as. Persze a fekete korom jött dögivel. Mióta meg van az új aksim azóta ez a jelenség meg szűnt. Igaz 4 hét telt el a csere óta nem nagy idő ,de kíváncsi vagyok miként alakul.Számomra szinte hihetetlen ez a jelenség. Mintha a motor finomabban járna símábban ,de lehet csak be képzelem :). Mint laikus arra tudok gondolni ,hogy gond volt a feszültséggel és kínlódott az öreg aksival. üdv. Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Január31, 2015 Megoszt Elküldve Január31, 2015 üdvözlet.hétfön 26 voltam Wessznél rámért a kocsira hibakod mentes ment a kocsival, másnap megint rángatott kod nincs az lenne a kérdésem hogy a mennyiség szab. szelep produkálhat ilyen rángatásokat ha engedi a gasoilt?kösz a választ. y17dt-röl van szó. esetleg lenne valaki aki ezt a szelepet ki tudná cserélni délpesten, hálás lennék voltam egy helyen de szét akarta szedni a fél motort hogy kicserélje meg horribilis összeget mondott. egyébként hibakodot ö sem talált. az alkatrész megvan. erre valaki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yamaha162 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 sziasztok. utobbi 3 napban érezhetően nezebben indul a kocsi. (1.7 dti) kicsit tovább tekeri.. akksi lesz valószínűleg ugye? ki lehet valahogy mérni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 sziasztok. utobbi 3 napban érezhetően nezebben indul a kocsi. (1.7 dti) kicsit tovább tekeri.. akksi lesz valószínűleg ugye? ki lehet valahogy mérni? Multiméterrel kitudod mérni. Gyújtás nélküli állapotban 12.4V akkor jó az akksi, ha kevesebb akkor töltsd fel, használd, hagyd pihenni pár órát fél napot akár egy vagy több napot majd mérj rá az akkura. Indítás közben pedig ha 10V alá esik akkor szintén nem túl jó. Töltés rendben? 14.4V? De elmész egy aksishoz feltöltött akkuval és kb 5mp alatt megméri a műszerrel hogy hány %-os az akkud. Link to comment Megosztás: More sharing options...
big0225 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 sziasztok. utobbi 3 napban érezhetően nezebben indul a kocsi. (1.7 dti) kicsit tovább tekeri.. akksi lesz valószínűleg ugye? ki lehet valahogy mérni? szervizben nekem már mérték ,de fogalmam nincs mi a neve a műszernek.nem a Voltot mérte hanem a kapacitását ha jól emlékszem, én 4 hete cseréltem aksit és az autó mintha újra született volna :).egyébként le szereltem a kupakokat és meg néztem a cellákat .6 -ból 3 fekete volt, ha jól tudom az nem túl ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yamaha162 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Elvileg a toltes rendben mert par hete lett kesz a generatorom. Nem tudom a kornyeken hol tudjak kimerni az akksit de utanna nezek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
yamaha162 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 12.5 volt 3 percet jart a motor aztan pihent fel orat aztan mertem ra.. alapjaraton pedig 14.02 voltot mertem. Ez normalis? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 szervizben nekem már mérték ,de fogalmam nincs mi a neve a műszernek.nem a Voltot mérte hanem a kapacitását ha jól emlékszem, én 4 hete cseréltem aksit és az autó mintha újra született volna :).egyébként le szereltem a kupakokat és meg néztem a cellákat .6 -ból 3 fekete volt, ha jól tudom az nem túl ok. Elvileg a toltes rendben mert par hete lett kesz a generatorom. Nem tudom a kornyeken hol tudjak kimerni az akksit de utanna nezek. Igen kapacitást mérnek vele és nem Voltot. Beállítják a műszeren az indítóáramát az akkunak majd rámérnek, és köpi is hány %-ot tud még belőle. De otthon multival csak ennyit lehet tenni. Ha van állapotjelző szem az akkun az sem biztos hogy mindig fedi a valóságot. Láttam már rosszat zöld szemmel. De tény hogy ha fekete akkor az már nem biztató jel. Általában ahol csak akkukkal foglalkoznak, vagy többségében akkuval ott szokott lenni ilyen ketyere. http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/akkumulator_tolto/12v_akkumlator_akku_teszter_kapacitasmero_2032041695.html 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 (edited) 12.5 volt 3 percet jart a motor aztan pihent fel orat aztan mertem ra.. alapjaraton pedig 14.02 voltot mertem. Ez normalis? Tökéletes. Izzítógyertyá(k)ra tippelnék én inkább. Ha az akku lenne a hibás, akkor nehezebben forgatna, és főleg nem forgatna sokáig azonos lendülettel. Módosítva Február1, 2015 : potyo Link to comment Megosztás: More sharing options...
melyon Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 (edited) erre valaki. - szia sajnos tippem sincs neked... de úgy tudom, hogy a gázolajat nem a mennyiségszabályozó szokta engedni , hanem az előtöltés szabályozó szelep. Üdv. Módosítva Február1, 2015 : melyon Link to comment Megosztás: More sharing options...
big0225 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Igen kapacitást mérnek vele és nem Voltot. Beállítják a műszeren az indítóáramát az akkunak majd rámérnek, és köpi is hány %-ot tud még belőle. De otthon multival csak ennyit lehet tenni. Ha van állapotjelző szem az akkun az sem biztos hogy mindig fedi a valóságot. Láttam már rosszat zöld szemmel. De tény hogy ha fekete akkor az már nem biztató jel. Általában ahol csak akkukkal foglalkoznak, vagy többségében akkuval ott szokott lenni ilyen ketyere. http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/autovillamossagi_alkatresz/akkumulator_tolto/12v_akkumlator_akku_teszter_kapacitasmero_2032041695.html Ó hát igen ,de amivel az enyémet mérték kb akkora volt mint egy benzinkutas kompresszor :). Ja és analóg .:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
yamaha162 Elküldve Február1, 2015 Megoszt Elküldve Február1, 2015 Szaki telefonszamat szeretnek kerni aki ert az 1.7 dti motorhoz es zavarhatom! Olyan gondom van h egyszer csak furan kopogo hangja lett. 3 napja nehezbben indult hidegen. Osszefugg a ketto?olaj van viz van es nem is forralja... porlaszto gond lenne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts