Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve
  On 2015. 01. 08. at 16:30, Salas írta:

Sziasztok,

Folyik az adagolómból a gázolaj, és nyelestengely csapágyat kell cserélni.

Milyen összegre saccoljak?

Y17DT

Köszi

Az adagolónál valószínű az előtöltés szabályzó szelep folyik (tipushiba). Én 45-ért vettem anno 1 éve, de 40-55 ezer ft-ot elkérnek érte.

Kicseréltem az adagolót nem kell levenni, de kell aknak vagy fel kell emelni és kb 4 óra munka.

Elküldve (edited)

Sziasztok. Segítségre lenne szükségem Kecskeméten és környékén. :icon11:

Van nékem egy Merivám amibe Y17DT motor duruzsol elég kehesen.

Gondom a következő. 1400-1500-as fordulaton minden sebességben elég erőteljesen el kezd rángatni, mintha a gázpedált le-föl taposnám. ELÉG IDEGESÍTŐ EGY HIBA!!!

Elég sok mindent megnéztem és megnézettem már rajta nem kis pénzekért.

Tegnap elkeseredésembe, (meg már szorult a kör) felhívtam Márton Csabát mire elmondva a tüneteket a következőkre gondolt! (ettől féltem már rég)

1: Generátor töltési fesz. kicsi - Bevizsgálva, jó

2: Adagoló (+szelepek?) - Leg költségesebb dolog! Amúgy a lakiteleki Deák Árpi-hoz jelentkeztem majd be előtöltést stb.nézni

3: Motorvezérlő (ECU) - Kérdéses és amúgy sem lehet csak úgy kicserélni

4: Adagolóvezérlő (EDU) - És ebben kérném a segítségeteket!!!!!!!!

Ha esetleg volna valaki akinek van egy tartalékban,van lekapnánk az övéről és feldobnánk a miénkre egy próbára azt nagyon megköszönném.

Eléggé költséges és nem szeretném csak úgy elküldeni javításra anélkül, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy biztos ez-e a baja.

Ráadásul ugye elég furcsa a hiba nem egyértelmű, de egy cserével, kipróbálva megtudnánk a dolgot.

Szóval, ha valamilyen formába tudnátok segíteni akár a környéken vagy túl is nagyon megköszönném!!! :) :omg:

Módosítva : Laci781
Elküldve
  On 2015. 01. 09. at 18:16, Laci781 írta:

Sziasztok. Segítségre lenne szükségem Kecskeméten és környékén. :icon11:

Van nékem egy Merivám amibe Y17DT motor duruzsol elég kehesen.

Gondom a következő. 1400-1500-as fordulaton minden sebességben elég erőteljesen el kezd rángatni, mintha a gázpedált le-föl taposnám. ELÉG IDEGESÍTŐ EGY HIBA!!!

Elég sok mindent megnéztem és megnézettem már rajta nem kis pénzekért.

Tegnap elkeseredésembe, (meg már szorult a kör) felhívtam Márton Csabát mire elmondva a tüneteket a következőkre gondolt! (ettől féltem már rég)

1: Generátor töltési fesz. kicsi - Bevizsgálva, jó

2: Adagoló (+szelepek?) - Leg költségesebb dolog! Amúgy a lakiteleki Deák Árpi-hoz jelentkeztem majd be előtöltést stb.nézni

3: Motorvezérlő (ECU) - Kérdéses és amúgy sem lehet csak úgy kicserélni

4: Adagolóvezérlő (EDU) - És ebben kérném a segítségeteket!!!!!!!!

Ha esetleg volna valaki akinek van egy tartalékban,van lekapnánk az övéről és feldobnánk a miénkre egy próbára azt nagyon megköszönném.

Eléggé költséges és nem szeretném csak úgy elküldeni javításra anélkül, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy biztos ez-e a baja.

Ráadásul ugye elég furcsa a hiba nem egyértelmű, de egy cserével, kipróbálva megtudnánk a dolgot.

Szóval, ha valamilyen formába tudnátok segíteni akár a környéken vagy túl is nagyon megköszönném!!! :) :omg:

Tudom, hogy ez nem Meriva oldal de asztrások sokkal többen vannak országszerte (Kecskemét és környékén) főleg Y17DT motorral szerelt. :evilgrin:

Elküldve
  On 2015. 01. 09. at 18:16, Laci781 írta:

Sziasztok. Segítségre lenne szükségem Kecskeméten és környékén. :icon11:

Van nékem egy Merivám amibe Y17DT motor duruzsol elég kehesen.

Gondom a következő. 1400-1500-as fordulaton minden sebességben elég erőteljesen el kezd rángatni, mintha a gázpedált le-föl taposnám. ELÉG IDEGESÍTŐ EGY HIBA!!!

Elég sok mindent megnéztem és megnézettem már rajta nem kis pénzekért.

Tegnap elkeseredésembe, (meg már szorult a kör) felhívtam Márton Csabát mire elmondva a tüneteket a következőkre gondolt! (ettől féltem már rég)

1: Generátor töltési fesz. kicsi - Bevizsgálva, jó

2: Adagoló (+szelepek?) - Leg költségesebb dolog! Amúgy a lakiteleki Deák Árpi-hoz jelentkeztem majd be előtöltést stb.nézni

3: Motorvezérlő (ECU) - Kérdéses és amúgy sem lehet csak úgy kicserélni

4: Adagolóvezérlő (EDU) - És ebben kérném a segítségeteket!!!!!!!!

Ha esetleg volna valaki akinek van egy tartalékban,van lekapnánk az övéről és feldobnánk a miénkre egy próbára azt nagyon megköszönném.

Eléggé költséges és nem szeretném csak úgy elküldeni javításra anélkül, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy biztos ez-e a baja.

Ráadásul ugye elég furcsa a hiba nem egyértelmű, de egy cserével, kipróbálva megtudnánk a dolgot.

Szóval, ha valamilyen formába tudnátok segíteni akár a környéken vagy túl is nagyon megköszönném!!! :) :omg:

gyanus hogy adagoló vezérlö az nem dob hibakodot

Elküldve

Üdv!

Tudna valaki segíteni az alábbi hibakódok értelmezésében? (y20dth)

Több hűtőfolyadék szenzor van benne? Az motor-élő adatoknál normális értékek vannak, viszont az Engine Cooling Module-ban hidegen is 70C.

A hibakódokat hiába törlöm egyből ott van, sárga lámpa nem világít.

00163 - Engine Coolant Temperature, No Signal
Not present
00057 - A/C Cutoff Request, no Signal
Not present
00164 - Engine Coolant Temperature Incorrect Signal
Not present
Elküldve (edited)
  On 2015. 01. 10. at 16:09, astra írta:

gyanus hogy adagoló vezérlö az nem dob hibakodot

Nem is volt és nincs is hibakód.

Hol olvastál hibakódról? :blink:

Módosítva : Laci781
Elküldve
  On 2015. 01. 08. at 16:30, Salas írta:

Sziasztok,

Folyik az adagolómból a gázolaj, és nyelestengely csapágyat kell cserélni.

Milyen összegre saccoljak?

Y17DT

Köszi

Szia. A Veszelszkinél ha veszel adagolót 45-ért abban benne van mind a két szelep.

1-et fizetsz , 2-őt kapsz! :icon1:

Elküldve (edited)
  On 2015. 01. 08. at 16:30, Salas írta:

Sziasztok,

Folyik az adagolómból a gázolaj, és nyelestengely csapágyat kell cserélni.

Milyen összegre saccoljak?

Y17DT

Köszi

.

Módosítva : Laci781
Elküldve

Üdv

Van egy X17DTL G Astrám

A problémám:

Kb 1-2 hete nehezebben indul az autó

Hosszabb ideig forgat indításnál, de forgat rendesen ezért nem gondolok akksira

Van hogy 1-2 óra állás után csak 2. Próválkozásra indul, ma eeggel már csak 3. Indításra röffent be, akkor is 2-3 másodperc kellett mire rendesen egyenletesen járt a motor, mert addig kicsit rábgatózva indult

Esetleg tapasztalt valaki ilyet?

Válaszokat köszi elôre is

Elküldve
  On 2015. 01. 18. at 11:17, padarmisi írta:

Üdv

Van egy X17DTL G Astrám

A problémám:

Kb 1-2 hete nehezebben indul az autó

Hosszabb ideig forgat indításnál, de forgat rendesen ezért nem gondolok akksira

Van hogy 1-2 óra állás után csak 2. Próválkozásra indul, ma eeggel már csak 3. Indításra röffent be, akkor is 2-3 másodperc kellett mire rendesen egyenletesen járt a motor, mert addig kicsit rábgatózva indult

Esetleg tapasztalt valaki ilyet?

Válaszokat köszi elôre is

Izzítógyertya csere

Elküldve

Sziasztok. 2001 es kombi astramba ( 1.7 dti) 5000 km el ezelott lett turbo cserelve. Szepen futyzult is ahogy kell. Most ahogy eszrevettem sokkal hallkabban futyul. Szerintetek mi lehet a gond? Teljesitmeny csokkenes minimalis...

Elküldve
  On 2015. 01. 18. at 18:26, yamaha162 írta:

Sziasztok. 2001 es kombi astramba ( 1.7 dti) 5000 km el ezelott lett turbo cserelve. Szepen futyzult is ahogy kell. Most ahogy eszrevettem sokkal hallkabban futyul. Szerintetek mi lehet a gond? Teljesitmeny csokkenes minimalis...

Vákuum-szelep nyit?

MAP szenzor tiszta?

Ma ilyen kérdezgetős kedvem van. :-)

Elküldve (edited)
  On 2015. 01. 18. at 18:26, yamaha162 írta:

Sziasztok. 2001 es kombi astramba ( 1.7 dti) 5000 km el ezelott lett turbo cserelve. Szepen futyzult is ahogy kell. Most ahogy eszrevettem sokkal hallkabban futyul. Szerintetek mi lehet a gond? Teljesitmeny csokkenes minimalis...

Turbó felszerelés előtt az olaj rendszer át lett mosva (takarítva)?

Módosítva : Kombitomi
Elküldve

Persze at lett mosva alaposan minden. Sajnos nem ertek annyira hozza es nem tudom mi az a vakumszelep meg map szenzor:D csak felek h nehogy nagy baj van e es ezert kertem a velemenyeteket :)

Elküldve

Sziasztok,

Azt szeretném kérdezni, hogy a vékony vákuumcsövön mért vákkumot nem tartja meg gondolom a cső maga, mert a szelep tart. (legalábbis a műszer szerint) Hogyan kell ezt elképzelni? Fontos hogy feláált vákkum legyen vagy elég amit bír szívni. Legrosszabb esetben kicserélem azt a méteres csövet gondolom.

köszi

Elküldve
  On 2015. 01. 19. at 6:33, Salas írta:

Sziasztok,

Azt szeretném kérdezni, hogy a vékony vákuumcsövön mért vákkumot nem tartja meg gondolom a cső maga, mert a szelep tart. (legalábbis a műszer szerint) Hogyan kell ezt elképzelni? Fontos hogy feláált vákkum legyen vagy elég amit bír szívni. Legrosszabb esetben kicserélem azt a méteres csövet gondolom.

köszi

0,8 bar körül (vagy afelett) kell legyen folyamatosan a rendszerben.

Egészséges vakuum-szivattyú ezt vidáman hozza.

A vezérlést a szelepek kapják.

Elküldve
  On 2015. 01. 18. at 18:16, VZoli írta:

Izzítógyertya csere

Sajnos nem az mert ha üzemmeleg motornál kb 3 percre is akár leállítom már csak többszöri próbálkozásra aikerülbeindítani

Tehát izzítógyertya nem is kell a művelethez

Elküldve
  On 2015. 01. 19. at 19:18, padarmisi írta:

Sajnos nem az mert ha üzemmeleg motornál kb 3 percre is akár leállítom már csak többszöri próbálkozásra aikerülbeindítani

Tehát izzítógyertya nem is kell a művelethez

Első körben meg kellene nézni, hogy nem levegősödik le az üzemanyag rendszer, mert az okozhat ilyet.

Második körben a szerzorokat kitakarítani, ha elindul a kocsi bemelegedés után, kicsit odalépni neki, hogy kormolódjon kicsit a rendszer.

Harmadik körben ellenőrizni, hogy felül az ECU csatiban a hozzád közelebb esőben van-e gázolaj. Ha van akkor adagoló fejszelep csere.

Negyedik körben adagoló vezérlő elektronika is lehet.

Ötödik körben akkumulátorra rámérni mennyi benne a fesz., illetve megmérni, hogy gyújtáson mindent kikapcsolva mennyi vész el belőle, lehet valami zárlat is.

Hatodik körben holtpont jeladó, volt már szó róla, hogy hőingadozás miatt okozhat nehezen indulást.

De még lehetne sorolni. Javaslom, hogy rágd magad át a fórumon, kezd a legkönnyebb, általad kivitelezhető dolgokkal, haladj a pénzesebbek felé.

Nem kell azonnal kétségbe esni, tudom, hogy milyen érzés mikor valami nem működik, de itt mindenki szívesen segít, legyen szó bármiről ami Dízellel kapcsolatos.

Kérdezz nyugodtan, segíteni fogunk.

Ezeket javaslom első nekifutásra.

  • Like 1
Elküldve (edited)

2003 09 . hoban cseréltem fejszelepet ujat mostanáig jo volt mitöl mehet tönkre mert megint cserélni kell meg az elektronika is haldoklik most megyek hétfön WESSZ-hez javitásra csak OMV kuton tankolok. y17dt-m van.2001.

Módosítva : astra
Elküldve
  On 2015. 01. 22. at 14:48, astra írta:

2003 09 . hoban cseréltem fejszelepet ujat mostanáig jo volt mitöl mehet tönkre mert megint cserélni kell meg az elektronika is haldoklik most megyek hétfön WESSZ-hez javitásra csak OMV kuton tankolok. y17dt-m van.2001.

Szia. Mit csinál a gép? Vagy csak egyszerűen engedi az olajat?

És a vezérlés mit produkál? :)

Teli vagyok kérdésekkel mert hétvégén próbára én is kicserélem a szelepet hátha megoldódik a problémám. (olvass vissza)

Elküldve

Sziasztok. Valaki eszlelt mar olyat hogy hideg motornal szepen fütyül a turbo, uzemi homersekleten pedig alig hallani? Ez normalis? 5 ezer km el ezelott lett benne turbo cserelve (1.7dti)

Elküldve
  On 2015. 01. 22. at 20:11, Laci781 írta:

Szia. Mit csinál a gép? Vagy csak egyszerűen engedi az olajat?

És a vezérlés mit produkál? :)

Teli vagyok kérdésekkel mert hétvégén próbára én is kicserélem a szelepet hátha megoldódik a problémám. (olvass vissza)

a fejszelep felszed valami redvát és rádolgozik az adagolóelektronikára felmelegiti a forrasztásokat de lehet hogy rosszul tudom de nekem már volt fejszelep cserém ugyan ezért és jo lett utána de hogy 1 évet birjon ki az nonszensz.a gép egyébként rángat mint a benzinesnél ha vizes a benya.

Elküldve
  On 2015. 01. 23. at 15:09, astra írta:

a fejszelep felszed valami redvát és rádolgozik az adagolóelektronikára felmelegiti a forrasztásokat de lehet hogy rosszul tudom de nekem már volt fejszelep cserém ugyan ezért és jo lett utána de hogy 1 évet birjon ki az nonszensz.a gép egyébként rángat mint a benzinesnél ha vizes a benya.

Rosszminőségű olajjal használva a mennyiségszabályzó szelep ( :D fejszelep :D ) megszorul, vagy csak nehezebben mozog és ebből kifolyólag nagyobb lesz az áramfelvétele. Az elektronikában az alkatrészek jobban melegszenek és ettől tud elromlani. Ebből nem tud olaj folyni. A folyást az adagoló alján levő előtöltés szabályzó szelep okozza, mert megeszi a belső tömítését az üzemanyag.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.