Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Y17DT-nél az EGR és a szívósor között lapos, vékony, grafitos klingerit tömítés van, ami visszarakható.

No igen, figyelmetlen voltam, én Y20DTH-ra írtam.

De a lényeg, hogy levehető.

Másik hibás mondatom.

A szívósornál természetesen nem az elejére és végére gondoltam,

hanem aljára és tetejére.

Bocsánat, hajnaltájt kissé már fáradt vagyok.

Más.

Hogy pasztázol-e, azt te döntöd el a tömítés állapotától függően.

De ha egyszer bekented, következő esetnél már kénytelen .leszel,

vagy veszel új tömítést.

Én mondjuk első körben hanyagolnám a pasztát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

No igen, figyelmetlen voltam, én Y20DTH-ra írtam.

De a lényeg, hogy levehető.

Másik hibás mondatom.

A szívósornál természetesen nem az elejére és végére gondoltam,

hanem aljára és tetejére.

Bocsánat, hajnaltájt kissé már fáradt vagyok.

Más.

Hogy pasztázol-e, azt te döntöd el a tömítés állapotától függően.

De ha egyszer bekented, következő esetnél már kénytelen .leszel,

vagy veszel új tömítést.

Én mondjuk első körben hanyagolnám a pasztát.

Szia!

Nem akarok pasztázni,tömítést veszek,csak nem tudtam,hogy elég-e a tömítés paszta nélkül.

Köszönöm a segítséget Neked is és Kombitomi-nak is!

Link to comment
Megosztás:

Helo Mindenki!

Adott az autóm Opel astra G 2.0 DTI Y20DTH.

Gázolaj szűrőt cseréltem és azóta nem indul annyit tekertettem hogy le is merült az akkumulátor sad.png pedig a szűrő házat csurig feltöltöttem mikor össze raktam. Ennyi levegőt kaphatott? Ha igen ezt a fajtát hogyan lehet légteleníteni ? Valaki remélem tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Helo Mindenki!

Adott az autóm Opel astra G 2.0 DTI Y20DTH.

Gázolaj szűrőt cseréltem és azóta nem indul annyit tekertettem hogy le is merült az akkumulátor sad.png pedig a szűrő házat csurig feltöltöttem mikor össze raktam. Ennyi levegőt kaphatott? Ha igen ezt a fajtát hogyan lehet légteleníteni ? Valaki remélem tud segíteni.

Kicsit visszaolvasva (333-334. oldal) vannak tippek erre vonatkozóan, nem másolom, nem szeretnék más tollával ékeskedni ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kicsit visszaolvasva (333-334. oldal) vannak tippek erre vonatkozóan, nem másolom, nem szeretnék más tollával ékeskedni ;)

Köszi szépen :) Vissza olvastam amit írtál és próbáltam féktisztítóval is de nem merem nagyon fújkálni ne hogy valamibaj legyen amíg benne van a féktisztító elindúl de utána meg is áll. Próbáltuk behúzni 3-dikban húzattak olyan 30-40 között de semmi 1km-en keresztűl.Már sajnos adagolóra gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Hy!

Y17dt

Hiba: nyáron kezdődött , motortérbol kerepelő hang, csak néha elég ritkán, ahogy mentek bele a kilométerek egyre sürübben csinálta és akkor eleg lomha is, most mar szinte egyfojtába ritka amikor nem kerepel a motor , mindig pöcre indul és nem is állt le soha, szerelő azt mondta adagolovezérlő, ok , kiszereltem elküldtem, gyulára márton csabának, viszajött beszereltem , valamivel jobb volt, de akkor is kerepelt, felpörgettem háromezer fölé kigyuladt a motordiagnosztika lámpa nem kerepelt,de par napra ra megint ugyan ojan mint elötte, sőt egyszer le is állt 3-4perc varakozas indult, hibakódok:P0370, P0335, P0216

Másik hiba kozbe észrevettem h olajos a hütővíz, szerelö azt mondta olajhűtő , ok kiszereltem, be az ujjat, hűtővìz, meg mindig olajos, és fogy is feltöltöm max, es elfogy kb tartály negyedéjig, onnét tovább már nem fogy, valakinek valami ötlet, mi lehet a hiba. Az autoba 169 ezer van, hidegen soha nem pörgetem, max egyszerketszer veletlenül, tankolni meg omw max moosönt kap nagyon eitkan kap simát.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen :) Vissza olvastam amit írtál és próbáltam féktisztítóval is de nem merem nagyon fújkálni ne hogy valamibaj legyen amíg benne van a féktisztító elindúl de utána meg is áll. Próbáltuk behúzni 3-dikban húzattak olyan 30-40 között de semmi 1km-en keresztűl.Már sajnos adagolóra gyanakszom.

Kell egy diagnozist csinalj. Ha megjellenik a P1630 vagy P1631 akkor az adagolo elektronika halott, ha visszont nem akkor a szurohaz fedel elrepedt es falts levegot sziv .

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hy!

Y17dt

Hiba: nyáron kezdődött , motortérbol kerepelő hang, csak néha elég ritkán, ahogy mentek bele a kilométerek egyre sürübben csinálta és akkor eleg lomha is, most mar szinte egyfojtába ritka amikor nem kerepel a motor , mindig pöcre indul és nem is állt le soha, szerelő azt mondta adagolovezérlő, ok , kiszereltem elküldtem, gyulára márton csabának, viszajött beszereltem , valamivel jobb volt, de akkor is kerepelt, felpörgettem háromezer fölé kigyuladt a motordiagnosztika lámpa nem kerepelt,de par napra ra megint ugyan ojan mint elötte, sőt egyszer le is állt 3-4perc varakozas indult, hibakódok:P0370, P0335, P0216

Másik hiba kozbe észrevettem h olajos a hütővíz, szerelö azt mondta olajhűtő , ok kiszereltem, be az ujjat, hűtővìz, meg mindig olajos, és fogy is feltöltöm max, es elfogy kb tartály negyedéjig, onnét tovább már nem fogy, valakinek valami ötlet, mi lehet a hiba. Az autoba 169 ezer van, hidegen soha nem pörgetem, max egyszerketszer veletlenül, tankolni meg omw max moosönt kap nagyon eitkan kap simát.

Szia!

Az olajosodást kellene először megszüntetni, vagy hengerfej tömítés vagy porlasztócsúcs hővédő hüvely "O" gyűrűje keményedett ki.

Link to comment
Megosztás:

Kell egy diagnozist csinalj. Ha megjellenik a P1630 vagy P1631 akkor az adagolo elektronika halott, ha visszont nem akkor a szurohaz fedel elrepedt es falts levegot sziv .

El vittem szerelőhöz aki rádugta gépre és kiírta hogy magasnyomású szivattyú ,de azt mondta hétfőn meg nézi mert lehet hogy valamelyik porlasztó rosszalkodik.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. G astrámba mai nap tankoltam. történt egy olyan baleset hogy az a kis lemez ami a tankolo nyilásnál van ( rugos kis ablak) eltört és beesett a tankolo nyilásban. szerintetek későbbiekben ez okozhat gondot ha nem szedetem szét az egészet és nem szedi ki a szerelő?

Nem lehet belőle baj. Azért van, hogy a benzines castagabb töltő csöve ne férjen bele, meg ne csapjon vissza az olaj. A tankba meg meg tud semmibe kárt okozni :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet belőle baj. Azért van, hogy a benzines castagabb töltő csöve ne férjen bele, meg ne csapjon vissza az olaj. A tankba meg meg tud semmibe kárt okozni :icon1:

A diselelé a vastagabb, a benziné a vékonyabb... Tehát dieselbe benzint tankolni tudsz, benzinesbe dieselt valószínű nem... ;)

Nem tudom hogyan, de annó ennek ellenére édesapámnak sikerült a Y17DT-be 5 liter benzint tankolni! :)

Lehet, mert ahogy írtam a benzin csöve a vékonyabb...

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud e a következő dologra valamit (Y17DT).

Minap vettem észre, hogy ha a kormány megtekerem, akkor elhalványodik a világítás. Mérés: világítás nélkül a töltés 14,3V , kormány megtekerve 13,6V. Teljes világítás felkapcs (minden ami lehet kb 25A) töltés 14,05V kormány tekerve 12,9-13,2V ???

Mi fog betojni? Szervóba olaj van és működik.Generátor volt felújítva, de nem hiszem, hogy az lenne.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud e a következő dologra valamit (Y17DT).

Minap vettem észre, hogy ha a kormány megtekerem, akkor elhalványodik a világítás. Mérés: világítás nélkül a töltés 14,3V , kormány megtekerve 13,6V. Teljes világítás felkapcs (minden ami lehet kb 25A) töltés 14,05V kormány tekerve 12,9-13,2V ???

Mi fog betojni? Szervóba olaj van és működik.Generátor volt felújítva, de nem hiszem, hogy az lenne.

Én is ősszel (szeptember körül) lettem erre figyelmes. Ha kanyarodok vagy picit is megmozdítom a kormányt, halványodik minden.

Néztem a testcsatlakozásokat is, azok jónak tűnnek, nincs egyik se eloxidálódva.

Nekem lehet, hogy generátor lesz, mert nincs meg a 14,3V üresjárati fesz se...., csak 14,0-14,1 körül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valaki tud e a következő dologra valamit (Y17DT).

Minap vettem észre, hogy ha a kormány megtekerem, akkor elhalványodik a világítás. Mérés: világítás nélkül a töltés 14,3V , kormány megtekerve 13,6V. Teljes világítás felkapcs (minden ami lehet kb 25A) töltés 14,05V kormány tekerve 12,9-13,2V ???

Mi fog betojni? Szervóba olaj van és működik.Generátor volt felújítva, de nem hiszem, hogy az lenne.

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Én is ősszel (szeptember körül) lettem erre figyelmes. Ha kanyarodok vagy picit is megmozdítom a kormányt, halványodik minden.

Néztem a testcsatlakozásokat is, azok jónak tűnnek, nincs egyik se eloxidálódva.

Nekem lehet, hogy generátor lesz, mert nincs meg a 14,3V üresjárati fesz se...., csak 14,0-14,1 körül.

nekem is ugyan ez van, igaz nekem benzines a kocsi.

de pl, direkt néztem 2 másik astrát is, egy sedan-t, meg egy kombit, azoknál is ez volt.

rendszámuk alapján kb. egy idősek az enyémmel.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.