Salas Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 Először meg kell nézni mi a baj. Szerviz mit mond? Komplett kuplung szerkezet (tárcsa, kinyomó csapágy, kinyomó lap) van 38-ért meg 160-ért is. De nem valószínű, hogy mindent kellene cserélni, lehet nem is ott a gond. Kettőstömegű nincs benne. http://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P14182&cMegnNr=2699 A szervíz ami Opel márkaszervíz, az tök nyugodtan kettős tömegű lendkereket meg teljes kuplungot akar cseréltetni velem (majdnem 6 kilóért). Más opció szóba se jött. Keresnem kell egy másik helyett ahol nem akarnak átb.szni. Megáll az eszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 turbónyomásmérő és olajhőfokmérő beszerelve :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
karatekutya Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 sziasztok tegnap kérdeztem hogy esetleg valaki tudna segíteni abban,hogy hol találom a vizhőfok szenzort? 2003 astra g 2.0 dti sxi Köszi . Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 sziasztok tegnap kérdeztem hogy esetleg valaki tudna segíteni abban,hogy hol találom a vizhőfok szenzort? 2003 astra g 2.0 dti sxi Köszi . termosztátház oldalán Link to comment Megosztás: More sharing options...
paparelli Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 Y17dt nél képet tudnátok mutatni hogy a map szenzor hol található?Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
paine Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 A szervíz ami Opel márkaszervíz, az tök nyugodtan kettős tömegű lendkereket meg teljes kuplungot akar cseréltetni velem (majdnem 6 kilóért). Más opció szóba se jött. Keresnem kell egy másik helyett ahol nem akarnak átb.szni. Megáll az eszem. Amikor megvettem az autót, elvittem a Sc... márkaszervizbe. Hibalistájuk: - Hátsó ablaktörlőlapát gumija szakadt - BH sárvédő 2 tenyérnyi területen újra volt fújva A csere és az átvizsgálás valami tizenezer Ft volt. Ismerős szerelő (Ford és Peugeot vonalon nyomul, nem épp Opel specialista) átnézése rá következő héten. Hibalista: - 4db lengéscsillapító halott - toronycsapágyak kuka - toronyszilentek kuka - A futóműkeret ÖSSZES szilentje kuka - Hosszbordásszíj feszítője kuka (mondtam a márkaszervizben is, hogy visít a szíj, erre ők azt mondták, nincs semmi baja, de befújták szilikonnal, így egy darabig csendben lesz) - Hosszbordásszíj repedezett, kopott - Termosztát rossz - 1db izzítógyertya rossz - MAP szenzor rossz Rá 2 hétre meg még behalt az adagoló is. Ennyit a márkaszervizekről. Keress egy lelkiismeretes maszekot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Salas Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 Amikor megvettem az autót, elvittem a Sc... márkaszervizbe. Hibalistájuk: - Hátsó ablaktörlőlapát gumija szakadt - BH sárvédő 2 tenyérnyi területen újra volt fújva A csere és az átvizsgálás valami tizenezer Ft volt. Ismerős szerelő (Ford és Peugeot vonalon nyomul, nem épp Opel specialista) átnézése rá következő héten. Hibalista: - 4db lengéscsillapító halott - toronycsapágyak kuka - toronyszilentek kuka - A futóműkeret ÖSSZES szilentje kuka - Hosszbordásszíj feszítője kuka (mondtam a márkaszervizben is, hogy visít a szíj, erre ők azt mondták, nincs semmi baja, de befújták szilikonnal, így egy darabig csendben lesz) - Hosszbordásszíj repedezett, kopott - Termosztát rossz - 1db izzítógyertya rossz - MAP szenzor rossz Rá 2 hétre meg még behalt az adagoló is. Ennyit a márkaszervizekről. Keress egy lelkiismeretes maszekot. Az lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 Nézzétek át a nyomatékbakokat. Nekem is kuplungot akartak cserélni, és miután megláttam a bakokat, és kicseréltem, láss csodát nem akar kiesni a motor, és nem kopog, nem kattog. Csak egy tipp, de egy próbát megér. Ja, és nem kell új bakokat venni, szilentesek sokkal olcsóbban megoldják a helyrehozatalt. Nézzétek át a nyomatékbakokat. Nekem is kuplungot akartak cserélni, és miután megláttam a bakokat, és kicseréltem, láss csodát nem akar kiesni a motor, és nem kopog, nem kattog. Csak egy tipp, de egy próbát megér. Ja, és nem kell új bakokat venni, szilentesek sokkal olcsóbban megoldják a helyrehozatalt. Szevasztok! Épp akartam írni, de Paine megelőzött. Én is itt keresném a hibát. Salasnak üzenem alábbiakban: - 2002-es y20dth-ban sincs kettős tömegű (pedig kicsit komolyabb a cucc). Többek között ezért nem vagyok hajlandó fiatalítani a jószágot, inkább magam tartom életben. - én tartózkodnék a márkaszervízektől (főleg Sch...-tól). Hónapokig dícsérték céges astrámat, majd rejtélyes módom nyoma veszett a parkolónkból 2 nap szervíz után. Rendőrök körbe is röhögtek, mikor megtudták, hol szervizeltetek. - tök szimpla próba. Állítsd le üresben gurulás közben és fülelj. Kuplunghoz ne nyúlj közben! BIG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December14, 2014 Megoszt Elküldve December14, 2014 Üdvözlet! Y20DTH-nál szeretnék üzemanyagszűrőt cserélni. Megvettem a szűrőt és valami olyasmi van ráírva hogy szárazon ne hagyjuk. (ezt sikerült gibogózni németül) Ez arra utalna hogy berakáskor fel kell tölteni a szűrőházat? A másik kérdés-ha lelevegősödik a rendszer,akkor azt automatikusan kilégteleníti? Mivel ugye régi dízelnél volt kézi tápszivattyú,de itt gondolom nincs. Hali! Jó tanácsok: - ha van lejtős terület, akkor a tetejére állj (óvintézkedésnek). Ha nincs, akkor ... szomszéd és vontatókötél (bikázást felejtsd el). - legyen meleg a motor - ha kiveszed a régi szűrőt (és van türelmed tartani addig a szűrőt a ház fölött, ameddig kifolyik belőle a java (kb. 2-3 perc, az pont elég) és lassan, óvatosan beleengeden az új szűrőt), akkor nem kell hozzátöltened. - összeszerel, indítózik. El fogja rögtön kapni. Ha elkapta, azonnal pörgesd fel (akár erőszakkal) és tartsd 2.000 felett kb. 1 percig. - meg is vagyunk. Ha leáll, cseszheted. De akkor jön jól a lejtő. Be fog indulni, csak ezt kevésbé szereti. ;-) A szűrőház alján van ugyan egy rácsatlakozó csap feltöltéshez, de ezt még sztem a német részletes szervízkönyv sem gondolja komolyan. Nálam legalábbis csak anyi eredménye volt, hogy még a kipofogó-csonk is úszott a gázolajban. BIG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 Jo lett volna ha megadod a hibakodokat. A rangatas a MAP erzekelo, nem mer vagy lerakodva van koromal. Ez a szivofedelen talahato. Benzinbe aztasd 1 napig es utana egy finom ecsetel kitakarithatod.A szivofedelet es a szivosort konnyen kitakarithatod hideg zsir oldoval . Nekem is a szívósor + MAP sensor volt a tippem, de annyira hittem a csodában, hogy majd jól nem kell lebontanom az üzemanyag ellátó csőrendszert valami csoda folytán. Mert van valami titot, amitől megúszhatom.:-))) Mondjuk a MAP sesor hollétéről nem tudtam, bár majd kiverte a szemem. Mióta nálam van, azóta 200 e km körül tettem bele, szval épp időszerű lehet a takarítás. Nekem ez az első dieselem, előtte kizárólag benzin- és gáz zabáló voltam. Hibakód makacsul EGR szelepet írt, holott tisztítottam is, aztán cseréltem is. most meg majd jól le is lemezelem (aztán jelentgessen), mert sejtem hogy a szívósort is miatta kell tisztítanom. S miután a MAP sensor megtisztul s helyes értékeket ad a computernek, gondolom az is elkezdi az ésszerű adatok alapján nyitogatni a vákuum-szelepeket, pl. a turboét. Így azt újra hallom majd fütyülni. Remélem jól logikázok. 2 ünnep között kiderül. Már csak egy kérdés: szerezzek be tömítéseket? Esélytelen visszatenni a régieket? Addig is köszi a kezdő lökést Rolland. BIG Link to comment Megosztás: More sharing options...
paine Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 Nekem is a szívósor + MAP sensor volt a tippem, de annyira hittem a csodában, hogy majd jól nem kell lebontanom az üzemanyag ellátó csőrendszert valami csoda folytán. Mert van valami titot, amitől megúszhatom.:-))) Mondjuk a MAP sesor hollétéről nem tudtam, bár majd kiverte a szemem. Mióta nálam van, azóta 200 e km körül tettem bele, szval épp időszerű lehet a takarítás. Nekem ez az első dieselem, előtte kizárólag benzin- és gáz zabáló voltam. Hibakód makacsul EGR szelepet írt, holott tisztítottam is, aztán cseréltem is. most meg majd jól le is lemezelem (aztán jelentgessen), mert sejtem hogy a szívósort is miatta kell tisztítanom. S miután a MAP sensor megtisztul s helyes értékeket ad a computernek, gondolom az is elkezdi az ésszerű adatok alapján nyitogatni a vákuum-szelepeket, pl. a turboét. Így azt újra hallom majd fütyülni. Remélem jól logikázok. 2 ünnep között kiderül. Már csak egy kérdés: szerezzek be tömítéseket? Esélytelen visszatenni a régieket? Addig is köszi a kezdő lökést Rolland. BIG A jó MAP csodákat tesz, de nekem kellett hozzá csrélni a turbónyomás érzékelőt is, mert új MAP régi TNy kombóval a jelek nem voltak szinkronban, és tiltott terhelésre. Így, hogy mindkettő új, nagyon egyben van, folyamatos, egyenletes gyorsulás, nincs hátbarúgás olyan 2000-2500-nál, de kb 1600-tól folyamatosan, csendesen teszi a dolgát. Csendesebb is lett a motor, megérte. Nem utolsó szempont, hogy a fogyasztásom is visszaállt, mert nekem az volt nagyon elszállva (130 km/h 8l a 6,5 helyett, 150 km/h 10l a 8 helyett, de alsóbb tartományokban is egy jó literrel felment). MAP vásárlással vigyázz! Magának a szenzornak nincs cikkszáma, csak a háznak. Tehát a ház cikkszáma szerint kell keresni a szenzort, ha cserés. Fontos, hogy OE helyettesítő terméket vegyél (vagy ugyanolyat, mint ami benne volt), mert több fajta szenzorral szerelték, és van ami kevesebb levegőről ad jelet, akkor szegény keverék miatt tilt, illetve nekem volt olyan, ami sokat jelzett, a gép adta hozzá az anyagot, és mögöttem egy lámpától indulásnál olyan 25-30m fekete köd képződött, meg menet közben is folyamatosan. Mondjuk a követési távolság betartatására ideális :D Tömítéseket sem én nem vettem, sem az adagolócserénél a szerelő srác. Az alsó fém tömítés mondjuk nem drága, azt lehet cserélni, de a szerelő vékonyan lepasztázta mindkét oldalát, és úgy rakta fel. A felső tömítés viszont horror árban van, azt simán pasztával helyettesítettem, de nem csak én, a szerelő is, valamint az előző tulaj is. Így nekem a felső tömítés olyan, mint a földönkívüliek. Képen láttam már, sokan hisznek is benne, de élőben nem találkoztam még vele. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rolland Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 de a szerelő vékonyan lepasztázta mindkét oldalát, és úgy rakta fel. A felső tömítés viszont horror árban van, azt simán pasztával helyettesítettem, de nem csak én, a szerelő is, valamint az előző tulaj is. Így nekem a felső tömítés olyan, mint a földönkívüliek. Ezt ne tegyetek . Szerintem a gyarto nem hiaba tette azt a tipusu tomitest. Csak hogy ertheto legyen ; Hengerfej pakolas helyet, tennel pasztat? Mert en nem. Hasonlo a helyzet itt is . Link to comment Megosztás: More sharing options...
Greenweld Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 Pont most cseréltettem én is, igen pontosan azt jelenti amit írsz, berakáskor fel kell tölteni. Az enyémet nem kellett külön légteleníteni. Hali! Jó tanácsok: - ha van lejtős terület, akkor a tetejére állj (óvintézkedésnek). Ha nincs, akkor ... szomszéd és vontatókötél (bikázást felejtsd el). - legyen meleg a motor - ha kiveszed a régi szűrőt (és van türelmed tartani addig a szűrőt a ház fölött, ameddig kifolyik belőle a java (kb. 2-3 perc, az pont elég) és lassan, óvatosan beleengeden az új szűrőt), akkor nem kell hozzátöltened. - összeszerel, indítózik. El fogja rögtön kapni. Ha elkapta, azonnal pörgesd fel (akár erőszakkal) és tartsd 2.000 felett kb. 1 percig. - meg is vagyunk. Ha leáll, cseszheted. De akkor jön jól a lejtő. Be fog indulni, csak ezt kevésbé szereti. ;-) A szűrőház alján van ugyan egy rácsatlakozó csap feltöltéshez, de ezt még sztem a német részletes szervízkönyv sem gondolja komolyan. Nálam legalábbis csak anyi eredménye volt, hogy még a kipofogó-csonk is úszott a gázolajban. BIG Köszönöm Uraim! Úgy tettem ahogy írtátok. Gyönyörűen elkapta. Kapott egy új KNECHT szűrőt meg tömítéseket. (két gumi O-gyűrű) Még annyit tettem hogy a szűrőházban láttam apró spéndarabokat,beletettem a mágneses teleszkópszárat és addig játszottam vele amíg kiszedte az összeset. Miután végeztem,olvasgattam az OPEL szervizkönyvet,és ott arra utal hogy a szűrőház alján lévő leeresztő tulajdonképpen a kicsapódott vizet hívatott leereszteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
paine Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 Ezt ne tegyetek . Szerintem a gyarto nem hiaba tette azt a tipusu tomitest. Csak hogy ertheto legyen ; Hengerfej pakolas helyet, tennel pasztat? Mert en nem. Hasonlo a helyzet itt is . Hasonló, de nem ugyanaz. A fém tömítést mondjuk cseréltem is, de a másikat nem, főleg, hogy nem is volt rajta, mikor megvettem sem. És azért a hengerfejnél minden más, víz van ott, meg olaj, "kicsit" nagyobb meghúzási nyomatékok, stb. Ha tudnám, hogy nem kell hamarosan újra szétszedni, akkor lehet, hogy tennék új tömítést. De az OFF VW csoportos autómban pl hiába raksz új szelepfedél tömítést, ereszti az olajat vetemedések miatt. Mindenképp kell a paszta. Újabb autókban rengeteg helyen nincs is tömítés, csak a paszta. A VW nekem jóval régebbi de ott pl olajteknő tömítés nincs. Szóval persze, nem gyári megoldás, de működőképes. Kb ahhoz tudnám hasonlítani, hogy elhalálozott a hengerfejről a kiegyenlítőtartályhoz menő vízcső. Mindenhol csak rendelésre lett volna arany árban. Az autóval menni kell, nem hobbiautó. 8-as nyomásálló benzincső felrak, megy. Nem gyári, de működik. És mint ahogy egy gumi tömítésért sem szívesen adok ki kb 8.000 Ft-ot (meg ugye VW-éknél egy 4cm átmérőjű gumigyűrűért 4-et...), úgy egy szabvány 8-as csőért sem 8-10-et, csak azért, mert Opel alkatrésznek hívják. Én úgy vagyok vele, hogy akinek szemefénye, hobbiautó, veterán, vagy veteránosítás tervben van, az ragaszkodjon a gyári megoldásokhoz. Akinek melósautó, az legyen kreatív. Persze, ez nem jelenti azt, hogy veszélyeztetünk vele bárkit, féket, futóművet, motort, hajtásláncot tilos hebrákolni, de vannak dolgok, amiken lehet pénzt fogni (lásd VW gumigyűrű, 390 Ft-ért vettem szerelvényboltban. Sem olaj, sem üzemanyag, sem fagyálló nem éri, csak levegő). Tehát ki hogyan akar, úgy boldogul, a lényeg szerintem, hogy ne veszélyeztessünk vele senkit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December15, 2014 Megoszt Elküldve December15, 2014 Hasonló, de nem ugyanaz. A fém tömítést mondjuk cseréltem is, de a másikat nem, főleg, hogy nem is volt rajta, mikor megvettem sem. És azért a hengerfejnél minden más, víz van ott, meg olaj, "kicsit" nagyobb meghúzási nyomatékok, stb. Ha tudnám, hogy nem kell hamarosan újra szétszedni, akkor lehet, hogy tennék új tömítést. De az OFF VW csoportos autómban pl hiába raksz új szelepfedél tömítést, ereszti az olajat vetemedések miatt. Mindenképp kell a paszta. Újabb autókban rengeteg helyen nincs is tömítés, csak a paszta. A VW nekem jóval régebbi de ott pl olajteknő tömítés nincs. Szóval persze, nem gyári megoldás, de működőképes. Kb ahhoz tudnám hasonlítani, hogy elhalálozott a hengerfejről a kiegyenlítőtartályhoz menő vízcső. Mindenhol csak rendelésre lett volna arany árban. Az autóval menni kell, nem hobbiautó. 8-as nyomásálló benzincső felrak, megy. Nem gyári, de működik. És mint ahogy egy gumi tömítésért sem szívesen adok ki kb 8.000 Ft-ot (meg ugye VW-éknél egy 4cm átmérőjű gumigyűrűért 4-et...), úgy egy szabvány 8-as csőért sem 8-10-et, csak azért, mert Opel alkatrésznek hívják. Én úgy vagyok vele, hogy akinek szemefénye, hobbiautó, veterán, vagy veteránosítás tervben van, az ragaszkodjon a gyári megoldásokhoz. Akinek melósautó, az legyen kreatív. Persze, ez nem jelenti azt, hogy veszélyeztetünk vele bárkit, féket, futóművet, motort, hajtásláncot tilos hebrákolni, de vannak dolgok, amiken lehet pénzt fogni (lásd VW gumigyűrű, 390 Ft-ért vettem szerelvényboltban. Sem olaj, sem üzemanyag, sem fagyálló nem éri, csak levegő). Tehát ki hogyan akar, úgy boldogul, a lényeg szerintem, hogy ne veszélyeztessünk vele senkit. Valahogy én is így vagyok vele. Bár a pasztázást én sem szeretem. Aranyárban viszont tömítésre nem tudok költeni. Így első körben megpróbálom legyártani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
morpheus77 Elküldve December16, 2014 Megoszt Elküldve December16, 2014 Sziasztok!KIs segítség kellene y20dth hol találom a map sensort,és mi a jelentősége?Ja és map sensor=tőltönyomás érzékelő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December16, 2014 Megoszt Elküldve December16, 2014 Map= Manifold Air Pressure (szívócső nyomás érzékelő). Ebből kiindulva én a szívósornál (vagy előtte) keresném, de pontosabbat nem tudok, nekem nem dízelem van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December16, 2014 Megoszt Elküldve December16, 2014 Sziasztok!KIs segítség kellene y20dth hol találom a map sensort,és mi a jelentősége?Ja és map sensor=tőltönyomás érzékelő? Gyerekek! Azért megtisztelhetnétek a többséget, hogy veszitek a fáradtságot és visszaolvastok (legalább 1-2 oldalt). A MAP sensorra legalábbis ott biztosan megtaláljátok a választ. Többek között Rolland kollega ott írta le nekem is. Szóval, ha segítség kell, legalább ti is tegyetek érte valamit. Tudom, egyszerűbb kérdezni, na de mégis ... BIG Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve December17, 2014 Megoszt Elküldve December17, 2014 Sziasztok! Y17DT motornál, ha megjelenik a hűtővízben a motorolaj, hol érdemes először keresgélni, olajhűtő - hengerfej tömítés, vagy porlasztócsúcs védőcső "o" gyűrű környékén? C Corsa Van-t vennék, ez a hibája, nem tudom mennyit alkudjak az árából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
commodore Elküldve December17, 2014 Megoszt Elküldve December17, 2014 Sziasztok! Y17DT motornál, ha megjelenik a hűtővízben a motorolaj, hol érdemes először keresgélni, olajhűtő - hengerfej tömítés, vagy porlasztócsúcs védőcső "o" gyűrű környékén? C Corsa Van-t vennék, ez a hibája, nem tudom mennyit alkudjak az árából. O gyűrű :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve December17, 2014 Megoszt Elküldve December17, 2014 Sziasztok! Y17DT motornál, ha megjelenik a hűtővízben a motorolaj, hol érdemes először keresgélni, olajhűtő - hengerfej tömítés, vagy porlasztócsúcs védőcső "o" gyűrű környékén? C Corsa Van-t vennék, ez a hibája, nem tudom mennyit alkudjak az árából. Saját véleményem, hogy vagy vagy. Lutri így is. A jobbik eset ha csak O gyűrű, a rosszabbik ha hengerfejpakolás. Mindenképpen alkudj, de számolj ezen lehetőségek akár mindegyikével. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve December17, 2014 Megoszt Elküldve December17, 2014 Sziasztok! Y17DT szívósornál egy tömítés van csak? Milyen márkájut érdemes venni? EGR szelepet le lehet venni úgy,hogy a tömítés ne sérüljön,vagy mindenképpen új kell? Köszönöm előre is a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Nose Elküldve December17, 2014 Megoszt Elküldve December17, 2014 Sziasztok! Y17DT szívósornál egy tömítés van csak? Milyen márkájut érdemes venni? EGR szelepet le lehet venni úgy,hogy a tömítés ne sérüljön,vagy mindenképpen új kell? Köszönöm előre is a segítséget! 2 tömítés van. Az elején és a végén. EGR szelepnek nincs saját tömítése, csak egy 0 gyűrű, ami visszarakható. BIG 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve December18, 2014 Megoszt Elküldve December18, 2014 2 tömítés van. Az elején és a végén. EGR szelepnek nincs saját tömítése, csak egy 0 gyűrű, ami visszarakható. BIG Y17DT-nél az EGR és a szívósor között lapos, vékony, grafitos klingerit tömítés van, ami visszarakható. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve December18, 2014 Megoszt Elküldve December18, 2014 Y17DT-nél az EGR és a szívósor között lapos, vékony, grafitos klingerit tömítés van, ami visszarakható. Köszönöm! Szívosor tömítést elég csak a helyére tenni,vagy célszerű tömítő pasztával is kenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts