Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv!

Tudna valaki segíteni hol találom az egr lefalazási lehetőséget vagy mit kell levenni hogy lássam? Leömlőnél kerestem de alulról sem találtam semmit. Esetleg ez is működhet?: http://www.ebay.co.uk/itm/89-EGR-VALVE-BLANKING-PLATE-REPLACEMENT-SAAB-TiD-OPEL-VAUXHALL-DI-DTI-2-0-2-2-/171471517409?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27ec7fb6e1

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Első Diesel autóm van egy 1,7 DTI Isuzu motoros 2003 as g astra kombi

Nem tudom normális e az ha 1 és 0 fok van és 7L a fogyasztás Városban.

Elvileg 5 max 6 litert kéne ennie nem?

Vélemény?

Szia!

Én felesben használom (50%város,50% országút),és így téli időszakban 6,4l-nél többet nem szokott fogyasztani,ráadásul csak 10km a munkahely,és az út 3/4 részénél éri el az üzemi hőfokot (7-8 km megtétele után).

Nyáron ugyanezen útvonalon 5-5,3 körüli a fogyasztás,de volt amikor M3-as autópályán Budapesttől Jármiig 120-125km-es folyamatos tempóban jött ki 5,2-re.

Szerintem 100-110-es tempó esetén le ment volna kicsivel 5 alá.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én felesben használom (50%város,50% országút),és így téli időszakban 6,4l-nél többet nem szokott fogyasztani,ráadásul csak 10km a munkahely,és az út 3/4 részénél éri el az üzemi hőfokot (7-8 km megtétele után).

Nyáron ugyanezen útvonalon 5-5,3 körüli a fogyasztás,de volt amikor M3-as autópályán Budapesttől Jármiig 120-125km-es folyamatos tempóban jött ki 5,2-re.

Szerintem 100-110-es tempó esetén le ment volna kicsivel 5 alá.

Akkor szerinted normális a fogyasztás?

Nekem nem nagyon van ideje felmelegedni :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor szerinted normális a fogyasztás?

Nekem nem nagyon van ideje felmelegedni :)

Így igazság szerint elképzelhető,de márkatársak,akiknek szintén ilyen motorral szerelt G Astrájuk van majd megmondják,mi a reális fogyasztás.

Lehet,hogy az enyém is többet eszik mint kellene.

Régebben láttam német fogyasztási oldalon,valakinek 4,5 l-t,másnak 6-7 l-t evett.Gondolom ez függ a motor kopástól,vezetési stílustól és még egyéb dologtól.

Link to comment
Megosztás:

Így igazság szerint elképzelhető,de márkatársak,akiknek szintén ilyen motorral szerelt G Astrájuk van majd megmondják,mi a reális fogyasztás.

Lehet,hogy az enyém is többet eszik mint kellene.

Régebben láttam német fogyasztási oldalon,valakinek 4,5 l-t,másnak 6-7 l-t evett.Gondolom ez függ a motor kopástól,vezetési stílustól és még egyéb dologtól.

Igaz nekem eggyel újabb moci és nem is csak városban használom, de dinamikus vezetés mellett a fogyim 5l+-0,3l szokott lenni a következő felosztásban: Heti 2db 30-30km oda és vissza út (országúton 90-110km/h), valamint 3db 5-5km oda-vissza út (kis forgalmú külváros (50-80km/h). Arra viszont kínosan ügyelek míg be nem melegszik szigorúan max. 2000-ig pörgetem, utána viszont odalépek. :) Érdemes a fordulatot 1800-3000 között tartani, mert itt van a nyomatékcsúcs és szerintem itt fogyaszt a legjobban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tudna valaki segíteni hol találom az egr lefalazási lehetőséget vagy mit kell levenni hogy lássam? Leömlőnél kerestem de alulról sem találtam semmit. Esetleg ez is működhet?: http://www.ebay.co.uk/itm/89-EGR-VALVE-BLANKING-PLATE-REPLACEMENT-SAAB-TiD-OPEL-VAUXHALL-DI-DTI-2-0-2-2-/171471517409?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27ec7fb6e1

Kb. 50 ft-ból megoldható, nem kell ilyen speckó cucc. Ha szembe állsz a kocsival motorháztető felnyit. Ha benézel a motortérbe hűtő és a motorblokk között keresni kell egy fémcsövet ami a turbó felől megy a motor tetejére. 2 db csavar fogja a kipufogó csonkhoz. Alapból van benne egy lemez alátét a közepén lyukkal. Kiveszed, annak a mintájára csinálsz valami vékonyabb anyagból lyuk nélkül. Beteszed amit csináltál, a másikat meg felteszed a polcra. Csavarokat vissza és kész!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Első Diesel autóm van egy 1,7 DTI Isuzu motoros 2003 as g astra kombi

Nem tudom normális e az ha 1 és 0 fok van és 7L a fogyasztás Városban.

Elvileg 5 max 6 litert kéne ennie nem?

Vélemény?

Ajánlatos a rendszert kicsit kikormolni, illetve ha van rá keret egy optimalizálást csináltatni az ecu-ban. Nekem azóta vegyesben 4,5 körül. Optimalizálás előtt 5,2 - 5,3l /100km az alá sose tudtam menni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kettő kérdést szeretnék feltenni.

1. 2002-es y17dt Astrám van (ez Isuzu). Azt vettem észre egy ideje, ez néhány ezer kilóméter, hogy a motorhang csattogósabbá vált mint az előzőekben volt. 10 éve van nálam. Az órában 220e km van. Olajcserét stb-t mindíg megkapta. Mi lehet az oka?

2. Vacakol az EGR szelep. Hogyan kell kivemnni? A szívócsonkon van egy két ökölnyi fémház, abba belemegy a turbóról a levegőcső, majd alatta van egy vékonyabb cső a kipufogó csonkról. Ez egy kb menetes csavarral van fixálva. Mindenestől le kell venni?

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Így igazság szerint elképzelhető,de márkatársak,akiknek szintén ilyen motorral szerelt G Astrájuk van majd megmondják,mi a reális fogyasztás.

Lehet,hogy az enyém is többet eszik mint kellene.

Régebben láttam német fogyasztási oldalon,valakinek 4,5 l-t,másnak 6-7 l-t evett.Gondolom ez függ a motor kopástól,vezetési stílustól és még egyéb dologtól.

szia. nekem 7éve van ez a motoru g- asztra caravánom ha bejön a hideg picit megnő a fogyasztásom .

Link to comment
Megosztás:

Hy!

Kis segitséget kérnék, isuzu y17dt motor, alapjárat ingadozik, gázadásra kerepelő hang, akkor erö sincs benne igen, max 120 a vége, és nem mindig csinálja, még nyáron kezte el, csinalni majd egyre sürübben, es motordiagnosztika lámpa is kivillan.Most cserèltem rajta olajhütőt, akkor megneztem az eger szelepet is, eleg turhás volt, nagyabol megpucolgattam, most kicsit jobb lenne a kocsi ( ez csak az en véleményem) nem kerepel ojan sürün a motor mint elöttee és levetem az aksirol.a sarukat is es most nem villant meg ki a sarga lámpa. Szerelök azt mondtak, porlasztó, legtömegmérö, adagolovezérlő, szoval mindegyik mást mondott, en az egr szelepre gyanagszok, annak a megtisztitása orvosolhatja e a hibát, szerintetek, mi lehet a hiba.

És a generátor felol, ékszij felől nyikorfo hang, az mitöl van.

Várom a jotanácsokat, az auto 2000-es évjarat 168000 km van benne, valós.

ja es mindig imdul pöcre, es nem fullad le.

Módosítva : szisz89
Link to comment
Megosztás:

Hy!

Kis segitséget kérnék, isuzu y17dt motor, alapjárat ingadozik, gázadásra kerepelő hang, akkor erö sincs benne igen, max 120 a vége, és nem mindig csinálja, még nyáron kezte el, csinalni majd egyre sürübben, es motordiagnosztika lámpa is kivillan.Most cserèltem rajta olajhütőt, akkor megneztem az eger szelepet is, eleg turhás volt, nagyabol megpucolgattam, most kicsit jobb lenne a kocsi ( ez csak az en véleményem) nem kerepel ojan sürün a motor mint elöttee és levetem az aksirol.a sarukat is es most nem villant meg ki a sarga lámpa. Szerelök azt mondtak, porlasztó, legtömegmérö, adagolovezérlő, szoval mindegyik mást mondott, en az egr szelepre gyanagszok, annak a megtisztitása orvosolhatja e a hibát, szerintetek, mi lehet a hiba.

És a generátor felol, ékszij felől nyikorfo hang, az mitöl van.

Várom a jotanácsokat, az auto 2000-es évjarat 168000 km van benne, valós.

ja es mindig imdul pöcre, es nem fullad le.

Üdv!

Kerepelő hang az előtöltés szabályzó szelep lesz. Nekem is volt ilyen ( 207 000km). Egy teljes rendszertisztítást csinálj. Valami frankó adalékkal, ajánlom a deutz-t én egy ismerősömtől kaptam piros flakonba van. (Ha nem kannázol akkor válts benzinkutat, OMW max motion dízel a legjobb). Az egr- hibát legjobban úgy tudod kiküszöbölni ha levakolod, korábban már írtunk róla. Sima vékony lemezből csinálsz egy hasonló tömítést mint ami alatta van csak lyuk nélkül. Kb. 15 perc és ha van alap szerszám akkor ingyen van. :)

Persze a szívó sor ettől még nem lesz kipucolva, lehet azt is le kellene szedetni.

A generátor felől nyikorgó hang 3 dolog, vagy csapágy vagy meg fog halni a diódahíd, vagy szíj. Én a múlt héten csináltattam pont mióta nálam a kocsi másodszor a generátort. 25 ezer volt csapágy, szimering illetve diódahíd cserével együtt. Mielőbb csináltasd meg meg ha elmegy a töltésed LADA szervó lesz a kocsiba.

Egy jó tanács, ha megfogadod. Ha leveszed a generátort, akkor a szíjfeszítőt is vedd le, és a mögötte lévő csőcsonk 2 db tömítését cseréld ki ( egy alávaló tömítés és egy o gyűrű jobbról!), ha folyik ha nem. Mert később folyni fog, és nehéz hozzáférni.

Módosítva : Handbrake
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kerepelő hang az előtöltés szabályzó szelep lesz. Nekem is volt ilyen ( 207 000km). Egy teljes rendszertisztítást csinálj. Valami frankó adalékkal, ajánlom a deutz-t én egy ismerősömtől kaptam piros flakonba van. (Ha nem kannázol akkor válts benzinkutat, OMW max motion dízel a legjobb). Az egr- hibát legjobban úgy tudod kiküszöbölni ha levakolod, korábban már írtunk róla. Sima vékony lemezből csinálsz egy hasonló tömítést mint ami alatta van csak lyuk nélkül. Kb. 15 perc és ha van alap szerszám akkor ingyen van. :)

Persze a szívó sor ettől még nem lesz kipucolva, lehet azt is le kellene szedetni.

A generátor felől nyikorgó hang 3 dolog, vagy csapágy vagy meg fog halni a diódahíd, vagy szíj. Én a múlt héten csináltattam pont mióta nálam a kocsi másodszor a generátort. 25 ezer volt csapágy, szimering illetve diódahíd cserével együtt. Mielőbb csináltasd meg meg ha elmegy a töltésed LADA szervó lesz a kocsiba.

Egy jó tanács, ha megfogadod. Ha leveszed a generátort, akkor a szíjfeszítőt is vedd le, és a mögötte lévő csőcsonk 2 db tömítését cseréld ki ( egy alávaló tömítés és egy o gyűrű jobbról!), ha folyik ha nem. Mert később folyni fog, és nehéz hozzáférni.

Biztos, hogy az OMW dieselje a legjobb? Az a síma diesel?

Mert én is dieselt veszek, és azon filózok, hogy hol érdemes tankolni. Itt Zalaegerszegen van egy OMW kút. Esetleg még valami más, mert nem sok OMW van, Shell, AGIP? Mert az sok van. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szerintetek 1.7dti (75LE) erdemes chippelni? Erezheto lenne a kulonbseg? Karositana a motort?

Nekem meg lett csinálva a chip. Itt a közelben csinálta egy srác. Szerintem megéri. A fogyi lement 4,5 körül nyáron ennyit mértem. Kicsit előbb indul meg a kocsi. Nem észnélküli húzás van csinálva, csak hogy picit jobb legyen. Nem vettem észre semmi káros hatást vagy következményt, azon kívül, hogy nem kell előzésénél 5-ben 90-nél visszakapcsolni. :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kerepelő hang az előtöltés szabályzó szelep lesz. Nekem is volt ilyen ( 207 000km). Egy teljes rendszertisztítást csinálj. Valami frankó adalékkal, ajánlom a deutz-t én egy ismerősömtől kaptam piros flakonba van. (Ha nem kannázol akkor válts benzinkutat, OMW max motion dízel a legjobb). Az egr- hibát legjobban úgy tudod kiküszöbölni ha levakolod, korábban már írtunk róla. Sima vékony lemezből csinálsz egy hasonló tömítést mint ami alatta van csak lyuk nélkül. Kb. 15 perc és ha van alap szerszám akkor ingyen van. :)

Persze a szívó sor ettől még nem lesz kipucolva, lehet azt is le kellene szedetni.

A generátor felől nyikorgó hang 3 dolog, vagy csapágy vagy meg fog halni a diódahíd, vagy szíj. Én a múlt héten csináltattam pont mióta nálam a kocsi másodszor a generátort. 25 ezer volt csapágy, szimering illetve diódahíd cserével együtt. Mielőbb csináltasd meg meg ha elmegy a töltésed LADA szervó lesz a kocsiba.

Egy jó tanács, ha megfogadod. Ha leveszed a generátort, akkor a szíjfeszítőt is vedd le, és a mögötte lévő csőcsonk 2 db tömítését cseréld ki ( egy alávaló tömítés és egy o gyűrű jobbról!), ha folyik ha nem. Mert később folyni fog, és nehéz hozzáférni.

Köszi a segítséget, megprobalom a rendszertisztítást, bár egyszer, már a kék spurival probalkoztam de, eredménytelen, mindig kùton tankolok, a jobbikbol, mol, shel, omw, de utobbi időbe átáltam csak az omw-re, elvétve kap, sima gázolajt.

Egr lefedese nem tesz kart a motorba vagy valamibe, meg sajnos kis tavon hasznalom az autot,3-4 km, szegeny joforman bemrlegedni sem tud :-S

Link to comment
Megosztás:

szia. 700-750 km .tankolok 32-35 l körül.

Na ennyi nekem sose sikerül.

Az adagoló elektronika már volt javítva (így vettem) és szerintem van valami csiribiri, mert egy másik dettó ilyenhez hasonlítottam és sokkal dinamikusabb. Szóval nyáron hosszútáv ~4,7, helyben ~5,2-5,5. Télen hosszútáv ~5, helyben legutóbb ~6. Az utolsó tankolásom vegyes volt és 5,7-et számoltam. Viszont 6 fölé semikor nem ment. Konklúzió: 5 alatt nem igazán mérek. Y17DT, 194.000 Km, 2002-es Caravan. Eddig nálam előtöltés szelep és holtpont jeladó csere volt (persze vezérlés meg olaj stb...).

Link to comment
Megosztás:

adagolo elektronika mikor szokta megadni magát? azt honnan lehet tudni hogy volt mar javitva? 180ezer van most a kocsimba.

ha menet közben apro megtorpanásokat produkál azt hinné az ember hogy vizes az üzemanyag, de ha rá kerül a sor a javitásra akkor a fejszelepet is kell cserélni mert összefügg a kettő, saját tapasztalat.y17dt-m van 2007 óta.az hogy volt-e javitva azt csak az tudja megállapitani aki kiveszi és belenéz.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Na ennyi nekem sose sikerül.

Az adagoló elektronika már volt javítva (így vettem) és szerintem van valami csiribiri, mert egy másik dettó ilyenhez hasonlítottam és sokkal dinamikusabb. Szóval nyáron hosszútáv ~4,7, helyben ~5,2-5,5. Télen hosszútáv ~5, helyben legutóbb ~6. Az utolsó tankolásom vegyes volt és 5,7-et számoltam. Viszont 6 fölé semikor nem ment. Konklúzió: 5 alatt nem igazán mérek. Y17DT, 194.000 Km, 2002-es Caravan. Eddig nálam előtöltés szelep és holtpont jeladó csere volt (persze vezérlés meg olaj stb...).

az nem rossz.nekem is ugyanez van csak 2001-es ésamikor vettem akkor volt 123000km. most 300000.van benne de szerintem visszatekert a kim.óra mert abban az idöben de talán most is még divat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.