Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

lehet rosszúl fogalmazok,de a lényeg:alacsonyabb hőfokon ég.....

Az lehet, hogy alacsonyabb hőmérsékleten ég, de mivel már eleve gázként kerül a motorba, nem hűti úgy a szelepeket, dugattyúkat és az égésteret, mint a benzin, vagy az etanol.

Ergo, nagyobb a gázos motorok hőterhelése, mint a benzineseké. Mondjuk ez főleg nagyobb teljesítményű feltöltött motorokon okozhat problémát. mindenképp érdekes lenne belelógatni a csonkba egy EGT-szenzort és összehasonlítani.

Elküldve

Az lehet, hogy alacsonyabb hőmérsékleten ég, de mivel már eleve gázként kerül a motorba, nem hűti úgy a szelepeket, dugattyúkat és az égésteret, mint a benzin, vagy az etanol.

Ergo, nagyobb a gázos motorok hőterhelése, mint a benzineseké. Mondjuk ez főleg nagyobb teljesítményű feltöltött motorokon okozhat problémát. mindenképp érdekes lenne belelógatni a csonkba egy EGT-szenzort és összehasonlítani.

Erre gondoltam.

Elküldve

vagyok :)

szóval sztem az 1,6 turbicsekkhez vegyél egy EDS IPF-et! azzal tudják neked interneten keresztül babrálni, fésülni a progit. www.eds-motorsport.de

nem merészkednék 230 lóerő fölé. annyit tud az a motor gyárilag, ami felette van arról itt bárki a topicból megmondja, hogy milyen végeredményeket produkál időnap előtt....

a különféle stufe-okhoz megadják, mit kell még venned. a stufe 1 az teljesen oké, és még a kocsit is fogod érezni, hogy sokkal jobb alul. a többi alapvetően parasztvakítás.

Nos

A kicsikém -re rákerült az MTB fahrzeugtechnik-től egy szoftver felpofozás. (Stufe 1)

Nagyon nagyot ugrott, a teljesítménye, legalábbis a tapasztalataim szerint. Brutális lett, és ez egyenlőre elég is lesz azt hiszem,... :)

Annyira nem akarok belenyúlni az autóba, talán majd ha az utak nem fognak ledobni a nyomvályúról!

Ennél az EDS-nél is írják, hogy tartozékok vétele nélkül 220 LE körül tudják beállítani.

Úgy hogy szerintem nagyon jól jártam az MTB -vel is!!! Azt mondták ez fölött már a hajtókarok lehet gyengének bizonyulnának.

Elküldve

Erre gondoltam.

Az lehet, hogy alacsonyabb hőmérsékleten ég, de mivel már eleve gázként kerül a motorba, nem hűti úgy a szelepeket, dugattyúkat és az égésteret, mint a benzin, vagy az etanol.

Ergo, nagyobb a gázos motorok hőterhelése, mint a benzineseké. Mondjuk ez főleg nagyobb teljesítményű feltöltött motorokon okozhat problémát. mindenképp érdekes lenne belelógatni a csonkba egy EGT-szenzort és összehasonlítani.

így van, ahogy demó papa mondja. a lényeg, hogy a folyadék fázisban lévő üzemanyag az égéstérben elpárolog, ami párolgáshőt igényel, amit pedig a környezetétől von el az anyag. a hőelvonás meg lehűlést okoz a párolgó anyag környezetében. a jó versenyüzemanyagnak ezért magas a párolgáshője, és lehetőség szerint alacsonyabb az égéshője.

a benzinnek kb. 45MJ/kg az égéshője, 0,35MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:130

az etanolnak kb. 30MJ/kg az égéshője, 0,95MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:31

a metanolnak kb. 20MJ/kg az égéshője, 1,10MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:18

a nitrometánnak kb. 10 MJ/kg az égéshője, 0,55MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:18

az jól látszik, hogy a párolgáshő rendszerint elég kicsi az égéshőhöz viszonyítva, főleg a metanol és nitrometán esetén jelentős, ezért is használják azokat drag kocsikhoz! benzinből felesleges nyálat rádobni nem akkora kunszt, igazából csak parasztvakítás, a motor sima liba túlhevül, oszt besül, ahogy itt mindenki már 1x 2x kipróbálta. :) :)

Elküldve

oké, van akinek még mielőtt....., azelőtt a tengelye is ketté tört :D :D

Meg a vezérműtengelyfogaskereke szétrobbant, meg fennakadt az injektor, meg több váltót evett mint én pizzát... :D :D

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Valaki tudna mondani valamit a Garrett gt1544H típusú turbóról? Esetleg tapasztalat, ez egyáltalán változó geós-e, mert ránézésre (racing-bazaron láttam) talán fel lehetne faragni az én ihi-m helyére vagy inkább keressek ihi-ből?

Elküldve

Sziasztok!

Valaki tudna mondani valamit a Garrett gt1544H típusú turbóról? Esetleg tapasztalat, ez egyáltalán változó geós-e, mert ránézésre (racing-bazaron láttam) talán fel lehetne faragni az én ihi-m helyére vagy inkább keressek ihi-ből?

Hali. A képek alapján nem változó geós, hanem wastegate-es. Jó lehet az 1.7-re, mert gyárilag talán 1.9-eken volt.

Elküldve

Hali. A képek alapján nem változó geós, hanem wastegate-es. Jó lehet az 1.7-re, mert gyárilag talán 1.9-eken volt.

ha nem változós, akkor max., ha jobb a geometriája mint, ennek az IHI-nek. Amúgy ezek a változósok, hogy vannak vezérelve, lehet hülyeséget mondok v. kérdezek, de egyik ismerősömnek egy punto 1.7 td-re van ráfaragva egy változós gt17-es és a fékrásegítőről jön egy cső a turbóra?
  • 2 weeks later...
Elküldve

Van többféle lehetőség, hogy hogy lehet vezérelni.

Az újabbakat elektronika szabályozza, egy léptetőmotorral, de ezt nem lehet alkalmazni a régebbi motorokon. Van amelyik vákuumos, de még szintén az elektronika szabályozza egy szeleppel, de ha a tiédre kellene rárakni, akkor a legegyszerűbb, hogy ki kellene cserélni a drucklabdáját vákuumosról olyanra, ami nyomásra nyit és azt beállítani.

Elküldve

így van, ahogy demó papa mondja. a lényeg, hogy a folyadék fázisban lévő üzemanyag az égéstérben elpárolog, ami párolgáshőt igényel, amit pedig a környezetétől von el az anyag. a hőelvonás meg lehűlést okoz a párolgó anyag környezetében. a jó versenyüzemanyagnak ezért magas a párolgáshője, és lehetőség szerint alacsonyabb az égéshője.

a benzinnek kb. 45MJ/kg az égéshője, 0,35MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:130

az etanolnak kb. 30MJ/kg az égéshője, 0,95MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:31

a metanolnak kb. 20MJ/kg az égéshője, 1,10MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:18

a nitrometánnak kb. 10 MJ/kg az égéshője, 0,55MJ/kg a párolgáshője, arányuk 1:18

az jól látszik, hogy a párolgáshő rendszerint elég kicsi az égéshőhöz viszonyítva, főleg a metanol és nitrometán esetén jelentős, ezért is használják azokat drag kocsikhoz! benzinből felesleges nyálat rádobni nem akkora kunszt, igazából csak parasztvakítás, a motor sima liba túlhevül, oszt besül, ahogy itt mindenki már 1x 2x kipróbálta. :) :)

Pont a kipufogó szelepek elégésével küzdünk a cégnél (CNG/BioGAS), elég sok dolgot kipróbáltunk már, most kerámiás bevonat teszjei mennek.

  • 4 weeks later...
Elküldve

A Corsa C20LET 3,5 bar :icon11: :confused: :icon9:

4i9vafzq.jpg

Lecsúszott egy vákuumcső és kicsit megugrott a nyomás :D

Srác mondta is, hogy feltűnően jól ment a kocsi, de akkor még nem tudta, hogy miért :D

Ezen kívül a motortartói bánták és valószínűleg kicsit megnyúlt a kocsi eleje is... :D

  • 1 month later...
Elküldve

Hali! Kéne 1kis help, x20xev-s caliba motort cseréltünk c20let-re, jó minden megy rendesen, de néha csinál olyat h magasabb fordulaton olyan 5-6000 körül ránt 1nagyot és elmegy a turbónyomás teljesen, ami most olyan 0,6-0,7bar körül kéne h legyen,hibakód 113-mas,de csak nagyon ritkán,már elég sok mindent kicseréltünk és még mindig ugyan az. ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném

  • 5 months later...
Elküldve

Eljött az igazság pillanata ..

Adott egy Z28NET ilyen turbóval : http://www.turbochar...9389-01710.html

Sajnos gyárilag elektromos rekultivációs szelep van rajta (CAN-BUS én így szeretlek )

Sok-sok internet túrás után sem találtam semmit .... :(

Ekkor jött az ötlet : hát csinálok magamnak lefújót

a1_2013_1_5_zdealhwfmd_tn.jpg

a1_2013_1_5_1z3k1tck9e_tn.jpg

Nem szép ,de működik , de ..... folyt. lejjebb

Mindezek előtt ,volt a méret levétel.... amikor szedtem le a gyári szelepet ,elszakad az egyik csavar ...

hátvolt némi bontás hogy hozzá férjek a törött csavarhoz ...

a1_2013_1_5_li3dmeho1n_tn.jpg

a1_2013_1_5_bpjw5hx3jl_tn.jpg

de kifúrtam és újra menetet vágtam bele..

majd felszerel a kreáció..

és itt a fojtatás helye:

beindít

jár alapjáraton ,még hideg így 1500 forog ,majd beáll

és ekkor jött a pofon

3* leesett a fordulat ,közben szisszent ... majd beáll ,nem is értettem mi van ... :(

majd oda léptem neki ,amint elengedtem a gázt egyből psssst :) ahogy kell

majd megint 3* leesett a fordulat és beállt az alapjárat...

ekkor úgy döntöttem hogy inkább kiszedem ,mert ez így nem jó ... :(

Ha valakinek bármi jellegű ötlete van ,az ne tartsa magában

motorvezérlőt nem akarok cserélni , elvileg egy programozhatóval megoldható lenne .. de annyit nem ér meg

Elküldve

Amit már anno is mondtam, hogy amit te szeretnél az egy atmoszférikus dolog... kifúj, sziszeg, hallatszik... levegőt fúj ki a rendszerből... a nem atmoszférikus, vagy recirkulációs viszont számol ezzel a levegővel, de nem kapja meg... ezért vagy átírsz... vagy nem fújsz... más megoldást én nem tudok... minden új autónál gond ez amúgy... mert számol a rendszerbeli levegővel...

Elküldve

Vagy még azt tudnám elképzelni félmegoldásnak, hogy kevesebb levegőt engedjen el.... (kicsit fog csak sziszegni, de hátha még nem zavar be neki a változás) ezeket lehet rugókkal állítani...

Elküldve

pl kevesebb lyukat teszek rá...

azt még ki akarom próbálni

ami még szóba jöhet a diesel lefújó rendszer ...

ezt ki kellet próbálni :) azért csináltam meg ezt :)

az alapjárat hullámzás az a rendes lefújás után van ,amikor beáll akkor három kicsit rányit, szerintem azért nyithat rá mert van egy minimális töltés ,vagy nemtom :)

még kísérletezek ...

elektromos akarom még megnézni hogy mikor nyit/zár ,arra jó egy multi is ,nem-e csak tömítetlenség probléma volt..

nem értem alapjáraton miért kell rányitnia ....

egyébként bazi nagyot szisszent . gyárilag egy 23as lyukon ereszti át ,én ezt 16db 6osal váltottam ki ,ezeknek valami nagyobb a területe mint a gyárinak

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.