Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
még ajánlom a Corky Bell-Maximum boost-ot, a megasquirt oldalon (is) letölthető.

Az egy nagyon jó könyv, tavaly már átnyálaztam egyszer! :huh:

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Elküldve

Üdv!

Elkezdtem átolvasni a topikot, és különösen 2006-ba voltak itt nagy kardoskodások. :lol:

Sajna nincs időőm rá, hogy 135 oldalt végigolvassak, így bocs ha már volt a kérdés.

Turbós autóhoz ( legyen benzin vagy dízel ) van értelme a sport betétszürőnek, vagy a sport légszürőnek?

Van egyáltalán értelme? Nyilván ettől nem lesz 3xx NM meg stb. De lehet bármi hatása gondolok itt a könyebb "lélegzet" vételére a motornak. Stb.

Tudom, hogy ez már szívó oldali beavatkozás már.....

Ha jól tudom az iylen sport betét vagy sport légszürők durvább anyagokból vannak, és a finom szennyeződéseket nem nagyon szűrik meg, ezért van rajtuk az olajfilm, ami ezt hivatott. De nem káros ez a motornak?

Palceboo hatáson kívül van más hatása is?

  • 2 weeks later...
Elküldve

Szevasztok Tunerek!

Van valakinak tapasztalata computer tuningban? Bár Jetronic-ról lenne szó (tuningból lehet, h inkább csere lesz), de egy computer mágus igazán elém kerülhetne, hogy egy kicsit felborzoljam az idegeit a turbós Monzámmal!

Sokbilliós Vems és társai szóba sem jöhetnek...

?

Elküldve
Szevasztok Tunerek!

Van valakinak tapasztalata computer tuningban? Bár Jetronic-ról lenne szó (tuningból lehet, h inkább csere lesz), de egy computer mágus igazán elém kerülhetne, hogy egy kicsit felborzoljam az idegeit a turbós Monzámmal!

Sokbilliós Vems és társai szóba sem jöhetnek...

?

Mondanál pár infót a Monzáról? Sor6 turbó jól hangzik. :lol:

Amúgy sajnos ha jó motort akarsz, ami bírja is, akkor sajnos nem fogod megúszni programozható elektronika nélkül, mert a gyári sehogy nem tudja lekezelni a nyomást és az ahhoz szükséges előgyújtást és üzemanyag mennyiséget.

Egy VEMS 300e körül van mostanában, kulcsra készem, felprogizva és beműszerezve (AFR és EGT).

Van olcsóbb megoldás is, a Megasquirt, ami szintén nem olyan rossz, de nem olyan stabil és akkor igazán baráti az ára, ha még az ECU-t is te akarod összerakni.

Elküldve
Egy VEMS 300e körül van mostanában, kulcsra készem, felprogizva és beműszerezve (AFR és EGT).

Van olcsóbb megoldás is, a Megasquirt, ami szintén nem olyan rossz, de nem olyan stabil és akkor igazán baráti az ára, ha még az ECU-t is te akarod összerakni.

Egy picit kötekednék ezzel kapcsolatban: mire gondoltál nem olyan stabil működés alatt? pont a VEMS olyan, hogy az előgyújtás időpontjának számítási idejével csúszkál a gyújtás időzítés, ami simán látszik két pl. fékpados mérés között.

Elküldve
Egy picit kötekednék ezzel kapcsolatban: mire gondoltál nem olyan stabil működés alatt? pont a VEMS olyan, hogy az előgyújtás időpontjának számítási idejével csúszkál a gyújtás időzítés, ami simán látszik két pl. fékpados mérés között.

Ez alatt azt értem, hogy gyakrabban produkál olyant az MS, hogy ha változtatsz valamit, akkor lefagy.

Nem nagy gond, csak így körülményesebb lehet progizni.

Haver programozott legutóbb MS-t és neki párszor produkálta ezt a jelenséget. Vemsnél még nem hallottam ilyenről, ami persze nem azt jelenti, hogy nincs.

Elküldve
Ez alatt azt értem, hogy gyakrabban produkál olyant az MS, hogy ha változtatsz valamit, akkor lefagy.

Nem nagy gond, csak így körülményesebb lehet progizni.

Haver programozott legutóbb MS-t és neki párszor produkálta ezt a jelenséget. Vemsnél még nem hallottam ilyenről, ami persze nem azt jelenti, hogy nincs.

sztem nála vmi nem oké a bekötésben, kommunikációban, vagy neeemtom...egy kollégámnak évek óta, nekem egy pár hónapja van meg, meg csináltunk nemrég egy friss beépítést, semmi ilyen gond nem volt :lol:

szerk: vannak olyan opciók (a pirosak) amiket ha változtatsz, muszáj leállítani-újraindítani a motort. ezek nem lehettek esetleg?

Elküldve

Drága Barátaim! Titeket kereslek már hetek óta!

...akinek van ilyesmivel tapasztalata...

"pár szót a Monzáról" Nos igen: 3000 köb cm. sper difi, 5-ös kézi váltó, + az újítások; turbo, intercooler, benzin nyomás szabályozás...

...túl sok jót még nem tudok mesélni, mert 0,5bar-nál tobbet nem mertem neki adni az L-jetronic rendszerrel (dehogynem, de csak egy kicsit), de az előjelek igen bíztatóak. A következő lépés lenne a nagyobb injektor és egy Belevaló elektronika, ami összehozza az egészet. Az injektor nem is volna gond (siemens fecsikből könnyen tudnék válogatni), de ez a computer kérdés már kezd lelohasztani. /300 e. egy Vemsre közel elképzelhetetlen, sajnos./

Pedig egyszerű a matek, adott probléma, adott pénzmennyiség, egy jó megoldás. (Ha a fene, fenét eszik is, megcsinálom!)

Ez a gép már közel 30 éve rója az utakat. Megérdemli, hogy jól bánjak vele. Ha magamtól kell rájőnnöm a dologra, már lehet, hogy késő lesz és a repülő járgányok korában már nem nemigazán fogok hasítani egy turbós Opel-el, de ha valaki tud segíteni, akkor még lehet remény. Na de mostmár elég a szófos...

Elküldve
Drága Barátaim! Titeket kereslek már hetek óta!

...akinek van ilyesmivel tapasztalata...

"pár szót a Monzáról" Nos igen: 3000 köb cm. sper difi, 5-ös kézi váltó, + az újítások; turbo, intercooler, benzin nyomás szabályozás...

...túl sok jót még nem tudok mesélni, mert 0,5bar-nál tobbet nem mertem neki adni az L-jetronic rendszerrel (dehogynem, de csak egy kicsit), de az előjelek igen bíztatóak. A következő lépés lenne a nagyobb injektor és egy Belevaló elektronika, ami összehozza az egészet. Az injektor nem is volna gond (siemens fecsikből könnyen tudnék válogatni), de ez a computer kérdés már kezd lelohasztani. /300 e. egy Vemsre közel elképzelhetetlen, sajnos./

Pedig egyszerű a matek, adott probléma, adott pénzmennyiség, egy jó megoldás. (Ha a fene, fenét eszik is, megcsinálom!)

Ez a gép már közel 30 éve rója az utakat. Megérdemli, hogy jól bánjak vele. Ha magamtól kell rájőnnöm a dologra, már lehet, hogy késő lesz és a repülő járgányok korában már nem nemigazán fogok hasítani egy turbós Opel-el, de ha valaki tud segíteni, akkor még lehet remény. Na de mostmár elég a szófos...

Képek vannak esetleg a beépítésről??? Engem igen csak érdekel, hogy mit hogy oldottál meg...

Elküldve
Képek vannak esetleg a beépítésről??? Engem igen csak érdekel, hogy mit hogy oldottál meg...

Március vége fele lesz tali, akár meg is mutathatom ha sikerül elmenni.

Képek és mindenféle információk az egyetlen embernél akit ilyen ügyben ajánlani tudok:

Izsóf József josy70@gmail.com

06 20 9888077

Nem reklám, nem részesedek a hasznából, csak viszonoznám a nekem tett szivességét.

Eredetileg mást akartam, de nem bántam meg, hogy rá hallgattam. :lol:

Elküldve
Drága Barátaim! Titeket kereslek már hetek óta!

...akinek van ilyesmivel tapasztalata...

szegény ember megasquirt-tel motorvezérel...maga az ECU megvan 100e alatt, mondjuk nem ártana egy EGT meg WBO szenzor hozzá :lol:

elektronikában mennyire vagy otthon?

Elküldve
szegény ember megasquirt-tel motorvezérel...maga az ECU megvan 100e alatt, mondjuk nem ártana egy EGT meg WBO szenzor hozzá :lol:

elektronikában mennyire vagy otthon?

Ha arra gondolsz, hogy össze tudok e forrasztgatni egy "zacskós" megasquirtet, na hát azt 1000 év alatt sem, de így elsőre az EGT WBO rövidítések sem mondanak sokat. Ha a szondára gondolsz, akkor asszem kapizsgálom...

Elküldve
Ha arra gondolsz, hogy össze tudok e forrasztgatni egy "zacskós" megasquirtet, na hát azt 1000 év alatt sem, de így elsőre az EGT WBO rövidítések sem mondanak sokat. Ha a szondára gondolsz, akkor asszem kapizsgálom...

hááát, akkor nem annyira az ms a te megoldásod, max. ha van ilyen ismerősöd :)

az EGT a kipufogógáz hőm., a WBO meg a szélessávú lambda :lol:

Elküldve

Sziasztok

Bocs a kérdés lehet már volt :lol:

de az lenne a kérdésem hogy c14nz-t lehetne e turbósitani?

Bocs hogy ilyet kérdezek de érdekelne a téma !

És hogy a turbó mindegy milyen benzinesé vagy disel É??????

Választokat várom

Elküldve
Sziasztok

Bocs a kérdés lehet már volt :lol:

de az lenne a kérdésem hogy c14nz-t lehetne e turbósitani?

Bocs hogy ilyet kérdezek de érdekelne a téma !

És hogy a turbó mindegy milyen benzinesé vagy disel É??????

Választokat várom

Szépen kérlek mielőtt kérdeznél, olvasd végig a témát és ha nincs leírva benne a kérdésedre a válasz, akkor tedd fel.Ezen az eddig leírt 135 oldalon elég sok minden ki lett tárgyalva turbó témában.Úgy a professzionális szakasz, mint a barkács.

Elküldve

OKsa :lol:

Hogy öszinte legyek nem nagyon tértetek ki erre a témára mindig 2 literes gépeket vagy 1.8 ast .....

de c14nz t nem tudom meg a turbó sincs leirva vagy csak nem találtam hogy átlehet e tenni diselét benzinesbe!

Én csak kisnyomást szeretnék dehogy megvalósitható e ???????

Ennyi lenne a kérdésem éshogy birnák e 0.3 bart? 0.4 isuzu 15ös td turbóm van!

Valaki aki guru a témában attol várnék tanácsot!

Elküldve
OKsa :lol:

Hogy öszinte legyek nem nagyon tértetek ki erre a témára mindig 2 literes gépeket vagy 1.8 ast .....

de c14nz t nem tudom meg a turbó sincs leirva vagy csak nem találtam hogy átlehet e tenni diselét benzinesbe!

Én csak kisnyomást szeretnék dehogy megvalósitható e ???????

Ennyi lenne a kérdésem éshogy birnák e 0.3 bart? 0.4 isuzu 15ös td turbóm van!

Valaki aki guru a témában attol várnék tanácsot!

Azért lehet, mert 1.4-eset nem sokan akarnak turbósítani. Úgye aki ilyenbe fog annak a minnél több lóerő megszerzése a célja, és ugye nem mindegy, hogy egy 60-pacis gépből indulsz el, vagy egy 150 lovasból. Meg az alkatrészek is méretezve vennek, pölö a váltó egy 2 literesbe eleve erősebb van beépítva mint egy gyengécske 1.4-esne. Kapsz egy plusz X lóerőt, és lehet hogy az 1.4-nél kapásból váltót is kell cserélni a 2 literesnél meg nem. Szerintem. Azért úgy általánosságban ha valaki teljesítményt akar növelni az nem a széria leggyengébb mocijával felszerelt kocsit kezdi tuningolni, már ne is haragudj.

Elküldve
Sziasztok

Bocs a kérdés lehet már volt :lol:

de az lenne a kérdésem hogy c14nz-t lehetne e turbósitani?

Bocs hogy ilyet kérdezek de érdekelne a téma !

És hogy a turbó mindegy milyen benzinesé vagy disel É??????

Választokat várom

Ha mindenáron több lóerőt akarsz kihozni a c14nz-ből, akkor miért nem alakítod át c14se-vé a motorodat? Ez tűnik a legegyszerűbbnek, és van is itt a fórumon olyan topiktárs, aki már megtette. Azt a plusz 22 LE-t még a hajtáslánc is elbírná módosítás nélkül.

Elküldve
hááát, akkor nem annyira az ms a te megoldásod, max. ha van ilyen ismerősöd :)

az EGT a kipufogógáz hőm., a WBO meg a szélessávú lambda :lol:

ja-ja-ja

bár ha egyszer be van állítva a rendszer, nem nézegetném a mérőt, CSAK NYOMNÁM, MINT SÜKET A ...

(lassan ott tartok, hogy kerítek egy K-jetronic rendszert és letojom az egész chipes mizériát)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.