Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

sziasztok! olvasgattam kicsit a wastegate-ről és nem tiszta, hogy miért van az, hogy van ahol közvetlenül a kimenő levegő csőről hozzák vissza a wastegate vezérlő nyomást, van ahol a pillangószelep előtti pontról - az én autómon meg valahonnan a hengerfej tövétől a pillangószelep utáni részről - ez most hogy van? és miért hívják mindenhol vákuumcsőnek, ha nem is szív hanem nyomást vezet vissza a wastegate-re? rengeteg képet találtam guglival, és totális ellentmondások vannak...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! olvasgattam kicsit a wastegate-ről és nem tiszta, hogy miért van az, hogy van ahol közvetlenül a kimenő levegő csőről hozzák vissza a wastegate vezérlő nyomást, van ahol a pillangószelep előtti pontról - az én autómon meg valahonnan a hengerfej tövétől a pillangószelep utáni részről - ez most hogy van? és miért hívják mindenhol vákuumcsőnek, ha nem is szív hanem nyomást vezet vissza a wastegate-re? rengeteg képet találtam guglival, és totális ellentmondások vannak...

valszeg ennek a bekötésnek köszönhető az a furcsa jelenség, hogy néha erősebb gyorsításnál ha hirtelen engedem fel a gázt, akkor egy határozott rántást lehet érezni a kocsin és csak utána kezd el lassulni - senki nem tudja az okát, hogy miért kötik többféle helyre a referencia pontot?

kész a nyomásmérőm, tegnap hitelesítettem, hétvégén remélem lesz időm beszerelni, valamint szereztem egy boost controller szettet is, ő lesz a következő - meglátom mennyire lehet felhergelni a ménest amíg azt nem mondja az elektronika hogy jajjj, túltöltés van :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Lassan kezdődik nálam is a projekt. :blush:

Kész az F28, így elkezdhetem befaragni a cuccokat a Corsába.

Csináltam F28 FWD átalakítószettet és nagycsuklós féltengelyeket osztott hosszú tengellyel.

Megjött a 60-as EDS-kupak, síkba van marva, le van vágva 60-ra és el vannak tüntetve a kisebb öntési hibák is.

Megjött a Forge 004 BOV. Szétszedtem, szerintem lesz még pár ilyen is, ha találok megfelelő rugókat hozzá. :lol:

Kész vannak az 5x110-es csonkállványok és passzol a Subaru WRX fék is.

Még jó sok dolgot kell csinálnom, átalakítani, illetve be is kell szerezni még egy rakás cuccot, de lassan körvonalazódik a projekt.

Link to comment
Megosztás:

huzz bele, március 21.-ig már nincs sok hátra :blush: :lol:

Előbb még talpra kell állítanom egy C20LET Astrát, szervót kell varázsolnom a fekete XE Tigrába és máris csinálhatom a Corsám. :D

Elég kilátástalan a helyzet, hogy a lacházi buliig kész legyen.

Esetleg úgy, hogy egyelőre gyárinak rakom össze.

Majd kiderül... :)

Link to comment
Megosztás:

Lassan kezdődik nálam is a projekt. :blush:

Kész az F28, így elkezdhetem befaragni a cuccokat a Corsába.

Csináltam F28 FWD átalakítószettet és nagycsuklós féltengelyeket osztott hosszú tengellyel.

Megjött a 60-as EDS-kupak, síkba van marva, le van vágva 60-ra és el vannak tüntetve a kisebb öntési hibák is.

Megjött a Forge 004 BOV. Szétszedtem, szerintem lesz még pár ilyen is, ha találok megfelelő rugókat hozzá. :lol:

Kész vannak az 5x110-es csonkállványok és passzol a Subaru WRX fék is.

Még jó sok dolgot kell csinálnom, átalakítani, illetve be is kell szerezni még egy rakás cuccot, de lassan körvonalazódik a projekt.

Valami gyári is lesz benne? :)

Az emblémán kivül............

Link to comment
Megosztás:

Valami gyári is lesz benne? :D

Az emblémán kivül............

Átgondoltam a dolgot. :lol: Nem sok gyári cucc marad. :blush:

Ami nem lesz gyári:

-motor

-váltó

-féltengelyek

-teljes futómű (gólyalábak, csonkállványok, lengőkarok, stabilizátorok, rugók, hátsóhíd...)

-teljes fékrendszer (a fémfékcsöveket leszámítva minden cserélve lesz)

-kipufogórendszer

-összes motor- és váltótartó

-vízhűtő

-fűtőradiátor és fűtésbox (marad, csak lesz faragva)

-belsőtér (kormány, pedálok, műszeregység, kiegészítő műszerek+tartó, váltókulissza, ülések, övek)

-ablaktörlő (első még idén át lesz alakítva, jövőre eltüntetem a hátsót)

-zárlemez szerelhetővé lesz téve

........meg még egy rakás apróság, ami ilyen későn már nem jut eszembe. :)

A fűtőventi viszont szerintem marad a gyári, meg a kasztnielemek is maradnak egyelőre ilyenek. :D

Esetleg kicsit vágok a cooler miatt a lökösből olyan helyeken, ahol elsőre nem látszik, hogy ne legyen feltűnő.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.