Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

szép a leömlő bizony! viszont a filmen egy pillanatra, mikor látszik a főtengely, akkor nekem úgy tűnik, hogy az a blokk Z20LET lesz, mert a főtengelyen rajta van a kiegyensúlyozó tengelyeket hajtó fogaskerék. az csak a Z20LET-nek van, semmi másnak. a dugók LEH-k, nekem ugye vösszner van, az is van olyan jó (lehet inkább jobb is).

gt3076r nekem már soknak tűnik. imént írta a zlet fórumon a srác, hogy próbálkozzak 3071r-rel, az internal wastegate-s. mit gondolsz, az felmegy a gt2871r-es leömlőre?

mondjuk külső vesztgétest akarok, inkább legyen 2876r. abban jobban megbízok.

a 604LE-s konfiget 2007-ben építette a Klasen, de asszem a 2006-os 450LE-s konfigből, amiben már tényleg bent figyeltek az LEH dugók.

Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem, 2005-ben, a 330LE-s verzióban, már ugyanez a blokk volt, azóta nem kellett hozzányúlniuk.

A hengerfej is az első, csak 2005-ben kicsit átdolgozták, 2007-ben meg megkapta a teljes programot.

Tuti, hogy LEH az a blokk, mert egy vadi újat vett a srác és csak a hajtókarok miatt lett szétszedve. Mindenképp LEH-t akart, mert abban ugye már gyárilag van az olajspricni.

Lehet nem csináltak különböző főtengelyeket a Z20-as turbómotoroknak... :D

Egyébként nem tudom mi a célod teljesítményügyileg a motorral, A Klasen 340-350LE körül szokta a GT2871-el belőni a motorokat.

Egyébként az F23 állítólag szintén bírja az 500Nm-t.

A GT2876-ról egyszer azt olvastam a Klasentől, hogy túl lusta kisebb fordulaton, mert az dupla turbós rendszerekhez lett fejlesztve, ahol kisebb fordulaton a kis turbó dolgozik és magasabb fordulaton veszi csak át a GT2876.

A fekete GSI-ben a GT3076R-el 420 lovat céloztak meg.

Link to comment
Megosztás:

az F23 a 500Nm-t bírja, ez nem vitás. hiszen az enyémen már több, mint 35ezer km-t ment el úgy, hogy a program 4000-nél kishíján 500Nm-t tol rá. igaz 7200-ra már leesik a nyomaték 300Nm alá (ugye lali :D ;)), de azért a 450Nm feletti terhelés tartománya elég tetemes (3400rpm...4700rpm), ez a tartomány folyamatosan ki van használva sima menet közben is.

a szinkrongyűrűmet meg is ette ez a kb. 50ezer km (azóta vannak fázisok a motoron). vettem is egy másik F23SRT-t:

f23srt-081023-01.jpg

vegytisztítás alatt:

f23srt-081023-03.jpg

itt már szép tiszta:

f23srt-081023-05.jpg

kedden megy is be a kocsiba. Patyi laci szereli, végül is ő mellette döntöttem, sokat segített, átgondolta velem, hogy mit kéne tenni, neki köszönhetem, hogy nagyjából képbe kerültem, melyik választás mit jelent, milyen hosszútávú hatása lesz (mennyit fog bírni az a megoldás, stb.). a torsen difit át kell szerelni, ez lesz a fő feladat.

a kijött váltóból még nem tudom mit faragunk, ha van valakinek konkrét ötlete, akkor ne fogja magát vissza. végcél a folyamatos 500Nm terhelés 3500...7000rpm között, lehet kicsit magasabb csúccsal, ahogy majd a program kiadja. Patyi Laci a csepeli brigádot ajánlotta (Jenőék, vagy kik), hogy ott átépítik a váltót erősebbre. ha más nem, megy bele szinkrongyűrű + egy torsen difi, oszt szétszaggatás esetére gyorssegélynek marad tarcsiba.

Link to comment
Megosztás:

Utánanéztem, 2005-ben, a 330LE-s verzióban, már ugyanez a blokk volt, azóta nem kellett hozzányúlniuk.

A hengerfej is az első, csak 2005-ben kicsit átdolgozták, 2007-ben meg megkapta a teljes programot.

Tuti, hogy LEH az a blokk, mert egy vadi újat vett a srác és csak a hajtókarok miatt lett szétszedve. Mindenképp LEH-t akart, mert abban ugye már gyárilag van az olajspricni.

Lehet nem csináltak különböző főtengelyeket a Z20-as turbómotoroknak... :D

Egyébként nem tudom mi a célod teljesítményügyileg a motorral, A Klasen 340-350LE körül szokta a GT2871-el belőni a motorokat.

Egyébként az F23 állítólag szintén bírja az 500Nm-t.

A GT2876-ról egyszer azt olvastam a Klasentől, hogy túl lusta kisebb fordulaton, mert az dupla turbós rendszerekhez lett fejlesztve, ahol kisebb fordulaton a kis turbó dolgozik és magasabb fordulaton veszi csak át a GT2876.

A fekete GSI-ben a GT3076R-el 420 lovat céloztak meg.

a 340-350LE kevés, attól nem vagyok túlságosan messze ezzel a konfiggel sem. a gt2871r totál zsákutca, mint a bojtos-úszós halak. olyan turbó kell, ami elvisz 500LE-t, hogy egészen lájtos kihasználtságon menjen 400-420LE teljesítményszint mellett. a zoomby qp-stól tudom, hogy a gyári hengerfej, szívórész vége kb. 450LE, addig gyakorlatilag nem kell hozzányúlni. ez legyen a korlát.

a 2876-ot lalival eszeltük ki. nem tudom, hogy a 3076 nem lomhább-e. a 3071r-hez is szólj hozzá, nem ismerem, és a zlet-en meg azt favorizálják!

Link to comment
Megosztás:

Demó! én erre gondoltam:

http://www.adeptnet.hu/images/misc/cars/ot...t3076r-moci.jpg

ez Z20LET, az tuti.

az lehet talán, hogy a video kicsit csal, és nem a gyerek mociját mutatja, hanem valamelyik másik motort, ami éppen kéznél volt ilyen állapotban...

hát a spricni nem ott van nem is latnad az nem az olajvisszafolyo hanem oda kell a keretet csavarozni

és mellete lenne 2 lik az lenne az olajzo ...

ez egy leh blokk

ZLEH_block_w.jpg

Link to comment
Megosztás:

a henci (lásd carstylingon "hencycarmy") mosójában a henci csinál ilyet kérésre. van valami brigéciol szerű olaj és szutyokleszedő anyaguk, amivel a kocsikat felemelve az egész alvázat rendbe teszik. az asztrának is kinyalta a seggét, mint szarospista, és emellett rányomott egy szakajtónyit a váltóra belőle. mikor kész lett az asztra, csak lelocsolta ezt is és már kész is volt. a fél db. féltengelyt (:D) azért hagytam rajta, hogy nehogy bemenjen az anyag meg a víz a kezelés alatt.

Link to comment
Megosztás:

a henci (lásd carstylingon "hencycarmy") mosójában a henci csinál ilyet kérésre. van valami brigéciol szerű olaj és szutyokleszedő anyaguk, amivel a kocsikat felemelve az egész alvázat rendbe teszik. az asztrának is kinyalta a seggét, mint szarospista, és emellett rányomott egy szakajtónyit a váltóra belőle. mikor kész lett az asztra, csak lelocsolta ezt is és már kész is volt. a fél db. féltengelyt (:D) azért hagytam rajta, hogy nehogy bemenjen az anyag meg a víz a kezelés alatt.

Köszi, néhányszor már jól jött volna ilyen mocsoktalanító megoldás a közelben. ;)

Link to comment
Megosztás:

Úgy lesz, ahogy Zoli mondja, oda van felcsavarozva a merevítő, vagy milyen keret.

Azt is írták, hogy csak a Z20LEH-n van talán. Mondjuk lehet rosszul emlékszem.

Milyen szépen elvágták a féltengelyt! ;) De legalább van még egy belső csuklód tarcsiba.

Tud nekem valaki árat mondani, mennyiért javítanak egy 2-es szikronos F28-at? És persze, hogy ki foglalkozik ilyennel.

Lali már említett valakit, de nem emlékszem már. :D

Torsen sperrt hol lehet venni, illetve ki csinál olyant, ami ér is valamit, illetve tartós is.

Link to comment
Megosztás:

Úgy lesz, ahogy Zoli mondja, oda van felcsavarozva a merevítő, vagy milyen keret.

Azt is írták, hogy csak a Z20LEH-n van talán. Mondjuk lehet rosszul emlékszem.

Milyen szépen elvágták a féltengelyt! ;) De legalább van még egy belső csuklód tarcsiba.

Tud nekem valaki árat mondani, mennyiért javítanak egy 2-es szikronos F28-at? És persze, hogy ki foglalkozik ilyennel.

Lali már említett valakit, de nem emlékszem már. :D

Torsen sperrt hol lehet venni, illetve ki csinál olyant, ami ér is valamit, illetve tartós is.

F28 at csak svájcba! Az egész vilagrol ide hordjak! Itthon csak kokányolás megy alkatreszt nem lehet kapni valami golf vr6 szinkront szokott (tak) belerakni a Lantos de az nem 100as ! 1000euro egy felujitas

Link to comment
Megosztás:

jaja, elvágta mindkettőt a barom, de legalább a belső oldali csukó az meg van, meg a hosszúnál ugye egy teljes menet, a felfogatás, plusz a második belső oldala. barom anogolok (vagy inkább angol bontós kötsögök). :D

nekem is a kettes szinkrongyűrűm heló, ha van vki, aki rendesen tudná javítani, engem is érdekelne. a svájci az megcsinálja az F23-at is, de sajnos tényleg elég horror árakon dolgozik. a csepelieket megkérdem, F23-at komplett átépítenek, de lehet F28-at is ismerik. de azon nem lepődnék meg, ha a szinkrongyűrűket nem csinálják, hanem megveszik hozzá a gyárit. magyarán azzal se leszünk kisegítve...

Link to comment
Megosztás:

Úgy lesz, ahogy Zoli mondja, oda van felcsavarozva a merevítő, vagy milyen keret.

Azt is írták, hogy csak a Z20LEH-n van talán. Mondjuk lehet rosszul emlékszem.

Milyen szépen elvágták a féltengelyt! ;) De legalább van még egy belső csuklód tarcsiba.

Tud nekem valaki árat mondani, mennyiért javítanak egy 2-es szikronos F28-at? És persze, hogy ki foglalkozik ilyennel.

Lali már említett valakit, de nem emlékszem már. :D

Torsen sperrt hol lehet venni, illetve ki csinál olyant, ami ér is valamit, illetve tartós is.

a Z20LEH baffle plate (terelőlemez) az tényleg oda van felcsavarozva. ezexerint ugyanaz a záróelem, mint a LET-nél, csak kicsit más a funkció. ez zavart meg. de a fogaskerék még mindig rejtély, hogy mit keres az LEH motorban...

Link to comment
Megosztás:

jaja, elvágta mindkettőt a barom, de legalább a belső oldali csukó az meg van, meg a hosszúnál ugye egy teljes menet, a felfogatás, plusz a második belső oldala. barom anogolok (vagy inkább angol bontós kötsögök). :D

nekem is a kettes szinkrongyűrűm heló, ha van vki, aki rendesen tudná javítani, engem is érdekelne. a svájci az megcsinálja az F23-at is, de sajnos tényleg elég horror árakon dolgozik. a csepelieket megkérdem, F23-at komplett átépítenek, de lehet F28-at is ismerik. de azon nem lepődnék meg, ha a szinkrongyűrűket nem csinálják, hanem megveszik hozzá a gyárit. magyarán azzal se leszünk kisegítve...

jo jöttééé

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a Hürlimann újít F28-akat, bár a legtöbben őket ajánlják. Régebben még árultak alkatrészeket F28-hoz, de most már sajnos csak felújítanak.

A GEMA is újít és ha jól emlékszem, volt még egy cég, aki csinálja.

Van Pécsváradon, is egy nagyon profi váltós gyerek, de ha nem lehet kapni az F28-hoz alkatrészt, akkor ő se fog tudni mit kezdeni.

Igen, Lali is ezt a VR6 szinkront említette.

Mindegy, akkor max egyelőre F18-al fokom összerakni, amíg meg nem oldódik ez a probléma. A Corsa 900 kilóját majdcsak bírni fogja egy darabig.

Link to comment
Megosztás:

na oszibá PL

Product Info:

Item Title

NISSAN SILVIA SR20DET S14 S15 Exhaust Manifold

Application

NISSAN SR20DET PS13, S14, S15 Silvia

TYPE

4-2

Material

Stainless SUS304 / 2mm thickness

Pipe Diameter

42.7mm

Product Situation

Brand New

Net Weight

3.3 kg (genuine cast 6.8kg)

Warranty

One year / 20,000 km

de ez 300$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viszon ugy is néz ki

8abf_1.JPG

8a2e_1.JPG

8ba7_1.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a Hürlimann újít F28-akat, bár a legtöbben őket ajánlják. Régebben még árultak alkatrészeket F28-hoz, de most már sajnos csak felújítanak.

A GEMA is újít és ha jól emlékszem, volt még egy cég, aki csinálja.

Van Pécsváradon, is egy nagyon profi váltós gyerek, de ha nem lehet kapni az F28-hoz alkatrészt, akkor ő se fog tudni mit kezdeni.

Igen, Lali is ezt a VR6 szinkront említette.

Mindegy, akkor max egyelőre F18-al fokom összerakni, amíg meg nem oldódik ez a probléma. A Corsa 900 kilóját majdcsak bírni fogja egy darabig.

hát 900kg-ot csak elvisz már a szerencsétlen F18 is, főleg ha nem nyomod a gázt nagyon... :D ;)

Link to comment
Megosztás:

na oszibá PL

Product Info:

Item Title

NISSAN SILVIA SR20DET S14 S15 Exhaust Manifold

Application

NISSAN SR20DET PS13, S14, S15 Silvia

TYPE

4-2

Material

Stainless SUS304 / 2mm thickness

Pipe Diameter

42.7mm

Product Situation

Brand New

Net Weight

3.3 kg (genuine cast 6.8kg)

Warranty

One year / 20,000 km

de ez 300$!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

viszon ugy is néz ki

http://i24.ebayimg.com/07/i/001/07/5c/8abf_1.JPG

http://i24.ebayimg.com/08/i/001/07/5c/8a2e_1.JPG

http://i9.ebayimg.com/03/i/001/07/5c/8ba7_1.JPG

oks, köszi, ez szép és az ára is igen-igen jó, még a brutkó dezső árfolyam mellett is. de vannak kérdéseim:

- mit is kellene ezzel akkor csinálni? a hengerfej felőli talpat teljesen le kéne venni, és a megfelelő helyen lukas, tehát új talpat készíteni hozzá + hegeszteni?

- rozsdamentes acál, és ezért úgy tudom, hogy a hegesztést nagyon körültekintően kell csinálni, mert egyébként szeret elengedni. a külső vesztgétet is valahova fel kell rá tenni még a talp mellett. kérdés tehát, hogy ki fogja ezt hegeszteni, hogy nyugodtan aludhassak?

esetleg a pontos dimenziókat ha meg tudnád adni jó lenne, hogy megnézzük mit kellene tenni a kocsi orrában, hogy elférjünk tőle biztonságosan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.