Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

anti bácsi, nem vagyok valami hozzáértő, de ezt te is tudod. azért lehet ez jó is. én kihagynám, de én ugye egyszer már beálltam a nyalóka utcába ilyen "drága" ketyerével.

gyűjts evo-ra! ha kukáznám az opc-t, akkor én is azt vennék.

de az se lesz se drágább se olcsóbb, ha rendesen átépíted a cuprát. csak ugye ott jön be a képbe, hogy ezeknek a gyerekrollereknek (opc, cupra, gti, rs, st, stb.) nincs igazán tuning kultúrája itthon, de talán kint se.

Link to comment
Megosztás:

Nyomáscsökkentőt nem kaptál hozzá?

Ezt a vákumágba bekötve valószinű jól fog működni a szerkezet! Milyen tipusú? SSQV?

Nem SSQV hanem egy egytölcséres BOV. A típusát nem tudom csak annyit, hogy német mert onnan van. Nem kaptam hozzá semmit se. Milyen nyomáscsökkentő kell hozzá? Honnan tudnák olyat beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Mennyibe kerül egy garnitúra komoly hajtókar C20LET-hez?

Van egy forrásom, ahonnan igen jó áron tudok hajtókarokhoz jutni. A gyártó valószínűleg az SPM, de ami fontosabb, hogy ezeket a hajtókarokat építi be a holland Van Kronenburg Motorsport (KMS) a 400-700 lovas motorokba, tehát szar nem lehet.

Analizálva és 3D mérőgépen mérve lettek, anyagra, keménységre, méretre súlyra tökéletesek.

Direkt a gyártótól lesznek hozatva, attól tudom megszerezni, aki a KMS-nek rendel alkatrészeket és amikor hajtókarokat rendel nekik, akkor egyből rendel magának is párat, amit elad ismerősöknek.

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy garnitúra komoly hajtókar C20LET-hez?

Van egy forrásom, ahonnan igen jó áron tudok hajtókarokhoz jutni. A gyártó valószínűleg az SPM, de ami fontosabb, hogy ezeket a hajtókarokat építi be a holland Van Kronenburg Motorsport (KMS) a 400-700 lovas motorokba, tehát szar nem lehet.

Analizálva és 3D mérőgépen mérve lettek, anyagra, keménységre, méretre súlyra tökéletesek.

Direkt a gyártótól lesznek hozatva, attól tudom megszerezni, aki a KMS-nek rendel alkatrészeket és amikor hajtókarokat rendel nekik, akkor egyből rendel magának is párat, amit elad ismerősöknek.

lehet lali ezt mesélte múltkor.

egyébként 500ojró körül van most épp (600LE-t garantál) (én 590-ért vettem majdnem 1 éve)

a vösszner 1000 ojró, és az csak 550LE-t garantál

vannak benne árpi2000-es csavarok? mennyire vagy biztos abban, hogy a csavarok valóban árpi2000-esek? ezen ugye múlhat közel 200ojró, mert semmi értelme beépíteni az erős hajtókart ócska csavarral. de ezt te nálam sokkal jobban tudod.

ja, és persze vifil lenne az ára????

Link to comment
Megosztás:

lehet lali ezt mesélte múltkor.

egyébként 500ojró körül van most épp (600LE-t garantál) (én 590-ért vettem majdnem 1 éve)

a vösszner 1000 ojró, és az csak 550LE-t garantál

vannak benne árpi2000-es csavarok? mennyire vagy biztos abban, hogy a csavarok valóban árpi2000-esek? ezen ugye múlhat közel 200ojró, mert semmi értelme beépíteni az erős hajtókart ócska csavarral. de ezt te nálam sokkal jobban tudod.

ja, és persze vifil lenne az ára????

Nem hiszem, hogy mondtam volna már neki, más meg elvileg nem ismeri itthonról ezt a holland tagot.

ARP Pro csavarok vannak hozzá. tuti nem kamu, mert olyanok is látták már a hajtókarokat, akik Németben 600+ LE-s LET-eket építenek és azt mondta, hogy bármikor be merné tenni a motorjába.

A kérdés az, hogy mennyiért lehetne eladni ilyesmit itthon, mert ezeknél lényegesen olcsóbban tudok hozzájutni.

Lenne rá kereslet?

Link to comment
Megosztás:

Mennyibe kerül egy garnitúra komoly hajtókar C20LET-hez?

Van egy forrásom, ahonnan igen jó áron tudok hajtókarokhoz jutni. A gyártó valószínűleg az SPM, de ami fontosabb, hogy ezeket a hajtókarokat építi be a holland Van Kronenburg Motorsport (KMS) a 400-700 lovas motorokba, tehát szar nem lehet.

Analizálva és 3D mérőgépen mérve lettek, anyagra, keménységre, méretre súlyra tökéletesek.

Direkt a gyártótól lesznek hozatva, attól tudom megszerezni, aki a KMS-nek rendel alkatrészeket és amikor hajtókarokat rendel nekik, akkor egyből rendel magának is párat, amit elad ismerősöknek.

80e ft ért én barmikor szerzek olyat ami most pl voszinak is ketyeg a bringájában ...

H profilos hajtokar arp 2000 csavarokkal ...

Link to comment
Megosztás:

lehet lali ezt mesélte múltkor.

egyébként 500ojró körül van most épp (600LE-t garantál) (én 590-ért vettem majdnem 1 éve)

a vösszner 1000 ojró, és az csak 550LE-t garantál

vannak benne árpi2000-es csavarok? mennyire vagy biztos abban, hogy a csavarok valóban árpi2000-esek? ezen ugye múlhat közel 200ojró, mert semmi értelme beépíteni az erős hajtókart ócska csavarral. de ezt te nálam sokkal jobban tudod.

ja, és persze vifil lenne az ára????

te a dugot vetted 590ért a hajtokar olcsobb volt

Link to comment
Megosztás:

80e-ért nekem az túl lutri lenne. Igaz a gyárinál tuti sokkal jobb, de akkor is. Főleg, hogy ezeket, amit én tudok az egyik német gyerek bevizsgálta laborban, egy másik pedig 3D mérőgépen bemérte és tökéletesek.

Mindegy, magamnak tuti ezt fogom inkább megrendelni, mert az tuti nem valami kínai cucc.

Link to comment
Megosztás:

te a dugot vetted 590ért a hajtokar olcsobb volt

na megnéztem és tényleg :lol: :lol: még jó, hogy szonik emléxik.

370ojró volt az árpi csavarokkal.

a 80 ropi akkor máris reális.

Demó bá! nehogy elhidd, hogy bármi, amit veszel (beleértve az 1000 ojrós vössznert, és azt is, amit te hozol) nem kínából való! :D :D :lol:

a "komoly" tunerek jól betámadtak ezzel anno a tájmszlippen, és persze fikáztak, hogy kínai. de persze végül kisült, mindenkié kínai, és egyébként meg kit érdekel, mert a lényeg, hogy elviszi-e a 600LE-t vagy sem.

ez nálam nem fog kiderülni, de az 500-as próba azért lehet, még meg lesz :lol:

sajnos külső vesztgétes leömlőt 2876R-hez nem tudtam még mindig keríteni és ezért lassan kezdek arra jutni, hogy maradok a 2871R-nél, ahhoz minden van kompletten...

Link to comment
Megosztás:

80e-ért nekem az túl lutri lenne. Igaz a gyárinál tuti sokkal jobb, de akkor is. Főleg, hogy ezeket, amit én tudok az egyik német gyerek bevizsgálta laborban, egy másik pedig 3D mérőgépen bemérte és tökéletesek.

Mindegy, magamnak tuti ezt fogom inkább megrendelni, mert az tuti nem valami kínai cucc.

:lol: :lol: :lol: te is ettől parázol, mi?

én a 4db hajtókart lemértem, 0,25grammon belül azonos volt a tömegük.

erre azt hiszed, hogy jó érték? a gyári hajtókarok is 1grammon belül azonosak voltak tömegre bazedov... megmlrtem azokat is, még szép. sima parasztvakítás az egész.

Link to comment
Megosztás:

ha jól értettem az okoskodásukat, akkor a kínában komoly cnc eszközökkel gyártott cuccból ami teljesíti a nagyon magas követelményeket (pl. 0,1grammon belül tömeg + kurvára alaktartó), azok lesznek a nevesített cuccok "vösszner@1000ojró", a maradék, ami még mindig egyébként teljesen zsír lesz a noname 350ojrós ebay szemét - amit én is vettem, meg kéz alól lehet kaparni.

Link to comment
Megosztás:

:lol: :lol: :lol: te is ettől parázol, mi?

én a 4db hajtókart lemértem, 0,25grammon belül azonos volt a tömegük.

erre azt hiszed, hogy jó érték? a gyári hajtókarok is 1grammon belül azonosak voltak tömegre bazedov... megmlrtem azokat is, még szép. sima parasztvakítás az egész.

Azért hajtókar esetén nem csak a grammozáson van a lényeg. Ha az egész valami biliacélból van, akkor lehetnek akár 0,001grammra is egyformák.

Link to comment
Megosztás:

voltam doktorandusz a BME műszaki mechanikán, ha gondolod vegyél 5db-ot a hajtókarból, és egyet megmérünk: keménységmérés, alaktartás, tömegmérés 0,001gramm pontosan, és végül a lényeg: szakítószilárdság. utóbbit csavarozva javaslom, legalább kiderül, hogy árpi-e a gáton a csavarka vagy sem :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én inkább egy ilyen ebayes cuccot mérnék meg, illetve küldeném a laborba, mert ezeket a karokat már bevizsgáltatta pár vásárló, mert ők is kíváncsiak voltak. A szakítószilárdságon kívül mindent csináltak, azt ugye rongálás nélkül nem lehet. :lol:

Az eredményeket beírták a fórumba és hát nem szar cucc, az tuti. Főleg, hogy eddig ez volt a legolcsóbb, ami itt felmerült. :lol:

Mondjuk ezen legalább nem keres mindenki 100 eurót, aki a kezébe veszi, mert a gyártótól egyenesen a Holland gyerekhez megy, aki nagy tételben rendel a Kronenburg számára.

Link to comment
Megosztás:

Mindegy, szerintem majd rendelek magamnak egy garnitúrát, mert előbb-utóbb szükség lesz rá, az tuti. :lol:

Ugyanúgy szép lassan majd beszerzem a dugaszokat és a többi kütyüt is.

Azért majd csak bírja majd a motor egy darabig a gyári belsővel is. Nem kellene az első szezonban mindjárt szétesnie. :lol:

Link to comment
Megosztás:

c20let megy a piros ördögöcskébe? :lol:

tudsz 1db-ot hozni nekem a cuccból (árpikkal)? természetesen kifizetem! én esküszöm elviszem, és szétszarom a száját! :lol:

nem csak standard szakítószilárdságot tudunk elvégezni, van ütőmunka mérés is, és a torziós merevséget is meg lehet mérni (talán ez nem annyira lényeges). az ütőmunkához asszem kis rudat kell preparálni belőle. a szakítás után a maradékból meg lehet faragni.

Link to comment
Megosztás:

Persze, majd beszélek a sráccal, nem hiszem hogy gond lenne. Mindegyiket ARP Pro csavarokkal adja.

A héten még kivonatom a Corsát egy fél évre a forgalomból és elkezdem szép lassan az átalakítást.

Van még pár dolog, amiben nem döntöttem, de még van időm. Ilyen pl. a váltó kérdés.

F18, vagy F28. Mind a kettőnek van előnye és hátránya is. A Corsában meg korántsem olyan egyszerű ez a kérdés, mint a gyárilag nagyblokkal szerelt autókban, mert az F28-hoz meg kell változtatni az első kerékfelfüggesztést is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tényleg, van valakinek egy műszaki rajza FWD átalakító szettről F28-hoz?

CNC-marósként dolgozok, így megvan minden lehetőségem legyártani magamnak. :lol:

Műszaki rajzom nincs, de szettem van. Egyébként csak egy alkatrészt kell gyártatni tudtommal.

A hajtókarból egy garnitúra engem is érdekelne... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Voszi!

Te egy állat vagy...

Amúgy erősen úgy néz ki, hogy én is belecsapok a GT28RS projektbe...volt aki a gyári 180Le-s Ű(leggyengébb mocibelsővel is használta a GT2871-et...) :lol:

Akkor az enyimnek simán ki kell bírnia a kisebbet...

Igazából egyedül a progizástól félek...ha minden jól megy, akkor lehet tavaszra összeáll, ha nem akkor nyárra...ha addigra sem, akkor soha... :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.