Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

neked semmi se jo nyomást akartál nesze baz me g 1,5 map most kattogjá ,hogy nincs kivezérelve csutkán ...rinya mátyás 1.5 külömben sincs kész de jol eltaláltam szemre a nyomást ....akkor... haha....alul is megkapod a 1,5 öt azt ennyi minél hamarabb lekexeljen a csiga sokat nem adok neki . elég szomorú hogy egy ilyen motoron ez van minél előbb orvosolni kell ezt valahogy... :D

Link to comment
Megosztás:

neked semmi se jo nyomást akartál nesze baz me g 1,5 map most kattogjá ,hogy nincs kivezérelve csutkán ...rinya mátyás 1.5 külömben sincs kész de jol eltaláltam szemre a nyomást ....akkor... haha....alul is megkapod a 1,5 öt azt ennyi minél hamarabb lekexeljen a csiga sokat nem adok neki . elég szomorú hogy egy ilyen motoron ez van minél előbb orvosolni kell ezt valahogy... :P

:D :D

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
megnéznék egy-két eladó vactra a turbo-t...mit érdemes figyelni?gsi-nél tudnám mit nézzek de a let-et annyira nem ismerem.

köszi előre is

A Kasztninál különösen a hátsó rugótányérokat és a hátsó váznyúlványt, illetve a hátsó üléssor alatti peremet kell nagyon átnézni, mert az nagyon szeret szétrohadni. Na meg persze minden mást is meg kell nézni, mert van még több problémás hely.

A motornál szerencse is kell, mert nem lehet belelátni és egy 14-16 éves turbós motorról beszélünk. Ha hajtás után gázelvételnél erősen füstöl, akkor lassan turbófelújítás lesz.

Nem árt kompressziót mérni. Ha nem gyári nyomáson használják a motort, akkor könnyen lehet, hogy szegényen fut, ami előbb-utóbb lyukas dugókhoz vezet. Ugyanez lehet az eredménye egy rossz injektornak is. Ezért vigyáznék a húzott motoroktól. Mindenki megtalálja hogy hol lehet tekerni a nyomást, de kevesen tudják, hogy mit is csinálnak. ;)

A hajtásnál is lehet több gond. Betegség pl. a reccsenő 2-es. Elég húzós ára van a szikronszettnek, ami bele való.

A 4x4 pedig ha megy, akkor jó, ha már le van kötve, akkor meg szintén jó szerintem, csak legyen szervó. ;) Nekem egyszer elnyomta a Cali osztóműve a szervóolajat is. Onnantól nem volt se szervó, se 4x4.

Jaa, majdnem elfelejtettem a legfontosabbat, ha eladod a felnijeidet, szólj légyszi! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A Kasztninál különösen a hátsó rugótányérokat és a hátsó váznyúlványt, illetve a hátsó üléssor alatti peremet kell nagyon átnézni, mert az nagyon szeret szétrohadni. Na meg persze minden mást is meg kell nézni, mert van még több problémás hely.

A motornál szerencse is kell, mert nem lehet belelátni és egy 14-16 éves turbós motorról beszélünk. Ha hajtás után gázelvételnél erősen füstöl, akkor lassan turbófelújítás lesz.

Nem árt kompressziót mérni. Ha nem gyári nyomáson használják a motort, akkor könnyen lehet, hogy szegényen fut, ami előbb-utóbb lyukas dugókhoz vezet. Ugyanez lehet az eredménye egy rossz injektornak is. Ezért vigyáznék a húzott motoroktól. Mindenki megtalálja hogy hol lehet tekerni a nyomást, de kevesen tudják, hogy mit is csinálnak. ;)

A hajtásnál is lehet több gond. Betegség pl. a reccsenő 2-es. Elég húzós ára van a szikronszettnek, ami bele való.

A 4x4 pedig ha megy, akkor jó, ha már le van kötve, akkor meg szintén jó szerintem, csak legyen szervó. ;) Nekem egyszer elnyomta a Cali osztóműve a szervóolajat is. Onnantól nem volt se szervó, se 4x4.

Jaa, majdnem elfelejtettem a legfontosabbat, ha eladod a felnijeidet, szólj légyszi! :rolleyes:

Köszi Demó sok mindent leírtál :lol: Egy fehéret hírdetnek a használtautón ami szabolcs-ban van fel is hívtam de pesten van az autó úgyhogy azt sem tudom megsasolni.A többi meg szintén kukutyinban van hozzám képest.Van egy 500-ért amiről a gazda 2hete küldi a képeket!Kurv@ nagy felbontás lehet mert még nem kaptam meg.Szóval érdekes itt sok ember hozzáállása a dolgokhoz.Na mind1.Az enyémet egy haver átvenné ha találnék vmit de ez a vectrás terv még tényleg csak érdeklődés szinten van.

Jaa,a felni sok mindenkinek tetszik már lecsaptak volna rá páran mellesleg a multkor hívtalak nem is egyszer mert lett volna ugyanez hasonló árban de hát szerintem annyira dolgoztál hogy semmi reakció és válasz ugyhogy hagytalak kibontakozni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Jaa,a felni sok mindenkinek tetszik már lecsaptak volna rá páran mellesleg a multkor hívtalak nem is egyszer mert lett volna ugyanez hasonló árban de hát szerintem annyira dolgoztál hogy semmi reakció és válasz ugyhogy hagytalak kibontakozni. ;)

Nincs meg a számod akkor szerintem. ;)

Akkoriban tényleg sokat melóztam, ezért szinte lehetetlen volt elérni.

Sokan kerestek ismeretlen számról, ezért vissza se hívogattam senkit, különben több lett volna a számlám, mint a fizum. :rolleyes:

Hirdetnek egy bordót 695e-ért asszem. Az haveré, szombaton megnéztem, nem is olyan rossz a vas.

Jaa és Moles nevű user a CS-ról szintén azt mondta szombaton, hogy talán eladja a Vectráját, lehet érdemes lenne rákérdezned.

Link to comment
Megosztás:

Nincs meg a számod akkor szerintem. ;)

Akkoriban tényleg sokat melóztam, ezért szinte lehetetlen volt elérni.

Sokan kerestek ismeretlen számról, ezért vissza se hívogattam senkit, különben több lett volna a számlám, mint a fizum. ;)

Hirdetnek egy bordót 695e-ért asszem. Az haveré, szombaton megnéztem, nem is olyan rossz a vas.

Jaa és Moles nevű user a CS-ról szintén azt mondta szombaton, hogy talán eladja a Vectráját, lehet érdemes lenne rákérdezned.

Gondoltam hogy ez lehet :lol:

Végülis elég lenne akkor váltanom ha többen leszünk a családba mert azért mégis csak egy 4ajtós és nem 3...de az még odébb van.Majd meglátom...de ezért még 1x köszi :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Épp olvastam, hogy egy német Corsásnak nemrég megdöglött a motorja.

3 lyuk a blokkban, 1 leszakadt hajtókar, 4 kukás kovácsolt dugó... :rolleyes:

Mint utólag kiderült, a gyári Z20LET olajszivattyú volt a hibás.

Elég gyakori probléma, hogy a szivattyú dugattyúja beáll, vagy akadozik. Többek közt ezért megy tönkre elég sok új H OPC motorja is nagyon rövid idő után.

A dugattyú megmunkálása elég gagyi, ezért szoktak problémák lenni az olajnyomással. Állítólag csak le kell sorjázni a dugattyút és megszűnik ez a hiba.

Én még nem vagyok érintett, de Voszinak, Soniquenak, Lalinak lehet fontos infó, még mielőtt vagy a saját, vagy még rosszabb esetben a másnak épített motor beszarna.

Link to comment
Megosztás:

Én még nem vagyok érintett, de Voszinak, Soniquenak, Lalinak lehet fontos infó, még mielőtt vagy a saját, vagy még rosszabb esetben a másnak épített motor beszarna.

Soniquenak volt hasonló gondja...

Nekem anno az xe pumpa állt meg ugyan ezért...persze 6000-es fordulatnál..->moci kuka...

Link to comment
Megosztás:

Épp olvastam, hogy egy német Corsásnak nemrég megdöglött a motorja.

3 lyuk a blokkban, 1 leszakadt hajtókar, 4 kukás kovácsolt dugó... :rolleyes:

Mint utólag kiderült, a gyári Z20LET olajszivattyú volt a hibás.

Elég gyakori probléma, hogy a szivattyú dugattyúja beáll, vagy akadozik. Többek közt ezért megy tönkre elég sok új H OPC motorja is nagyon rövid idő után.

A dugattyú megmunkálása elég gagyi, ezért szoktak problémák lenni az olajnyomással. Állítólag csak le kell sorjázni a dugattyút és megszűnik ez a hiba.

Én még nem vagyok érintett, de Voszinak, Soniquenak, Lalinak lehet fontos infó, még mielőtt vagy a saját, vagy még rosszabb esetben a másnak épített motor beszarna.

naja, ez egy téma mióta elkezdődött az átépítés, hogy ezzel az olajpumpával mit kezdjek. fogaskerékszivattyú, ami elvileg elég hibatűrő valami, de ránézésre is egy fost@licska. nincs valami ötleted, hogy mire lehetne kicserélni? valami használható pumpát csak csinál vki a let-hez. a lesorjázáshoz nincs vmi fotód, hogy mire gondolsz? láttam az egészet szétszedve, én nem láttam rajta sorjás részt.

laliék felprogramozták a kocsit, olyan 95%-osnak gondolnám, de most befejeztük, nem nyúlok hozzá az alsó kúler beépítéséig. pár szóban amit tud most:

- lement a motor 14ezer km-t mechanikusan teljesen hibátlanul, volt benne ezer km programozás, vadállat hajtás, toltam neki folyamatos 850fokos EGT-vel, stb, el is színeződött a kipu ;), de minden O.K. ezen a téren ati asszem jó munkát végzett.

- volt egy baki, a leömlő 1 és 2-es csavarjait meg kellett helikolozni. az oka kifürkészhetetlen, ati értetlenül állt előtte, de a kilazult csavarokat saját szememmel láttam.

- került bele 80-as MAF, 60-as kipuff rendszer, kati nélkül, direkt szűrő (debilasz kuka) még az eredeti terv felett, ez jót tett neki

- váltócsapágy nyekeg, bírja még, de láthatóan sok neki ez a 460Nm, valami megoldás hosszútávon kelleni fog erre. gondolkodom M32-n, van is ebay-en elég jó áron, de előbb el kellene adni az F23-at. egyben adnám, Quaife torsennel, Sachs szinter kuplunggal, szóval elég jó darab, de csak olyan 260-280LE-ig ajánlom. van esetleg vkinek váltó ötlete még M32 mellett? F28 nem kell.

- a turbót sajnos csak 1,35bar-ral lehet betölteni, mert afelett akármilyen lambda beállítása mellett is melegedett az egész. 1,5 óverbúszt lehetne, de azt most kihagytuk, inkább töltsön egyenletesen 1,35-1,4-et

- a részterheléses üzemmódokon sajnos továbbra is elég hullámzó a teljesítmény, nem az igazi, majd itt kell még picit finomítani, de csak majd ha tovább léptünk

- alul végre olyan lett, hogy a ratyi szaksz kuplung mellett is földi lények számára elindítható a kocsi ;) eddig sonique, lali a megmondhatói, hogy milyen díjbirkózás volt az indulás. nekem 500ezer km-rel a hátam megett kellett megtanulni normálisan váltani vele anno. apró hátrány, hogy most meg olyan erős, hogy az utcai gumival lehetetlen nagyot indulni, csak egyhelyben állunk, és radírozunk. de nem baj, csúsztatva, vagy akár bekapcsolt ESP mellett így is meglepően jót lehet vele rajtolni.

- turbólyuka is lett :lol: végre :lol: nem nagy, de érezhető minden fokozatban váltás után, hogy kicsit magára kell találnia egy pillanatra, a diagramokon tisztán látható.

- csak 7200-ig van forgatva, fő a biztonság. mehtne feljebb, de minek, a turbó miatt 7000-nél már így is csirkül.

- a főtengelyre aggatott súlyok 13 kg-os csökkentése miatt bazi kicsi lett a tehetetlenség, forog mint a barom, és ez jó. van zizgés a kiegyensúlyozó tengelyek kiszedése miatt, de az is inkább jó, a motor a kormányon végre érzékelhető kicsit.

- a teljesítmény olyan 5500-as fordulatnál max, keréken 238LE volt legutóbb, ami főtengelyen elvileg még 300 sincs, de ennyit viszont szinte egyenletesen hoz 4500-7000 között. azért elvileg, mert a sperr miatt a veszteség nagyobb, majd a pados mérés adja ki a pontos főtengely értéket. mindenképpen 300LE fölé visszük, ez a végcél, ha még nem jött volna össze.

- ahhoz, hogy menjünk feljebb 70-es kipuff rendszer kellene, akkor 1,5bar-ral is be lehetne tölteni. asszem szívósor itt még nem korlátoz. mi a véleményetek erről?

- fogyi nem emelkedett, legalábbis nem érzékelem.

- mentem vele dínóval 13,92-t, meg legutóbb 14,08-at, utcai gumival. ezek pályán olyan 13,5 és 13,6-os idők, slickkel most biztos még vagy 3 tizedet tudna javulni erre is, mert a rajtja már elég erős.

kb. ennyi jutott most eszembe. köszönöm a sok segítséget:

- sonique bácsinak külön, a hajnali mentést, az íbéj intézkedést, stb., hogy foglalakozott a hozzá nem értő tök fejemmel

- lalinak az ötleteket, szerelést, meg a programozásban a közreműködést

- antinak, hogy vett egy gyengébb autót, mint a kék-fekete :lol: B) na jó, az ő ötletei is sokat számítottak

- másoknak, akik hozzászólással, ötlettel, figyelmeztetéssel segítettek

most használni akarom egy kicsit, majd aztán kiderül, hogy bírja-e. de asszem ez nagyon kicsi terhelés ennek a mocinak.

Link to comment
Megosztás:

Épp olvastam, hogy egy német Corsásnak nemrég megdöglött a motorja.

3 lyuk a blokkban, 1 leszakadt hajtókar, 4 kukás kovácsolt dugó... :rolleyes:

Mint utólag kiderült, a gyári Z20LET olajszivattyú volt a hibás.

Elég gyakori probléma, hogy a szivattyú dugattyúja beáll, vagy akadozik. Többek közt ezért megy tönkre elég sok új H OPC motorja is nagyon rövid idő után.

A dugattyú megmunkálása elég gagyi, ezért szoktak problémák lenni az olajnyomással. Állítólag csak le kell sorjázni a dugattyút és megszűnik ez a hiba.

Én még nem vagyok érintett, de Voszinak, Soniquenak, Lalinak lehet fontos infó, még mielőtt vagy a saját, vagy még rosszabb esetben a másnak épített motor beszarna.

nekem most is ez a baj sztem

alapjaraton nem full az olajnyomas 1200-1300 as fordulaton már fullon van ... de az elözö motornal is ilyen volt amikor tönkre ment ...

most pedig kopog a motor ...

most szétszedtem a vadi uj pumpat de csak a fogaskoszoru részét és szépen bezsirozva összeraktam ... a dugattyun nem lattam az elözön sem sorlyát ... érdekes ... be linkelnéd nekem merre olvastad ?!?!?!?!?!?

Link to comment
Megosztás:

mértem egy párat 4-ik fokozatban, 2500 és 6500 között (kicsit 200km/h feletti tempóig), itt a diagram:

dyno_teljesitmeny_meres_korrekt_080626_01_800.JPG

a diagramról leolvasható adatok:

244WHP@5207rpm (keréken mért lóerő)

380Nm@4403rpm

a nyomaték jó kicsi lett - ez a lendkerék műve, de engem nem zavar cseppet se. gondolom így a váltó sincs olyan nagy veszélyben... alul mondjuk jó a nyomaték, a 320Nm ott figyel 3000-es fordulat környékén, 5500 felett esik 300Nm alá.

a teljesítmény mostmár sztem tutkó 300LE felett van, de majd padon korrigáljuk a végén.

az még odébb, mert közben megjött az alsó nagy kúlerem, addig nem megyek padra, amíg nincs fent.

egy érdekesség: 3x mértem bekapcsolt klímával, mire leesett a tantusz, hogy elbattttam :rolleyes:, de legalább megtudtam, hogy a klíma -16WHP! (kb. 20LE teljesítmény esés)

magasabb tartományt (leszabályozásig) nem nagyon lehet úton mérni, azok 200+ sebességek. ugyanígy ötödik fokozatot kimérni meg egészen irreális, mert ott 200km/h az 4950rmp. szóval azokra marad a pad.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.