Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

Ha x20xev motorod van...

-kipucolod az Ecotec dolgokat belőle,

-raksz rá normális kipufogó sort (ha Vekid vagy Astrád van, akkor Calibra c20xe leömlő is tuti - nekem az Omegába kellett gyártatni egyedileg),

-kipucolod a szívósort, kap egy portolást, rövid szívócsatornát,

-'valódi' sportlégszűrőt ( nekem KN van), és egy mért chiptuningot.

Kb 150LE-nél vagy (nekem 149et mértek), nem beszélve hogy dinamikusabb az autó. Igaz nem feltöltött, de nem is meggyilkolt a motor.

Azonban mindezeknek a feltétele, hogy a motor rendben, ne egy kopott, 400e km-es legyen.

Neked ez mennyi volt? Mert gondolom ha odaírod az árát már az is elég, hogy sok embert elriasszon :D

Link to comment
Megosztás:

Leömlő mennyit dob? Ha leömlőt cserélek, mit kell még? Kipufógó rendszert is, vagy az nem fontos? Azt mondták, dobjam ki a katalizátort is ha teljesítményt akarok.

Most nekem 150LE a kocsi (padon volt mérve) 19x Nm nyomaték és csak 1 ATC motor optimalizálás van benne Link "Teljesítménymérés mellett végzett beállítás" br. 55e HUF.

Erre szeretnék még tenni egy kcsit.

Leömlő egymaga semmit, vagyis nem sokat. Ha nincs szabaddá téve a szívósor, akkor le is szedheted a leömlőt, azzal egyedül nem sokat érsz.

Katalizátor nekem legfeljebb újkorában volt, attól tényleg nem árt megszabadulni... :D

Kicsit gyanús ez a 150Le, nekem 149 az apróságok után mérve, előtte 134volt. No persze nem vonom kétségbe a 150Le-t...

Link to comment
Megosztás:

Leömlő egymaga semmit, vagyis nem sokat. Ha nincs szabaddá téve a szívósor, akkor le is szedheted a leömlőt, azzal egyedül nem sokat érsz.

Katalizátor nekem legfeljebb újkorában volt, attól tényleg nem árt megszabadulni... :D

Kicsit gyanús ez a 150Le, nekem 149 az apróságok után mérve, előtte 134volt. No persze nem vonom kétségbe a 150Le-t...

nekem is gyanus volt 1x. elviszed egy "tuning céghez" csinálnak vele valamit... és utánan elmérik a saját padukon :D

Link to comment
Megosztás:

taljesen laikusként de a szivo motor 13-14-15-s kompresszioja nem soka a turbos 8-9éhez képest? :D

Igen. Off ZsiguliknálOn ezért rontják le a kompressziót.

Problémák lehetnek továbbá a leömlővel, eleve kisebbek a leömlő csatornák a nyomaték miatt, turbó viszont igényli a nagy átömlő gáztömeget.

Link to comment
Megosztás:

nekem is gyanus volt 1x. elviszed egy "tuning céghez" csinálnak vele valamit... és utánan elmérik a saját padukon :D

Nekem 3x mértek, 1x előtte, 1 a chip után, a köv meg 1 hónappal a chip után, akkor még állítottak vmit rajta.

Így volt 40e + bartelben csináltam 2 klíma töltést (20eft) :D

Link to comment
Megosztás:

Igaz, Tényleg nem 150LE, hanem 148,x De nem emlékszem pontosan, majd megnézem. Szóval akkor a turbó ugrott úgy néz ki.

De mit thetek még akkor? Szívósort milyet keressek?

Vagy veszel egy Irmscher, vagy hasonló tuning cég sorát 1x0e ft-ért, németo-ból, vagy megcsinálod te magad.

Lényege, hogy a gyári az alulméretezett tuning célra, viszont sok fölös anyag van benne. Dremellel, vagy hasonló eszközzel, és 2 nap munkával 5-6 mm-t lehet bővíteni rajta, végén tükrösre polírozni. Ezzel a keresztmetszet jelentősen bővül.

Ezután a sort illeszteni, portolni kell a hengerfejhez.

Ez az egész cécó azért szükséges, hogy a beáramló levegőben ne keletkezzen örvény a töréseknél.

Link to comment
Megosztás:

A Dremel az valami csiszoló-polirozó gép? Link Szóval akkor a szívósor maradhat, csak fel kell polírozni. És szerzek egy pl. bontott Calibra leömlőt. Milyen motor leömlője jó az én X20XEV-mhez? Csak a C20XEV?

Nem csak a polírozáson van a hangsúly, hanem a szívócső felbővítése, ehhez ki kell marni, csiszolni a polír előtt. Ezt is meg lehet csinálni dremelel.

Óvatosan, mert puha az anyag, simán ki lehet lyukasztani (nekem sikerült, utána 2 órát szívtam, mire behegesztettem az anyagot :D )

Pontosan nem tudom hogy melyik másik autó kipuff sora jó, a c20xe tuti.

Ilyet találsz az Eladó alkatrészek / Calibra topicban.

Link to comment
Megosztás:

Mi az a másik talp? Ahol csatlakozik lent a következő csőhöz?

Az enyém a csatlakozásnál lent már kezd kilyukadni.

X18XE X20XEV betegség, hogy a gyári kipufftorok öntvény elreped.Gyáriban horror az ára.Nekem is ilyen gondom volt, azért lett a 4-2-1.Ebként igen, másik talp kell hozzá, mert az XEV-nek más a kiképzése.Én vettem egy kipufftömítést, és az alapján kivágattam apuméknál ilyen nagynyomásű izével.tehát nem láng, és nem lézer.Utána oda adtam a kipuffosnak, hogy össze kellene hozni mind2 dolgot erre az 1 autóra! :D

Link to comment
Megosztás:

khm... turbos topik.

lassan át lehet fáradni másikba. :P

(mellesleg az én x18xe-mnek semmi baja a kipufftorokkal, cserébe volt más, de bőven :D )

viccet félre téve. kezd off lenni a helyzet. ;)

Akkor ami nem ide való, told át az F Astra tuningba.Ezt meg töröld.Mármint a hsz.t. :D

Link to comment
Megosztás:

A Dremel az valami csiszoló-polirozó gép? Link Szóval akkor a szívósor maradhat, csak fel kell polírozni. És szerzek egy pl. bontott Calibra leömlőt. Milyen motor leömlője jó az én X20XEV-mhez? Csak a C20XEV?

X20XEV-hez illeszthető az X20XER leömlő, az jobb valamivel. annak a szívósora is valamivel jobb, mint az X20XEV-re szerelt. a C20XE-t nem tudom, azt majd a C20XE zsiványok megmondják (C20XEV nincs).

Link to comment
Megosztás:

énmeg arra gondoltam egy letet csinálok szivóra de jo lessz gec turbot meg bekötöm fütőmotor helyet coolerrt odaadom a gargáknak aluba veszik injektorokbol is eladok 3at egy ugyis elég azt befurom az légtömegmérőbe hadd durrogjon :D

b@szod mit csináltál, 1,5-öt kitart 4-esben meg 5-ösben. szét izgultam az agyam, hogy nem akar leesni a búszt, még a végén ott marad alapjáraton is :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.