Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

folyik a programozás jelenleg. sok baj van ezzel a Z20LET-tel, nem olyan egyszerű felprogramozni, mint a C20LET-et.

a flashrom feltöltése 12 perc, hiába írható, mégis rosszabb így, mint a régi chip, amit kivéve pár perc alatt módosítható a program.

a program írásakor valami trükkre volt szükség - ez Csongi titka marad - ami nélkül az alapjárat meghülyül.

egyébként leeszi az aszfaltot az útról, igen komolyat teper a kis nyeszi turbójával. B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt tervezem, hogy valamilyen feltöltő rendszert teszek a kocsiba. X20XEV motorom van. Olvastam, hogy a turbó eléggé felmelegíti a leömlőt és elrepedhet. A kompresszort ajánlottátok ha jól olvastam.

A tervem az, hogy mégis turbót teszek rá, de csak kis feltöltésre állítanám be, kb. 0,4-re. (1 haver ezt ajánlotta) A gyujtás el lesz intézve egy kis elektronikával, szóval azzal nincs gond, de a motor bírni fogja? Úgy gondolom, igen, mert nem lesz nagy feltöltő nyomás. Vagy ilyen kis feltöltés esetén is hamarabb tönkremehet a moci? Mi megy tönkre? Cseréljek ki valamit előre, vagy majd ha gond lesz? Vagy akkor már késő lesz?

A turbó változó geometriás, egy 1,8-as Audi TT Cupe-ből való. Lehet állítani a nyomást és hogy mekkora fordulaton kapcsoljon be.

Nekem így nem hangzik vészesnek.

Mit mondotok?

Link to comment
Megosztás:

meg lehet próbálkozni, a gyári dugók kb. 250LE-ig bírni fogják. de azért elég sok probléma adódhat ezzel a projekttel. rengeteg alkatrész cserés lesz a motor környékén meg a hajtásláncban ilyen teljesítmény szint mellett.

esetleg a dbilas féle turbós rendszert érdemes lenne megnézned, az az X20XEV-ből ha jól rémlik 250LE-t farag, az általad oly hőn áhított 0,4bar turbó nyomáson.

a legjobb megoldás egy kész turbós motorra történő ráúszás lenne sztem, C20LET mocit viszonylag olcsón lehet lőni búcsúban, Z20LET ritka madár (egy éppen van eladó, ha minden igaz - nem az enyém :D). Z20LEH-t 8000 ajróért lehet venni origi dobozban, 0 km-rel. na jó, ez kicsit drága még, de viszont széria 240LE :D

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Motor cserét nem nagyon akarok, de akkor lehet hagyom az egészet ha nagy szivás.

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg. Nekem még az is jó ha ki lehet kapcsolni és csak ritkán kapcsolom be. Vagy úgy állítom be, hogy 3000-től indul és akkor csak pörgetéskor megy, városban meg hosszabb országuti autózáskor nem. Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla. Olyat nem lehet, hogy kikapcsolom a turbót ha nem kell egyáltalán?

Gondolkodok egy kis víz befecskendezésen is, az is hűti a rendszert.

Apropó...

Egy használt, jó állapotú F18CR-es váltót nem tudod honnan tudnék szerezni?

meg lehet próbálkozni, a gyári dugók kb. 250LE-ig bírni fogják. de azért elég sok probléma adódhat ezzel a projekttel. rengeteg alkatrész cserés lesz a motor környékén meg a hajtásláncban ilyen teljesítmény szint mellett.

esetleg a dbilas féle turbós rendszert érdemes lenne megnézned, az az X20XEV-ből ha jól rémlik 250LE-t farag, az általad oly hőn áhított 0,4bar turbó nyomáson.

Link to comment
Megosztás:

ha jot akarsz magadnak ezt a projektet eldfelejted gyorsan.....egybe motor, a feléből megvan ....szivóbol turbot csak hozzáértőknek sorolhatnám a dolgokat amiről azt se tudnád mi de megkiméllek tőle okulj mások hibájából és marad a zsebedbe egy milla....de ha nem rettensz meg :hogy lessz benzin,hogy lessz beszabályozva a turbo? a nyomáshoz hogy lessz benzin, hogy modositod a gyujtást és merre? hogy csinálsz nyomatékhatárolást, targetet,hogy küszöbőlöd ki a boost spykot? a hondákon megy ez a moka mert:irható az ecu p28,van benne map szivó létére lekezel 0,6 barig tele van sensorral sokkal sokkal jobban jársz ha vagy egy komlett kit et veszel ami gecy drága vagy simán veszel egy z20let et ez a legjobb döntés ha nem akarsz lecsővesedni ,meg szakitani a csajoddal honapokat várni,szopny és mire kész lenne tuti a pszihiáternél laknál....

Link to comment
Megosztás:

Motor cserét nem nagyon akarok, de akkor lehet hagyom az egészet ha nagy szivás.

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg. Nekem még az is jó ha ki lehet kapcsolni és csak ritkán kapcsolom be. Vagy úgy állítom be, hogy 3000-től indul és akkor csak pörgetéskor megy, városban meg hosszabb országuti autózáskor nem. Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla.

Kell a turbó, új leömlő, cooler csövezéssel (legalábbis nem érdemes kihagyni szerintem), programozás. Esetleg új injektorok, üapumpa, benzinnyomásszabályzó...

Szerintem 2-3-400 lenne az alja, beszerzési áraktól függően.

Olyat nem lehet, hogy kikapcsolom a turbót ha nem kell egyáltalán?

Nézz utána hogyan is működik egy turbó.

Link to comment
Megosztás:

A barátnőm pszichológus (együtt lakunk) ! :D

Köszönöm, hogy leírtad nagyvonalakban, hogy mivel lehet szívni.

A lényeg, hogy a gyujtás és az üzemanyag része az meg lenne elvileg, mert egy haver csinál épp egy olyan kütyüt ami ezt tudja, sött még rengeteg mást is. Tehát benzin lesz, gyujtás rendben lesz. A turbót lehet állítani, változó geo, állítható turbó.

De mivel nem én csinálom meg, tuti kérdezek hülyeségeket is. De ha ezek megoldódnak, akkor elvileg mehet?

"hogy csinálsz nyomatékhatárolást, targetet,hogy küszöbőlöd ki a boost spykot?" Ezeket nem értem, de megkérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Motor cserét nem nagyon akarok, de akkor lehet hagyom az egészet ha nagy szivás.

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg. Nekem még az is jó ha ki lehet kapcsolni és csak ritkán kapcsolom be. Vagy úgy állítom be, hogy 3000-től indul és akkor csak pörgetéskor megy, városban meg hosszabb országuti autózáskor nem. Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla. Olyat nem lehet, hogy kikapcsolom a turbót ha nem kell egyáltalán?

Szerintem tényleg gondold át mégegyszer ezt a dolgot :D 0.4bar-ért tök fölösleges belevágni.

Amit te szeretnél ("Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla") azt az autód tudja gyárilag csak nem 3000-nél kell elváltani hanem 5500 fölött. Megy mint az állat, ki lehet kapcsolni :D és egy fillérbe sem kerül :P

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem, egy speckó chip tuning lesz a végén (amit a haverom csinál) és kész.

Csak azért éltem bele magam annyira, mert eddig mindenki azt mondta nekem, hogy meg lehet csinálni és, hogy ne parázzak tőle. Aztán kérdeztelek meg benneteket és így már lehet tényleg lemondok róla. Sőtt nem is én találtam ki, hanem ajánlották, hogy miért nem rakok rá turbót! Vicceltek?

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem, egy speckó chip tuning lesz a végén (amit a haverom csinál) és kész.

Csak azért éltem bele magam annyira, mert eddig mindenki azt mondta nekem, hogy meg lehet csinálni és, hogy ne parázzak tőle. Aztán kérdeztelek meg benneteket és így már lehet tényleg lemondok róla. Sőtt nem is én találtam ki, hanem ajánlották, hogy miért nem rakok rá turbót! Vicceltek?

Akik ezt mondták építettek már ilyesmit, vagy van ilyen tapasztalatuk (konkrétan Opelel)?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Motor cserét nem nagyon akarok, de akkor lehet hagyom az egészet ha nagy szivás.

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg. Nekem még az is jó ha ki lehet kapcsolni és csak ritkán kapcsolom be. Vagy úgy állítom be, hogy 3000-től indul és akkor csak pörgetéskor megy, városban meg hosszabb országuti autózáskor nem. Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla. Olyat nem lehet, hogy kikapcsolom a turbót ha nem kell egyáltalán?

Gondolkodok egy kis víz befecskendezésen is, az is hűti a rendszert.

Apropó...

Egy használt, jó állapotú F18CR-es váltót nem tudod honnan tudnék szerezni?

Ha x20xev motorod van...

-kipucolod az Ecotec dolgokat belőle,

-raksz rá normális kipufogó sort (ha Vekid vagy Astrád van, akkor Calibra c20xe leömlő is tuti - nekem az Omegába kellett gyártatni egyedileg),

-kipucolod a szívósort, kap egy portolást, rövid szívócsatornát,

-'valódi' sportlégszűrőt ( nekem KN van), és egy mért chiptuningot.

Kb 150LE-nél vagy (nekem 149et mértek), nem beszélve hogy dinamikusabb az autó. Igaz nem feltöltött, de nem is meggyilkolt a motor.

Azonban mindezeknek a feltétele, hogy a motor rendben, ne egy kopott, 400e km-es legyen.

Ha turbós autót szeretnél, sok sikert, és kitartást... Rengeteg probléma van amire tényleg ember nem is gondol, amik mind sok problémát, és rengeteg forintot vonz maga után. A végén meg kikötsz egy autónál, ami 20L-t eszik százon, 3-4000es ford. alatt nem tudsz vele közlekedni, indulásnál vagy kirázza a fogadból a tömést, vagy leégeted a kuplungot...

Szóval én is a motorcsere (vagy autócsere?) mellett adom le voksom, ha turbós autót szeretnél, jó áron, és kevés szívással.

Link to comment
Megosztás:

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg

Szintén X20XEV, és Lallert kérdeztem, hogy mi/mennyi.1.2M körül beszélgettünk, és olyan 250-270LE körüli üzembiztos, stabil motorról.De még sehol nem volt szó váltóról, kihajtásról, futóműről, fékekről......Szóval inkább marad szépen szívó motor, és ha elkap a gépszíj, inkább eltolom 5000 fölé.Igaz, az 3.-ban már v.hol 160km/h.Tovább meg.....minek??Uccse ér utol a sok kisblokkos, csak néznek bután.Ilyen nagyccm-es taligákkal meg versenyezzen az, akinek legalább 2500ccm-je van.Elég ez nekem.Ha meg azt akarnám, hogy csak sziszegjen, akkor az 100e.ből megvan.Jelentősége nincs, de a feeling adott.

Tényleg egyszerűbb venni egy C20LET-et.

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(Soma01 @ 2008-05-28 - 08:07)

Köszi!

Motor cserét nem nagyon akarok, de akkor lehet hagyom az egészet ha nagy szivás.

Az átépités mennyire bonyolult? Mit kell tutira kicserélni már az elején? Mert én csak annyi tuningot akarok, ami még nem jár nagy étépítéssel. Amúgy az a 0,4 sok? Szerintem nem lesz az úgy még 250LE nekem 180-200 bőven elég, ezt céloztam meg. Nekem még az is jó ha ki lehet kapcsolni és csak ritkán kapcsolom be. Vagy úgy állítom be, hogy 3000-től indul és akkor csak pörgetéskor megy, városban meg hosszabb országuti autózáskor nem. Nem versenyezni akarok vele! Nekem csak az kell, hogy ha odalépek akkor menjen mint a meszes, de amúgy meg ne is tudjak róla. Olyat nem lehet, hogy kikapcsolom a turbót ha nem kell egyáltalán?

Gondolkodok egy kis víz befecskendezésen is, az is hűti a rendszert.

Apropó...

Egy használt, jó állapotú F18CR-es váltót nem tudod honnan tudnék szerezni?

Ha x20xev motorod van...

-kipucolod az Ecotec dolgokat belőle,

-raksz rá normális kipufogó sort (ha Vekid vagy Astrád van, akkor Calibra c20xe leömlő is tuti - nekem az Omegába kellett gyártatni egyedileg),

-kipucolod a szívósort, kap egy portolást, rövid szívócsatornát,

-'valódi' sportlégszűrőt ( nekem KN van), és egy mért chiptuningot.

Kb 150LE-nél vagy (nekem 149et mértek), nem beszélve hogy dinamikusabb az autó. Igaz nem feltöltött, de nem is meggyilkolt a motor.

Azonban mindezeknek a feltétele, hogy a motor rendben, ne egy kopott, 400e km-es legyen.

Ha turbós autót szeretnél, sok sikert, és kitartást... Rengeteg probléma van amire tényleg ember nem is gondol, amik mind sok problémát, és rengeteg forintot vonz maga után. A végén meg kikötsz egy autónál, ami 20L-t eszik százon, 3-4000es ford. alatt nem tudsz vele közlekedni, indulásnál vagy kirázza a fogadból a tömést, vagy leégeted a kuplungot...

Szóval én is a motorcsere (vagy autócsere?) mellett adom le voksom, ha turbós autót szeretnél, jó áron, és kevés szívással.

Link to comment
Megosztás:

Ha x20xev motorod van...

-kipucolod az Ecotec dolgokat belőle,

-raksz rá normális kipufogó sort (ha Vekid vagy Astrád van, akkor Calibra c20xe leömlő is tuti

-'valódi' sportlégszűrőt ( nekem KN van), és egy mért chiptuningot.

Ezen én már túl vagyok.Bár sportbetétszűrő nincs benne....

Link to comment
Megosztás:

Leömlő mennyit dob? Ha leömlőt cserélek, mit kell még? Kipufógó rendszert is, vagy az nem fontos? Azt mondták, dobjam ki a katalizátort is ha teljesítményt akarok.

Most nekem 150LE a kocsi (padon volt mérve) 19x Nm nyomaték és csak 1 ATC motor optimalizálás van benne Link "Teljesítménymérés mellett végzett beállítás" br. 55e HUF.

Erre szeretnék még tenni egy kcsit.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.