Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

@Sonique:

köszi, már leszedtem anno a cuccot és átolvastam mindent. jó lenne egy komplett rendszert kialakítani, de amint láttam a memberspage-n Z20LET-es alkalmazása még nincs a VEMS-nek, és ezért elég hosszadalmas lenne mindent összerakni.

szóval marad ez a jó kis EGT + lambda mérő + kijelző

azt szeretném kérdezni, hogy mennyire fontos, hogy a leömlő torokban legyen a mérőpálca? (mondtad, oda kéne rakni) sztem igaza van Lalinak, amikor azt mondja, hogy jobb lenne nem a leömlőbe, hanem pl. a precat bypass csőbe tenni, mert a leömlő nyaka a luk miatt kettérepedhet hamarabb. azonkívül írja az anyag is, hogy a turbó és az azt követő 50cm szakaszára kell valahova tenni a mérőcsonkot. esetleg az így kapott hőmérsékletet valahogy kompenzálni kell (-100 fok a Lali szerint)

kéne AFR mérő is, ebben is igaza van a Lalinak.

nem tudtam kiderítenik, hogy WBO2 szenzor vagy mi a Z20LET második szondája (ami a katalizátor után megy)

@Lali:

kell chip-et cserélni a programozáshoz? ha igen, akkor szembe kerülünk az urbán legendával, hogy mi történik a Z20LET chipjével, ha megbontjuk. (Bosch Motronic 1.5.5 az ECU) lehet semmi, de az is lehet, hogy igaz a mese, miszerint valami nyomás alatti folyadék van benne, ami a légköri nyomáson megszilárdul, és az egész cumó használhatatlan lesz. jó lenne tudni, meg azt is, hogy ebben az esetben jó-e a réti Z10XE és Z12XE motorvezérlő elektronika hozzá, vagy Z20LET kell. (Z10XE, Z12XE mindkettő Motronic 1.5.5 ECU, ha minden igaz tök azonos hardverrel) annyit tudok ehhez, hogy mint minden Flash ROM-ot, ezt is simán lehet kívülről átprogramozni (van is ilyen készelt eladó, az EDS, Courtenay forgalmazza).

eddig ennyi, megyek a Tarhoz, kiterítette a vadállatot :)

Link to comment
Megosztás:

@Sonique:

köszi, már leszedtem anno a cuccot és átolvastam mindent. jó lenne egy komplett rendszert kialakítani, de amint láttam a memberspage-n Z20LET-es alkalmazása még nincs a VEMS-nek, és ezért elég hosszadalmas lenne mindent összerakni.

szóval marad ez a jó kis EGT + lambda mérő + kijelző

azt szeretném kérdezni, hogy mennyire fontos, hogy a leömlő torokban legyen a mérőpálca? (mondtad, oda kéne rakni) sztem igaza van Lalinak, amikor azt mondja, hogy jobb lenne nem a leömlőbe, hanem pl. a precat bypass csőbe tenni, mert a leömlő nyaka a luk miatt kettérepedhet hamarabb. azonkívül írja az anyag is, hogy a turbó és az azt követő 50cm szakaszára kell valahova tenni a mérőcsonkot. esetleg az így kapott hőmérsékletet valahogy kompenzálni kell (-100 fok a Lali szerint)

kéne AFR mérő is, ebben is igaza van a Lalinak.

nem tudtam kiderítenik, hogy WBO2 szenzor vagy mi a Z20LET második szondája (ami a katalizátor után megy)

@Lali:

kell chip-et cserélni a programozáshoz? ha igen, akkor szembe kerülünk az urbán legendával, hogy mi történik a Z20LET chipjével, ha megbontjuk. (Bosch Motronic 1.5.5 az ECU) lehet semmi, de az is lehet, hogy igaz a mese, miszerint valami nyomás alatti folyadék van benne, ami a légköri nyomáson megszilárdul, és az egész cumó használhatatlan lesz. jó lenne tudni, meg azt is, hogy ebben az esetben jó-e a réti Z10XE és Z12XE motorvezérlő elektronika hozzá, vagy Z20LET kell. (Z10XE, Z12XE mindkettő Motronic 1.5.5 ECU, ha minden igaz tök azonos hardverrel) annyit tudok ehhez, hogy mint minden Flash ROM-ot, ezt is simán lehet kívülről átprogramozni (van is ilyen készelt eladó, az EDS, Courtenay forgalmazza).

eddig ennyi, megyek a Tarhoz, kiterítette a vadállatot :)

hat hogy pontosan tudd a kipufogogaz hömérsékletét a turbo elé kell tenni ..

ha utána rakod adsz a ..... egy pofont mert a pontos értéket soha nem tudod mert ott hidegebb de hogy épp mennyivel azt turboja valogatja

az hogy szétreped a leömlö ... nekem nem repedt szét pedig az öntvénybe furtam bele ... az hogy esetleg elcsöppen a hömérö és meghal a turbo

akkor már qrva nagy baj van és ha nem tudom hogy baj van mert a turbo utani hömérséklet ######a de ettöl a dugo még elolvadhat :D

szal ha eliscsöppenne az érzékelö ami elöbb következik be remélhetöleg a dugonal

akkor csak esetleg egy turbot kelll cserélni és nem az egész motort mert a hömérsékletett tudtad pontosan és a motort nem nyirtad ki ...

én ugy gondolom inkabb egy turbot cserélek mint 4 dugot

az EGT érzékelöt egyébként mindig a turbo elé illik rakni

Link to comment
Megosztás:

a balansztengelyek kinyírásából keletkezett probléma még1x akkor:

a fotón piros nyíllal jelöltem az egyik spricni seggét, sárgával pedig a két nútot, ami gyárilag van bemarva a csapágytartóba:

z20let_blokk_olajozas_01.JPG

elsőre meglepő, hogy az öt csapágytartóból kettőn van ilyen nút...

Link to comment
Megosztás:

hoppá, ezek a csapágyfedelek a balansztengely kerethez úgy csatlakoznak, hogy az olaj a núton, meg a 2-2 furaton keresztül lecsorog a tengelyek házába:

z20let_blokk_olajozas_03.JPG

a sárgával jelölt részen három-három likat látunk. a középső a csavaré, a két oldalsó furaton keresztül jön az olaj a nút irányából.

így látja el olajjal a kiegyensúlyozó tengelyeket a motor. máris világos, hogy miért csak ezen a kettőn van nút... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg uj vagyok ezen a forumon es muszakilag sem vagyok a helyzet magaslatan a dolgoknak ugyhogy elore is elnezest kerek ha valami butasagot kerdezek vagy mondok.Kerdesem az lenne hogy 2 honapja vasaroltam egy opel Meriva OPC-t es az irant szeretnek erdeklodni hogy erdemes e chiptuningot vegezni rajta.Az EDS Motorsport honlapjat olvasgattam mar amennyit megertettem belole hiszen nem beszelek nemetul de van valami Phase 1-es tuningjuk a gephez ami 224 loerore es 320Nm-re emeli a teljesitmenyet az autonak.Olyan kerdesem lenne hogy mennyiben befojasolja ez az auto hasznalhatosagat,motorelettartamat,turboelettartamat valamint ugy az egesz elektronika elettartamat egy ilyen tuning.Esetleg megno e a fogyasztas drasztikusan vagy azert meg mindig ellehet vele kulturaltan autozni ha muszaj?A YouTune-n van fent egy video egy MERIVA OPC-rol EDS phase 1-es tuningal de sajnos a video tulajdonosa nem valaszolt az emailre hiszen tole is szerettem volna tapasztalatot gyujteni esetleg velemenyt hogy erdemes e megcsinaltatni vagy sem.Segitsegeteket elore is nagyo szepen koszonom.

Link to comment
Megosztás:

nyugodtan chipelheted ,bár az eds nem egy agytröszt csak kommersz ,na mindeggy a phase 1 es minimális változás kb 7-9% plussz terhelést jelen t a turbodnak befecskendezési idő is minimálisan változik tehát nem fog többet enni , nem tom hogy irják a programot ,de ha jol meg van irva a gyujtástábla akkor dinamikában is lehet javulás stb....szal ne agodj ez gyakorlatilag alig terheli meg a motort biztosan használható ,no para ha kérdésed van tedd fel nyugodtan ,nem egy iilyet csináltunk már ...sok szerencsét hozzá üdv:laller

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg uj vagyok ezen a forumon es muszakilag sem vagyok a helyzet magaslatan a dolgoknak ugyhogy elore is elnezest kerek ha valami butasagot kerdezek vagy mondok.Kerdesem az lenne hogy 2 honapja vasaroltam egy opel Meriva OPC-t es az irant szeretnek erdeklodni hogy erdemes e chiptuningot vegezni rajta.Az EDS Motorsport honlapjat olvasgattam mar amennyit megertettem belole hiszen nem beszelek nemetul de van valami Phase 1-es tuningjuk a gephez ami 224 loerore es 320Nm-re emeli a teljesitmenyet az autonak.Olyan kerdesem lenne hogy mennyiben befojasolja ez az auto hasznalhatosagat,motorelettartamat,turboelettartamat valamint ugy az egesz elektronika elettartamat egy ilyen tuning.Esetleg megno e a fogyasztas drasztikusan vagy azert meg mindig ellehet vele kulturaltan autozni ha muszaj?A YouTune-n van fent egy video egy MERIVA OPC-rol EDS phase 1-es tuningal de sajnos a video tulajdonosa nem valaszolt az emailre hiszen tole is szerettem volna tapasztalatot gyujteni esetleg velemenyt hogy erdemes e megcsinaltatni vagy sem.Segitsegeteket elore is nagyo szepen koszonom.

szia!

ne zavarjon, hogy kezdő vagy, meg zacskó a témához, csak kérdezz nyugodtan, én is így teszek :) és van aki segít!

másrészt saját kálváriám a csoda EDS programmal alapján azt mondom, óvatosan azzal a tunyinggal!

Link to comment
Megosztás:

a Meriva A OPC fáze 1, amit az EDS lapon látok, az a Courtenay Sport-nál a fáze 2, szóval van lejjebb egyel (210LE), ami lehet, biztonságosabb.

ha még tökösebb vagy, akkor a Courtenay-nál van már fáze 3 is, ami 240LE... ha már homár... :)

de továbbra is azt mondom óvatosan járj el, vagy vidd ki a gépet, és csináltasd meg odakint garisan finomhangolva mindennel, vagy beszélj leller-rel, és finomhangoltasd velük a gépet, mert aztán Neked is marad egy Meriva dobozod.

nekem is ezt javasolták anno, nem fogadtam meg, és meg is bántam! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.