Sonique Elküldve Február8, 2008 Megoszt Elküldve Február8, 2008 már csak a nyomasszabalyzo kell Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február8, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Február8, 2008 megfúúúúúródott a benyahíííííííd...maaaaaajd eltömetett egy glicerineeeeees óráááááával...ááááámeeeen... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február9, 2008 Megoszt Elküldve Február9, 2008 hűha, ez szép munka volt Mr.! köszönöm szépen! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február9, 2008 Megoszt Elküldve Február9, 2008 a végén még lesz kocsim :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve Február9, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Február9, 2008 a végén még lesz kocsim :) :) Mit veszel??? :) :D :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 klöcsög :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 @Sonique: köszi, már leszedtem anno a cuccot és átolvastam mindent. jó lenne egy komplett rendszert kialakítani, de amint láttam a memberspage-n Z20LET-es alkalmazása még nincs a VEMS-nek, és ezért elég hosszadalmas lenne mindent összerakni. szóval marad ez a jó kis EGT + lambda mérő + kijelző azt szeretném kérdezni, hogy mennyire fontos, hogy a leömlő torokban legyen a mérőpálca? (mondtad, oda kéne rakni) sztem igaza van Lalinak, amikor azt mondja, hogy jobb lenne nem a leömlőbe, hanem pl. a precat bypass csőbe tenni, mert a leömlő nyaka a luk miatt kettérepedhet hamarabb. azonkívül írja az anyag is, hogy a turbó és az azt követő 50cm szakaszára kell valahova tenni a mérőcsonkot. esetleg az így kapott hőmérsékletet valahogy kompenzálni kell (-100 fok a Lali szerint) kéne AFR mérő is, ebben is igaza van a Lalinak. nem tudtam kiderítenik, hogy WBO2 szenzor vagy mi a Z20LET második szondája (ami a katalizátor után megy) @Lali: kell chip-et cserélni a programozáshoz? ha igen, akkor szembe kerülünk az urbán legendával, hogy mi történik a Z20LET chipjével, ha megbontjuk. (Bosch Motronic 1.5.5 az ECU) lehet semmi, de az is lehet, hogy igaz a mese, miszerint valami nyomás alatti folyadék van benne, ami a légköri nyomáson megszilárdul, és az egész cumó használhatatlan lesz. jó lenne tudni, meg azt is, hogy ebben az esetben jó-e a réti Z10XE és Z12XE motorvezérlő elektronika hozzá, vagy Z20LET kell. (Z10XE, Z12XE mindkettő Motronic 1.5.5 ECU, ha minden igaz tök azonos hardverrel) annyit tudok ehhez, hogy mint minden Flash ROM-ot, ezt is simán lehet kívülről átprogramozni (van is ilyen készelt eladó, az EDS, Courtenay forgalmazza). eddig ennyi, megyek a Tarhoz, kiterítette a vadállatot :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 @Sonique: köszi, már leszedtem anno a cuccot és átolvastam mindent. jó lenne egy komplett rendszert kialakítani, de amint láttam a memberspage-n Z20LET-es alkalmazása még nincs a VEMS-nek, és ezért elég hosszadalmas lenne mindent összerakni. szóval marad ez a jó kis EGT + lambda mérő + kijelző azt szeretném kérdezni, hogy mennyire fontos, hogy a leömlő torokban legyen a mérőpálca? (mondtad, oda kéne rakni) sztem igaza van Lalinak, amikor azt mondja, hogy jobb lenne nem a leömlőbe, hanem pl. a precat bypass csőbe tenni, mert a leömlő nyaka a luk miatt kettérepedhet hamarabb. azonkívül írja az anyag is, hogy a turbó és az azt követő 50cm szakaszára kell valahova tenni a mérőcsonkot. esetleg az így kapott hőmérsékletet valahogy kompenzálni kell (-100 fok a Lali szerint) kéne AFR mérő is, ebben is igaza van a Lalinak. nem tudtam kiderítenik, hogy WBO2 szenzor vagy mi a Z20LET második szondája (ami a katalizátor után megy) @Lali: kell chip-et cserélni a programozáshoz? ha igen, akkor szembe kerülünk az urbán legendával, hogy mi történik a Z20LET chipjével, ha megbontjuk. (Bosch Motronic 1.5.5 az ECU) lehet semmi, de az is lehet, hogy igaz a mese, miszerint valami nyomás alatti folyadék van benne, ami a légköri nyomáson megszilárdul, és az egész cumó használhatatlan lesz. jó lenne tudni, meg azt is, hogy ebben az esetben jó-e a réti Z10XE és Z12XE motorvezérlő elektronika hozzá, vagy Z20LET kell. (Z10XE, Z12XE mindkettő Motronic 1.5.5 ECU, ha minden igaz tök azonos hardverrel) annyit tudok ehhez, hogy mint minden Flash ROM-ot, ezt is simán lehet kívülről átprogramozni (van is ilyen készelt eladó, az EDS, Courtenay forgalmazza). eddig ennyi, megyek a Tarhoz, kiterítette a vadállatot :) hat hogy pontosan tudd a kipufogogaz hömérsékletét a turbo elé kell tenni .. ha utána rakod adsz a ..... egy pofont mert a pontos értéket soha nem tudod mert ott hidegebb de hogy épp mennyivel azt turboja valogatja az hogy szétreped a leömlö ... nekem nem repedt szét pedig az öntvénybe furtam bele ... az hogy esetleg elcsöppen a hömérö és meghal a turbo akkor már qrva nagy baj van és ha nem tudom hogy baj van mert a turbo utani hömérséklet ######a de ettöl a dugo még elolvadhat :D szal ha eliscsöppenne az érzékelö ami elöbb következik be remélhetöleg a dugonal akkor csak esetleg egy turbot kelll cserélni és nem az egész motort mert a hömérsékletett tudtad pontosan és a motort nem nyirtad ki ... én ugy gondolom inkabb egy turbot cserélek mint 4 dugot az EGT érzékelöt egyébként mindig a turbo elé illik rakni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 EGT amiket találtam mind megvan fura és ugyan ugy öntvényben van .... neked kell eldönteni hova is szeretned rakni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sonique Elküldve Február18, 2008 Megoszt Elküldve Február18, 2008 érdekes hangerenként van EGT és rögtön a hengerfej kilépö agánál Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 köszi! látom, hogy sok megoldás van, ami a leömlőbe teszi. még nem döntöttem el, mi legyen, de mindenképpen megfontolandó. addig itt egy kis fotóáradat, ahogy kérted :) még nincs elmosva, tiszta szmötyi: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 a balansztengelyek kinyírásából keletkezett probléma még1x akkor: a fotón piros nyíllal jelöltem az egyik spricni seggét, sárgával pedig a két nútot, ami gyárilag van bemarva a csapágytartóba: elsőre meglepő, hogy az öt csapágytartóból kettőn van ilyen nút... Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 a csapágyfedelek közül az a kettő, ami a nútos foglalathoz illeszkedik szintén eltérő: sárgával nyilaztam ezeket, pirossal meg az egyik nút nélküli foglalathoz tartozót (a másik kettő lemaradt a fotóról). Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 hoppá, ezek a csapágyfedelek a balansztengely kerethez úgy csatlakoznak, hogy az olaj a núton, meg a 2-2 furaton keresztül lecsorog a tengelyek házába: a sárgával jelölt részen három-három likat látunk. a középső a csavaré, a két oldalsó furaton keresztül jön az olaj a nút irányából. így látja el olajjal a kiegyensúlyozó tengelyeket a motor. máris világos, hogy miért csak ezen a kettőn van nút... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 apró kis probléma, hogy a balansztengely kivétele után a Z20LEH keretet helyére téve a likak szabaddá válnak: az olaj vígan kifolyik errefelé, nem pedig a spricnibe, mert ugye arra kicsit nagyobb az ellenállás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 már világos, hogy az EDS honlapon mutatott balansztengely helyettesítő keret + cumók képen mi az a négy kis bisz-basz (sárgával nyilaztam meg): azzal kell ledugózni a furatokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
laller Elküldve Február19, 2008 Megoszt Elküldve Február19, 2008 ember a holdon Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 :D köszi látom, be kell szereljem ezt a balansztengelyt a vekibe... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thomacski Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 Sziasztok! Meg uj vagyok ezen a forumon es muszakilag sem vagyok a helyzet magaslatan a dolgoknak ugyhogy elore is elnezest kerek ha valami butasagot kerdezek vagy mondok.Kerdesem az lenne hogy 2 honapja vasaroltam egy opel Meriva OPC-t es az irant szeretnek erdeklodni hogy erdemes e chiptuningot vegezni rajta.Az EDS Motorsport honlapjat olvasgattam mar amennyit megertettem belole hiszen nem beszelek nemetul de van valami Phase 1-es tuningjuk a gephez ami 224 loerore es 320Nm-re emeli a teljesitmenyet az autonak.Olyan kerdesem lenne hogy mennyiben befojasolja ez az auto hasznalhatosagat,motorelettartamat,turboelettartamat valamint ugy az egesz elektronika elettartamat egy ilyen tuning.Esetleg megno e a fogyasztas drasztikusan vagy azert meg mindig ellehet vele kulturaltan autozni ha muszaj?A YouTune-n van fent egy video egy MERIVA OPC-rol EDS phase 1-es tuningal de sajnos a video tulajdonosa nem valaszolt az emailre hiszen tole is szerettem volna tapasztalatot gyujteni esetleg velemenyt hogy erdemes e megcsinaltatni vagy sem.Segitsegeteket elore is nagyo szepen koszonom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laller Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 nyugodtan chipelheted ,bár az eds nem egy agytröszt csak kommersz ,na mindeggy a phase 1 es minimális változás kb 7-9% plussz terhelést jelen t a turbodnak befecskendezési idő is minimálisan változik tehát nem fog többet enni , nem tom hogy irják a programot ,de ha jol meg van irva a gyujtástábla akkor dinamikában is lehet javulás stb....szal ne agodj ez gyakorlatilag alig terheli meg a motort biztosan használható ,no para ha kérdésed van tedd fel nyugodtan ,nem egy iilyet csináltunk már ...sok szerencsét hozzá üdv:laller Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 Sziasztok! Meg uj vagyok ezen a forumon es muszakilag sem vagyok a helyzet magaslatan a dolgoknak ugyhogy elore is elnezest kerek ha valami butasagot kerdezek vagy mondok.Kerdesem az lenne hogy 2 honapja vasaroltam egy opel Meriva OPC-t es az irant szeretnek erdeklodni hogy erdemes e chiptuningot vegezni rajta.Az EDS Motorsport honlapjat olvasgattam mar amennyit megertettem belole hiszen nem beszelek nemetul de van valami Phase 1-es tuningjuk a gephez ami 224 loerore es 320Nm-re emeli a teljesitmenyet az autonak.Olyan kerdesem lenne hogy mennyiben befojasolja ez az auto hasznalhatosagat,motorelettartamat,turboelettartamat valamint ugy az egesz elektronika elettartamat egy ilyen tuning.Esetleg megno e a fogyasztas drasztikusan vagy azert meg mindig ellehet vele kulturaltan autozni ha muszaj?A YouTune-n van fent egy video egy MERIVA OPC-rol EDS phase 1-es tuningal de sajnos a video tulajdonosa nem valaszolt az emailre hiszen tole is szerettem volna tapasztalatot gyujteni esetleg velemenyt hogy erdemes e megcsinaltatni vagy sem.Segitsegeteket elore is nagyo szepen koszonom. szia! ne zavarjon, hogy kezdő vagy, meg zacskó a témához, csak kérdezz nyugodtan, én is így teszek :) és van aki segít! másrészt saját kálváriám a csoda EDS programmal alapján azt mondom, óvatosan azzal a tunyinggal! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 a Meriva A OPC fáze 1, amit az EDS lapon látok, az a Courtenay Sport-nál a fáze 2, szóval van lejjebb egyel (210LE), ami lehet, biztonságosabb. ha még tökösebb vagy, akkor a Courtenay-nál van már fáze 3 is, ami 240LE... ha már homár... :) de továbbra is azt mondom óvatosan járj el, vagy vidd ki a gépet, és csináltasd meg odakint garisan finomhangolva mindennel, vagy beszélj leller-rel, és finomhangoltasd velük a gépet, mert aztán Neked is marad egy Meriva dobozod. nekem is ezt javasolták anno, nem fogadtam meg, és meg is bántam! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve Február20, 2008 Megoszt Elküldve Február20, 2008 ja, és gratulálunk a szerkezethez, ha lehet, toljál fel képet a kis vaddisznóról! :) engem mindenképp érdekel, de gondolom, aki ide írogat, mindenkit! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts