Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Turbo-sokk-feltöltés


Atommanó

Recommended Posts

C16SE mennyire számít kisblokkosnak? Turbót érdemes rárakni?

Igazából csak a sziszegés miatt kéne, de a kígyóktól félek :)

Ha jól tudom, egészen minimális töltőnyomással megoldható v.mi kisebb turbó ráhackelése+bow, de legalább 100e. pézért csinyáznák meg itt pl. Kméten.Aztán inkább úgy voltam vele, hogy azt a pénzt másra költöm.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, egészen minimális töltőnyomással megoldható v.mi kisebb turbó ráhackelése+bow, de legalább 100e. pézért csinyáznák meg itt pl. Kméten.Aztán inkább úgy voltam vele, hogy azt a pénzt másra költöm.

Egyelőre én is inkább más részére költöm :D

Csak elméleti szinten érdekel, később persze lehet, hogy növekedne az a töltőnyomás... :)

Sziszegést lehet turbó nélkül is...volt pár éve az a cucc ami olyan hangeffektet csinált mint a lefújószelep....igaz kicsit homasitamagnumtuning-szerű megoldás de karsztajlingon tuti kilóra gyűjtenéd a zsírt vele :) :) :D

Zsír... :lol: :lol: :lol:

Egy kicsit off, egy ismerősnek a trabantjában volt egy ilyen gyerekeknek való szintetizátor, ami állathangokat adott ki és egy erősítőn keresztül volt a kürt helyén lévő hangszóróra kötve. Persze az állatot alig ismerted meg a digitális torzítás miatt :D

Link to comment
Megosztás:

tascona :

A kompresszor olajrendszerét milyenre tervezed?

Nagyobb olajpumpa és olajhűtő?

Erről ha tudsz írhatnál még!

Úgy gondoltam nekem egy Calibra olajhűtőt kéne felhekkelni egy nagyobb olajpumpával (c14se szerű motor).

A pillangószelep utáni kompresszoros megoldáson nagyon gondolkodom, elvileg a lanosnál elférne. Azaz nagyobb melóval megoldható. Ha jól veszem ki amit írtál, ennél a pillangó szelep utáni elrendezéssel még kevésbé indokolt az intercooler alkalmazása.

Egyébként a kompresszort hol tudtad ilyen olcsón megszerezni (ebay?)?

üdv josh

A komressoroknak saját zárt olajozása van amit mint a motornál periodikusan cserélni kell ezért képtelenek olyan nagy fordulatszámra mint a turbó és ami ehez hozzászól még az orrában a fogaskerék áttételezés

Link to comment
Megosztás:

A komressoroknak saját zárt olajozása van amit mint a motornál periodikusan cserélni kell ezért képtelenek olyan nagy fordulatszámra mint a turbó és ami ehez hozzászól még az orrában a fogaskerék áttételezés

Köszi!

Azért volt ez a kérdés, mert én a g-feltöltőre összpontosítottam, ott meg külön olajzású!

Így még jobban egyszerűsödik a kérdés.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, egészen minimális töltőnyomással megoldható v.mi kisebb turbó ráhackelése+bow, de legalább 100e. pézért csinyáznák meg itt pl. Kméten.Aztán inkább úgy voltam vele, hogy azt a pénzt másra költöm.

Nalátod, lepapírozhattad volna a korzát tisztán + turbó = egészen tiszteséges teljesítmény 100e-ért :) (plussz a megfizethetelen fügyülés :) )

A Vectrára meg kompresszort akarsz :)

Link to comment
Megosztás:

Nalátod, lepapírozhattad volna a korzát tisztán + turbó = egészen tiszteséges teljesítmény 100e-ért :) (plussz a megfizethetelen fügyülés :) )

A Vectrára meg kompresszort akarsz :)

A corsa az..........Corsa. :D A Vekire gondolkodtam ilyen ál turbón, de sajnálnám szétflexeltetni a csodás C20XE 4-2-1 instalációmat...... :lol:

Link to comment
Megosztás:

egy kis tapasztalat, amit méricske útján szereztem:

z20let_szeria_dugo_hajtokar_01.JPG

z20let_szeria_dugo_hajtokar_02.JPG

a négy széria dugó + hajtókar + csapszeg hármasnak a tömege GRAMMRA EGYEZETT, leszámítva az 1. hengerből kitákoltat, ami 3 grammal volt könnyebb a többinél, de ott igazolt a hiányzás, pára formájában elillant :)

nesze neked nagy parasztvakítós tuning duma, egy szó se igaz abból, hogy a széria cumó nincs kiegyensúlyozva...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.